Keresés

Részletes keresés

chicagoi Creative Commons License 2014.07.24 0 0 410085

Miért épül nagyon lassan  a Szajol- Püspökladányi vasút felújítás??? / talán a pénz máshol is  forog / elköltve  :-)))))))) )

V43 1227 Creative Commons License 2014.07.23 0 0 410084

Ha nem lesz Bz, mi lesz? A fotósvonat érdekelne főleg - no meg az, hogy több idő, és esetleg kicsit jobban megválogatott fotóhelyek lesznek-e. (Ne vedd sértésnek, nagyra értékelem a munkádat és a lelkesedésedet az esemény szervezésében, de a fotósvonat egy picit lehetne jobban tervezett/szervezett a tavalyinál.)

Előzmény: gertam (410083)
gertam Creative Commons License 2014.07.23 0 0 410083

PANTOGRÁFOSAT!

 

Idén nem lesz Bz, a plakát háttere kérés volt...

 

Üdv

 

- gertam -

Előzmény: benbe (410082)
benbe Creative Commons License 2014.07.23 0 0 410082

Hm, a facebook link igen könnyen begépelhető. Csináljatok neki valami aliast (pl. tinyurl), vagy egy QR-kódot!

 

Lesz Bézé is az eseményre? Mert a képből azt sejtem, de a plakátból nem derül ki.

Előzmény: gertam (410081)
gertam Creative Commons License 2014.07.23 0 0 410081

PANTOGRÁFOSAT!

 

Egy kis szeptemberi előzetes....

 

 

 

Üdv

 

- gertam -

hmsoft Creative Commons License 2014.07.23 0 0 410080

Nem kizárt, hogy a teljesíthető kilométerek mennyisége erőteljes csökkenésnek indul. Mert a helyszínen (mármint itthon) kiderül, hogy nem lehet ám csak úgy, durr-bele módon felépítményt cserélni, alépítményt megerősíteni, nyomvonalkorrekciót végezni. Hanem biztosítandó az éti csigák vonulási útjának a megfelelő kezelése, a kitermelt zúzottkövet újra kell hasznosítani, de nem ám kőőrlőben újrahegyezve, mert az bántja Mari néni fülét, és Mari néni feljelenti az egész társaságot Brüsszelben, az állomások átépítése során függőleges és vízszintes mozgásra egyaránt képes rokkantlifteket kell beépíteni, a felvételi épületet három méter magas és két méter széles betonfallal kell körülvenni, máskülönben kifut a vágányokra a forgalmi szolgálattevő, és mi lesz, ha emiatt megsérül - satöbbi, satöbbi. Ja, még elfelejtettem azt a speciális berendezést, amely a térkövezett peronok alatt fejti ki a hatását, és mesterséges süllyedéseket illetve gazosodást generál, a természetes folyamatot a tízszeresére gyorsítva. Nem elhanyagolható költséget jelent a húszfős, három műszakban dolgozó graffitis csapat sem, akiket gyorsjáratú eszközökkel kell folyamatosan mozgatni az állomások között.

Egy szó mint száz, a folyamatokra telepedő élősködők szabványosított és egységesített eljárások mennyisége erőteljesen befolyásolja a teljesíthető kilométereket. És ha az élősködés válik elsődlegessé, nem pedig a vasúti infrastruktúra kapacitásának a biztosítása, akkor az 500 kilométeres saccod is túl optimistává válhat...

hm

Előzmény: Lovrin (410079)
Lovrin Creative Commons License 2014.07.23 0 0 410079

1000 milliárd? Abból a jelenlegi nagyprojektes módszerrel kihoznánk kb. 500 kilométer vasútvonal felújítását, lehetőleg 5 évre elnyújtva a munkákat. Tehát jöjjenek csak az oroszok, ha 2 év alatt letudják ugyanennyi pénzből a 7000 kilométert...

Előzmény: hmsoft (410078)
hmsoft Creative Commons License 2014.07.23 0 0 410078

Igen ám, csakhogy ez a bizonyos idei adag hetvenvalahány-milliárd rubelt kóstál. (Amit, megjegyzem, az RZsD a saját bevételei terhére finanszíroz, tehát ez része a 350 milliárd rubel körüli, idei beruházási tervüknek.) Két évvel számolva, forintban kifejezve majdnem ezermilliárd adódna. Attól tartok, akad a világon néhány alkalmi pft. társulás, akik ezért a pénzért elvégeznék a gatyába rázást - már csak az a kérdés, ki fizeti a muzsikát? :)

hm

Előzmény: Zolas (410077)
Zolas Creative Commons License 2014.07.23 0 0 410077
Kettő év alatt gatyába ráznák az egész hálózatot itthon.
Előzmény: hmsoft (410074)
keszekusza76 Creative Commons License 2014.07.23 0 0 410076

Szia.

