ha nagyon koszos az olaj, akkor, illő 800-1000km-enként cserélni, 2-3ALKALOMMAL. vagy, míg kellő tiszta nem lesz a leengedett olaj és nem pakura szerű már.... a mosóolajnak én nem vagyok híve, mert, ha nem jól engedik le, marad vissza a motorban és, gyengíti a rendes olaj kenő hatását! két olajleeresztő csavar is van a karteron. egy elől, egy hátul. a két kábel amit bevezettél a zárhoz kellő vastagságú? az amperok szeretnek vastag kábelen érvényesülni.
A szinte fekete az még jó. :) Viccet félretéve, az enyémből sár jött ki, korom fekete sűrű trutyi. A csavarról nem tudok képet mert már összeraktam. Én levettem az első lökhárítót, meg nekem a hűtő is ott van ugye.
Imbusz (nekem csak ez vette ki a féknyeregből a csavart, az Aldis beletört.
A hengerfej szinte körbe nagyon "halványan" olajos volt.
Először kétségbe estem, hogy ugyan miféle nagy baja lehet.
Aztán kezdtem a legegyszerűbbel.
Elővettem egy imbuszkulcsot, és szinte erőfeszítés nélkül meg lehetett húzni az összes szelep dekli csavart.:-(
Nem hiszem, hogy lelazultak, szerintem inkább nem voltak rendesen lehúzva.
Most sincsenek tökéletesen, mert egy elég lestrapált imbuszom volt csak itthon, majd veszek egy újat, és azzal lehúzom rendesen.
Lényeg az, hogy már jobban le van húzva mint volt.
Tud valaki egy meghúzási nyomatékot a szelep deklihez?
A másik.
Szinte az egész délelőttöm ráment, míg végre sikerült behúznom a kárpit alá két szál vezetéket, és előre vezetni a műszerfalra a csomagtér nyitógombját a B oszloptól.
Kb 2-2,5 méter vezeték kellett hozzá, hogy előre hozzam.
Egy vadi új nyomógombot tettem be a régi helyett.
És.... szívás.:-(
Hiába nyomom, behúz, de nem annyira, hogy kiakadjanak a záró pöckök, magyarul nem nyílik a hátsó ajtó.
Van valakinek ötlete, hogy mi lehet a baj?
A 2-2,5 méter vezetéknek olyan nagy lenne az ellenállása, hogy nem bír akkorát húzni a nyitó motoron?
Mikor visszadugtam a régi kapcsolót a B oszlopnál, simán nyitotta, meg akkor is nyitotta, ha rövidre zártam.
Nagyobbat is csattant, mikor megnyomtam, szerintem azért, mert nagyobbat rántott.
King tony imbusz+ egy 60centis cső kihozta. Brutál, ami kijött. Szerintem hamarosan megint cserélek, mert az új olaj is egyből fekete lett. Ilyenkor nem lehet valamivel átmosni a motort? A szijat is kicseréltem. Fogóval forditottam, de nem feszes nagyon, olyan fél centi középen a lógása.
próbáld megütögetni kalapáccsal a csavart, ha aluból van a karter, akkor ovatosan!, ha nem indul meg, akkor vésővel, indítsd meg a csavart, jobb menetes.
a szíjat, pont ugyanúgy kell ,megfeszíteni, mint egy autónál! én nem szoktam erőmérőt használni. ha ujjal megnyomod, ne lehesen nagyon nyomni, de azért kissé, mozogjon! nem tudom másképpen leírni!
Mennyire kell megfeszíteni a szíjat? A pdf-ben 20Nm-t ír egy célszerszámmal, de nekem olyan nincs ugye. Az első, hosszú oldalán tudom a "lógását" csekkolni.
ha ilyen vízköves kifolyás van, az régen rosz, a vízpumpára nézve!, elég sokba fáj, és olyan alkatrész, amit talán nem lehet behelyettesíteni! én az enyém szétszedtem és kicseréltem a csapágyat és a tömszelencét egy használt, m de jó másikra. de sajnos nem tudom, hogy milyen volt a márka, mivel volt, van itthon, vagy 15 féle, fajta, mindenféle kocsikról lebontott vízpumpám, de ki emléxik méár arra, hogy melyik kocsiról, lett lebontva anno. pedig, ha be lehetne azonosítani, az jó lenne, mert, kb 5-8000-ekéet lehetne újat venni és abból kiberhelni az alkatrészeket és berakni a mi kis vízpumpáinkba. a feszítő görgőt meglazítod és , már a kezedben is van a vezszíj! ha már így szét van szedve, illene kicserélni újra!, nem a régit visszarakni.
nem a motortartó bak a rossz hanem a variátor lesz a hibás.az felújítani lehet?
Minden műszaki hiba javítható , csak kérdés milyen áron és ki fogja elvégezni a javítást . A Casalinin egyébként is átok ül , mert a szekunder variátort csak kiszerelt motornál lehet javítani ...
Kénye néhány fénykép , hogy lássuk , hogy meglássuk , hogy mit látunk meg .
Fogy a víz a hűtőből. Találtam két "nedves helyet". Az egyik a hűtő alsó sarka, a másik pedig itt a burkolat alatt. Gondolom a vízpumpát látjuk. Kérdés az, hogy van-e ott szimmering, vagy komplett szivattyút kell cserélni? Ki volt cetezve, a sárgaság (remélem) vízkő, mert a víz teteje nem olajos egyáltalán. A másik az, hogy szerintetek cseréljem-e ki a vez. szíjat?