én -40-est vettem az Aldiboltban, na már nagyon várom, hogy kofogyjon...
Ugyan nem olvastam el a használati utasítást, mert lehet, hogy mégiscsak higítani kell, de irtó sz*r: egy "zsírosnak" tűnő réteget visz fel a szélvédőre, amitől az becsillog. Ez ilyen koránsötétedős időben maga a halál...
Szóval soha többet Aldiboltból...
(Gyanítom, hogy Smíró lidl-is szállítmányával egyívású a cucc.)
"Egyébként az új télugumi 3 évig jó max tézis engem is foglalkoztat, mert ezt több helyen hallottam."
Ez legalább akkora baromság hanem nagyobb, mint a 7fokban rohanj kereket cseréltetni, és szép lassan be is veszi mindenki, a fiatalok azért mert nem nyomták télen slick nyárival, az idősebbek meg mert már elfelejtették.
Így lehet eladni sokat abból amit nem visznek eléggé, egy kis marketing Tv rádió, ugye a gumis is ebből él, így osztja ezen véleményét a gumigyártóknak. Meg is érdemli aki ledobja a 5-6mm profilú gumilyát ezokból, ha van itt ilyen egyén jöhetnek a gumik :)
Nekem nokianok legalább 4 évesek, semmi kirepedezettség, semmi elérés nyoma nem látható, akkor mi lehet rossz benne? Profilja jó. Ugyanúgy néz ki mint a passáton lévő idén februárban vett, semmi különbség.
Az is egy baromság, hogy 3-4 milisen kuka egy téli gumi, egy nagy f@szság, ezt is olyan propabandálja aki ebből hasznot húz.
Egy téli gumi akkor is más szerkezetű gumi ha már csak 3mm, és akkor is jobban tapad a nyárinál, hamarabb fut vízen mint új korában, de még mindég később mint a nyári, annyi csak hogy hóban nehezebben indul el, de a megálásban már mindegy mert az abs miatt úgysem számít.
Nem kell ehez érteniaz autó vezetőknek, csak józan paraszt ésszel belegondolni átgondolni, hogy meg akarják vezetni vagy nem.
Ennyi erővel hetente cserélhetnénk a vezérműszíjat is, mert úr isten elöregedhetett a múlt hét óta.
Mivel ritkán megyek hosszabb útra, így én mindég aznapon raktam fel a téliket mikor leesett a hó, reggel felébredtem, megörültem hogy fehér a kisfalum, kiballagtam a garázsba és lecseréltem a kerekeket.
Igen, csak kicsit elnagyolva beszél erről 1-1 mondatban kb. és meglehetősen terjengősre veszi azt, hogy van két tévhit az egésszel kapcsolatban. (Legyen mondjuk három, ha a 4 évszakos gumira gpndolunk, amire mondjuk az én szerelőm is aszonta, hogy hülyeség). Egyébként az új télugumi 3 évig jó max tézis engem is foglalkoztat, mert ezt több helyen hallottam. Kontra nyárigumi: mikor újra autóba ültem - mert nekünk sose volt, így a jogsi megszerzése után sok évvel nekem gyarkolatilag újra meg kellett tanulnom vezetni -, az öreg csotrogány Audin sok éves nyárigumik voltak, ráadásul oylan profillal, hogy némelyik már inkább slcik volt. Ehhez képest akkoriban elég sok hó volt, meg még több jeges út, mégis át tudtam vészelni, gyakorlatilag minden gond nélkül... Szóval lehet ezt. egyébkétn engem jobban zavar, hogy van egy kis hó, vagy nagyobb eső és 30-cal kell haladni a városban. Nem mondom, hogy menni kell, mint a barom, de azért az zavar, hogy valaki iylen időben is csak 20-30-cal mer menni. Akkor minek ül autóba? Na ebben pl. maximálisan egyetértek a cikkíróval. Hiába van a segge alatt 6+ milás kocsi, ha fosik ,akkor maradjon otthon, különben csak fölsölgesen tartja fel a forgalmat, de persze ez is utópia. Mint aennyi minden más itthon...
