Mittomén segít-e, nélküle nem próbáltam :) Ha magamra irányítom, akkor kettes fokozat, ha szélvédőre, akkor 3-4 fokozat. De ha tűz rám a nap szemből, akkor 4-es fokozat és a bőrömnek ugyanúgy nem jobb :) Magamra irányítani csak akkor szoktam ha már lehűlt az autó belseje. Kettes fokozatnál nagyobbnak ilyenkor nincs értelme, mert csak lefújja a fejem :)
És neked segít a színezett üveg ? Te hogy szoktad állítani a befúvókat ? Hát most jó a klíma, de amikor hőség volt, nem remekelt. Lehet hogy valamennyi gáz elszivárgott belőle, majd jövőre megnézetem, meg lehet hogy le is fóliáztatom az ablakokat, idén már nem akarok erre költeni. Neked milyen sűrűn kapcsol ki-be, figyelted már ? Van olyan hogy folyamatosan megy ?
Az 5 fok teljesen jó. A gyári beállítás ennyi. Akkor nincs a klímádnak baja. A belépő levegőt 5 fokra kell hűtenie. Amúgy meg, ha a bőrödet süti a nap, nincs az a klíma, ami ezt elnyomja :) Nekem gyárilag színezett az üveg, nincs fólia.
Most próbáltam a klímát, most jól működött, igaz kb 25 fok van csak, és országúton. Ki-be kapcsolt, tehát elérte a fagyáspontot a párologtatóban, DE ennek ellenére mégsem éreztem túl hűvöset, amikor visszafelé jöttem, akkor elölről sütött a nap, ekkor már nem is nagyon éreztem a hideget. Pedig ennél jobban nem fog hűteni. A hőkapcsoló 0.5 foknál kapcsol ki, és 5 fok körül be. Lehet hogy sok ez az 5 fok ? Meg lehet ezt babrálni ?
Ma kimostam a légkondihűtőmet slaggal, de igazából nem volt koszos sztem. De a aztán amikor bekapcsoltam fehér füstszerű valamit nyomott elég sokáig a szellőzőrácson, vízpára vagy nem tudom mi lehetett, már arra is gondoltam hogy kilukadt a párologtatóm, és a gázt nyomja befelé. Remélem nem.
Ez a párologtatóból jön, a terjeszkedő gáz hangja. Ez ilyen. Egyszer olvastam a 406-ról, hogy olyan hangosak voltak a nyomáslengések a klímacsövekben stb., hogy át kellett tervezni a rendszert, úgy látszik, a 405-nél is hasonló lehet.
Nálam is hallatszódik a sziszegés, bár nem zavaróan hangos( szerintem ).
Először is üdv mindenkinek a topicban, csak beleolvastam és máris érdekesnek találtam.
Először is köszi, hogy találtam jó ötletet itt, nevezetesen a klímahűtő kimosását, igaz nekem még jó volt a klíma hatásfoka, de a dugóban való araszolgatásnál bizony idén előfordult a műszer szerinti 105 fokos hűtővíz, persze klímával és izomból járt a hűtőventi. Tisztítás után szintén 33 fokban, klímával ez az érték már csak 92 fok volt. A klímám automata, így lehet hogy az is jobban hűt, de a szabályozás miatt nem érzek különbséget, 21 fok így is úgy is, majd lehet, hogy a fogyasztáson észre veszem.
A hidegen 1-2 mp-ig kerregő hang a kompresszor pillanatnyi kenési hibájából adódhat. Ez lehet hosszabb állás után főleg hűvösebb napokon. Adódhat a ferde helyzetű parkolásból is, de ha korábban nem volt, akkor valószínű, hogy a gáz mennyisége csökkent a rendszerben. Erre utal az általad hallott bugyborékoló hang, ami egyértelműen kevés gázt jelez, no meg, hogy csökkent a hűtés hatásfoka. Egyébként a 20 perc hideg, utána langyos adódhat abból is, hogy hűvös helyről indulsz nem átforrósodott rendszerrel, utastérrel, ami ez idő alatt jócskán átforrósodik a napon.
Szerintem bármelyik klímáshoz odagurulsz, megméri a nyomást, és szükség esetén rá is tölt. Szerintem megér egy próbát.
Azért lehet, hogy kezdetben jó, mert akkor még nem melegedett át a rendszer. Beindítod hidegen, akkor még hideg a klímahűtő, csövek, stb, aztán ahogy melegszik a motortér, meg a klíma, egyre gyengébb lesz a hatásfok, mert ugye ha hidegebb folyadék párolog el, nagyobbat hűl, de amikor már meleg minden, a csövek is átveszik a meleget, nem tud eléggé lehűlni.
Adjatok tanacsot. Mikor reggel bekapcsolom a klimat a Puntoba, eleg csunya hangot ad (kerreg, daral) 1-2 masodpercig, utana megszunik. Ezutan a bekapcsolasok sokkal simabbak. Mi lehet az oka a kellemteln hangnak ? A kompresszor kezd csodot mondani.
Mas. Kb. 20-30 percig eleg jol hut, azonban utana mintha elfaradna. Multkor 2 ora utazas utan mar a 3-as fokozatban sem tudta tartani elfogadhato homersekleten az utasteret es valami vizscsobogas, bugyborekolas hallatszott. Tapasztaltatok hasonlot ? Mondtak mar, hogy keves a gaz a rendszerbe, de akkor eleinte miert hut ?
1 év bőven elég hozzá. Nekem is minden évben nyár előtt tisztítás és érezhető aq különbség! Kivülről nem látszik a kosz, rendesen áztatni kell a slaggal, hogy a belsejéből kimossa a rovarokat, szmötyiket.
Én a helyedben jól kimosnám slaggal a légkondi hűtőjét! Sokat számít, tele szokott lenni kosszal, nagyban lerontva a hatásfokot. Pénzbe nem kerül, próbát megér.
elképzelhető hogy a kompresszoromban van valami vihar? mi megy tönkre egy BMW kompresszorban? (Denso) jó tudom a sok km meg ha nincs olaj az gáz. mitől fekhet ki a kompresszor és ez okozhatja-e azt hogy (szerintem) nem fúj elég hideget?
Végre gatyába rázódott a klímám, 8.9 fokos levegőt fúj (BMW E34, kétzónás klíma). Nem mondanám, hogy maximálisan elégedett lenék ezzel az értékkel, mivel a klímahűtő (=kondenzátor?) teljesen új (Nissens), az elpárologtató (=regiszter?) is cserélve lett egy bontott, de viszonylag fiatal, gyári darabra. A rendszer tömítettsége kiváló, az összes O-gyűrű új benne, vákuum, nyomáspróba mind megvolt. Ami még cserélve lett: a nyomáskapcsolók. Ebben a rendszerben még külön kapcsoló van mindenféle lekapcsolásokra (túlnyomás stb). Ami viszont NEM lett (még) cserélve, az a szárítószűrő. Ez utóbbi cseréje befolyásolhatja-e jelentősebb mértékben a befújt levegő hőfokát? R12-es amúgy még a rendszer, az elpárologtató viszont - lévén fiatalabb autóból származik - már R134-el működött a maga korában. Ez jelenthet gondot? Van rajta állítólag valami szelep, amin lehet állítani valamit, melynek eredményeként szintén hidegebbet fújhat be?
Mi igaz, illetve mi badarság a leírtakból? nagyon megköszönném, ha elhalmoznátok mindenféle ötlettel :)