Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

xmbela Creative Commons License 2004.07.22 0 0 370
A fűtésházat szvsz senki sem szedi szét,mert ki-be az min. 1 napos meló.Igazából így lehetne 100%-os tisztítást csinálni.Én  a fűtésjáratokba és ha van rá lehetőség az elpárologtatóra fújok a gombátlanítóból.
Előzmény: furano (368)
S.Zola Creative Commons License 2004.07.22 0 0 369
Nekem is, én úgy szoktam álítani, hogy felfelé fújja, tehát nem a lábra, hanem a testre, és magamra kell irányítanom, hogy érezzem, mert ha besüt a nap, az azonnal megsemmisíti azt a kevés hideget, amit csinál. Ha úgy megyek, hogy éppen hátulról süt a nap, akkor tök jó. Bár ebben a hőségben valahogy nem túl hideget fúj. Ma is azt csinálta, hogy álló helyzetben járatom, folyamatosan megy a kompresszor, aztán elkezdtem gázt adni, először hidegebbet nyomott, aztán leállt a kompresszor. Van benne valami hővédő kapcsoló, szerintem az kapcsolja ki ilyenkor, mert hőtorlódás alakul ki, kurva meleg van ott, mivel ott van a kipuff is, meg a klímacső is tök forró. Az is lehet hogy kevesebb a gáz benne, lehet hogy valamennyi elszökött. Így aztán városban nem is lehet használni. Országúton jó, akkor van fordulat, meg menetszél.
Előzmény: SzaboZE (367)
furano Creative Commons License 2004.07.22 0 0 368

hbéla !

 

A kondenzvíz kijön belőle, van tócsa alatta.  Kérdés: a gombátlanításhoz szétszedik a fűtésházat? Másképp nem megy a tisztítás?

 

furano

Előzmény: xmbela (365)
SzaboZE Creative Commons License 2004.07.21 0 0 367
Az 1-2 fokozat elég érdekes, csak úgy tudom elképzelni, hogy magukra irányítják a szellőzőrostélyt. De ugyebár nem így illik klímázni, nekem spec az alattam levő autókban áltagos 2-3 fokozatra van szükség. (szélvédő+ kevés lefelé irányban).
Előzmény: S.Zola (363)
xmbela Creative Commons License 2004.07.21 0 0 366

Az igaz,hogy segít a fólia ,de anélkül tervezték jóra.Meg kell keresni a hiba okát és fólia nélkül is tökéletes lesz.

Előzmény: S.Zola (363)
xmbela Creative Commons License 2004.07.21 0 0 365
A "zokniszag" a gombásodást jelzi.Kondenzvíz van alatta?Mert az elpárologtatót a keletkező kondenzvíz mossa.Tehát ha működési zavar miatt nincs akkor nem fog segíteni a gombátlanítás,mert újból előjön a szag.
Előzmény: furano (362)
SzaboZE Creative Commons License 2004.07.21 0 0 364

A klímás is szokta spray-zni. De ha szét akarod szedetni, akkor szerintem fiat szervízzel kellene, mert ők több ilyen autót láttak, mint pl a klímás.

 

SzaboZE

Előzmény: furano (362)
S.Zola Creative Commons License 2004.07.21 0 0 363
Hát végülis tűrhető, de lehetne jobb is, főleg, hogy amiket hallottam ismerősöktől, hogy az övék milyen jól hűt, elég a venti 1-2 fokozat is, nem kell magára irányítani a levegőt hogy érezze, igaz hogy az ő gépük fóliás is, az enyémen nincs. Én akkor érzem nagyon jónak, ha nem süt a nap, vagy legalábbis nem rám süt. Akkor jó.  Sokat számít a fólia.
Előzmény: xmbela (354)
furano Creative Commons License 2004.07.21 0 0 362

hbéla !

 

Üdv. Egy kis szakmai felvilágpsítást kérnék.

 

Van egy szolgálati Fiat Punto II.  klímás gépem. Tavaly amikor már kezdett " zokniszagú" lenni a gép belseje, főleg ha nem klímával mentem, akkor vettem egy Tesco-ban forgalmazott klímatisztitó spray-t. Megtaláltam a külső-belső keringtető átváltót-és azon a nyiláson át, átküldtem az egész doboz tartalmát.  A hatása egészen jó volt, a szag megszünt, de mostanra kb. 13 hónap alatt megint előjött a " zokniszag".

 

A kérdés: elég-e egy ugyanilyen tisztitás, vagy vigyen el egy gombátlanításra klímáshoz. Lehet, hogy ő is ugyanezt csinálja, csak több pénzt kér el érte?

