Kicsit bővebben: - sokkal több helyen lehetséges, az egy más kérdés, hogy bizonyos helyeken nem szeretik, ha vadkempingen kapnak. Ha körültekintően választod meg a vadkempingező helyet, esetleg nem is annyira "vadon" (egy őslakossal egyeztetsz), akkor az ilyen esetek száma azért elég jól leszorítható nulla közelébe. Lehetőleg azért ne nemzeti park legvédettebb része legyen. - bár vannak hátizsák-hívek, hosszútávon biztosan kényelmetlen és zavaró, fárasztó a hátizsák. Abszolút megéri, sőt, kötelező a csomagtartó. Lehet nyeregcsőre is rögzíteni, ha az szimpatikusabb - igen, ezen nincs mit kifejteni. Eu-ban szabadon mozogsz, bicajjal is. - felkészültségtől, időtől, elszántságtól és tereptől/helyszíntől/céltól függ. Egynapos túrán pl 60-80 km-t már egészen ifjú gyerekek is bevállalhatnak könnyű terepen, amennyiben "átlagos" egészségi állapottal bírnak, hosszabb távon azért ez még nem ajánlott nekik, elsősorban nem is a fizikai, inkább a lelki megterhelés miatt. 18 év felett rendszeres (azaz pl két hétig zsinórban minden nap) napi 80-100-120 km-ek teljesítése is elsősorban elszántság/lelkierő, semmint fizikai felkészültség kérdése csupán.
Nem tudom mennyire fér el itt, de lenne néhány technikai kérdésem. Biztosan elcsépelt téma, de én nem vagyok képben.
Teleszkópvillát szeretnék venni egy régebbi trekking kerékpárra. 1"-os, menetes villanyakkal, tehát ezzel már be is szűkült a kör.
Eddig kb. kétféle változatot láttam ami szóba jöhetne, mindkettő RST. Na most kérdés hogy mennyire kell fenntartással lennem a márkával szemben.
Az alábbi két típushoz lehet kapni 1"-os menetes villanyakat:
RST Mara TNL 40mm (1,73 kg) RST Tura TNL 50mm (ez drágább, de szimpatikusabb, könnyebb darab(1,53 kg) megnézium becsúszószárral)
illetve RST Mara T1 40mm (1,73 kg), de ez eléggé felejtősnek tűnik, nem zárható, stb.
Ami miatt sokáig féltem teleszkópot venni, az a + súly, amellett hogy főként országúton megyek. A felhasználási terület leginkább a városra, illetve az ilyen kb. egyhetes országjáró(illetve azon is túlmenő) csomagos túrákra korlátozódna. Néha belekerül az útvonalba földút, vidéki utak, stb., valamint néha kiruccanok a hegyekbe is (patakmeder, hegyi út, de azért óvatosan).
Régebben SR Suntour villákat nézegettem, mintha azokból is lett volna megfelelő villanyakkal.
Mi a tapasztaltabbak véleménye? Inkább vázcsere, aztán 1 1/8-os A-head, vagy tűrhető kompromisszum a fent felvázolt opció? Mik a buktatói a dolognak?
Ha ilyenre van szükség, én csak magánterületen, megbeszélés után hagyom az autót. Óvatos vagyok. Az olaszoknál általában kifizettették a kempingben a parkolást, de legalább nyugodt voltam.
Megvan már az útitárs? Még nem válaszoltam a mail-re, de fogok!
Örökös jó kérdés. Konkrétan Ausztriában egyszer mi egy Billa-val szemközti nyilvános (és ingyenes) parkolóban hagytuk 8 napra az autót (Bruck a. d. Grossglockner-ben), egyszer meg 3 napra egy fürdővel szemközti, hasonló adottságú parkolóban (Bleiburgban). Mindkét esetben rákérdeztünk helyieknél, hogy szerintük gond-e ebben a parkolóban leállni. Egyszer pedig egy Villach melletti kempingben hagytuk 3 napra (nulladik éjjelen aludtunk egyet a kempingben "cserébe"). Ugyanezt a kempinges "trükköt" egyszer eljátszottuk Franciaországban is, 8 napra otthagyva a kocsit. Talán ez a legtutibb és "kis" kempingben simán belemennek ingyen az őrzésbe, egy éjszakát meg megér a nyugalom (nulladik éjjelen sem fizettünk az autóért) - annál inkább, minél hosszabb időről van szó.
