Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Gerob Creative Commons License 2005.06.13 0 0 9076
"Egy 7.5-es autot nem igazan neveznek kamionnak. " - Ezt én kiskocsinak hívom! :-)))
Előzmény: _Gabesz (9073)
Roadtrain Creative Commons License 2005.06.13 0 0 9075
Mercedes 611TD
Előzmény: Gasolin (9070)
_Gabesz Creative Commons License 2005.06.13 0 0 9074
Pavel,
Ahol en csinaltam:
C kb. 130E+20E vizsgadij
E kb. 90E+15E vizsgadij
Ha erdekelnek reszletek, mailban el tudom kuldeni.
Előzmény: Pavel (9062)
_Gabesz Creative Commons License 2005.06.13 0 0 9073
Gas,
Egy 7.5-es autot nem igazan neveznek kamionnak. Ahogy egyik kollega megjegyezte: egerkamion :))

ERTBNM,
500/ora, furgonra, 7.5-es autora, belfoldon es nemzetkoziben is. Elszamolni szamlak alapjan szamoltam el, amit elore megkaptam (palya, tankolas <-mondjuk ez neha a sajatombol ment, de ki lett mindig fizetve). Kajat magadnak fizetted. A fizetest a fuvarlevel alapjan szamoltak, de 200+ orat siman meg lehetet csinalni havonta (100E+)
A bejarast fizettek sajat autora, de nalunk feltetel volt a kozeli lakhely (keruleten belul).
Igaz ez csak egy 5-6 autos kis ceg volt, a nagyokrol nem tudok irni.
Előzmény: Gasolin (9067)
deps Creative Commons License 2005.06.13 0 0 9072

brééékóóóóó ertbnm!

 

bővűl a keleti blokk :)

 

én személy szerint a kamionozáshoz annyi közöm van hogy "néha" szervezem útjukat...... ja és tanárúr szerint egész nap fórumozok és netezek..... ez igaz, amíg no munka, és tuti vizsgaidőszak+államvizsga előtt..  na8   :D:D:D:D

 

c+e lazán 200zöldhasú, plussz a nemzetközi papirok miatt még sokat is csúszik az idő és a pénz is a vizsgabiztos kezébe..... tapasztalat.....

Aztán a nyiregyiek nagy előnye ha kamionozni akarnak (majdnem mindenki) akkor nem kell messzire menni, mert hát nyiregyen vagy egy-két vállalkozás! pölö: nyir-roll sped, nyirtrans, révész, nyirség-trans, eceterá,.....

ha gyakorlatot akarsz, mert hát kell, mert a diri asszongya hogy ha mentél már előre annyit mint amennyit a kollégák tolattak, akkor fel vagy véve nemzetközibe (nem mondom melyik nyiregyi cég dirije mondta ezt szószerint, azóta ez a szöveg végigkísér)! billencsel annyi gyakorlatot tudsz szerezni, hogy a nemzetközibe bővenelég, csak a ponyva fog megőríteni! ha lapozod a munkahelyek által támogatott "munkanálkülieknek ajánlott" dokumentumokat, akkor rálelsz sok üres kamionos állásra, a munkabérről nem beszélünk, mert relatív!

bel és külföld nemugyanaz, bár egy-két cégnek igen!!!!!

 

 

jónapot gassolin!

 

naszóval gumikörkép:

 

continental: barum, semperit

goodyear: dunlop, fulda, sava

michlein: roadstone, bfg, etc.....

 

egyelnőre ennyit tudok ki kit vett meg! aztán hogy eme gyártók kinek nem adják oda a tudásukat, azt ne kérdezd.... azt tudom, hogy nekem roadstone-m van, mert ólcsó volt és hát misi termék! csak egyet nemtud a gumi, mégpedig a misinek a nagydobását, azt hogy a kavicskidobó képeségét..... ezt sajna nem adták oda nekik.... néha bosszantó a kavicshang......

amúgy a roadrtain nem jár rosszúl a bridgestone-nal! nem az hogy "jóazneki", hanem azért megállja a helyét, lehet nem olyan tudat-osan felkészített gumi, mint a misi, de senki sem olyan okos,mint.....! ezt tudjuk......