Én azt olvastam ki ebből, hogy nem azt akarja elhitetni hogy nem kell téli guma stb., tehát nem az ellenkezőjét hirdeti mint a nagytöbbség, hanem csak próbálja leleplezni a baromságokat.
Passz, én még csak káposztaféle valutában fizettem érte :)
3000-7000ft ig, de érdemes olyan helyen csináltatni ahol van is fogalmuk a látottakhoz úgy olcsóbb, vagy olcsóbbra kijössz ha konkrét hibával keresed fel a szervizet, és a hiba megtalálásához szügséges a hibakód olvasás amit majd ők tudnak, és így egy óradíjat fizetsz, nem pedig hibakód olvasás fix tartifáját, néhány helyen ezzel tudsz megtakarítani pár ezrest.
Vagy keresd meg Betq-t a cirom fórumon, ő olcsóbb mint a márkaszervízek.
Nekem is Castrol van az autóban most (igaz nem a szeder illatú, hanem a sima), brutálisan jó. Igaz jeges ablakon még nem próbáltam, de elégedett vagyok vele eddíg.
A szedres a csomagtartóban várja, hogy kifogyjon a sima. :)))
még egy: előttem egy dzsip igen csúnyán csúszkált, pedig ránézésre téli gumija volt...
A dzsip nem tudom milyen autót takar, de a 307-es előtt csak 4WD autóim voltak, ott életforma szerűen űztem a csúszkálást télen :D Mivel alapból hátul hajtanak, plusszként kapcsolod csak az első hajtást be, amíg nem nagyon gázos a helyzet "hátul hajtunk és azzal kanyarodunk" módszerrel jól el lehet közlekedni :))
- mostanában simán nulla fokok voltak, és a nyári gumim egyáltalán nem tűnt veszélyesnek, való igaz.
- ez száraz aszfalton volt így és egyenes úton
- kanyarban már csúszkált, bár az is igaz, hogy ilyenkor mínusz 10 km/h sebességet választva valszeg nem csúszott volna, utalván a cikkben is írt agyi dolgokra, nem köll száguldozni
- ugyanakkor én pl. pont az M0-ás közepén futottam bele a picsanagy havazásba a nyári gumival, és életveszélyes volt a frissen esett cucc,
a takarítást meg inkább hagyjuk, mert körbeautóztam Pestet, de alig láttam hókotrót, ez némileg lódítás, hogy itt pikkpakk eltakarítanak mindent, bár az igazsághoz tartozik, hogy ahol igen, ott viszont már csak vizes aszfalt maradt és nem volt gáz a nyári gumi újfent
még egy: előttem egy dzsip igen csúnyán csúszkált, pedig ránézésre téli gumija volt...
meg mégegy: a friss havon a nyárigumval az ABS és ESP is csúful szenvedett, még 10-20 km/h tartományban is, ezt azért tartsuk észben, szóval a téligumi se véletlenül van kitalálva.
Ezzel az erővel mondhatnánk azt is, hogy régen elmentek az autók is 91-es benzinnel, jah, elmentek...
Csupán annyit akarok mondani, hogy nem fekete-fehér a sztrori nem kell fejbelőni azt sem, aki prémium márkát vásárol, meg azt sem, aki mondjuk nem rohan gumishoz 7 fok alatt, ahogy én se tettem eddig...
Na valaki végre megfogalmazta az én látásmódomat, de mennyire egyet értek a cikk szerzőjével, de mennyi ilyen bírkával vitatkozok akit megetettek a "szagértők" a 7fokos maszlaggal, a gumik 3éva alatti elöregedésével, meg a sok eszetlen baromsággal.
Ezzel most jól betalált a TC csak az a baj hogy az autós társadalom elenyésző része olvassa nem mind.
