Úgy tűnik, a Nissan topic elhalt, így itt is felteszem a kérdést: Nissan Primera P11-144-hez kellene tetőantenna alap+antenna szár. Hol lehet ilyet venni ?
2007-es, mercedes w209 clk320cdi, 215ezer km. Állóhelyzetben kormányzáskor erősen beremeg a kormány, menet közben semmi gond. Találkozott vki ilyennel? Szervópumpa lenne gyenge? Kormányt nem nehéz tekerni, bár nincsen összehasonlítási alapom. Diagnosztika esetleg megmondja vagy erre nincsen szenzor?
A Nerns szondának szerintem nem mérhető ellenállása, de nincs is értelme, feszültséget kell mérni a széthúzott csatlakozójában járó motornál, üzemmeleg szondánál.
Esztergályossal készíttetek megfelelő ki-be nyomó szerszámokat, és szereztem egy skf-es mágneses kártyát is, amivel meg lehet nézni, hogy a csapágy melyik oldalán van a jeladó.
Csapágy felülete és csapágyfészek hogy jobb? Ha összerakás előtt kap egy kis olajat, vagy inkább zsírtalanítsam? (mindkettőt ajánlották) Én inkább zsírtalanítanám.
Lambdaszonda jelvezetékei között kell tudnom mérni valamilyen ellenállást, vagy ha szakadás, akkor az gyanakvásra adhat okot? Tudom, szkóp, de csak hétvégén lesz közel hozzám, én meg türelmetlen vagyok.
(diag szerint csak a referencia fesz jön a szonda felöl, random be is dobja a hibatárolóba)
Elképzelhető, hogy a menesztőtárcsa kopott (a palást része, ami a csapágy belső gyűrűjére illeszkedik), így, ha nagyobb erő éri elmozdul. Sajnos ezt csak szétszeeléssel lehet ellenőrizni, ekkor a csapágy is cserés.
Ellenőrizd, hogy a féltengelyanya nem lazult-e fel.
Meg kellene mérni a helyén, hogy mennyit üt hidegen, majd néhány húzós fékezéssel felmelegíteni és megint mérni melegen. Ha hidegen nem üt, de melegen igen, akkor eldobható a tárcsa. Ha már hidegen is üt és ez melegen sem változik, akkor a helyén szabályozás segíthet. Ha egyik állapotban sem üt, de melegen rázza a kormányt, akkor is eldobható a tárcsa.
Az öntöttvas feldolgozásának van egy technológiai folyamata, amit be kell tartani. Az öntés után "pihentetni" kell, tömegétől függően 3-6hónapig, majd egy normalizálási hőkezelés után megint pihentetni 1-3hónapot. Ezek után lehet megmunkálni. Ha ezeket nem tartják be, illetve különböző trükkökkel gyorsítják, vagy sikerül, vagy nem. Ha nem, akkor hőmérséklet változásra mindig deformálódni fog a tárcsa.
Azért azzal legyél tisztában, hogy ez csak akkor üdvözítő, ha a kerékagyban van a hiba. Ha a tárcsa kehes, akkor nem fog segíteni. Márpedig amit írtál, abból ez az utóbbi a sanszos.
Köszönöm szépen a segítséget, a tapasztalatok megosztását a fékproblémámmal kapcsolatban. Akkor helyén szabályozás lesz belőle. Valaki tud olyan műhelyt ajánlani, ahol jól megszabályozzák a helyén?
Miskolc környéke előnyben, de Budapest, Debrecen is jó, ha nincs más.