 

 

cisszzzzzzzzz

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: Gasolin (9066)
Gerob Creative Commons License 2005.06.13 0 0 9071
Jah bocs, azt kifelejtettem, hogy a Gartner fizeti az utazási költséget a lakhelyed és a telephely között!! Akár haza, akár melóba mész. Persze vonatot meg buszt csak.
Előzmény: Gerob (9069)
Gasolin Creative Commons License 2005.06.12 0 0 9070
Melyik gépen?
Előzmény: Roadtrain (9068)
Gerob Creative Commons License 2005.06.12 0 0 9069
Szevasz!

Én nem sofőrködök, mivel nincs C-s jogsim sem, és még elég erőssen a tanuló éveimet töltöm (fősuli kezdődik ősztől). Csak olyan hobbi-szerelem szinten "űzöm" a kamionozást. Ha szabad ilyet mondanom, akkor mondom bátran, hogy végülis 1-2 dolgot tudok a kamionozásról. Szerintem mindenféleképpen nemzetközizni menj, ha fiatal vagy és nem vagy még elkötelezve annyira valaki(k) iránt, mert gondolom érdekel a világ, meg bírod a tempót, meg valamennyire pénzt is akarsz keresni.
Szerintem menj majd valami nagyobb céghez (Révész, Gartner) bár mondjuk hozzájuk tuti kell 2 év nemzetközi gyakszi biztosan, azt meg inkább sztem kiskocsin szerezd meg, mint valami maszeknál nagy autón, mert van köztük 1-2 hajcsár, meg nem fizetnek mindig időben, vagy ha fizet, akkor részletekben, az autókon is spórol, szóval az komplikált szerintem egy "kezdő" számára. Ilyen kiskocsis cég, ami meg megbízhatóbb az szerintem a HAPP, nekik Veszprém mellett van telephelyük. Ők Tabról (itt van Siófoktól 30 km-re) hordanak sok-sok Philipset mindenfele. Mondjuk kiskocsin meg nagyobb a hajtás, mert ugye a 7,5-es autóra hétvégén nincs stop, és őket ezért állandóan dolgoztatják. Egy ilyen HAPP-os sráccal spanyolban beszéltem, ezt ő mondta, hogy amikor csak lehet, akkor mennek.
A Gartnerrel meg az a gáz, hogy ott az autóval mindig telephelyezni kell, mikor jössz haza. Rokonunk itt dolgozok, ő Simontornyán lakik, és sokszor volt olyan, hogy péntek este Zalaegerszegen kellett telephelyeznie, nem mehetett el Székesfehérvárra az autóval, mondjuk függetlneül attól, hogy Kecskeméti lerakója volt. Egyszer csinálhatott olyat, hogy a kocsi kint állt a háza előtt egyik éjszakán, hogy Pécsre ment asszem lerakni a Fehérvári telephelyről, meg a környékre valahova visszarakni és úgy végzett estére, hogy Simontornyán állt meg, úgy fogyott el a vezetési ideje. De ezt is csak azért játszhatta meg asszem, mert megkérte az irányító gyereket, hogy ne Pécs-Tamás-Siófok útvonalon kelljen a Balcsi fele mennie, hanem Pécs-Simontornya-Enying. Egy 15-20 km-el lehet csak több szerintem ez a táv.
Igaz mondjuk, amíg ez a rokonunk maszeknál dolgozott, akkor nem kellett kuncsorogni ilyenért, hogy hagy menjen haza az autóval, ez alapdolog volt. Csak ott meg olyan állapotok voltak mondom, hogy huhhhúú. Egymásnak adták az egy maszeknál dolgozók az €-t, hogy hazafele tudjanak tankolni. Meg pl.: olaszban nem lehetett tanbkolni nekik, mert 15 centtel drágább volt a gázolaj, mint osztrákban, és fenn Tarvisio fele már azon imádkozott a sofőr, hogy bírja ki ezt a pár km-et.

Nah nagyjából ennyi. Ha még valami böki a csőröd, akkor kérdezz ám bátran!!! Szívessen válaszolok/válaszolunk!! Vagyunk itt egy páran, akik értjük a dolgot (szerintem legalábbis :))
Előzmény: ERTBNM (9060)
Roadtrain Creative Commons License 2005.06.12 0 0 9068

OK!!

Akkor maradunk a Bridgestone-nál :o)))

A fejleményekről majd beszámolok ez természetes.