 

furano

Előzmény: xmbela (360)
FSO Papa Creative Commons License 2004.07.20 0 0 361
tudom h minden megbontás után cserélendő, így is szeretnék majd eljárni...majd ha már _biztosan_ nem kell bontanom a rendszert.
Előzmény: xmbela (351)
xmbela Creative Commons License 2004.07.20 0 0 360
A manuális klímát vagy bekapcsolod vagy kikapcsolod.De ha bevan kapcsolva akkor a lefagyásérzékelő és a nyomáskapcsoló képes kikapcsolni.Pollenszűrő nélküli használatnál tényleg eltömödhet az elpárologtató,de nem kerüli meg a levegő ,hanem nem lesz hőcsere ,tehát nem érzel hideget.
Előzmény: icy_bro (359)
icy_bro Creative Commons License 2004.07.20 0 0 359

Vértes klímához vittem Tatabányára. Csak azzal a kerekeken gördülő "kütyüvel" nézték. Állítólag nem ereszt a rendszer.

A klíma manuális tehát csak ki-be opció lehetséges.

 

Hallottam olyat hogy a pollenszűrő hiányában eltömődhet a hőcserélő. Ilyenkor megkerüli a levegő?

 

Asszem elviszem AutóNéróhoz garancia ügyben.

 

Köszi a válaszokat, ha van még valami ötlet jöhet.

Előzmény: xmbela (358)
xmbela Creative Commons License 2004.07.20 0 0 358

Ha a kompresszor időnként kikapcsol az nem baj .Ha hiba miatt akkor már igen.Pl.nyomó oldalon túl nagy nyomás,elpárologtató lefagyás.

Nem konstrukciós hiba ez és a cső elvezetés sem okozhatja.

Pollenszűrő ha van milyen állapotú?Hűtőventillátor működik?

A hideg-meleg cső normális,ha nem szélsőségesen azok.

És a klímásod mit mond?Szvsz vidd olyan helyre ahol tényleg megkeresik a hibát.

Garancia passz.

 

Előzmény: icy_bro (356)
Free Bird Creative Commons License 2004.07.20 0 0 357

Van itt szakember is, aki majd megadja a frankó választ neked. Én csak annyit tennék hozzá, hogy ez nem normális működés, ennél sokkal jobban kéne hűtenie.

De megjegyzem, hogy a Passzátom digitális Climatronicjának is van egy rakás beállítási lehetősége, amelyek közül bizonyos esetekben bizony nagyon minimálisra is vissza lehet venni a hűtést.

Nem lehet, hogy nincs jól beállítva a klíma vezérlése? 

Előzmény: icy_bro (356)
icy_bro Creative Commons License 2004.07.20 0 0 356

Ssiasztok !

 

Tanácsot szeretnék kérni. Nemrég vettem egy klimás Nissan Vanette Cargot (2éves).

A klíma nem hűtött rendesen és a kompresszor is időlegesen kikapcsolt. Több vélemény szerint a gáz elszökése volt az ok úgyhogy elvittem klímáshoz. Feltöltötték gázzal álítólag csak ez volt a baja.

Mai nap kint 3x fok a klíma alig hűt hőmérővel megmértem kb 21-25 fokot fújt be.

A kompresszor már folyamatosan működik.

Kérdésem: lehet hogy az autó konstrukciójából adódik hogy hatékony klímateljesítménynél sem tud rendesen hűteni ilyen melegben. A hűtőcső elég közel van a hotorhoz a gk alján (középmotoros). Ill. a levegőbeszívó cső is a hűtőrácshoz közel van és nagyon forró.

 

Ha nem a hűtőközeg a probléma mi lehet még az ok?

 

Feltűnt még hogy az utastérbe bemenő vastagabb cső viszonylag hideg (kb tizenx fokos) viszont a vékony kijövő tök forró. Ez normális?

 

Az autó elméletileg még garanciális elképzelhetőnek tartjátok hogy bevállalják hogy ha valamelyik részegység elromlott cserélik?

 

Előre is köszi a tanácsokat.

 

Fabrik Creative Commons License 2004.07.20 0 0 355

Ez így van, de sok marha magára irányítja és perel. Lásd McDonald's per. Beperelték, mert elhíztak... :(

 

Nekem szerencsém van, mert Japcsi kocsi, így az ablakra fújó és a mellre fújó között van még egy plusz rács, ami felfelé fúj. Azaz a mellre fújót átkapcsolva felfelé fúj (feljebb, mint az mellrefújó...)

Előzmény: xmbela (348)
xmbela Creative Commons License 2004.07.20 0 0 354
Nem befolyásolja.Hűtőteljesítmény ok?
Előzmény: S.Zola (353)
S.Zola Creative Commons License 2004.07.20 0 0 353

Az befolyásolja a klíma hatékonyságát, ha a nyomócső, ami a szűrőtartályból megy a párologtatóba, olyan helyen megy, hogy nem igazán tud hűlni ?

Nekem ma még menet közben is majdnem folyamatosan ment, ritkán kapcsolt ki.

