Smegyerevo-n (Szerbia) 2 Euro egy m3 sóder. A szállítási kltsg újabb 1 Euro Szegedig. Egy közepes hajó felhoz 3000 tonnát, azaz kb 1880m3-t.Kirakással együtt 3,5 Euro/m3 a költsége.Maximális szállítási távolság az épülő autópályához 50km.
Ejhhez képest Bugyiból, Soltról, és MÁV-val Kistelekről(oda hozza a vasút, ott leborít, onnan tengelyen a már elkészült autópályán Szegedig) tengelyen jön mennyiért is?10 euro? 12?
Kezdem érteni a világot, ami speciálisan itt van...:-((((
Persze, remélem, nem durvul el ilyen módon, de sajna benne van a pakliban.
Akoknak kéne végigsétálnia egy ilyen szöges úton, akik kellő körültekintés nélkül terveznek létesítményeket, utakat, stb, és azoknak, aki ezeket engedélyezik.
talán nem véletlen, hogy az a bizonyos Roro kikötő használaton kívül van.de az, hogy ya fenntartására, őrzésére milliárdok menjenek el, az vérlázító.
"Akkor tessék mondani, hova tűnt az az x ezer tonna hajótér, ami megvolt, miért tengelyen szállítják a sódert az autópályaépítésekhez, miért tengelyen megy a búza Boszniába, és a többi."
Rövid lesz a válasz. Sok embernek ez az érdeke. Azt meg részben tudjuk, hogy az autópályaépítésnél nem az a fő ok, hogy olcsó legyen, mert az adófizetők pénzéből épül és ezen nagyon sokan meg akarnak gazdagodni. Na ezért kerül nálunk 1km 1,5-2x-be mint a horvátoknál.
Gabonaszállításnál meg az van, hogy a MÁV-nak gyakorlatilag nincs vasútszállító kocsija. Régen is főleg bérelték ezeket, gondolom most meg gondolom a lecsóval is baj van. Ha jól tudom az EU meg úgyis fizeti a gabonaszállítás költségét (vagy egy részét) ezért az illetékeseknek nem mindig az a szempont hogy olcsó legyen mert érdekük fűződik hozzá...
Éppen a múlt héten írta a HVG hogy a tengeri konténer szállítás nagy üzlet, mert kinából csak ömlik az árú az európai meg az amerikai piacra, az egyik legnagyobb ezért felvásárolja a másik legnagyobbat.
"A jónépek meg már megszokottan járnak ki tüntetni, ha valahol akárcsak egy nap egy kamion is elmegy.Elkerülő utat követelnek, aztán az elkerülő út elkerülő útját. "
Ha csak tüntetnek az a jobbik eset, emlékezzetek csak a Bugyi-n történt szögszórásokra, ismerősöm Actros-szának ráment egy gumija, nem volt ideges cseppet sem. Mintha ők tehetnének róla hogy nincs normális út másfelé.
a MAHART sem nagyon létezik már, hát még a tengerjáró flottája...
Ami azt illeti, az utolsó magyar lobogójú hajót, a Pannon Star-t valamivel karácsony
előtt törölték a regiszterből.Ez volt az orosz államadósságból kapot hajók közül az utolsó.
Az egykori magyar tengeri flottából egy sincs meg, legtöbbjük azóta zománcbili, vasúti sín, esetleg betonvas képében reinkarnálódott újra.
A hajót akkor kell használni, ha nagy tömegben kell szállítani, ebben a költségek tekintetében tényleg nincs ellenfele.
Akkor tessék mondani, hova tűnt az az x ezer tonna hajótér, ami megvolt, miért tengelyen szállítják a sódert az autópályaépítésekhez, miért tengelyen megy a búza Boszniába, és a többi.
Kicsit olyan érzésem van, mint amikor a hetvenes években megszüntették a kisvasutakat, merthogy gazdaságtalanok, majd az autóbusz elviszi.Igen, az embert, de a kisvasúton szállított terményt, árut nem.