De általában is meg szoktunk kérdezni egy őslakost, hogy mi a véleménye és igyekszünk nem turistalátványosságnak számító hely, település közvetlen közelében hagyni - ott nem "ér" annyit egy jó parkolóhely, nem vadásznak rá annyian, így azt sem zavarja annyira, akié a parkoló. Mert ha lehet, igyekszünk olyat találni, amihez valakinek szemlátomást valami köze van: pl étterem mellett, rendőrség mellett, hotel mellett, plébánia mellett - vagy ritkább esetben egyenesen a felsorolt helyek belső udvarán.
Konkrétan benzinkutat és vasútállomást még soha nem próbáltunk, de előbbi nem lehet rossz, ha éjjel-nappali és ha rákérdez az ember.
Én 2 éve tekertem ezen az útvonalon, legalábbis egy részén (Rijeka-Obrovac). A 8-as út általában kifogástalan minőségű. Nem túl széles, de van normális padka, kerékpársáv nincs. Mellékutak a Velebit-hegységnél egyáltalán nincsenek, úgyhogy ott csak a 8-as van. A forgalom szerintem függ az időponttól. Én június elején voltam, akkor nem volt nagy forgalom, kivéve talán Rijeka és Senj között, mivel ott még nincs (legalábbis akkor még nem volt) alternatív autópálya.
Főszezonban valószínüleg gázosabb a helyzet. Úgyhogy szeptember szerintem oké, akkor a meleg is elviselhetőbb már. Egyébként normálisak a biciklisekkel, viszont állandóan dudálnak: ha mögöttem jön, ha a másik sávban szembe, ha éles kanyar jön... De ezt meg lehet szokni.
Ami inkább rizikós:
1. Igen erős szél van néhol. Szinte le akart fújni az útról. Szalagkorlát hol van, hol nincs.
2. Vizet szerezni nehéz, ásványvizet aranyárban mérik. Árnyékos rész alig van.
3. Kerékpáros turizmus gyakorlatilag zéró, úgyhogy bicikliboltot, szervízt találni nem egyszerű. Érdemes vinni tartalék alkatrészeket.
Érdeklődnék,hogy Ausztriában hol érdemes hagyni az autót parkolni amig elmegyünk túrázni mondjuk 1 hétre.Pl a vasútállomás jó-e,vagy benzinkút,mert úgy hallottam az osztrákok szeretik elvontatni a gazdátlan külföldi autokat.
Sziasztok! Horvátországban járatosakhoz lenne néhány kérdésem. Nyáron/kora ősszel néhány haverral végig szeretnénk tekerni a horvát tengerparton, pontosabban a Rijeka és Dubrovnik közötti partszakaszon. Az érdekelne, hogy a 8-as/E65-ös út mennyire alkalmas biciklizésre? Mennyire széles az út, el lehet-e férni rendesen az autóktól, mennyire forgalmas, neadjisten van-e biciklisáv mellette, meg ilyenek érdekelnének. Persze ahol lehet, ott mellékutakon mennénk, de ez nem lehetséges mindenhol. Egyelőre berajzoltam nagy naivan az útvonalat, <a href="http://bikeroutetoaster.com/Course.aspx?course=53950" target="_blank">IGY nézne ki.</a> (nagyvonalakban). Ez igy egyszerűnek tűnik, csak nem szeretném egy kamion alatt végezni, mi a véleményetek, javaslatotok :)?
Én úgy számoltam, hogy két fő, két kerékpár, Gödöllő-Passau, plusz Donauechingen-Gödöllő az több mint 120.000 HUF. Meg egy csomó átszállás. Mi inkább autózunk.
Ha jól látom az Öbb honlapja alapján a vonatjegy sem méregdrága: 39,5 biciklivel a Bécs-Passau közti szakasz. De nagyon pöpec ez az utánfutós lehetőség is ám, eltettem. :)
Mi kocsival megyünk, de a részletek még képlékenyek. Költségkímlés okán az is lehet, hogy csak a szebbjét, Regensburg-Donauechingen-Bodensee-München-Regensburgot megyünk.