A "szoktam" az kis túlzás, de nem szeretném, ha asszony+gyerekek alatt szakadna a szíj.
Van némi közöm az autószerelő szakmához (mégiscsak 4 évig verték a fejembe, bár sosem dolgoztam benne, csak gázautóztam 1 évet), így a nem nagyon kockázatos dolgoknak nekivágok, csak szeretek előtte körbenézni, hogy ne közbe szívjak jó nagyot. :o)
Én a Bárdinál veszem a dolgaimat, és itt Nkanizsán polcról adták, meg sem kellett rendeléni. Jah és 3100 volt csak nem 12000. Elvileg utángyártott, gyakorlatilag meg gyári, csak ki volt csiszolva a pug logo.
Egy fontos kérdés - azt olvastam, hogy az új gyári verdáknál ötezerig szoftveresen korlátozva van a teljesítmény 'bejáratás' céljából. Hallottatok már ilyenről??
A nappali fény alapelve, hogy éles fényt adjon ki, előrefelé, hogy messziről is látsszon. A tompított messziről, főleg szarabb időben meg sem közelíti ezt a láthatóságot, éppen, mert le van árnyékolva, hogy ne vakítson.
Ezenfelül takarékossági oka is van: egy tompított nálunk 110+40+ műszerfal villany, összesen 150-160 Wattot eszik, ez a rendszer meg fog vagy 40-50-et (led-es meg tizet... ugye hátul nem kell mennie minden karácsonyfának, semmi értelme, úgysem látszik). Azt is megtárgyaltuk, hogy ennek kimutatható mértékű fogyasztáscsökkenési hatása van.Ezt meg ne kelljen magyarázni, miért jó. :) A planétának is, nemcsak nekem. (Valaki hivatalos kiszámolta, mennyi tonna CO2 megy fölöslegesen a levegőbe amiatt, hogy nappali fény helyett a tompival világítunk nappal. Iszonytató mennyiség, milliárdos árú üzemanyag...)
Aztán meg azért is hasznos, mert a távfényt jóformán sosem használjuk, így sosem ég ki, gyakran a bontóba mennek a gyári refi égők, az éjjeli jó látás érdekében viszont sokan használunk a tompítottba prémium, emelt fényű égőket (vagy épp xenon-t), amiket így elpazarolunk a nappali világításra.
Ez a rendszer tehát sokkal, de sokkal jobb láthatóságot biztosít, mint a hagyományos tompikás megoldás, és ehhez képest takarékos, jól kihasználja a meglévő adottságokat, kapcsolása szerint homológ a magyar ÉS az európai (sajnos még két eltérő) szabványhoz is. És mindössze 5000 pénzembe kerül, sőt, másnaptól elkezd spórolni az emelt fényű égőkön/xenon fejek bekerülési költségén.
Srácok, alakul a nappali fény-projektem, végülis a barkácsolástól elálltam, bármennyire is szerettem volna szép erős fényű ledet, nem akartam fúrni-faragni... Így a távfény lesz megküldve kb 25 watton.
A szabályzó modul már megvan, már csak azt kell kitalálnom, hová teszem a motortérben (ugye elég kevés a hely nálunk, ahol meg van, ott forró... :S), nomeg hogy hogyan kötöm be... Nem ismer valaki egy jó autóvillamosságist? Állítólag könnyű, aki tudja mit csinál, annak 10 perc a bekötés... Van mondjuk egy buktató a dologban, a műszerfalig kell vinni egy szálat, és bekötni az egyik vak kapcsolóba... Egyébként van hozzá elvi bekötési rajz, meg minden..., ja és két autóról beszélek, egyik ráadásul OFF... ;)
Feszítő kell legyen, de ezek szerint te szoktál cserélni?:) Én ugyan láttam, ahogy a szerelősavez kicseréli előttem, de én nem próbáélkoznék meg vele. Hely sincs szinte, főleg ilyen nem gykorlott kéznek,
Tegnap kibányásztam a fényszóró mosó szivattyúját (beszart, gyári 12.500Ft), és közben észrevettem, hogy a hosszbordás szíj szélső bordájából ki van szakadva egy darab, és a többin is jó pár repedés van. Cserélt mostanában valaki ilyet (2.0 HDI, 110Le), jól emlékszem, hogy ezeken van feszítő csak az 1,6 HDI-n nincs? Figyeljek valami buktatóra, vagy semmi extra?
