Van egy furcsa hibája az autómnak. Ha nyomkodom a központi zár gombját olyan állapotba tud kerülni, hogy ha kiveszem a kulcsot a gyújtáskapcsolóból nem áll le a motor. A központi zár nem is működik. Ha lenyomom a távvezérlő gombját felvillan a műszerfalon valami visszajelzés. Ugyanez történik, ha a vezetőoldali zárat működtetem kulccsal, vagy kézzel bentről a gombbal.
Ezt a dolgot úgy tudom megszüntetni, hogy lefullasztom a motort és leveszem az aksit. Ha csak a motort fullasztom le és újraindítom a motor megint nem áll le a indítókulcs kihúzásával.
Az elem jók a távadókban. Van valakinek valami ötlete?
Ma kicseréltem mind a négy hengernél szemből nézve a bal oldali hidrotőkéket.
Azért kellett a csere, mert már nagyon zakatolt a motor beindulás után. Nem volt sima az alapjárat, és ha elindultam a kocsival, akkor elment az ereje, nem akart felpörögni.
Azért csak a balosokat cseréltem, mert részterhelésnél a a jobb oldali szelepeken keresztül nem szív levegőt, azt a csappantyúk elzárják.
Magas fordulatszámon feltöltötte olajjal rendesen, de alapjáraton már nem.
Egy tőkét szétszedtem, hogy tudjam mi van benne. A képeket feltettem az indafotóra
cowboymisi elérhetőséggel, Opel G Astra hidrotőke cimkével.
Kérnék segítséget. Úgy jártam a héten, hogy tankoltam MOL EVO benzint. Eddig semmi gond nem volt a géppel 1.6 Twinport motor 50000 km-rel, de ahogy beletankoltam ezt a benzint, folyamatosan világít a motor piktogram lámpám,/ kipufogó gáz/, ez vajon miért lehet? Semmi hibát nem érzek, megy vele mint a veszedelem, de miért? A hibakódnál kiírja 35100. Ez mi, vagy nincs gond vele, csak valami fals érzékelés?
Nekem egy 1.7 DTI isuzus G Caravanom van, egy az egyben ugyanígy jártam. 125 körül jön ki nekem a motorhiba jelzés, régebben amikor kijött akkor el is tűnt gyakran, de most már amikor kijön addig nem alszik el amig le nem állítom. 2 napja kiszedtem az EGR szelepet és alaposan megtisztítottam és megnéztem a membrán működését is az is jó volt. Ma kipróbáltam és megint 130 körül kijött és alig húz a gép onnantól. Azt nem értem, hogy miért pont 125-130-nál jön ki azonnal, vagy pedig ha hosszabb utat megyek pl. Miskolctól Gyöngyösig elmegyek akkor gyöngyösi parton felfele állandóan kigyullad addig nem. Akinek lenne ötlete, hogy mit nézzek meg vagy ellenőrizzek az ne tartsa magában :)
Csak tanulságként leírom (G Astra, 2002, Z14XE). A kocsi nem pörög ki (még üresben sem), erőtlen, néha rángat, alig tudtam hazamenni vele. Elllenben hang alapján megy minden henger, és semmi hibajelzés nincs. A gyertyák teljesen kormosak.
3-4 nap szerelés után meglett a hiba. Már mindent szétszedtem, kipucoltam, kompressziót mértem, EGR, pillangószelep, szenzorok, relék, stb, még az ECU-ba is belenéztem. A kipufogó, vagyis a leömlö volt eldugulva, vagyis széthullott a katalizátor, és eltömte! A leömlőben van a katalizátor. Mikor ellennyomást mértem a lambda-szonda helyén, olyan nagy volt, hogy még a tömlőt is lerúgta. Leszereltem, kiszedtem a törmeléket, és kiütöttem a maradékot. Új tömítés, paszta, üres leömlő visszaszerelés. Azóta tökéletes, szerintem új korában nem ment ilyen jól, mint most. :)
Jobbra kanyarodáskor, van egy pont, ahol koppanó hangokat hallani. Tompa, több egymás után. Nem az a féltengelyes zaj. Ha visszatekerem a kormányt nem hallani, továbbá álló helyzetben sem. Viszont érdekesség, hogy a váltóhoz hozzáérve érezni lehet a koppanásokat. Csak jobbra, csak menet közben, és csak picit intenzívebb kanyarodáskor (beállás parkolóhelyre, jobb kanyar, stb...)
