Keresés

Részletes keresés

bado Creative Commons License 2006.04.27 0 0 25781

Nézd Drága Aranyom, másokkal ellentétben engem idáig sem izgatott fel némileg furcsa és sokszor szemtelen stílusod (még rettenetes helyesírásoddal is úgy vagyok, vagy megtanulsz írni, vagy ha nem, a Te bajod), betudtam annak, hogy valószínüleg egy mentálisan még retardált (és szemtelen) tinédzser vagy, mint mindannyiunk volt valamikor, de kinőttük.

 

Ugyanakkor bekerültél egy (még ha virtuális, de akkor is) közösségbe. A közösségeknek az a jellemzőjük, hogy szűkebb-tágabb normák szerint működnek, mely normákat a közösség maga, vagy a közösséget létrehozók szabnak meg, ha tetszik, ha nem.

 

Ezekben a topicokban legtöbbször olyan szakmai kérdésekről esik szó, melyek megbeszélésében 10-20-30 év során szakmai tapasztalatot szerzett emberek is résztvesznek. Mint például Trkó, akinek véleményét Te most leszartad.

 

Tudod engem baromira nem érdekel, hogy az Airbus, vagy a Boeing jobb (egyébként is milyen szempontból?), holott mindkét gyártó több típusával sokszor repültem (horribile dictu még a kabinokban is sok utat üldögéltem), de a régi topiclakók tudják, hogy ez a kategória nekm az A-ból B-be való jutást szolgálja. Mindenkinek más érdekes.

 

Vannak viszont olyanok, akik ebben tapasztaltak, ezt tudják. Mint pl. Trikó. Nem azért, mert ő valmi különleges csodalény, hanem mert néhány tíz évig ezzel foglalkozott.

 

Ezért aztán őt és még jónéhány topictársunkat tisztelem ezért a tapasztalatért, bár én is a hatvanas évek végétől kezdtem előfordulni a repülőtereken és most is ebből tartom el megam, meg a családom. És nem azért, mert valami szuper vagyok. Ez a szakmám.

 

Aztán jössz Te és hatalmas baromságokat mondasz. Ami nem baj. Jogod van rá, hiszen fiatal vagy, nem értesz hozzá, még semmihez sem értesz. Aki ért a dolgokhoz, az majd kiigazít, elmondja, hogy is van valójában. Ez (is) a topic célja.

 

Aztán jössz Te és azt mondod a hozzáértőkre, hogy leszarod, mit mond.

 

Na ezt összegezd. Nekem úgy tűnik, hogy ez már nem egyszerűen egy tinédzser gyerek természetes szemtelensége-szertelensége, Te egyszerűen buta vagy.

 

De ha nem fogod fel ezt, az lesz a vége, hogy tényleg ignorálni fognak.

 

Nagyon sok figyelmeztetést kaptál az elmúlt rövid időben. Úgy néz ki, nem tanulsz belőle.

 

Ha most az eddig megszokott stílusodat folytatod, mindjárt válaszolsz valami sértőt a "sok szemről", vagy valami hasonlót. De tudod mit? Azt meg én fogom leszarni. És nekem attól nem lesz rosszabb, mert nem változtat az életemen. Téged viszont itt semmibe fognak venni, nem válazsolnak, nem kapsz újabb információt és olyan buta maradsz, mint amilyen voltál.

 

Hát ennyi. Gondolkodj.

Előzmény: Airbus a380 (25778)
rali Creative Commons License 2006.04.27 0 0 25780
Te ne szarjál le itten semmit és senkit.

Honnan veszed te a bátorságot, merészséget, hogy okleveles mérnökökkel, kvalifikált elmékkel,gyakorló repülőemberekkel ilyen stílusban merészkedsz megnyilvánulni?
Nem akarnám mégegyszer elmondani, hogy viselkedjél a súlyodnak megfelelően.

Ez volt az utolsó figyelmeztetésem.
Előzmény: Airbus a380 (25778)
Pierre2cv Creative Commons License 2006.04.27 0 0 25779

taki024

 

Kicsit off a kérdésem:

Tartok itt a monitor mellett egy magasságmérőt (barométerként használom)

Lámpaoltás után még sokáig fluoreszkálnak rajta a számok és a mutatók. Szerinted mennyire tesz jót az ilyesmi élettanilag?

 

Előzmény: taki024 (25772)
Airbus a380 Creative Commons License 2006.04.27 0 0 25778
Le***-om hogy elhiszed e.


