Keresés

Részletes keresés

Ashi Valkoinen Creative Commons License 2014.08.17 0 0 410565

Gondolom az ilyen CIV-es akármi rendeletek, amik egész pontosan meg vannak hivatkozva a nemzetközi menetjegy hátulján, azok fellelhetőek az interneten is. Nem mondom, hogy esetleg nem kell keresni, de épp ma este lett elegem az olvtárs többéves ámokfutása után.

Előzmény: vrobee (410564)
vrobee Creative Commons License 2014.08.17 0 0 410564

Nem mintha az üzletszabáyzatban olyan könnyű lenne bármi információt megtalálni, de szerintem ezt nem is ott kell keresni.

Előzmény: Ashi Valkoinen (410563)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2014.08.17 0 0 410563

Nem hinni meg úgy tudomozni, meg feltételezni kell, hanem tessék elolvasni a nemzetközi utazásra vonatkozó feltételeket. Nem atomfizika.

Előzmény: v_peti (410561)
vrobee Creative Commons License 2014.08.17 0 0 410562

Na de azt is tényleg kifizetik?

 

Azt gondolom, hogy itt a kárt a helyjegyes utasnak a MÁV okozza, hiszen az utas tőle vette a (hely)jegyet, végsősoron a MÁV az, aki az utas felé szerződést szeg, ha nincs hely, akárki is a vagon tulajdonosa/üzemeltetője.

Azt is gondolom, hogy helyjegy birtokában nem elvárható az, hogy valaki tizenix órát ácsorogjon/kuporogjon a folyosón vagy a klotyóban, tehát ha valaki emiatt leszállt és megszállt valahol a következő vonat érkezéséig, vagy alternatív hazajutást választott (mert pl. haza kellett érnie másnapra), és mindezt nem indokolatlanul drágán, akkor ennek a költségeit visszakérni jogos kárigény.

A MÁV pedig azt állítja, hogy a jogos kárigényeket megtéríti. De ha esetleg mégsem akarná, ez nem önkéntes dolog: a polgári jogban a kiindulási alap az, hogy ha valaki a saját hibájából másnak kárt okoz, akkor azt meg kell térítenie. Innentől a dolog valószínűleg azon múlik, hogy ki a kitartóbb :) .

 

Na meg ott a sok kieső bevéltel, akiknek végképp elment a kedve, hogy jővőre is ezzel a vonattal menjenek ki.

 

Hát ez ritkán hatja meg a MÁV-ot, mivel úgyis az adófizetők pénzéből él, ha azok nem utaznak...

Előzmény: v_peti (410561)
v_peti Creative Commons License 2014.08.17 0 0 410561

Na de azt is tényleg kifizetik?

Na meg ott a sok kieső bevéltel, akiknek végképp elment a kedve, hogy jővőre is ezzel a vonattal menjenek ki.

Előzmény: vrobee (410560)
vrobee Creative Commons License 2014.08.17 0 0 410560

Hát ha valaki emiatt leszállt a vonatról és megszállt valahol / hazament taxival, akkor nem biztos, hogy olyan kevés lesz a végösszeg...

Előzmény: v_peti (410559)
v_peti Creative Commons License 2014.08.17 0 0 410559

Nevetséges a kártérítés összege! :(

Előzmény: koller andor (410553)
C50 Creative Commons License 2014.08.17 0 0 410558

Előzmény: zjakabfi (410557)
zjakabfi Creative Commons License 2014.08.17 0 0 410557

Mi van a 80a-n? Pécel környékén áll a forgalom. 2 IC áll szemben egymással.

Start semmit nem ír.

zjakabfi Creative Commons License 2014.08.17 0 0 410556

És a déli parton hány vonatot mutat? És az északin? Nálam 3-0 az arány. :(

 

Előzmény: Silivrian (410554)
Muurola Creative Commons License 2014.08.17 0 0 410555

A horvát vasút kezeli a MÁV-START vonatát?! Ez nekem új! :) Nem mondom, h. hazudnak, de azért... Az Utasellátó meg mondjon le. A MÁV-START nemzetközi éjszakai vonatainak csak akkor lehet bármiféle jövője, ha van a vonaton olyan "vonatfőnök", aki az ilyen ügyeket kezelni képes, tájékoztat, tájékozódik és nem csak a saját kocsijára vonatkozóan. 