Most a héten teherautó felújítás lesz aztán műszaki vizsga.Nem lesz uncsi hét.Cserélek fékeket,elöl tárcsákat,összekötőt,tolórudat,csipogó hátra,olajcserék mindenhol.

Ennyi röviden.

Előzmény: Gasolin (9066)
Gasolin Creative Commons License 2005.06.12 0 0 9067
Úgy kb. 100 hozzászólással korábban volt szó róla, hogy a HC-nál mi a fizetés.
Más válasz nem nagyon lesz, mert Road kicsi géppel saját magának nyomja a pedált, a többiek meg nem kamionosok, bár Gabesz talán még közéjük sorolható.
Tudod, a kamionosok nem érnek rá naponta netezni + fórumozni! Ők húzzák az ígát, akarom mondani a pótot. :o)
Előzmény: ERTBNM (9060)
Gasolin Creative Commons License 2005.06.12 0 0 9066
deps

Biztos, hogy a Matador Good Year alapokon nyugszik?, mert a honlapjukon nincs erről info. Ellenben olyan van, hogy a Continental-al együttműködve fejlesztettek teherautó gumiabroncsot (megjegyzem a conti sem a legjobb minőség, de a német gyártók sokszor ezzel szerelik a gépeiket).

Road
A 110 és a 113 a különbség a nagyobb terhelhetőség. A 113-as +90kg-al nagyobb teherbirású.
Megnéztem, a kínálatból a Bridgestone tűnik a legjobb ajánlatnak. Rábólintok a vételre. :o)
A felhasználói tapasztalatot meg majd ide várjuk. :o)
Előzmény: Roadtrain (9063)
ERTBNM Creative Commons License 2005.06.12 0 0 9065
A C 150ezer volt az E durván 90 ezer lesz Nyíregyházán
Roadtrain Creative Commons License 2005.06.12 0 0 9064
Mintha olyan 2kiló körül lenne most.De nem emlékszek pontosan én sem  rá
Előzmény: Pavel (9062)
Roadtrain Creative Commons License 2005.06.12 0 0 9063

Nos lehet,hogy a Matador Good Year alapokon fekszik,de hogy egy rakás sz..r az biztos.Nincs 70000km a gumiba és a rend őre már épp készült letépni a rendszámot érte.Akkor gondolom eltudod képzelni mennyire van lekopva.De az hagyján,hogy kopott hanem, oldalról belenézel és egy csomó helyen látni a szálszakadást.Ezt már olyan 10000km után lehetett észlelni.Tehát röviden:gyorsan kopik,szálszakadásos.Egy szezont kibír aztán kuka.

Ha Gasolin rábolint valamelyikre akkor azt fogom megvenni :o))))))

Bízok az ő szaktudásában :ĐĐĐĐĐĐĐĐ

Legfeljebb majd kis idő múlva személyes tapasztalataim után gazdagítja az adatbázisát :o))))

Előzmény: deps (9057)
Pavel Creative Commons License 2005.06.12 0 0 9062
Hello! Hol csinálod a jogsit? Aktuális CE árat tudsz mondani?
Ha jól emlékszem Gabesz korábban már írt egyet, de nem találom, ismét rákérdezni meg nincs pofám :)
Előzmény: ERTBNM (9060)
Roadtrain Creative Commons License 2005.06.12 0 0 9061

Ezen az oldalon találtam és szerintem náluk is fogok megvenni.

A Bridgestone gumiban kettő fajta van annyi különbséggel,hogy az egyik 110R jelzésű a másik meg 113Q árban olyan 6000HUF  a különbség.Michelinbe pedig az Agilis 81 tipust írják ami 32,913HUF/db A Bridgestone Duravis R630 110R 26,334HUF/db a 113Q pedig 29,313HUF/db.