Igen van, a 107lovasban, mert annak bosch a befecsilye, a 90lovasé meg álltalában siemens ott a kisnyomású szivattyú a nagynyomásúval egyben van, elméletileg 90esben is lennie kellene boschnak is, de ilyet még csak boxer/ducato/jumpernél láttam.
Tanknál/ban, van de hallod mikor gyújtásra teszed.
De finnyásak vagytok, nekem még csak tacskós volt benne, tökéletesen megfelelt a célnak, nem ette meg az útváltó szelepet sem, occsó is volt. Szaga meg átlagos.
A prevent úgy általánosságban véve szerintem jó. A jégmentesítőjük is jó. A többi cuccnál gyakran van olyan, hogy leoldja a jeget de vékonyan rögtön vissza is fagy, a Preventnél nem tapasztaltam. Nameg alap, de foltmentesen szárad és nem bántja a fényezést. Ami nem igaz minden szerre sajnos.
Amikor nekem kifogyott az elején kétszer a cucc, mindkétszer egy csipogással állt le, nem köhögött, csak elhallgatott, és sose többet nem indult be, amíg nem kapott újra naftát. Nem lehet ez a tiltás?
Akkor nem tudom, mi volt az, de kétlem, hogy hatszámjegyű összegbe kerülne egy úszó (lagalábbis annyit mondtak, ugye garanciában volt). Persze utánanézni nincs kedvem, milyen alkatrész van ott, inkább megadom magam :))
Én inkább a -30, -40-eseket keresem. A -20-asokkal nekem az a tapasztalatom, hogy rányomva a szélvédőre azonnal jégréteg formában látom viszont őket ha hideg van.
Titi: de a nálunk lekötött kék-zöld kábel a szervó szivattyú kékzöld kábele volt (kimértük). Egyébként volt ABS visszahívás is, olvass utána két öngyulladás miatt hívták vissza az autót anno.
Idézet egy cikkből:
"...A 307-esek ABS- és ESP-rendszerének hibás szigetelése miatt az autók akár ki is gyulladhatnak....
...Ez már nem az első eset, hogy a 307-esek ilyen égető gonddal küszködnek, két éve a kormányszervó hasonló hibája miatt kellett az autóknak kényszerlátogatást tenniük a szervizekben."
Után akartam tölteni az ablakmosót, mert jó truttyos idő van reggelente, akkor láttam meg, hogy üres a flakonom. Ja, és nyári. Azaz eddig nyári volt benne. Nem fagyott szét, pedig voltak mínuszok....Shelles egyébként. Na puff. Hazafelé veszek valamit, de gondolom a Shellesre rátöltök valami mást akkor minimum elreagál a tartályban szt jól szétmarja, majd próbálok ugyanolyan gyártmányt venni.
A 8szelepesben biztosan van elektromos szivattyú, de hogy a tankban, vagy a motortérben azt nem tudom. A nagynyomású szivattyúknak be kellett régen segíteni. Az 1.6-ban már nem volt, de a 2.0 16V-ben sem valószínű.
Ami biztos, hogy nekem az 1.6osban a motor tetején van egy kis kézi pumpa (mint a régi vérnyomásmérőknél :D ). Én már hiába adom rá a gyújtást, nem fog semmi légteleníteni, ha fellevegősödik (pl szűrőcsere). Nekem lehet kézzel pupálni. :D
Vannak ilyen ökölszabályok, hogy nagynyomású szivattyús (pl HDi) motorokat üresen nem tekertetünk, mert ha üres az üa rendszer, akkor nincs ami kenje a szivattyút: azaz előbb elkopik. Nem tudom, mennyire és hogyan védekeznek a gyártók (tiltás alacsony üa mennyiség esetén...), ez csak ilyen autószerelős mende-monda.
Kipróbálta már valaki az általam oly kedvelt Castrol Biofix téli szélvédőmosót? Imádom az illatát, és azt hogy az ablaktörlőmet már nem sajnálva a lefagyott szélvédőre ráspiccelve leoldja 2-3 törlés alatt a jeget. Nem kell kaparni, sprézni... És az illata... :)