Most is, mindent elkótyavetyéltünk, szétvágtunk, kidobtunk, majd a Scania, MAN, Mercedes elviszi.A jónépek meg már megszokottan járnak ki tüntetni, ha valahol akárcsak egy nap egy kamion is elmegy.Elkerülő utat követelnek, aztán az elkerülő út elkerülő útját.A balfasz magyar meg megépíti a Ro-ro kikötőt Baján, amit Viktor nagy csinnadrattával felavatott, és azóta ott áll üresen. Az még hagyján, ráadásul a hozzávezető utat máshol nem lehet elvinni, csak a a városon keresztül, ami-nem nehéz megjósolni- a használatbavételt (lesz olyan??) követően rövid időn belül lakossági tiltakozást fog szülni.És sorolhatnám végnélkül.
Jah amúgy meg Borsodban rászálltak a piros rendszámra nagyon.
Van olyan ismerősöm aki rendszeresen a bíróságot járja emiatt, (adócsalás és társai) mivel piros rendszámos ifára nem fizetett súlyadót.
Elvileg most az van hogy csak akkor lehet lassú járműnek minősíteni, ha nem az eredeti fődarabok vannak benne, tehát már nem megy az a módszer hogy kiiktatod a 4. 5. fokozatot. Szal a kamaz jó MTZ motorral meg pl Robur dízel targonca motorral. Ez utóbbi még elég 1szerű is mert a roburba egy az egyben jó egy 3 hengeres DDR targonca motorja, szóval nem nagy munka az átalakítás sem.
Naszóval én szolnok megyei vagyok és az itteni felügyelethez befáradtam, megkérdeztem mi a szitu, hogy csökkenteném pár kilóval , és csak annyit válaszoltak, idézem szó szerint: "A megengedett össztömeget mindenkor a gyártó határozza meg." Ez annyit tesz hogy elhajtott, de pl. hajdú-biharban simán megcsinálják tudomásom szerint.
Na és a vontatással mi az ábra mit tudtok? Ha én nem rakok a kocsira csak annyit hogy az össztömege ne haladja meg a 9800 kg-ot (ez még forgalmi szerint belefér) akkor miért nem húzhatom? Tiszta hülyeség amit itt megy ezzel kapcsolatban :)
Bp-en szerintem 1értelmű változást hozna ha az M0-és kész lenne M3-ig, azért nem mindegy hogy az a sok nagyvas ami M3 felől megy nyugatra a hungárián megy vagy elkerüli. Még a reggeli dugók is csökkennének sztem.
Ahány közlekedési felügyelet annyiféle jogszabály értelmezés.
Közlekedési Felügyelet vizsgáztatási és forgalombahelyezési jogértelmezéséről írthatnák néhány elképesztő történetet de inkább nem. Persze egyszer-kétszer volt pozítiv tapasztalatom is néhány ottani munkatárs hozzáállásával kapcsolatban.
Az közúti ellenörzésnél nem a legtanultabb (jogszabályot A-Z-ig ismerő) emberek vannak a Közlekedési Felügyelet részéről. Nem csoda, hogy nem látnak át minden, egy lakatos sem tud minden új gépet egyből megjavítani ha tönkremegy.
az viszon elgondolkodtató, hogy a kápéemes nemtudja..... majdnem röhögtem egyet, vagy sirvafakadjak?????
ez szokták ugyis mondani hogy visszaminősíteni! mert hát ugye ezt még teherautóknál is alkamazzák...(ahol régen dolgoztam volt 3 man L8.150 és azok asszem 8t voltak, de a cég leminősitette 7.5t-ra, mert gondolom nem kell magyarázni)
egy póton miért nem lehet alkamazni????? hülyeség!
közlekedési felügyelethez bemenni, és kérni a visszaminősítést! biztos jár kiadással.....:)
lehet hogy olyan helyen lax ahol ezt a dolgot nem ismerik... (példáúl én annakidején le akartam vizsgáztatni UAZ-omat piros rendszámra, de borsodba leordítva elhajtottak, de pölö tőlünk 93kmre lévő kunmadarason levizsgáztatták volna csuklóból...)..... lehet hogy komolyan utánna kéne nézni más kpm-eknél is!!!!
vagy nem akarják, vagy nem ismerik a szituációt, vagy mivel M.O-on lax ismerve a munkakedvet......
