Gondolom az ilyen CIV-es akármi rendeletek, amik egész pontosan meg vannak hivatkozva a nemzetközi menetjegy hátulján, azok fellelhetőek az interneten is. Nem mondom, hogy esetleg nem kell keresni, de épp ma este lett elegem az olvtárs többéves ámokfutása után.
Azt gondolom, hogy itt a kárt a helyjegyes utasnak a MÁV okozza, hiszen az utas tőle vette a (hely)jegyet, végsősoron a MÁV az, aki az utas felé szerződést szeg, ha nincs hely, akárki is a vagon tulajdonosa/üzemeltetője.
Azt is gondolom, hogy helyjegy birtokában nem elvárható az, hogy valaki tizenix órát ácsorogjon/kuporogjon a folyosón vagy a klotyóban, tehát ha valaki emiatt leszállt és megszállt valahol a következő vonat érkezéséig, vagy alternatív hazajutást választott (mert pl. haza kellett érnie másnapra), és mindezt nem indokolatlanul drágán, akkor ennek a költségeit visszakérni jogos kárigény.
A MÁV pedig azt állítja, hogy a jogos kárigényeket megtéríti. De ha esetleg mégsem akarná, ez nem önkéntes dolog: a polgári jogban a kiindulási alap az, hogy ha valaki a saját hibájából másnak kárt okoz, akkor azt meg kell térítenie. Innentől a dolog valószínűleg azon múlik, hogy ki a kitartóbb :) .
Na meg ott a sok kieső bevéltel, akiknek végképp elment a kedve, hogy jővőre is ezzel a vonattal menjenek ki.
Hát ez ritkán hatja meg a MÁV-ot, mivel úgyis az adófizetők pénzéből él, ha azok nem utaznak...
A horvát vasút kezeli a MÁV-START vonatát?! Ez nekem új! :) Nem mondom, h. hazudnak, de azért... Az Utasellátó meg mondjon le. A MÁV-START nemzetközi éjszakai vonatainak csak akkor lehet bármiféle jövője, ha van a vonaton olyan "vonatfőnök", aki az ilyen ügyeket kezelni képes, tájékoztat, tájékozódik és nem csak a saját kocsijára vonatkozóan.
Mai induláskor az 1 Bpmz-ben már induláskor kb 20 utas nyomorgott az előterekben. Nonszensz ami ezzel a vonattal történik.... Nagy ésszel persze még mindig az üres koperira pakolják a kapacitást.
" nyilvánvaló, hogy egy BP-Zágráb, vagy egy Zágráb-Split viszonylatra senki nem akar hálókocsi jegyet váltani "
Még mielőtt túl nyilvánvaló lesz, ne legyél benne ennyire biztos. Tavaly október végén a 824-esen majdnem tele volt a háló Split-Zágráb között. És okt vége bőven nem szezon már ott sem. 8 ó menetidő, 6-6,5 órát simán lehet aludni, amíg a vonat a hegyekben kanyarog a makksötétben... És nem is drága...
Sziget – MÁV: jelentős forgalom várható hétfőn Nyugat-Európa felé
2014-08-15 13:42
Jelentős nemzetközi forgalom várható hétfőn a railjet-vonatokon, ezért a belföldi utazóknak a MÁV mentesítő vonattal, hosszabb szerelvényekkel és többféle utazási lehetőséggel igyekszik segíteni – közölte a vasúttársaság pénteken az MTI-vel.
A közlemény szerint telített kocsikkal várható az Ausztria, Svájc és Németország irányába közlekedő railjet-vonatok indulása hétfőn, a Sziget fesztivál vége után.
Ezért hétfőn 12 órakor mentesítő szerelvényt indítanak Bécsbe a Keleti pályaudvarról, a vonat Kelenföldön, Győrben és Hegyeshalomban áll csak meg.
Belföldi utazáshoz számos más lehetőséget is kínálnak ebbe az irányba, ezért mindenképpen érdemes előre tájékozódni a lehetőségekről – hívták fel a figyelmet
DJ. Bakter: A zsúfoltságnál még az is jobb, ha más - nem ennyire feszített - menetvonala van és 15 perccel több a menetideje. 10 órás úton nem igazán zavaró +15 perc, főleg hogy úgyis késik, ahogy mindig minden balatoni vonat.
Tessék kiszerkesztni :)
Ilyenkor jön az elő, hogy gyakran még a következő vonat elől is félre kellene akkor állnia - miközben a horvátok sem a rugalmasságukról híresek, hogy mikor hajlandóak elvinni a vonatot...
Az Adriának Keleti-Kelenföld-Székesfehérvár-Siófok-Nagykanizsa-Gyékényes helyeken kívül sehol nem kellene megállnia. Amikor utaztam vele, akkor is szinte teljesen feleslegesen álltunk meg a Balaton minden bokránál, mert sem felszálló, sem leszálló utas nem volt. Meg esetleg lehetne rajta több ülőkocsi is - bármilyen meglepő, de Zágrábban van rendesen utascsere, nyilvánvaló, hogy egy BP-Zágráb, vagy egy Zágráb-Split viszonylatra senki nem akar hálókocsi jegyet váltani - a több ülőkocsi viszont megoldaná ezt a problémát. Hiába van rajta hálókocsi, ha azok meg nem annyira kihasználtak...
Erre nem is tudom mit mondjak, de több gondolatom lenne:
1./ Erősebb mozdonyt (TRAXX) kell tenni rá? A keletiből indul, oda érkezik, ezen a két közlekedési napon egy aktuális 3 kocsis IC Miskolcra majd Szilivel megy. Na bumm.
2./ A zsúfoltságnál még az is jobb, ha más - nem ennyire feszített - menetvonala van és 15 perccel több a menetideje. 10 órás úton nem igazán zavaró +15 perc, főleg hogy úgyis késik, ahogy mindig minden balatoni vonat.
3./ Hiába lesz sűrítés, a horvátoknál nagyon begyöpösödött ez a szombat-szombat turnusváltás, tehát nem fog teljesen egyenletesen eloszlani az utasforgalom.
Az Adria-nak más a megállási rendje, ugyanakkor egyes helyeken "be kell férnie" az alapütemű vonatok közé. Így a menetrendi tartalékai is máshol vannak, hogy mindenki örülhesen a papírmenetrendnek.(amit tudjuk, hogy sosem tart a vonat, dehát mégse lehet kimondani, hogy XY helyen a váltóállítás nem 1 perc, hanem csak 10 másodperc, stb...)
Sajnos a feszítettebb menetvonal korlátozott szerelvényt kíván. Lehetne növelni a kocsiszámot, de ahhoz az kellene, hogy az így picit megnövekvő menetidőt ellensúlyozzák mondjuk megállások kivételével. Ha a vonat úgyis tele van nemzetközi utasokkal, akkor eleve minek kell ennyi helyen megállnia, hisz a belföldi kocsik is csak a helyeket foglalják a nemzetközi viszonylatok elől...
Nem vettek ki semmilyen kocsit. Ennyi van rajta, meg jópár helyjegynélküli utas, illetve most éppen kétszer eladott hely is. A szaktopikban már elhangzott a megoldás: jövőre sűrűbben fog járni.
Őrzés pénzért, de felelősségetnem vállalunk. A legfaszányosabb üzlet. A terület adott, az emberek ott vannak, a fizetésüket, mindegy milyent megkapják. Szedünk sápot, a felelősség meg nuku. Hát...Lófaszt mama !