Amúgy volt szemtanújuk aki közvetlen a hajtómű mellett ült plussz bemutatták a földbe ágyazódott hajtóművet tehát igaz volt.
Előzmény: trikó (25775)
Törölt nick Creative Commons License 2006.04.27 0 0 25777

A BME-n megvan a tanreaktor, üzemel is. Egyébként bárki meglátogathatja (érdemes, mert érdekes): http://www.reak.bme.hu/nti/latogatas.htm

 

 

Előzmény: taki024 (25772)
Vgyuri Creative Commons License 2006.04.27 0 0 25776

Csernobili roncstemető: nem tudom, miért dobták ki a Mi-6ososkat. A sugármentesítő ezred egy kicsit gyakorolt volna rajta, meg lehetett volna takarítani, ami szilárd fémfelület, azzal nincs túl nagy gond. Az űláseket, egyéb szövetdolgokat valószínüleg egyszerűbb kidobni. Dehát akkor sokkal több olt a féleleme, mint a gazdasági szükség és a reaktor füsstterébe berepülő madarak brutálisan elszennyeződhettek.

 

Csillebérc és BME reaktor:

 

Két különböző kategória. A csillebérci kisméretű energiatermelő reaktorocska (10 MW), ott kiégett fútőelemben elég komoly mennyiség halmozódhatott fel. Nyilván ezeket szállították el és nem a szűz fűtőelemeket, amik alig sugároznak, hasadóanyag tartalmuk meg messze áll a bombaminőségtől. A BME raktora, ha jól sejtem, egy zérusteljesítményű kuatatóeszköz. Itt az előbbi problémák sokkal kevésbé jelentősek.

 

PAKS 2004

 

A jód131 nem szokott lokálisan feldúsulni, mivel gáz/gőz, ami eloszlik. Lokális dúsulás a nehéz bomlástermékekből (cézium, stroncium) lehetséges, ezek viszont nehezen mozdulnak, attól a kis gőzböffenéstől, ami Pakson volt, nem nagyon mennek ki a légkörbe.

 

 

trikó Creative Commons License 2006.04.27 0 0 25775
... és persze továbbra is várjuk a KONKRÉT eseményeket, amelyben a gép volt a hülye....
Előzmény: trikó (25774)
trikó Creative Commons License 2006.04.27 0 0 25774
Javaslom egyébként, hogy ha egy konkrét esemény érdekel, akkor ne arra hivatkozz, hogy láttuk-e valamelyik színvonalas Discovery műsorban, hanem mondj dátumot, vagy típust és légitársaságot is. Úgy rá tudunk keresni, hamár neked nehezedre esik...
Előzmény: trikó (25773)
trikó Creative Commons License 2006.04.27 0 0 25773
Ezt most komolyan írtad?

Ne haragudj, én eddig finoman kezeltem a dolgaidat, de most akkora ....ságokat írtál ide, hogy az már fáj. Nincsenek konkrétumok az érvelésedben. Mit bizonyítsunk, hogy jól van megtervezve, hogy jól üzemeltetik, vagy hogy jók-e a pilóták? Épp azon tépem a szám, hogy a gépek annyira biztonságosak, hogyan használják, karbantartják őket, de ez elmegy a füled mellett... :)
Ha számok kellenek, tessék körülnézni a neten. A 737-es a legelterjedtebb típus a világon. Az elterjedés oka többek közt a minden más típuisnál nagyobb üzembiztossága. Ez nemcsak baleseti biztonságot jelent, hanem az 1000 tervezett járatból műszaki hiba miatt törölt járatok számát is. A kiesett járatok komoly költséget jelentenek a cégek számára és prsztizsveszteséget is, ezért erősen meggondolják, mivel repülnek. A 737-es típuscsalád 99,7% os átlagos "on-time rate"-et produkált, ami kb. azt jelenti, hogy 1000 járatból 3 késett, vagy törölt műszaki okból. Ez nagyon jó arány, más típus még nem produkálta. Az NG-vel kiegészült statisztikát még nem láttam, de külön adatokat igen. Azok is hasonlóan jók.

Más:

Hol esett le az a hajtómű? Én ilyen eseményről nem tudok, és most sem találtam, de ettől még lehet, hogy volt ilyen.

Sötét gyanúm van amúgy, hogy a félrefordításból eredhetett a "hajtóműleesés" Az "engine lost" kifejezés általában hajtómű-tolóerő elvesztést jelent, ami nagyon nem ugyanaz, mit a fizikai leszakadás, leesés, csak a Discovery iszonyatosan trehány fordítói számára...






Előzmény: Airbus a380 (25768)
taki024 Creative Commons License 2006.04.27 0 0 25772
DAttis!
Nem kell aggódnod. Álltólag Csillebércről elszállították a hasadó anyagot. A BME-n nem tudom, hogy van-e még. Gondolom igen, de az egyáltalán nem veszélyes. Más jellegű kutatásokra hsználták, mint a Csillebércit.