szijasztok valaki segicsen ha tud van egy 1/4 es astrám f es alapjáraton nem megy az 1 es henger de ha lehuzom a 3mas hengert akor elindul az 1 es mi lehet a baj
szijasztok egy kis segitséget kérnék van egy 1/4 asztrám f es alapjáraton nem megy az 1 gyes henger de ha elindulok vele akor be indul mi lehet a baja segicsetek
Helló! Az üzemanyag ellátással, nyomással nincs semmi baj.
A motor becsörög fordulaton, de csak meleg motornál, hidegen még egész tűrhetően megy de ha bemelegszik alig akar a fordulatszám 3000 fölé menni, és erőtlen.
Segítsetek van egy 93'-as F astrám (X16SZ), ami furcsa hibákat produkál. Melegen nem pörög rendesen a motor, erőtlen, olyan mintha fulladna, és fordulaton eléggé csörög, már a fél autó ki lett cserélve beleértve a motort -injektorostól, motorvezérlővel együtt, ennek ellenére semmi javulás.- Két dolog maradt az egyik a kopogás érzékelő , a másik a gyújtásmodul. Az érdekes hogy a régi motor az X16SZR-es kábleköteggel és motorvezérlővel illetve alaktrészeivel nagyon jól megy egy másik astrában. Ha valakinek van valami ötlete írjátok meg. Köszöntem.
Azért írom le a történetet, mert sokan (legalább ketten) leírtatok egy indítással kapcsolatos hibajelenséget. Lehet hogy mások is jártak, járnak így, de nem is tudatosul bennük a hiba.
A lényeg az, hogy ( Z14XEP motorról írok) hogy a motor beindul, de ahogy elkezd
gurulni, elveszti az erejét. Ki-ki hagy egy henger, akadozik.
Úgy gondolom a saját tapasztalatom alapján, hogy ez a jelenség abból adódik, hogy leürül az olajszűrőház, és egy rövid ideig tartó járás után pont a levegő kerül be a hidrotőkékhez, amik ez miatt nem tudják megtartani a himbát. Rosszabb esetben, ha le van puhulva a hidrotőke, ez addig fajulhat, hogy a himba leugrik a tőkéről és még nagyobb kárt okoz.
Ez az állapot csak rövid ideig tart, mert ha újra indítjuk a motort, és egy kicsi ideig nagyobb fordulaton (2000) járatjuk, akkor már simán lehet tovább autózni.
Én indítás után kb. 3 percig már 2000-res fordulattal járatom a motort, így a légbuborékot átnyomatom a rendszeren, biztos ami biztos alapon, és a továbbiakban nincs gond.
A hibát valószínű az okozza, hogy a szűrőház olajleeresztő szelepe alá bekerül valami kosz, ami minimálisan nyitva tartja a leeresztőt. Ennek egyébként az a szerepe, hogy amikor kivesszük a szűrőt csere céljából, akkor leürítse a szűrőházat.
Ezért kellene az olajcserénél mindig először kicsavarni a szűrőt, de nem kivenni. és csak miután az olajteknő csavarját kivesszük, utána kell a szűrőt kiemelni, mert az eltelt idő alatt leürül a szűrőház.
Ezt javítani csak úgy lehet, ha benyúlunk a szűrőházba, és a szelepet addig csavargatjuk valami lapos fogóval, vagy esetleg olyan dugókulcs fejjel ami rámegy, amíg a kosz ki nem fordul onnan.