Előzmény: koller andor (410553)
Silivrian Creative Commons License 2014.08.17 0 0 410554

Nálam most is és délelőtt 10 órakor is tökéletesen működött.

Előzmény: trizs77 (410552)
koller andor Creative Commons License 2014.08.17 0 0 410553
Előzmény: Siemens113 (410550)
trizs77 Creative Commons License 2014.08.17 0 0 410552

Ma reggelre elromlott a vonatinfo térkép.

 

Még nem sikerült megjavítani.

 

martinaxe7 Creative Commons License 2014.08.16 0 0 410551
Siemens113 Creative Commons License 2014.08.15 0 0 410550

Ha már itt is téma az Adria:

 

Mai induláskor az 1 Bpmz-ben már induláskor kb 20 utas nyomorgott az előterekben. Nonszensz ami ezzel a vonattal történik.... Nagy ésszel persze még mindig az üres koperira pakolják a kapacitást.

M62-166 Creative Commons License 2014.08.15 0 0 410549

" nyilvánvaló, hogy egy BP-Zágráb, vagy egy Zágráb-Split viszonylatra senki nem akar hálókocsi jegyet váltani "

 

Még mielőtt túl nyilvánvaló lesz, ne legyél benne ennyire biztos. Tavaly október végén a 824-esen majdnem tele volt a háló Split-Zágráb között. És okt vége bőven nem szezon már ott sem. 8 ó menetidő, 6-6,5 órát simán lehet aludni, amíg a vonat a hegyekben kanyarog a makksötétben... És nem is drága...

Előzmény: Ashi Valkoinen (410546)
trizs77 Creative Commons License 2014.08.15 0 0 410548

 

 

Sziget – MÁV: jelentős forgalom várható hétfőn Nyugat-Európa felé

 

2014-08-15 13:42

 

Jelentős nemzetközi forgalom várható hétfőn a railjet-vonatokon, ezért a belföldi utazóknak a MÁV mentesítő vonattal, hosszabb szerelvényekkel és többféle utazási lehetőséggel igyekszik segíteni – közölte a vasúttársaság pénteken az MTI-vel.

 

A közlemény szerint telített kocsikkal várható az Ausztria, Svájc és Németország irányába közlekedő railjet-vonatok indulása hétfőn, a Sziget fesztivál vége után.

 

Ezért hétfőn 12 órakor mentesítő szerelvényt indítanak Bécsbe a Keleti pályaudvarról, a vonat Kelenföldön, Győrben és Hegyeshalomban áll csak meg.


Belföldi utazáshoz számos más lehetőséget is kínálnak ebbe az irányba, ezért mindenképpen érdemes előre tájékozódni a lehetőségekről – hívták fel a figyelmet

 

.(MTI)

 

István Gyuri Creative Commons License 2014.08.15 0 0 410547

DJ. Bakter: A zsúfoltságnál még az is jobb, ha más - nem ennyire feszített - menetvonala van és 15 perccel több a menetideje. 10 órás úton nem igazán zavaró +15 perc, főleg hogy úgyis késik, ahogy mindig minden balatoni vonat.

Tessék kiszerkesztni :)

Ilyenkor jön az elő, hogy gyakran még a következő vonat elől is félre kellene akkor állnia - miközben a horvátok sem a rugalmasságukról híresek, hogy mikor hajlandóak elvinni a vonatot...

Előzmény: DJ. Bakter (410544)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2014.08.15 0 0 410546

Az Adriának Keleti-Kelenföld-Székesfehérvár-Siófok-Nagykanizsa-Gyékényes helyeken kívül sehol nem kellene megállnia. Amikor utaztam vele, akkor is szinte teljesen feleslegesen álltunk meg a Balaton minden bokránál, mert sem felszálló, sem leszálló utas nem volt. Meg esetleg lehetne rajta több ülőkocsi is - bármilyen meglepő, de Zágrábban van rendesen utascsere, nyilvánvaló, hogy egy BP-Zágráb, vagy egy Zágráb-Split viszonylatra senki nem akar hálókocsi jegyet váltani - a több ülőkocsi viszont megoldaná ezt a problémát. Hiába van rajta hálókocsi, ha azok meg nem annyira kihasználtak...

sörösgigant Creative Commons License 2014.08.15 0 0 410545

Az "eősebb" mozdony csak pár percet jelent.