Paks is biztonságos. Bár mintha régen láttam volna egy táblázatot, amely az országban termelt növégyek, zöldségek, gyümölcsök radionuklid tartalmát mutatta tájrészekre bontva, s úgy emlékszem, hogy Kalocsa környéki pirospaprikában mintha kicsit több volt a Sr-89 és Sr-90 izotóp, de azért nem érte el a EÜ határérték huszadát sem. Miért Kalocsa? Ha megnézed a térképet, láthatod, hogy Pakstól DK irányban van Kalocsa, s ez ott (is) az uralkodó szélirány. S azt is tudod, hogy Paks kéménye nem csak dísz, hanem jön is ott ki valami. Pl. aeroszolok, gázok, gőzök. S azért magas, hogy minél jobban tudja a légkör higítani, mielőtt elterül a környéken.
A paksi 2004-es üzemzavar következtében a következő anyagok távoztak:

Táblázat

Nem olyan veszélyes, de azért a I-131 izotóp a határérték 50%-át csak elérte. Ez a kibocsátott összmennyiség. Ettől még a körülményektől függően ez jelentős koncentrációt okozhat egyes területeken, növényekben. Ugyan az a tanulmány, amiből a táblázatot vettem, csután a tej szennyezettségére tér ki (abban nincs) de azt ne feledjük, hogy Kalocsa környéke pl. nem igazán legelő....

Most jutott eszembe, hogy a paprika szennyezettségi táblázat akkor volt elérhető, mikor a míniumos paprika botrány volt, s egy csomó vizsgálati jegyzőkönyv, táblázat került nyilvánosságra, amely az ólom szinteket volt hivatott igazolni. A Sr és I izotópszintek csak úgy "véletlenül" maradtak benne. Azóta sem tudok hozzáférni ilyen táblázatokhoz. :-(

Szép Napot Mindenkinek!
Előzmény: DAttis (25769)
taki024 Creative Commons License 2006.04.27 0 0 25771
off
Szolgálai közlemény: Vgyuri! emailt küldtem Neked. taki024
on
Előzmény: Vgyuri (25766)
taki024 Creative Commons License 2006.04.27 0 0 25770
Tegnapi doc. filmet sajnos nem láttam, de a neten találtam 1-2 érdekes oldalt, nagyfelbontású videókkal:

Csernobil tudós szemmel
Csernobil összefoglalás

Kivált érdekelt, mert mikor anno nálunk a Május 1.-i felvonulás volt, én sem mentem el. Inkább összeraktam egy provizórikus GM számlálót, s mértem! Akkor - ha van aki emlékszik még rá - esett egy kis eső is BUD környékén, s ki tudtam mutatni, hogy az radioaktív volt. Az eső után a környezet 12-15 szörös sugárzást mutatott, a fóliasátor alatt nevelt pl. salátához képest. S az érdekessége az volt, hogy nem lehetett tiszta vízzel lemosni a szennyeződést. Pedig a média azt mondta, hogy az elég. Még mosogatószerrel sem jött le.

Akkor mértünk kollégámmal 1-2 referencia mérést, amelynek fura végeredménye lett.
Mértünk őrölt paprikát, kávét, és egy különleges hintőport, amelyet egy helyi patika gyűjteményéből kaptunk kölcsön. Ez Radium-cloridot tartalmazott, igen kis mennyiségben, az akkori szokásoknak megfelelően (1910 környéke). A kávénak 1,5 szörös volt a sugárzása, mint a rádiumos hintőpornak!

Repülős szempontból azért is érdekes, mert a legtöbb tárolt sugárzó jármű csontvázra le van rabolva! Úgyhogy vigyázzunk a használt alkatrészekkel! Na persze nem Mi-6 hajtóműre gondoltam. :-)
Előzmény: DAttis (25769)
DAttis Creative Commons License 2006.04.27 0 0 25769

Vajon azok már örök időre ott maradnak hogy ne hurcolják máshova a sugárszennyeződést?

 

megaoff:

Az a vidék tényleg olyan mint egy atomtámadást elszenvedett terület csak éppen léglökéshullám nem volt csak a radioaktív cucc szóródott ki.

Meglepő de mindezek ellenére nem félek Pakstól és az atomenergiától.