Előzmény: xmbela (351)
SzG Creative Commons License 2004.07.20 0 0 352
Van valakinek véletlenül Vectra A2 klíma ventillátor ketrete? A ventim megvan, de a négyzet alapú háza sajnos nincs. Van valakinek tippje hol szerezhetek ilyet a legkönnyebben?
xmbela Creative Commons License 2004.07.20 0 0 351
Kondenzátor,elpárologtató -ezek végzik a hőcserét,tehát ezek tisztasága.Lefagyás érzékelő átalakítása.Ha a kondenzátor is új akkor az nagyban befolyásolja .A szárítószűrőt se ártott volna cserélni.Hosszú távon megéri.Szakkönyvek szerint 2 évente kellene cserélni és minden megbontás után.Ezt ritkán kérik.
Előzmény: FSO Papa (350)
FSO Papa Creative Commons License 2004.07.20 0 0 350
milyen alkatrészek befolyásolják hogy milyen hideget tud fújni? mert én most elég sok mindent kicseréltem benne. a kompresszor és a szárítótartály kivételével szinte mindent (jó, csöveket sem...)
Előzmény: xmbela (349)
xmbela Creative Commons License 2004.07.19 0 0 349
Szerintem nem fog tudni annyit.Bár az én 13 éves citroen xm-em tud még minuszt is fújni.Igaz ,nem minden gyári :)
Előzmény: FSO Papa (347)
xmbela Creative Commons License 2004.07.19 0 0 348
Miért lenne alacsony ?Ez a kifújt levegő hőmérséklete,de nem azt jelenti,hogy ezt Magadra is kell direktbe fújatni.
Előzmény: Fabrik (344)
FSO Papa Creative Commons License 2004.07.19 0 0 347

köszi. a BMW akkor is tudhat ennyit, ha már 16 éves? :)

a gázt meg majd lefejttetem ha mégis vmi vihar van a kompresszorral. de örülnék neki, ha nem lenne :)

Előzmény: xmbela (346)
xmbela Creative Commons License 2004.07.19 0 0 346
Az uv indikátor az olajjal van keveredve és az olaj máshova kerül mint  a hűtőközeg.Hát igaz ami igaz volt egy kis keveredés,de a passatnak is kell tudni ennyit :)
Előzmény: FSO Papa (343)
Free Bird Creative Commons License 2004.07.19 0 0 345

Keserves dolog ez a hőmérőzés!

Olyan tetü lassan ment lefelé a "higanyszál" a nyűves szobai hőmérőn, hogy már egészen elfagyott a kezem. Kinn 32 fok volt a klíma hőmérője szerint, minimumra állítottam és 2000-es fordulaton 10 perc járatás után 4 fokot mutatott a középső befújó rácsnál. Lehet, hogy ment volna kicsit még lejjebb is, de nem volt humorom kivárni. Ez asszem nem rossz. Nem is gondoltam volna, hogy ilyen hideget csinál.

 

Én úgy állítottam be a befújó lamellákat, hogy a középsők is és a két szélső is kétoldalra és felfelé a mennyezet felé - soha nem testre - fújnak. A tűző napon álló kazánmeleg autóban elindulás után 2 perccel már elég kellemes az idő. A felfelé fújt hideg összekeveredik a legmelegebb mennyezeti légtömegekkel és a hűvös keverék leszáll. Így elég gyorsan és egyenletesen lehül elől-hátul az utastér. 

 

Nagyszerű dolog ez a digitklíma, mert a panelen beállított hőmérsékletet elérve már annyira visszaveszi a hűtést és a befújás intenzitását, hogy éppen hogy csak duruzsol, mégis tartja a hűvöset.

Előzmény: Free Bird (342)
Fabrik Creative Commons License 2004.07.19 0 0 344

Ehhh. Nem alacsony ez egy kicsit? A 6-8 foknál hidegebb levegő komoly léguti megbetegedésekhez vezethet.

4-5 fokot illik tudni egy bmw-nek 25-30fokos külső hőmérsékletnél.

Előzmény: xmbela (340)
FSO Papa Creative Commons License 2004.07.19 0 0 343

Béla, kösz a választ. arra gondoltam a lefejtésnél, hogy nem gond-e, hogy ha van a gázban esetleg uv-indikátor, olaj stb, ez nem "szennyezi"-e a gázt, esetleg a tiszta palackot stb.

 

egyébként asszem kicsit keversz minket...nekem van bmw-m, Free Bird-nek, aki a hűtés hatásfokáról érdeklődött, Passat-ja van, ahogy írta :)

 

"4-5 fokot illik tudni egy bmw-nek 25-30fokos külső hőmérsékletnél."

Előzmény: xmbela (339)
Free Bird Creative Commons License 2004.07.18 0 0 342

Mindenkinek köszönöm a tanácsokat!

Holnap ideális idő igérkezik egy hőmérős próbára! :)))

 

saválló Creative Commons License 2004.07.18 0 0 341

Hali!!

 

Nem akarok tútzottan beleavatkozni,de ha ráadod full hűtésre (18fok-LO) a klímádat és bedugsz egy hőmérőt a középső szellőzőrostély lamellái közé,ha +1fokos levegőt fúj ki rövid idő múlva,akkor szerintem tökéletesen műkszik,többet nem is kívánhatsz.

Előzmény: Free Bird (337)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!