Hajó ha nem jó:
De ezt az autót még el kell majd vinni a szalonba, és fel fell rakodni autóra stb. az megint idő.
Persze nem akarok vitatkozni. A hajót akkor kell használni, ha nagy tömegben kell szállítani, ebben a költségek tekintetében tényleg nincs ellenfele. Egy autónak ugye nem számít, hogy 1 nap alatt ér a rendeltetési helyére. De olyan árúnál ahol az idő számít ott ez nem nyerő.
Willi Betz-nek is vannak hajói, ahol a félpótot leusztatja uszájon majd pár országgal arrébb a vontató elviszi a rendeltetési helyre.
Egy ismerős mondta egyszer ezt a matróz viccet: 2 matróz vitatkozik mire megszólal az egyik. Uszájon váglak mindjárt (akkor hangzik jól ha mondják, így leírva nem olyan jó).
Egyszer hallottam, hogy a konténerszállító tengerjáró hajó 3 év alatt kitermelik a vételárukat, majd még 3 év alatt ugyanennyit, és az után kezdődik el az az idő amikor már a hajóra is költeni kell (azaz már több a kiadás).
Van még magyar tengerjáró hajó? Mert az orosz államadóságból ugye 3 hajót a Mahart egyből elakart adni (2 már korábban eladott mert azok korábban jöttek), de nem volt rá olyan vevő aki eleget fizetett volna érte, áron alul meg nem akarták eladni ezért befogták dolgozni a hajókat. Meg vannak még?
Egészen véletlenül nem tudjátok, hogy a jelenlegi jogszabályok szerint mo.-n a pótkocsik össztömegét lehet csökkenteni? Persze így a raksúly csökken, de ezt bevállalnám. Konkrétan van egy pót ami 10.150 kg össztömegű és 8300 kg raksúlyú, én viszont forgalmi szerint csak 9800 kg-ot húzhatok, szal 350 kg a difi, így lenne egy 7950 kg raksúlyú pótom.
Szal mit tudtok el lehet ezt vhogy intézni, vagy 1általán szólnak ezért az úton? Mert kpm ellenőrt kérdeztem, de nem tudott válaszolni ő sem, azt mondta kérdezzem meg a felügyeletet. :) Persze a rendőr 1ből rávágta hogy nem húzhatom még üresen sem.
megjött a Ro-ro hajó, hozott 200 kocsit. Kirakták, és beraktak másik 200 Suzukit 4 óra alatt. az összes rakodási idő tehát 4 óra. 12.30-kor a hajó elindult. Elméletben ma kirakodott valahol Németországban (Wells? Passau?)
Namost.
Egy autószállító kamion 12 kocsit visz jó esetben.(póttal) Mennyi idő 18 kamiont lerakni és megrakni?
Mennyi idő kiérni Wellsbe vagy Passauba? (számítsd bele, hogy a vámraktár általában a kikötőben, vagy annak közelében van.)
Nem akarom megkérdőjelezni a kamion létét, hiszen sok hely van, ahova víziút nem vezet, de valahogy annak kellene lennie a rendnek, hogy ahol sok fér el( vasút, víz) ott sok megy,és a célállomásokról terítik a kocsik az árut.
ilyenkor mondják hogy ki maga hajtja saját vizét, autóját, kamionját....
kinek mi tetszik, de azt te is belátod hogy a 20onakárhanyadik század nem a súlyokról szól hanem az időröl..... sajnos..... de néha v mindíg ez is jóóóóó lásd román-kazah kapcsolat, vagy török-orosz.....
