Mennyire kell megfeszíteni a szíjat? A pdf-ben 20Nm-t ír egy célszerszámmal, de nekem olyan nincs ugye. Az első, hosszú oldalán tudom a "lógását" csekkolni.
ha ilyen vízköves kifolyás van, az régen rosz, a vízpumpára nézve!, elég sokba fáj, és olyan alkatrész, amit talán nem lehet behelyettesíteni! én az enyém szétszedtem és kicseréltem a csapágyat és a tömszelencét egy használt, m de jó másikra. de sajnos nem tudom, hogy milyen volt a márka, mivel volt, van itthon, vagy 15 féle, fajta, mindenféle kocsikról lebontott vízpumpám, de ki emléxik méár arra, hogy melyik kocsiról, lett lebontva anno. pedig, ha be lehetne azonosítani, az jó lenne, mert, kb 5-8000-ekéet lehetne újat venni és abból kiberhelni az alkatrészeket és berakni a mi kis vízpumpáinkba. a feszítő görgőt meglazítod és , már a kezedben is van a vezszíj! ha már így szét van szedve, illene kicserélni újra!, nem a régit visszarakni.
nem a motortartó bak a rossz hanem a variátor lesz a hibás.az felújítani lehet?
Minden műszaki hiba javítható , csak kérdés milyen áron és ki fogja elvégezni a javítást . A Casalinin egyébként is átok ül , mert a szekunder variátort csak kiszerelt motornál lehet javítani ...
Kénye néhány fénykép , hogy lássuk , hogy meglássuk , hogy mit látunk meg .
Fogy a víz a hűtőből. Találtam két "nedves helyet". Az egyik a hűtő alsó sarka, a másik pedig itt a burkolat alatt. Gondolom a vízpumpát látjuk. Kérdés az, hogy van-e ott szimmering, vagy komplett szivattyút kell cserélni? Ki volt cetezve, a sárgaság (remélem) vízkő, mert a víz teteje nem olajos egyáltalán. A másik az, hogy szerintetek cseréljem-e ki a vez. szíjat?
Egy elektromos járműnél a teljesítmény könnyen skálázható, ha az európai szabályozásnak kell megfelelni, akkor átprogramozzák a szoftvert a vezérlőben. Inkább a 350 kg-os menetkész tömeg lehetne necces, bár azt akku nélkül kell tudnia egy elektromos mopedautónak.
Sajnos mire ideér Kínából egy kocsi, és ráteszik az adókat, legalább a duplájába kerül. Bár szerintem még mindig jobb lenne 1,6M Ft-ért venni egy vadonatúj elektromos mopedautót, mint harmad negyed áron egy 15-20 éves diesel motorosat.
casalini diesel mopedautót és induláskor nagyokat csattanik,
Gyanúm szerint az első motortartó gumibakok lehetnek kiszakadva . A Casaliniben úgy van megoldva , hogy amikor teljesen elporlad a gumi akkor egy csavar még benn tartja a motort , de a fém a fémen ül . Elinduláskor -- pláne ha nem elég finoman nyomják neki , vagy rosszul van beállítva a variátor -- kicsit felemelkedik a blokk eleje , majd visszaesik a gumibak hült helyére . Én első tippként erre gyanakszom . Meg kell fogni a hideg kipufogócsövet ( a motornál elől a leömlőt ) és megemelni-megbillenteni a motort . Megrángatni jobbra-balra -- rögtön érzékelhető , ha nincs rendben a gumibak .
Az a barátom a kivontatta annak idején a Logodat a sárból vett bontási áron egy Aixamet . Végülis rendbe rakta és levizsgáztatta . Az elülső lengéscsillapítók így néztek ki :
Az AIXAM típusoknál a teló háza szokott többnyire elrohadni. Gyárilag lehet kb. 1 mm a falvastagság. Javíttattam már jó néhány darabot,de hosszú távra nem lehet velük tervezni.Több helyen is próbálkoztam.2-3 évnél nem nagyon bírtak ki többet. Legutóbb vettem két gyári újat a legtöbbet futó járgányomra.
Azt lehet tudni,melyik resze nem birja a gyari teleszkopoknak a gyurodest? A helyettesites jol birja? Van olyan sajat autom ami 47 het eves teleszkoppal is koszoni jol van. Sot ha jol vegigondolom, meg soha nem csereltem sajat autoban teleszkopot.
Itt Ligier Ambrához gyártottak lengéscsillapítókat , mind a négyet . Nem bontott , hanem új alkatrészekkel dolgoztak , és még így is kevesebbe volt a garnitúra , mint egyetlen gyári lengéscsillapító .
A gyártáshoz Lada Niva és Golf I-es elülső patronokat használtak állítólag .