Szia értem én, csak mint sok autónál látom/láttam hogy tulaj tippelget, cserélget, rákölt egy vagyont, és 10 perc mérésből kiderül a baja.
Én is: volt több hiba, amivel én is eljátaszottam másfél évig, mire meglett. Külön külön talán könnyebb lett volna megtalálni, de egyszerre jelentkeztek, és okozták a galibát.
Szeretek gondolkodni és saját magam feltárni a hibát. Ugyanakkor említettem, hogy már átadtam a szerelőnek, mert nem volt több időm foglalkozni vele.
Nem éreztem bántásnak az írásodat. Csak azt is tudom, hogy egy ilyen oldalon, ha megosztjuk a gondolatokat akkor nagyon sokat tudunk egymásnak segíteni.
Kb 10 km-t mentem vele, aztán egy 10 percet állt a motor amíg beugrottam egy boltba. A kép utánna készült miután újra beültem a kocsiba. Nem volt gyújtásra téve (még a kezemben volt a kulcs).
Ha űres lenne a tank, akkor a lámpa nem világítana akkor amikor nincs ráadva a gyújtás. Üzemanyag van benne, mert vasárnap tankoltam, és azóta nem mentem vele annyit, hogy kifogyjon. A könyvben próbáltam erre való utalást keresni, de sajnos nem találtam.
Egy kis segítséget szeretnék kérni, az alábbi jelenséggel találkoztam tegnap délután. Mikor száltam be a kocsiba ésszrevezzem, hogy az üzemanyagszint jelző lámpa folyamatosan világít. Miközben ráadtam a gyújtást kialudt, de utánna újra folyamatosan világított tovább. Menetközben rendeltetéstől eltérő jelenségre nem lettem figyelmes, tompa kotyogó hangott adott ki, ami valószínűleg az egyik szelep, vagy hidrótőke porbléma lehet. Hazamentem leparkoltam, majd később ránéztem a kocsira a visszajelző világított folyamatosan. Lásd a képen.Fordult elő valakivel ugyanez a probléma? Mi lehet az oka? Köszi előre is a segítséget.
Boldog, sikerekben és egészségben gazdag új évet kívánok mindenkinek!
Új év, új probléma a Punto-n. Mostmár biztos, hogy a kis Punto női lélekkel van megáldva és most 14 évesen kezd el hisztizni, serdülni.
Ünnepeket vígan hiba nélkül teljesítette, kapott egy olajcserét apróságokat. Boldogan repített minket haza a síelésből amikor féltávon feltűnt, hogy ugyanazokat a lejtőket, amiket eddig 4. fokozatban nagyobb gázadás nélkül teljesített, most bizony vissza kellett kapcsolgatni 3.-ba. Egy szorosabb előzésnél pedig meg-meg csörrent valami motortérből. Tudtam, hogy haza fog vinni, ettől nem féltem, de furcsa volt.
Elkezdtem tudatosan figyelni, autópályán sokkal nagyobb erőlködéssel érte el a kellemes utazót, hangosabb lett a motor. Tegnap reggel kétszer fulladtam le vele és még a lefulladás után kettőt "pukkant" robbant a motor. Itt már tudtam, hogy gond van.
Délután gyertya csere. Nem lett jobb. Mivel a héten nincs időm foglalkozni vele és érzem, hogy itt akár nagyobb gond is lehet ezért délben beadom műhelybe.
Tippjeim: Gyújtás elment, gyújtótrafó, lambda-szonda, gyújtás elosztó. Vagy a kicserélt és még szerencsére garis üzemanyagszivattyú felkapott valami mocskot. Rosszabbra nem merek még gondolni pl.: gyűrűzés. Mondjuk akkor füstölne.
Hallásra semmi baj nincs, szépen jár, de hiányoznak a lovak. Szerelőm kérdezte mi a panasz, egy mondatot mondtam: Elszaladt a ménes. Értette :)
Természetesen hiba üzenet nincs (kiolvastam), kontroll lámpa nem világít egyik se.
Hozzátettem,hogy mi lehet a baj-szerintem.Volt egy rönyóm valamikor és éppen a vezérmű miatt rongyosodott el rövid idő alatt az új szíj.De ami egy körön van vele az mindegyik okozhatja a problémát...
Több akkumulátor webáruházban is olvastam már, hogy Punto2-be való 175*175mm-es akku. Az enyémben jelenleg egy mezei 205mm hosszúságú akku van, ezért nem is értem miért árulják speciális akkuként a Punto2-be való akkut.
Vagy van olyan Punto, amiben 175mm-es akkutartó van? Ha igen mitől függött hogy melyikbe milyen került? Vagy az enyém már buherált tartó? Elég gyárinak tünik.
A szerelő aki két hete csinálta azt mondta, hogy ő megvizsgálta a vezérművet az biztos nem szorult. A vízpumpát is fogatta az is jó volt szerinte, nem akarta azt is cserélni, hogy feleslegesen ne szórja a pénzem, Most azt mondta, hogy akkor tegyünk bele új vízpumpát, mert csak az lehet a ludas,ha nem az akkor megcsinálja "garanciában"
Hát Öreg, én nem akarok beleugatni, de ha valaki segítségért ír és ráadásul elmondja, hogy már a második szerelőnél van a kocsi és az a válasz rá, hogy nézesd meg szerelővel, mert nem értesz hozzá, ez nekem egy frappáns, de semmitmondó válasznak tűnik! :-(
Egyébként jártunk már úgy, hogy láttunk már olyan autót, hogy annyira feszes volt a szij, hogy "összehúzta" a tengelyeket és így félrefutott és ledarálta a szíj szélét.
Meg úgy is jártunk, hogy a swicerlandból rendelt feszítőgörgő ( off autón ) gyárihibás volt és azonnal beállt és szakadt a szíj. " Összeütős motoron persze )
Tehát, ha a tulaj szerelőhöz hordja és a hiba benne marad, akkor azt azért kérdezi itt, hogy mi lehet a baja, mert egyrészt szeretné használni az autóját, másrészt meg nem akarja, hogy tovább szerelgessék, vagy az következő szerelő megkopassza, STB.
Remélem elég kúlturáltan válaszoltam és nem fogsz anyázni a válaszodban!
Talán ki kellene szűrni mi az ami szorul.Nem gondolod?A szerelő dolga,ha te nem értesz hozzá.Nagy valószínűséggel a vezérműnél szorul a tengely.- szerintem...
Punto 1-esem van. Egy hónapja elszakadt a vezérműszíj amit egy éve csréltem le.
Most szerelővel javíttattam meg új szíj, görgő, szelepek javítva szelepszár szimering stb.. Azóta kb 500km mentem, indításkor mintha nehezebben tudta indítani az önindító (lehet, hogy már valami szorult ? ) Tegnap megált Elhuzattuk egy másik szerelőhöz azt mondta, hogy a két hete cserélt szíj rojtos és valószínű, hogy átugrott pár fogat aazért nem megy, valami eszi a szíjjat.
Mit tanácsoltok, vagy valakinek van hasonló tapasztalata?