Cáfolnálak:)

1, még azokban sincs hely,

2,mehetne akár 14-el is , két géppel kellene vontatni az adott szakaszon.

(volt már rá példa,anno a Jadran annyit késett Split felé hogy Zágrábtól

egyesítették az Adriával,nem semmi látvány és hangorkán volt:)

 

Amúgy meg plusz kocsi plusz lové a Startnak.(így is szlovák kocsikkal közlekedik,kiv.a hálót,az jó öreg szakadt magyar kocsi:)

Előzmény: paca664 (410075)
paca664 Creative Commons License 2014.07.22 0 0 410075

1) A hálókocsiban azért szokott lenni hely, ha minden kötél szakad. Meg van három kusett is.

2) Ogulin - Split között 7 kocsi a max. a dízelvontatás és a hegyi pálya miatt.

Előzmény: Ashi Valkoinen (410068)
hmsoft Creative Commons License 2014.07.22 0 0 410074

Egy kis carszkojeszelói: az idei pályafelújítások (rzd.ru alapján)

Az idei évben az oroszországi közcélú hálózaton (azt nem írják külön, hogy Krímmel, vagy Krím nélkül :) ) 3975,7 kilométernyi pályafelújításra (legalább felépítménycserére kiterjedően) kerül sor, ebből június 30-ig több mint 2500 kilométernyit teljesítettek. Összesen hatezer kilométernyi pályán végeznek valamilyen szintű javítást. Ennek keretében többek között 3 ezer csoport kitérőt fektetnek.

hm

sssey Creative Commons License 2014.07.22 0 0 410073

Szerintem olvasd el mégegyszer, hogy mi van a jegyen...

Előzmény: Mostmár Elég (410071)
Bakter Brother Creative Commons License 2014.07.22 0 0 410072

"8:49-kor adták ki"

 

És ha jól látom, pont az szerepel rajta. A NAV valszeg tökéletesen meg lenne vele elégedve, hogy a kiadás időpontja megegyezik a kiadás időpontjával.:-)

Előzmény: Mostmár Elég (410071)
Mostmár Elég Creative Commons License 2014.07.22 0 0 410071

8:49-kor adták ki, amikor már a célban kellett volna lennie.

 

Online pénztárgépnél már razziázna az APEH/NAV

Előzmény: sssey (410067)
v_peti Creative Commons License 2014.07.22 0 0 410070
v_peti Creative Commons License 2014.07.22 0 0 410069

Na ja, én is láttam már olyan vonatot, amikor 4 kocsira 3-an jutottak.

Előzmény: r1232 (410065)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2014.07.22 0 0 410068

A pénteki páros Adriára miért nem lehet még két kocsit akasztani? Akkor esetleg lehet, mindenki elférne. Nem hinném, hogy csak egy véletlen csúcsterhelésbe futottam bele, és máskor van rajta hely, Split-ig a folyosón álltak az emberek, mert még leülni sem tudtak a padlóra (annyi hely sem volt). Minden tiszteletem annak a szerencsétlen magyar jegyvizsgálónak, aki kiváló angol nyelvtudását használva hadakozott az amúgy jókedvű, borozó, söröző társasággal, miközben a vonat megállóról megállóra gyűjtötte a késést...

 

miért is tartott sokáig a beszállás?

 

Kelenföld, utastájékoztatás zéró. Ha egy vonat kocsijainak a fele le van zárva (mármint fizikailag nem lehet beszállni, mert zárva az ajtó), illetve több részből áll (belföldi kocsik, nemzetközi hálók, nemzetközi ülőkocsi), miért nem lehet bemondani szerencsétlen utasnak, hol várja a peronon a vonatot? Csak ebből lett kb. +10 Kelenföldön, hogy mindenki felszállt a vonatra a megfelelő kocsiba, mert a közepén lévő orosz hálókocsi egyik vége is zárva volt, átjárhatatlanná téve a vonatot... Állítólag a Keletiben legalább bemondták, ki hova tud szállni, de ott, ahol esetleg nincs annyi idő a felszállásra, ott kimaradt. De a páratlan komáromi személyt 5-ször is elharsogta a hangos...

sssey Creative Commons License 2014.07.22 0 0 410067

Mi a gond?

 

A jegyet 08:49-kor adták ki a 08:54-kor induló IC-re.

Menetrend szerint 07:55-kor kellett volna indulnia, de a gázolás miatt 08:54-kor indult.