Na most biztos van aki megvet ezért :)

Ha arra gondolok légvonalban 2 "mini" reaktor (Csillebérc, Müszaki Egyetem) is van nem messze lakóhelyemtől akkor mitől aggódjak :))

Előzmény: Égensétáló Lukács (25767)
Airbus a380 Creative Commons License 2006.04.27 0 0 25768
Baluxx ha ti bizonítékokat kértetek tőlem hogy mért mondom hogy amit montam a 737-esről úgy gondolom ti is bizonyíthatnátok nekem télleg olyan biztonságos e.



DC-n volt 1 rep műsor aba volt hogy felszáléás közbe a737-es hajtómű leeesett :D a kapitány meg észre se vette nem értette miért kell vissza fordulni.

azt láttátok?
Égensétáló Lukács Creative Commons License 2006.04.27 0 0 25767
Meg az a hely ahol a mentésnél használt gépeket tárolják. Csordában áll ott a Mi-6.
Előzmény: Vgyuri (25766)
Vgyuri Creative Commons License 2006.04.27 0 0 25766

Én is láttam, igen ronda volt. Valószinüleg pörgött volna az többet is, csak a magasságból nem jött ki több. 

 

Előzmény: DAttis (25765)
DAttis Creative Commons License 2006.04.27 0 0 25765

Tegnap egy csernobili archív felvételen (nem is tudom hogy került elő ilyen)  a katasztrófánál mentésben résztvevő egyik Mi6os nagyon durván belekaszált egy daruba a forgószárnyával le is zuhant.

Esetleg látta valaki ezt, mármint a felvételt? Hihetetlen, mint egy darab kő úgy esett le a helcsi még csak nem is bukdácsolt a levegőben, ahogy a forgószárnyak leszakadtak feje tetejére fordult és úgy esett le az alíg 100 méteres magasságból.

Brrr... egyszeri látásra is sokkoló volt

 

heted7 Creative Commons License 2006.04.27 0 0 25764
Hihetetlen, ilyen fórumot még nem pipáltam. Itt az a hülyegyerek, és mégis mindenki válaszol neki, pedig ő cseszik betartani a legelemibb kéréseinket is. Nagyon-nagyon kedvesek vagytok, és ez tök jó!!!
trikó Creative Commons License 2006.04.27 0 0 25763
Többször volt szó arról, hogy minden gép annyira biztonságos amennyire korrekt módon karbantartják, üzemeltetik.
Alapjában véve tehát az a nagyobb kérdés, milyen légitársasággal repülsz, nem pedig az hogy milyen típussal.


Előzmény: Airbus a380 (25760)
BJani Creative Commons License 2006.04.27 0 0 25762

De jó, hogy már megint nem látszik a legutóbbi hozzászólás... Zindex

Na talán most megjelenik.

Előzmény: Airbus a380 (25760)
BJani Creative Commons License 2006.04.27 0 0 25761
Természetesen, mint minden más, nagyobb számban elterjedt utasszállító.
Előzmény: Airbus a380 (25760)
Airbus a380 Creative Commons License 2006.04.27 0 0 25760
Az A320-as alapjába véve biztonságos? (feltételezem, a számitogépes hibákat javították...)
Előzmény: Égensétáló Lukács (25749)
Galfi Gergo Creative Commons License 2006.04.27 0 0 25759
Én olvastam félre, "leakadt" helyett "leszakadt"-ot láttam bele a szövegbe. Nem osztogatnak, hanem fosztogatnak :) És természetesen nem a mozgatómechanizmus (ami lánc helyett inkább tolórúd szok lenni) tartja a helyén a magasságit...
Előzmény: Vgyuri (25737)
trikó Creative Commons License 2006.04.26 0 0 25758
Persze.... :))
Előzmény: t-bird (25757)
t-bird Creative Commons License 2006.04.26 0 0 25757
Ááááállllat!
: ))))))
Előzmény: bado (25755)
viricsi Creative Commons License 2006.04.26 0 0 25756
:)))
Előzmény: bado (25755)
bado Creative Commons License 2006.04.26 0 0 25755

"Nationality?"

"(ide kell beírni, ki mit gondol)"

"Sex?"

"Four time a week."

"No, no, male? Femal?"

"Yes, male, female, sometime sheep..."

 

Előzmény: t-bird (25753)
Enzo Creative Commons License 2006.04.26 0 0 25754
mondom én, hogy rossz mentség.
Előzmény: Ertet Lenke (25743)
t-bird Creative Commons License 2006.04.26 0 0 25753
: ))
A birkákkal való közös akciózást az angol törvények bűntetik, igaz vannak országok, ahol még belefér.
Nálunk ez nem állatkínzás véletlenül?
Előzmény: Gregor83 (25750)
rali Creative Commons License 2006.04.26 0 0 25752
Egy intellektuális kos meg az érbasz....
Előzmény: Gregor83 (25750)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!