"hogy ezt a szivacs szerű szart leszedte a szűrőről, és azonnal jobban ment hidegben is a motor, mg hamarabb is húzott. "
Az eredeti 2.0hdi 107le, gyári levegő szűrőjén van fílc/szivacs réteg, hangtompító céllal. Mikor nem gyárit tettem, sokkal hangosabb volt a szívóhangja, utána visszaálltam a dupla annyiba kerülő gyárira, semmilyen menetteljesítménybeni különbség nem volt.
Nézd, az a baj, hogy úgy néz ki tesómék kocsija tulajdonképpen a tipikus orvosi ló volt eddig, miközben abban a hitben voltak, voltunk, hogy a gablinis szerelő mindent faszán csinál. Szóval volt megint mizéria a gnerátorral, elvileg megcsinálták, elhozta a kocsit, együtt voltunk ott, mert én vontattam be. Hazafelé hív, hogy nem megy a kocsi 2600-ig halott (teljesen nonszensz) volt az autó. Az én szerelőm megnézte, az volt az első, hogy ezt a szivacs szerű szart leszedte a szűrőről, és azonnal jobban ment hidegben is a motor, mg hamarabb is húzott. Kb. ez a tünet, de többet nem tudok mondani, mert én se értem a sztorit, sőt, az alapján azt se, hogy a szarházi márkaszervízek hogy tudnak megélni, ha ilyen mocsok munkákat csinálnak. Najó, értem, amíg nem derül ki semmi, addig faja.
Még mindig értetlen vagyok.Ez az érték jó vagy rossz?Mennyinek kell lennie?Ez új szűrő volt?Vagy egy eltömődött használt?Milyen gyártmány?Lehet venni ua.motorhoz fojtós és fojtás nélküli légszűrőt?Hol,milyen cikkszámon,ki gyártja?És van-e még kérdésem?És minek?:)
"Ha nem akarjuk,hogy a hülye júzer bontsa csapos torx kerül bele."
Na ja. Okos csak az aranyáron dolgozó szerelő lehet. Példaként: hajszárító. Bár én szinte minden nap mosok hajat, soha nem szárítok. De a család többi, női tagja sűrűn. A becsavart hajszál a ventillátor kis tengelyét hányszor "beállította"... Persze csapos torx-szal van szerelve a hajszárító náluk használt példánya. Nagy nehezen vettem hozzá csavarhúzót, hogy a 20 másodperces aktust hülye júzerként megoldjam és ne kelljen fizetnem érte min. 2.000 pénzt. (abból inkább levegőszűrő.)) Szóval jó lenne, ha nem a hülye gyár döntené el, hogy az általam megvett, kifizetett eszközt könnyen akarom-e szétszerelni, vagy átkozódva, qrvaanyázva. Bár ha a hajszárító gyár csapos torx csavarhúzokat is gyárt és forgalmaz, egész jó biznisz:-)
Hát én szinte minden cserénél találok falevél törmeléket a légszűrő tartóban... szerintem nem akkora hülyeség ilyet használni, meglehetősen poros és pollenos a levegő kishazánkban. Ennek okán én ezen nem is szarozok, évente kétszer kicserélem a pollen- és a légszűrőt is. Lehet felesleges pénzkidobás, de a motor ennyit megérdemel, meg talán mi is ott bent.
OBI-ban lehet kapni csavarhózó készletet, amiben kimondottan ilyen spéci fejek vannak, 3 rugó körül van de minden fillért megér. Mobiltól a szemüveg javításig életmentő készlet.
Hiszed, vagy nem, mégis 400 1/min lett a különbség, ahol a motor húz. Lehet elméleti okosságokat mondani, de attól még a fizika, meg amit az ember tapasztal a saját autójában, az üti az elméletet.