A fűtésházat szvsz senki sem szedi szét,mert ki-be az min. 1 napos meló.Igazából így lehetne 100%-os tisztítást csinálni.Én a fűtésjáratokba és ha van rá lehetőség az elpárologtatóra fújok a gombátlanítóból.
Nekem is, én úgy szoktam álítani, hogy felfelé fújja, tehát nem a lábra, hanem a testre, és magamra kell irányítanom, hogy érezzem, mert ha besüt a nap, az azonnal megsemmisíti azt a kevés hideget, amit csinál. Ha úgy megyek, hogy éppen hátulról süt a nap, akkor tök jó. Bár ebben a hőségben valahogy nem túl hideget fúj. Ma is azt csinálta, hogy álló helyzetben járatom, folyamatosan megy a kompresszor, aztán elkezdtem gázt adni, először hidegebbet nyomott, aztán leállt a kompresszor. Van benne valami hővédő kapcsoló, szerintem az kapcsolja ki ilyenkor, mert hőtorlódás alakul ki, kurva meleg van ott, mivel ott van a kipuff is, meg a klímacső is tök forró. Az is lehet hogy kevesebb a gáz benne, lehet hogy valamennyi elszökött. Így aztán városban nem is lehet használni. Országúton jó, akkor van fordulat, meg menetszél.
Az 1-2 fokozat elég érdekes, csak úgy tudom elképzelni, hogy magukra irányítják a szellőzőrostélyt. De ugyebár nem így illik klímázni, nekem spec az alattam levő autókban áltagos 2-3 fokozatra van szükség. (szélvédő+ kevés lefelé irányban).
A "zokniszag" a gombásodást jelzi.Kondenzvíz van alatta?Mert az elpárologtatót a keletkező kondenzvíz mossa.Tehát ha működési zavar miatt nincs akkor nem fog segíteni a gombátlanítás,mert újból előjön a szag.
Hát végülis tűrhető, de lehetne jobb is, főleg, hogy amiket hallottam ismerősöktől, hogy az övék milyen jól hűt, elég a venti 1-2 fokozat is, nem kell magára irányítani a levegőt hogy érezze, igaz hogy az ő gépük fóliás is, az enyémen nincs. Én akkor érzem nagyon jónak, ha nem süt a nap, vagy legalábbis nem rám süt. Akkor jó. Sokat számít a fólia.
Van egy szolgálati Fiat Punto II. klímás gépem. Tavaly amikor már kezdett " zokniszagú" lenni a gép belseje, főleg ha nem klímával mentem, akkor vettem egy Tesco-ban forgalmazott klímatisztitó spray-t. Megtaláltam a külső-belső keringtető átváltót-és azon a nyiláson át, átküldtem az egész doboz tartalmát. A hatása egészen jó volt, a szag megszünt, de mostanra kb. 13 hónap alatt megint előjött a " zokniszag".
A kérdés: elég-e egy ugyanilyen tisztitás, vagy vigyen el egy gombátlanításra klímáshoz. Lehet, hogy ő is ugyanezt csinálja, csak több pénzt kér el érte?
A manuális klímát vagy bekapcsolod vagy kikapcsolod.De ha bevan kapcsolva akkor a lefagyásérzékelő és a nyomáskapcsoló képes kikapcsolni.Pollenszűrő nélküli használatnál tényleg eltömödhet az elpárologtató,de nem kerüli meg a levegő ,hanem nem lesz hőcsere ,tehát nem érzel hideget.
Van itt szakember is, aki majd megadja a frankó választ neked. Én csak annyit tennék hozzá, hogy ez nem normális működés, ennél sokkal jobban kéne hűtenie.
De megjegyzem, hogy a Passzátom digitális Climatronicjának is van egy rakás beállítási lehetősége, amelyek közül bizonyos esetekben bizony nagyon minimálisra is vissza lehet venni a hűtést.
Nem lehet, hogy nincs jól beállítva a klíma vezérlése?
A klíma nem hűtött rendesen és a kompresszor is időlegesen kikapcsolt. Több vélemény szerint a gáz elszökése volt az ok úgyhogy elvittem klímáshoz. Feltöltötték gázzal álítólag csak ez volt a baja.
Mai nap kint 3x fok a klíma alig hűt hőmérővel megmértem kb 21-25 fokot fújt be.
