Mennyi km van a gépben? Már csak a FAP miatt is...
Ha kiírja az antipollution fault-ot, akkor vészüzemmód kapcsol be, mert a motor vezérlésekor valami banálisan nagy hibát vélt felfedezni a computer. Hibakód mi volt a tárolóban? Volt egyáltalán?
90 Le, antipollution fault hibát írt ki. A srác peugot szervízben dolgozik és laptoppal olvasta ki otthon, tovább nem tudom. Würt,kts,pps, EZ MICSODA, VALAMILYEN ADALÉK?
Olyan minha belenne húzva a kézifék, nem megy. Bár az üzit és az ikon nem mindíg jelenik meg, de akkor sem megy.
Egyébként az hogy mennyi üls van benne és mennyi szerepel a forgalmiban 2 különböző kérdés. Tudjátok meséltem.. vizsgaőrület.. megoldottam. Aztán mikor áttolták a vizsgán pecsét minden rajta stb
odaszóltam a manusnak: Nem baj hogy nem is gyári ülések vannak benne? Ráadásul nem is a helyükön hanem csak összehajtva?? Röhögtem egyet és beültem...
EGyébként a szabály úgy szól - állítólag - hogy vizsgánál minden ülésnek benne kell lennie....
megvan a 2 hátsó biztonsági öv? ha igen, akkor tényleg csak 2 pótülés kell a vizsgához. (Azt általában szoktak itt kölcsönözni vizsga idejére itt a topikon).
Forgalmit most már _mindig_ cserélnek. Praktikusan ezt autó átírás előtt kell(ene) vagy vonóhorog felrakatása után megejteni, mert akkor spórolsz az okmánycserén.
Minden szavaddal, de még a vesszőiddel is egyetértek! Ráadásul én is akkor cserléem a télit, ha leesett az első hó. Addig teljesen felesleges, még akkor is ha hideg van. Itt állnak a garázsban kicentírozva, ha szükség van rá, fél óra alatt felrakom. Így volt ez idén is.
Megfordult a fejünkbe, hogy egy "olcsó" (800-1000000HUF) körüli 206-os 1.4 HDi-t veszünk (az asszonyomnak ám nem nekem, én maradok a topictémánál:)). Még nem tudom, csak lehet. 2002-4 évjáratokat lehet ennyiért kapni 100-150e km-rel. Tudtok róla véleményt mondani? Ismeritek ezeket a motorokat? Nektek hiszek, a többiek meg lódítanak;)
Amit leírtál az még kevés:-) Ahhoz,hogy 7 személyes legyen a verda,először is a NKH-tól egy átalakitási engedélyt kell kérned.Be kell adnod 1 kérvényt .Az engedélyt postázzák. Az ülést beszerzed,legyen valami ISO száma ami az alján van valahol.Ha nincs hozzá papírod akkor az átalakítást egy szakműhelyben kell elvégeztetni legalább is papíron,hogy az átalakítást elvégezték és az üléseket beszerelték ilyen és ilyen számúkat.Aláírás pescét.Ezek után viszed műszakira de csak NKH -hoz viheted nem valami kirendeltséghez.
Viszed a papírokat amikért természetesen fizetned kell .Azt hiszem az átalakitási engedély a NKH-nál 13 rugó.A szervizpapírt ingyé próbáld meg meg nem kell nekik semmit csinálni a vrdán,hisz tudod minden benne van az ülések rögzitéséhez.SW-ben.
Kapsz új forgalmit az asszem 6 rugó+ vizsgadij.És abban már a 7 személy lessz.
Az egéssz egy nagy röhej,nekm SW-van és mutattam a f..fejnek hogy a két ülés berakása csupán 20 másodperc. Szinte ő is röhögöttde azt mondta a szabály az szabály.Hát mondom egy gyárilag kialakitoot helyet minek is átalakitani?hhmmm.Hiába nálunk a bürokrácia sohasem megy ki a divatból.
Én ezt végigjártam Miskolcon az NKH-nál.
Ha valami nem világos nyugodtan irj akár privibe is .De itt legalább a többiek is tanulnak belőle.
