Folytószelep levesz, megpucol. Itt jön a gond, nem lehet alapbeállítani, mert a varázsló valami olyat csinált vele, hogy átlag szerelő nem tud belelépni a motorvezérlőjébe.
Nincs még itt olyan nagy probléma a kocsival, sem kár stb, tehát nagy veszteség sincs. Amúgy én is ezt szoktam javasolni az én szakterületemen ha kérdeznek, vidd el szakemberhez és ne buherálj.
Ha beütöd a google-ba, hogy BMW pillagószelep, meglepően sok oldalt, fotókat találsz és legtöbb az örénycsappantyúkról szól. Még Bp.-i szervizek is így hirdetik, sőt ledugózásnak, pedig nem is azt dugózzák le.:-)
Természetesen nem helyes a kifejezés, de mivel én mindig többes számban beszéltem róla, nem gondoltam, hogy valaki is félre érti. Hát tévedtem...
Az én motorom M47-es ott bizony fenn áll a probléma, 2007-ben volt a váltás aza N47-es re, de te ezt biztosan tudod.
Sokan az övénycsappantyúkat pillangóknak becézik.... Én csak emiatt írtam pillangót ill. én többes számban írtam pillangókat, nem feltételeztem, hogy félreérthető.
kiszedte a pillangot. pillango nelkul a budos faszba nem fog rengeneralni es jol tele lesza DPF. ha nem rakja vissza a pillangot akkor nincs mas kiut mint kiszedni a DPF-t. Ha van AGR akkor meg hamarabb tele lesz a DPF. (bar ha felismeri a hibat akkor ugy is lekapcsolja az EGR-t)
bar alapbol nem ertem minek szedte ki a pillangot... leven az orvenycsappantyu szokott szethullani a BMW-kben
A motor-szabályozó modul (ECM) a kipufogógáz visszavezető (EGR) rendszeren a lassítás közben egy áramlási tesztet hajt végre. Az ECM (motor-szabályozó modul) ehhez egy pillanatra utasítást ad az EGR (kipufogógáz visszavezetés) szelep kinyitására, miközben ellenőrzi a szívócsatorna abszolút nyomás (MAP) érzékelő és az EGR (kipufogógáz visszavezetés) helyzetérzékelő által szolgáltatott értéket. Ha a MAP jele nem felel meg az AGR-forgócsapszeg helyzetének, akkor az ECM feljegyzi az érzékelt MAP-különbség mértékét, és a kalibrált sikertelen események számlálóját a kalibrált sikertelen események küszöbszintjéhez igazítja. A sikertelen események küszöbének átlépéséhez szükséges AGR áramlási ellenőrzések száma az érzékelt AGR áramlási hibák mértékétől függően változó.
Az ECM (motor-szabályozó modul) szokványos körülmények között egy gyújtáscikluson belül csak egy EGR (kipufogógáz visszavezetés) áramlás tesztet szokott megengedni. Egy javítás eredményes voltának ellenőrzéséhez az ECM (motor-szabályozó modul) egy hibakód törlési esemény után több EGR (kipufogógáz visszavezetés) áramlás teszt végrehajtását is lehetővé teszi.
Szóval ott járkálok én a hiba közelében,de kéne még pár diagnosztikai felszereltség, ennek hiányában lassabban araszolgatok.:-)
Amúgy a hibakód szerint inkább kevés a kipufogó gáz beáramlás, tehát olyan mit mikor ledugózzák a szelepe előtt.
Na ebből csak azt akarom kihozni, hogy ha kivettem a pillangókat így szerintem olyan mint kb, amikor nyitva voltak a pillangó szelepek, tehát nagy légtömeg áramlik be.
Ezért ha ennek ellenére kis áramlást jelez a hibakód, akkor ugye vagy nem nyit a szelep ( membrán, vákuum, mágnes stb) Vagy marad az MAP téma...
Ezért nem gondolok én arra, hogy a pillangószelepek kiiktatása miatt van ez a jelenség.( hibakód)
Gondoltam amúgy, hogy adaptív a dolog, hiszen a koszolódások által előidézett változásokra is beáll... Valószínűleg nem fogom megvárni.:-)