 

sssey

Előzmény: Mostmár Elég (410066)
Mostmár Elég Creative Commons License 2014.07.22 0 0 410066

És akkor a múltra is lehet jegyet venni?

Előzmény: Törölt nick (410060)
r1232 Creative Commons License 2014.07.22 0 0 410065

Nem kevés,csak rosszul van a munka leosztva.

 

Ott a pont.

Előzmény: 1047 005-2 (410062)
Rollende Landstrasse Creative Commons License 2014.07.22 0 0 410064
Lovrin Creative Commons License 2014.07.22 0 0 410063

A pénz mennyisége csak egy dolog, a másik meg hogy hogyan hasznosul a vasúthálózaton. Végeredményben kb. ugyanott leszünk mint az előző ötéves terv uniós ciklussal.

 

2007-13 közötti KözOP "csak TEN-T, csak nagyprojektek" mentalitásnak szerencsére vége szakadt az IKOP-pal, így kisebb léptékű, de nagyobb vonalhosszra kiterjedő projektek jönnek. Teljes átépítések helyett lassújelmentesítés, felépítménycsere, eredeti paraméterek visszaállítása lesz a cél különösebb aluljáró-felüljáró építések nélkül (pl. Újszász-Nagykáta, miskolci és pécsi vonal). Hasonlóan, több vonal villamosítása várható teljes vonali átépítés nélkül.

 

Így hatékonyabban hasznosulnak a pénzek a menetrend tarthatósága szempontjából, bár az évente átépülő vonalhossz nég így is jelentősen el fog maradni a vasúthálózat szinten tartásához szükséges mértéktől.

 

Az IKOP vasútfejlesztési forrásokat kiegészíti még a 2016-ig lehívható CEF, úgy tudom ez a 434 milliárdon felül áll rendelkezésre, kb 250-300 mrd. Ez viszont csak TEN-T vonalak faltól-falig felújítására költjük, teljesen véletlenül BP elővárosban landol a pénz (Rákos-Hatvan, Kelenföld-Pusztaszabolcs, Biatorbány-Tata)

 

 

Előzmény: trizs77 (410061)
1047 005-2 Creative Commons License 2014.07.22 0 0 410062

"Nagyon kevés a vezető jegyvizsgáló,"

 

 

Attól nem fognak kevesebben felmondani,hogy újakat képeznek.

 

 

 

"meg a mozdonyvezető."

 

 

Nem kevés,csak rosszul van a munka leosztva.

Előzmény: Törölt nick (410055)
trizs77 Creative Commons License 2014.07.22 0 0 410061

Nem fordítva kellene csinálni, és a pályát igazítani az ütemhez?

 

 

------------

 

Arra nem lesz pénzük:

 

Az előző, 2007–2013-es ciklusban az EU forrásokból, a magyar kormány, 2175 milliárd forintot biztosított közlekedésfejlesztésre.

 

A következő hétéves ciklusban  erre, 1034 milliárdot szán a kormány.

A múltkori összeg 48%-át.

 

Ennek 42 százaléka megy vasútfejlesztésre, azaz 434 milliárd 7 évre.

 

29 százaléka pedig az olyan utakra, amelyek nemzetközi hálózatokat kötnek össze.

Előzmény: v_peti (410053)
paca664 Creative Commons License 2014.07.22 0 0 410059

Én ugyan szándékosan nem hoztam szóba sem az IC+-t, sem a MÁV-ot, de legyen. Térjünk vissza rá később.

Előzmény: DVB (409978)
Mostmár Elég Creative Commons License 2014.07.22 0 0 410058

MÁV-START Time Machine

 

Lovrin Creative Commons License 2014.07.22 0 0 410054

Na és? Te ezt írtad: Villanyvonattal mentem az országhatárig. Százhusszal döngetett. A határon átszálltam egy dízelmotorvonatra. Onnantól hatvannal zötyögtünk tovább. A feltételeknek tehát megfelel.

Előzmény: v_peti (410052)
v_peti Creative Commons License 2014.07.22 0 0 410053

Nem fordítva kellene csinálni, és a pályát igazítani az ütemhez? Na ez lesz abból, ha nincs közlekedési miniszter, és mindenféle droidok foglalkoznak csak a vasút ügyével, akik csak kerékkötői a fejlesztéseknek! :(

 

Sajnos nálunk nincs fejlesztés, csak amire az EU ad pénzt. :(

 

Előzmény: Lovrin (410050)
v_peti Creative Commons License 2014.07.22 0 0 410052

Na de az nem a technikai adottságok, hanem forgalomszervezési okok miatt történik.

Előzmény: Lovrin (410049)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!