Legtisztább az üza. szűrő csere, spuri adalék a tankba, aztán dízel kút csere ha kifogyott a nafta és reméljük, ezzel meg is oldódik. (én itt kezdeném)
Átírják a forgalmid 5-ről 7 személyesre. Hogy újat adnak-e, vagy csak áthúzzák, bélyegzik és mellé a 7-et írják, a francz se tudja. Ha épp betelik a forgalmid, nyilván újat adnak. Így tehát az előrehozott vizsgáddal elbux pár hónapot, netán évet, de 7 személyes lesz. Azt persze nézd meg, hogy leghátul a 2 biztonsági öv benne van-e. Ha igen, akkor az ülések előkészítése is benne van. (mint minden SW-ben, nehogy a Break-kel cseréld össze!) Olyan ez, mint ha vonóhorogra vizsgáztatnál.
2001, 307 HDI 2.0 diesel. Tegnap óta antipollution fault hibaüzenet és motordiagnosztikai ikon jelenik meg és a motor nem igen húz, elég tatás. Voltam szerelőnél kiszedte a hibát és arra gondolt kevés üza miatt felszívott egy kis kotut a tank aljából vagy a kisnyomású szivattyú romolhatatt el. Ma ismét megjelent a hiba.
Valaki járt már így és mi volt a megoldás? Elég üza szűrőt cserélni vagy szivattyú? vagy valami más lehet?
Még kiegészítve: többletköltség egyébként nincs, ha erre gondolnál. Az én verdámat is 5 főre akarták forgalomba helyezni, az utolsó pillanatban tudtam rájuk szólni, hogy 7. Nem is értem, hogy automatikusan miért nem 7 főre vizsgáztatják.
Lehet. Van olyan hülye, aki 5-re vizsgáztatja, mert "úgyis csak öten vagyunk". Ha ilyet fogsz ki, akkor nagy valószínűséggel kell 2 kölcsön ülés, amit beraksz és újra vizsga. Csak a vizsga díjat kell fizetni.
Szerintem is jól gyanítod:-) Pedig arra gondoltam, hogy legközelebb megnézem ott is a felhozatalt, mert korábban használtam Aldist és azzal nem volt gond. Akkor inkább a drága, a kilátáson nem spórolok. Többe krül egy bringás, vagy gyalogos.
"Csak halkan - Ausztriában nincs alpesi dízel, csak dízel. Akkor most miről beszélünk? - vagy csak le vannak maradva marketingben, vagy az alpesi az alap..."
Csak halkan: én aztat nem tudhatom Tesó... ugyanis mint tudod, a másik fertályon lakozom. A túlvégre pénzt költeni mentünk, de nem tankoltam. Aztat itt tettem határon túl és kitartott... Itt meg 2 félét nyomnak, van a sima és a -26 fokosra írt (kúton lévő adat) dízel, és ebben az évben valóban nem Alpine a neve, hanem Nordic Diesel (számláról igazoltan.))
Nekem is lement a benyásról anyi idő/km alatt a dunlop sport, ez nem meglepő, de itt arról van szó hogy csak azért cserélni a jó profilú gumit mert elmúlt 3 éves.
"Egyébként az új télugumi 3 évig jó max tézis engem is foglalkoztat, mert ezt több helyen hallottam."
Én elhiszem. Kinézem a gyártókból, hogy csak így érdemes kutatni, fejleszteni, ha tudnak olyan frankó gumit csinálni, aminek csak a felső 1-2mm-e a puha, jól tapadó. Alatta meg általános gazdaságos cucc van. Mert "fogyasztói társada-lom". :)
Nemrég apám panaszkodott. Vett szuzukit újonnan. Vett hozzá téligumit is. Normálisan használja, nem sportoskodik, olyan átlagemberesen. Évi 8-12eKm. Ősszel fel a téli, tavasszal vissza a nyári. Ahogy a nagykönyvben meg van írva. 4 éves korára (kb 40e km futásteljesítménynél) elkopott a nyári gumija! Gumis már nem hajlandó visszatenni!!! Apám normál módon vezet, kanyarban nem csikorog, gyorsításkor a fogyasztásmérőt nézni és mégis elkopott neki. Szuzukin.
Így könnyen kijöhet, a "3évente cseréljen mindenki gumit" elv!