A kompresszor már folyamatosan működik.
Kérdésem: lehet hogy az autó konstrukciójából adódik hogy hatékony klímateljesítménynél sem tud rendesen hűteni ilyen melegben. A hűtőcső elég közel van a hotorhoz a gk alján (középmotoros). Ill. a levegőbeszívó cső is a hűtőrácshoz közel van és nagyon forró.
Ha nem a hűtőközeg a probléma mi lehet még az ok?
Feltűnt még hogy az utastérbe bemenő vastagabb cső viszonylag hideg (kb tizenx fokos) viszont a vékony kijövő tök forró. Ez normális?
Az autó elméletileg még garanciális elképzelhetőnek tartjátok hogy bevállalják hogy ha valamelyik részegység elromlott cserélik?
Ez így van, de sok marha magára irányítja és perel. Lásd McDonald's per. Beperelték, mert elhíztak... :(
Nekem szerencsém van, mert Japcsi kocsi, így az ablakra fújó és a mellre fújó között van még egy plusz rács, ami felfelé fúj. Azaz a mellre fújót átkapcsolva felfelé fúj (feljebb, mint az mellrefújó...)
Van valakinek véletlenül Vectra A2 klíma ventillátor ketrete? A ventim megvan, de a négyzet alapú háza sajnos nincs. Van valakinek tippje hol szerezhetek ilyet a legkönnyebben?
Kondenzátor,elpárologtató -ezek végzik a hőcserét,tehát ezek tisztasága.Lefagyás érzékelő átalakítása.Ha a kondenzátor is új akkor az nagyban befolyásolja .A szárítószűrőt se ártott volna cserélni.Hosszú távon megéri.Szakkönyvek szerint 2 évente kellene cserélni és minden megbontás után.Ezt ritkán kérik.
milyen alkatrészek befolyásolják hogy milyen hideget tud fújni? mert én most elég sok mindent kicseréltem benne. a kompresszor és a szárítótartály kivételével szinte mindent (jó, csöveket sem...)
Az uv indikátor az olajjal van keveredve és az olaj máshova kerül mint a hűtőközeg.Hát igaz ami igaz volt egy kis keveredés,de a passatnak is kell tudni ennyit :)
Olyan tetü lassan ment lefelé a "higanyszál" a nyűves szobai hőmérőn, hogy már egészen elfagyott a kezem. Kinn 32 fok volt a klíma hőmérője szerint, minimumra állítottam és 2000-es fordulaton 10 perc járatás után 4 fokot mutatott a középső befújó rácsnál. Lehet, hogy ment volna kicsit még lejjebb is, de nem volt humorom kivárni. Ez asszem nem rossz. Nem is gondoltam volna, hogy ilyen hideget csinál.
Én úgy állítottam be a befújó lamellákat, hogy a középsők is és a két szélső is kétoldalra és felfelé a mennyezet felé - soha nem testre - fújnak. A tűző napon álló kazánmeleg autóban elindulás után 2 perccel már elég kellemes az idő. A felfelé fújt hideg összekeveredik a legmelegebb mennyezeti légtömegekkel és a hűvös keverék leszáll. Így elég gyorsan és egyenletesen lehül elől-hátul az utastér.
Nagyszerű dolog ez a digitklíma, mert a panelen beállított hőmérsékletet elérve már annyira visszaveszi a hűtést és a befújás intenzitását, hogy éppen hogy csak duruzsol, mégis tartja a hűvöset.
Béla, kösz a választ. arra gondoltam a lefejtésnél, hogy nem gond-e, hogy ha van a gázban esetleg uv-indikátor, olaj stb, ez nem "szennyezi"-e a gázt, esetleg a tiszta palackot stb.
egyébként asszem kicsit keversz minket...nekem van bmw-m, Free Bird-nek, aki a hűtés hatásfokáról érdeklődött, Passat-ja van, ahogy írta :)
"4-5 fokot illik tudni egy bmw-nek 25-30fokos külső hőmérsékletnél."
Nem akarok tútzottan beleavatkozni,de ha ráadod full hűtésre (18fok-LO) a klímádat és bedugsz egy hőmérőt a középső szellőzőrostély lamellái közé,ha +1fokos levegőt fúj ki rövid idő múlva,akkor szerintem tökéletesen műkszik,többet nem is kívánhatsz.