Előzmény: Gasolin (9055)
ERTBNM Creative Commons License 2005.06.12 0 0 9060
Üdv mindenkinek! Most találtam rá erre a fórumra, de nagyon király . Most kezdtem el a kamionozáshoz szükséges jogsik megszerzését, és érdekelne néhány dolog. Előszőr is talán a legfontosabb : a pénz. Érdekelne hogy ki mennyit keres és ezért mennyit hajt . Előre is köszi a válaszotokat!
Gasolin Creative Commons License 2005.06.12 0 0 9059
Én a különbséget az árral kapcsolatban nem a misire értettem, hanem a szóba jöhető többi márkára. Mindenki tudja, hogy a misi a leg-leg-leg sok mindenben.
Az árakkal én is tisztában vagyok nagyjából, mert kapcsolatban állok egy gumi és alufelni importőrrel akitől rendszeresen kapok akciós ajánlatot és árlistát.
Már írtam, de nem véletlenül a Michelin a legdrágább.
Ezt lehet a későbbiek folyamán a legjobban újrafutózni, mert a karkaszt úgy fejlesztik ki, hogy később az újrafutózás után is bírja a kiképzést.
Nekem sokmindent elmond, hogy a legtöbb kamionos a gumivásárlásnál ha a pénztárcája engedi a Bridgestone-t illetve a Michelin-t választja.
Föleg a Michelin Energy gumijai nagyon jók a haszongépjárműveknél.
Előzmény: deps (9058)
deps Creative Commons License 2005.06.12 0 0 9058

bréékóó tanárúr!!

 

mi a különbség???? ezt te kérded, mint nagytudású barátunk??? wowww

 

szerintem nagyonnagy!!!! van tuti egy 10-20 ezer/db az tuti..... a misi javára...

 

cisszzzzzzzz

Előzmény: Gasolin (9055)
deps Creative Commons License 2005.06.12 0 0 9057

bréékóó ausztrálvonat!

 

szerintem:

 

itt nem az a kérdés hogy mennyire jóóóó, hanem, hogy mennyi zöldhasú van rááááá!

mert hát ugye eme gumik már igazán kifogástalan minőségűek, ugyhogy nemigazán mártkáról kellene csevegni..... a matador tudja mindenki hogy good-year termék, a semperit meg talán más (conti v misi)... a "kőhíd" meg nagyon is jóóó, ha nem autóversenyről beszélünk! szerintem az a legegyszerűbb, ha a gumiboltba a neten kérsz ajánlatot!!!

a fehérbabával az a problem mint a műszaki cikkeknél a sony-val..... oktalanúl kérnek el érte annyi lóvét!!!!

 

gondolom te is tudod, hogy a mai gumik lazán elmennek 150ezer kmert v még többet..... a good-year-be az a jóóóóó hihetetlenűl jóóó a vízelvezetésük!! tapasztalat..... nem csónakkal mész az úton.....

 

te rábás kolléga!

neked tudod mindent megadok, mert hát van egy közös és kedvenc városunk... naszóval sajna nem tudom a címüket, de ha érdekel, megkerítem...... :):):)

 

 

cisszzzzzz

Előzmény: Roadtrain (9051)
MeseMeseMeskete Creative Commons License 2005.06.12 0 0 9056

Namost én a négyet 70e-ért vettem, szőrösen.

Anno a 2002-es árvízben Bécsnél egy haszonjármű-lerakat alaposan elázott-elöntötte a Duna.

A kocsikat használhatatlanná tette, viszont a gumikat-lévén veszélyes hulladék(!) nem engedték újrahasznosítani.

Egy élelmes magyar az egészet megvette, és árulta.Hogy van-e még neki, nem tudom.

Előzmény: Roadtrain (9054)
Gasolin Creative Commons License 2005.06.12 0 0 9055
A Bridgestone teherautó gumikról általánosságban elmondható, hogy nagyon jók.
Írtam már korábban vagy Michelin vagy Bridgestone.
Árban mi a különbség?
Előzmény: Roadtrain (9051)
Roadtrain Creative Commons License 2005.06.12 0 0 9054

Még szóba jöhet a Kléber CT300-as is.

Az igazság az,hogy most elől Matador gumik vannak és nagyon lekoptak.A másik meg,hogy szálszakadt az összes rövid idő után.Úgyhogy elegem lett belőle.A Michelin gumikat nagyon dicsérik,de az már nagyon húzós.

Én erre a Bridgeston gumira voksolnák,de nem tudom milyen ebben a kategóriában.

Azért is érdeklődöm.Minden infó érdekel :o)))))

Előzmény: MALWIN (9053)
MALWIN Creative Commons License 2005.06.12 0 0 9053
Nme tom, állítólag jó.Nekem Kléber volt fenn, uszkve 120e km-t, de még használható (kb 4mm profilmélység).Most Michelin van fent, ezzel semmi gond.
Előzmény: Roadtrain (9051)
MALWIN Creative Commons License 2005.06.12 0 0 9052

Jókor.... épp kifogyóban van a gázolaj a kocsiból.Ami azt illeti,már nem is tudja, milyen tele lenni...sosincs pénzem telenyomni, mostmeg főleg...