Múlt szezonban is a Balaton parti késéseket is sokan azzal magyarázták, hogy kevés a nagymozdony. Idén lett bőven, de.....Semmit sem jelentett....

Előzmény: DJ. Bakter (410544)
DJ. Bakter Creative Commons License 2014.08.15 0 0 410544

Erre nem is tudom mit mondjak, de több gondolatom lenne:

1./ Erősebb mozdonyt (TRAXX) kell tenni rá? A keletiből indul, oda érkezik, ezen a két közlekedési napon egy aktuális 3 kocsis IC Miskolcra majd Szilivel megy. Na bumm.

2./ A zsúfoltságnál még az is jobb, ha más - nem ennyire feszített - menetvonala van és 15 perccel több a menetideje. 10 órás úton nem igazán zavaró +15 perc, főleg hogy úgyis késik, ahogy mindig minden balatoni vonat.

3./ Hiába lesz sűrítés, a horvátoknál nagyon begyöpösödött ez a szombat-szombat turnusváltás, tehát nem fog teljesen egyenletesen eloszlani az utasforgalom.

Előzmény: mcg (410543)
mcg Creative Commons License 2014.08.15 0 0 410543

Az Adria-nak más a megállási rendje, ugyanakkor egyes helyeken "be kell férnie" az alapütemű vonatok közé. Így a menetrendi tartalékai is máshol vannak, hogy mindenki örülhesen a papírmenetrendnek.(amit tudjuk, hogy sosem tart a vonat, dehát mégse lehet kimondani, hogy XY helyen a váltóállítás nem 1 perc, hanem csak 10 másodperc, stb...)

 

Sajnos a feszítettebb menetvonal korlátozott szerelvényt kíván. Lehetne növelni a kocsiszámot, de ahhoz az kellene, hogy az így picit megnövekvő menetidőt ellensúlyozzák mondjuk megállások kivételével. Ha a vonat úgyis tele van nemzetközi utasokkal, akkor eleve minek kell ennyi helyen megállnia, hisz a belföldi kocsik is csak a helyeket foglalják a nemzetközi viszonylatok elől...

:(

Előzmény: DJ. Bakter (410540)
paca664 Creative Commons License 2014.08.15 0 0 410542

Az ütemes gyorsok

 

Ha megnézed az Adriát is, látohatod hogy ütemen felüli. Ezért.

Előzmény: DJ. Bakter (410540)
paca664 Creative Commons License 2014.08.15 0 0 410541

Nem vettek ki semmilyen kocsit. Ennyi van rajta, meg jópár helyjegynélküli utas, illetve most éppen kétszer eladott hely is. A szaktopikban már elhangzott a megoldás: jövőre sűrűbben fog járni.

Előzmény: v_peti (410534)
DJ. Bakter Creative Commons License 2014.08.15 0 0 410540

"viszont a szerelvény mérete a belföldi menetvonalán már így is határeset...:("

"Kocsma nincs benne, pont azért mert nem fér el."

 

Esküszöm, nem értem. Az Adria minden, általam ismert infó alapján 9 kocsis, ebből 2 belföldi.

Az ütemes gyorsok szoktak 12 kocsisok is lenni, az Adria pedig még kevesebb helyen is áll meg, mint azok.

 

Akkor miért határeset?

Előzmény: paca664 (410539)
paca664 Creative Commons License 2014.08.15 0 0 410539

Kocsma nincs benne, pont azért mert nem fér el.

Előzmény: mcg (410510)
sörösgigant Creative Commons License 2014.08.15 0 0 410538

Nem autózok, de nagyon felháborít a dolog.....

Őrzés pénzért, de felelősségetnem vállalunk. A legfaszányosabb üzlet. A terület adott, az emberek ott vannak, a fizetésüket, mindegy milyent megkapják. Szedünk sápot, a felelősség meg nuku. Hát...Lófaszt mama !

Előzmény: sörösgigant (410537)
sörösgigant Creative Commons License 2014.08.15 0 0 410537

Muhaha ! Manhattaninak végre igaza van.....-:)

Előzmény: schlumbergerrrr (410531)
manhattani Creative Commons License 2014.08.15 0 0 410536

Attól tartok, hogy én más szempontból kérdeztem :-))

Előzmény: schlumbergerrrr (410531)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!