A pontos diagnózist úgy lehet ez esetben megállapítani, hogy kicsavarjuk a szűrőház fedelét, és egy kicsit megemelve megfigyeljük, hogy olajban úszik a szűrő, vagy csak látszik hogy valamikor volt ott olaj. Persze alátéve mindenféle olajfogó tálcát ki is emelhetjük a szűrőt. Ha láthatóan sok az olaj a házban, akkor tovább kell keresni a hiba okát, de ha száraz a szűrőház akkor csavargatni kell úgy, mintha szelepet csiszolnánk be. Benyomva egy negyed fordulattal elfordítjuk-és így tovább.
Van még egy visszacsapó szelep a szűrőház alján, amit csak leszerelt háznál lehet látni, de ritka szerintem hogy ez hibás legyen, bár Mörfi törvénye szerint ami elromolhat, el is romlik. Ehhez viszont csak a kipufogó leömlő eltávolítása után lehet hozzáférni. Ehhez bordásszíj le, klímaszivattyú le, nívópálca házastól ki, és a kipufogó hátramenő csöve le. Csak ez után lehet a hengerfejről lehúzni a csonkot az anyák levétele után.
Ezt a történetet azét is írtam le, mert ha szerelőhöz visszük a kocsit, akkor előszeretettel mondják azt, hogy trafóhiba, vagy injektor hiba. Esetleg mindkettőt kicserélik. Meg találgatnak a mi pénztárcánk rovására.
Hasznos ellenőrzést, remélem megoldódnak a gondok mindenkinél.
Én leírom, hogy hogyan szoktam ellenőrizni a trafót.
Veszek egy 70 cm-es 1mm-es drótot. A helyéről kiemelt trafósorba a gyertyákat bedugom úgy, hogy a gyertyákkal felfele álljon, a drótot rácsavargatom a gyertyák
menetes részére, és a végét letestelem az akksira.
Ha kellően sötét a garázsod, akkor a szélvédőn keresztül gyönyörűen látod a szikrákat. Ki lehet a hibát villogtatni is, gondolom tudod hogyan, vagy elmehetsz egy szerelőhöz, aki 2000-ért megmondja hogy mindenütt van-e szikra.
Az a kérdésem, hogy amikor nem indult, akkor úgy forgott mintha nem lenne benne gyertya?
1.4-es G Astrám van és ma reggel már másodszor szívat meg azzal, hogy nem indul. Két hónappal ezelőtt a hibajelenség ugyan ez volt, hogy az önindító pörög, de nem gyújt a motor. Akkor gyújtótrafó lett cserélve gyertyákkal(két gyertyát nem gyújtott a régi) és a régi akksimat is újra cseréltem, hogy bebiztosítsam a telet. Azóta működött, de ma reggel ugyan azt a hibát produkálta. A héten már észrevettem, hogy valami nem stimmel, mert egyszer nem indult elsőre, de lendülettel álltam le a parkolóba és hirtelen állítottam le és gondoltam, hogy ez lehetett a baj. Azóta ment rendesen a mai napig. Van valami tippetek, hogy mi okozza? Ha megint gyújtótrafót cserélek és ismét ez meg fog ismétlődni, akkor elég drága játék. Gondolom valami okozza a trafó meghibásodását.
Szervusztok márkatársak! A segitségeteket szeretném kérni! A hét folyamán össztörték a G astrám hátsó lökhárítóját (persze a tettes ismeretlen) a bekamerázott céges parkolóban. Ha esetleg valaki tud eladó fekete metál hátsó lökhárítót, akkor azt megköszönném (ha lehet hibátlant). Az autó 2008. 06. havi, 5 ajtós. A segítségeteket előre is köszönöm. Üdv Pete Roland UI.:- akár telefonon is lehet keresni: 06-20/ 569-9237.