Szal a G8-nak megküldöm a számlaszámom, ha megadod az elérhetőségüket:-))

Előzmény: deps (9050)
Roadtrain Creative Commons License 2005.06.12 0 0 9051

Véletlenül nem tudja valaki milyen ez a Bridgestone gumi???

Na nem a Fomra-1-re gondolok mert ott elég kaki :o)))

Teherautóméretben kéne valami infó róla.Vagy még szóba jöhet Semperit,Uniroyal Rain Max,GOOD YEAR,

Szerintetek melyik a jobb??Tartósabb??Nem annyira kopós??A méret 205/75R16C

Köszönöm!

deps Creative Commons License 2005.06.12 0 0 9050

deps-news

 

Megoldást kínál az olajár-gondokra a G8

Az olajársokkot szenvedett országok megsegítésére és az árak normalizására hoz létre hitelalapot a G8. <!--




-->
hirdetés

 

Erről szombati tanácskozásukon egyeztek meg a világ nyolc leggazdagabb országainak pénzügyminiszterei Londonban. Az olajárak gyors emelkedése rengeteg országban okozott kisebb-nagyobb gazdasági válságot az elmúlt időszakban. Ennek rendezésére hoznak létre a közeljövőben egy hitelalapot a világ leggazdagabb országai.

Ezzel kapcsolatban a G8-ak várnak minden felajánlást, főleg az olajtermelő országoktól - mondta Gordon Brown. A brit pénzügyminiszter külön kérte az olajár emelkedéséből legjobban profitáló közel-keleti országokat, hogy támogassák a programot.

A G8-ak szombaton megegyeztek abban is, hogy fokozatos ütemben elengedik a világ 18 legszegényebb országának csaknem 40 milliárd dolláros tartozását.

Előzmény: deps (9049)
deps Creative Commons License 2005.06.12 0 0 9049

deps-news

 

Renault és a Nissan új győri központja a győri ipari parkban
A győri ipari parkban a közelmúltban átadott új disztribúciós központ összterülete 12 300 négyzetméter. A beruházás azzal a céllal valósult meg, hogy a cégek biztosítani tudják a közép-európai alkatrész-ellátást az elkövetkező öt év tervezett növekedése mellett.
Az új központi raktár a Renault, a Dacia és a Nissan ausztriai, magyarországi, csehországi, szlovákiai és szlovéniai hálózatait látja majd el alkatrészekkel. Emellett a Dacia tároló központjaként is funkcionál: innen szállítják a Dacia-alkatrészeket Csehországba, Magyarországra és Szlovákiába.
A raktár üzemeltetését, az ellátást és a kapcsolatot a márkakereskedőkkel a Renault látja el.
A európai piaci terjeszkedés mellett a Nissan Japánban, Ausztráliában, Mexikóban és Dél-Afrikában, a Renault pedig a Mercosur-országokban, Marokkóban és Romániában irányítja az alkatrész-logisztikát.

 

 

bréékóóó roadtrain,

a nationalgeografic-ON v off???? ez a műsor már soxor lement...... kicsit érdekes hogy honnan indult ki ez az egész égési dolog, és végülis mi gyulladt be, és hogy.... ja meg az óvintézkedés, hogy melegségellenöző..... még a kamionokat leellenőrzik, hogy milyen meleg-e és csak egy bizonyos hő alatti vasakat engednek be az alagútba! lehet hogy a mostaninál (mert ugye megint van vmi ott) meg lehet hogy elnézték v a mörfi gyerek beleszólt a törvényével????

 

na8

 

cisszzzzzzzz

Pisti_hb Creative Commons License 2005.06.11 0 0 9048
Bocs, az utolsó link elől végy le egy http://-t!
Előzmény: Pisti_hb (9047)
Pisti_hb Creative Commons License 2005.06.11 0 0 9047

OFF

HáBé oldalán van róla egy-két kép, írj Neki e-mailt, és hátha el tudja küldeni nagyobb méretben.

Vagy pedig keresd Dtomesz topictársat, ennek a jó kis oldalnak a készítőjét. Valószínűleg Ő is tud majd segíteni.

ON

Előzmény: Gasolin (9046)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!