Forgalomkorlátozásra és a dízelüzemű gépjárműveken részecskeszűrő használatára lenne szükség, hogy Budapest levegőminősége az egészségügyi határértéken belül maradjon – állítja a Levegő Munkacsoport. "Tárgyalunk a fővárossal, s ha kell, bírósághoz fordulunk, hogy történjen végre valami a kritikussá váló részecskeszennyezéssel" – közölte a Magyar Hírlappal Lukács András, a környezetvédő szervezet elnöke. Az Európai Uniónak a tíz mikrométernél kisebb légszennyező részecskékre (PM10) vonatkozó irányelve legfeljebb 35 olyan napot enged meg, amikor a PM10 koncentrációja határérték felett lehet egy mérőállomáson. Idén Budapesten a Baross téri mérőállomás már március 16-án a harminchatodik határérték feletti napot mérte. Az év végéig intézkedési terv készül a budapesti porszennyezés csökkentésére – ígérte Szaszovszky Ferenc, a fővárosi önkormányzat környezetvédelmi ügyosztályának munkatársa. A legnagyobb porkibocsátókat már felmérték, és a légszennyezettségi adatok alapján megállapították, hogy a főváros, illetve az agglomeráció több körzetében jóval a határértékeket felülmúlja a szálló por mennyisége. Több lehetőség van a por csökkentésére, a készülő intézkedési tervben ezeket kívánják összehangolni – mondta Szaszovszky. Egyes ipari üzemeket porszűrő felszerelésére köteleznek, és ha ez elmarad, a környezetvédelmi hatóság korlátozhatja a cég tevékenységét. A gépjárművek porterhelését különféle új beruházásokkal próbálják mérsékelni. Az M0-s körgyűrű továbbépítésétől, illetve a kapcsolódó új Duna-hídtól reméli a városvezetés Budapest teher- és átmenő forgalmának csökkentését, de a 4-es metró is jelentős gépjárműforgalmat válthat ki. Számos feladat vár a BKV-ra is, hiszen a dízelüzemű buszok zöme a megengedettnél jóval több port bocsát ki. Léteznek ma már olyan utólag felszerelhető porszűrők, amelyek révén a régebben gyártott járművek is teljesíteni tudják a határértékeket – mondta Szaszovszky. Reményei szerint a BKV uniós forrásokat is felhasználhat majd az igen költséges berendezések beszerzéséhez.
A Magyar Autóklub beperelte a MOL-t az árképzése miatt. Az ügyet pénteken kezdte el tárgyalni a Fővárosi Bíróság
A per Kovács Kázmér ügyvéd szerint arra adhat választ, hogy a gazdasági szereplők a szabad ármegállapítási szabadságukkal élve meddig mehetnek el a profit érvényesítésében.
Az ügy előzménye, hogy a Magyar Autóklub öt éve versenyfelügyeleti eljárást kért a MOL ellen a Gazdasági Versenyhivatalnál, amely azonban az olajtársaság ráfordításainak vizsgálata nélkül megszüntette az eljárást.
Azóta a Legfelsőbb Bíróság új eljárásra utasította a GVH-t, amely ismét elutasította a kérelmet, mert megengedhetőnek találta a benzinnél 8, a gázolajnál 12 százalékos tőkearányos nyereség feletti hasznot megengedhetőnek találta. A Magyar Autóklub ezután fordult a bírósághoz.
Egymást érik az áremelések
Az utóbbi hónapokban alig múlt el hét benzinárváltozás - rendszerint emelés - nélkül. Legutóbb szerdán emelkedtek az üzemanyagok árai: a benzin literjéért 2, a dízel üzemanyagért pedig 4 forinttal kell többet fizetni. A nemzeti olajtársaság illetékesei sajátos módját választják időről-időre az emberek megnyugtatásának, amikor úgy fogalmaznak, hogy a világpiaci folyamatok a benzinnél valójában literenként 10, a gázolajnál pedig 15 forintos fogyasztóiár-emelést indokolnának.
Tudásintenzív Mechatronikai és Logisztikai Rendszerek Regionális Egyetemi Tudásközpontja nyílik pénteken a Miskolci Egyetemen
A létesítmény küldetése a kiemelkedő kutatás-fejlesztési, innovációs és oktatási tevékenység folytatása lesz. A központ a gazdasági szférával együttműködve elősegíti az észak-magyarországi régió technológiai, gazdasági és társadalmi fejlődését, javítja ezáltal a régió és az ország versenyképességét - tudtuk meg dr. Csáki Tibortól, a központ igazgatójától.
Új szemlélet
Az intézmény átfogó célja a világ élvonalába tartozó tudásintenzív mechatronikai és logisztikai rendszerek fejlesztése és a tudás hasznosításával az eredmények gazdaságba és társadalomba történő integrálása. Ennek megvalósítása hálózati típusú kapcsolatrendszer kialakítását és működtetését feltételezi. A mechatronika és a hozzá kapcsolódó logisztika integrációja egy új szemléletet jelent, amely a termékeket, technológiákat és eszközöket komplexen kezeli, figyelembe veszi a kölcsönös egymásra hatásokat, a probléma megoldásának újszerű lehetőségeit vizsgálja, ezáltal megteremti a fogyasztói igények új, a korábbinál magasabb minőségű kielégítését, azaz az innovációt.
jövök hazafelé pestiából, s már nagyon kivan a búrám az esztelen társadalommal....
megyek vagy hatvan kmert s megállok hatvanban a pihenőhelyen, mert hát vannak igények és kiengedő dolgok... szóval tömöm a hasam a KAMION parkoló mellett, s három ukrán srác csövezi az feketearanyat egymás tartályába. végeztek és akkora tócsát hagytak maguk után hogy na! mondom a feljebbvalómnak, hogy ez nem semmi, de lazán adtam volna a kezükbe egy sárgacsekket!!!!!
na8, majd legközelebb!
a digitacho-ról meg annyit hogy ez is olyan védelmi rendszerrel van ellátva mint a kocsik vezérlőelektronikája! tudjátok ha karcsi lovakat akar, akkor béla meg tudja lejmolni az elektronikát, de a szervíz meg észreveszi, hogy megmaszírozták.....
szóval ez is ilyen védelmi rendzserrel van-lesz ellátva, ezérthát nemigen éri meg mahinálni, mert a popó zöld lesz!
ja ez az elektronikus plomba! lehet hogy ügyeskezű esőcsinálók(infósok) megpróbálják bepróbálni, de nem lesz nagy sikere!tuti lebukás.....
pavel, amit kérdeztél, hogy nem érted ezt....
ez a digittacho köbö jövőre lesz igazán forgalomba, ezt gondolom tudod.....
naszóval addig már lesznek Euro4-es kocsik mint állat....., de ha előbb jön meg(kocsi, ha rendelsz) mint augusztus akárhány akkor elvileg a kocsiba nincs digittacho.... naszóval addig míg másnak van neked nincs és addig is míg nincs mindekiébe kötelezően előírva(mert hát csak annak kell akiébe gyárilag bennevan és nem kell akinek még nincs) addig lehet gyüjteni az infót az új jövevényről!
tehát addig lehet maszírozni a rendszert, és nem is tudnak kötözködni veled és ha netalántán közelkeleti fuvarokat csinálsz, addig is versenyezni tudsz a keleti szomszédokkal, és nincs is annyira megkötve a kezed...... meg még sokminden....
Majd lehet ruccanok feléd a kikötőbe (mert gondolom ott melózol :)), egy pár év múlva ha előírják a fősulin gyakszit majd logisztikai szakon. Tuti lesz közút-vízi út kapcsolata gondolom.