Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

S.Zola Creative Commons License 2004.08.07 0 0 407
Ha én a szélvédőre irányítom, semmi hideget nem érzek. Nálam olyan sincs hogy lehűti az utasteret, max ha borult az ég.
Előzmény: SzaboZE (405)
SzaboZE Creative Commons License 2004.08.07 0 0 406
Pedig minden klíma vizsgálatnál ez az első :) 5-7 fokos levegőt kell befújnia a rendszernek. Van realitása a gáztartalom csökkenésnek is.
Előzmény: S.Zola (404)
SzaboZE Creative Commons License 2004.08.07 0 0 405
Mittomén segít-e, nélküle nem próbáltam :) Ha magamra irányítom, akkor kettes fokozat, ha szélvédőre, akkor 3-4 fokozat. De ha tűz rám a nap szemből, akkor 4-es fokozat és a bőrömnek ugyanúgy nem jobb :) Magamra irányítani csak akkor szoktam ha már lehűlt az autó belseje. Kettes fokozatnál nagyobbnak ilyenkor nincs értelme, mert csak lefújja a fejem :)
Előzmény: S.Zola (403)
S.Zola Creative Commons License 2004.08.07 0 0 404
Mármint gyárilag 5 fok van megadva, de hogy most ténylegesen hány fokos levegőt fúj be, nem tudom, még nem mértem.
Előzmény: S.Zola (401)
S.Zola Creative Commons License 2004.08.07 0 0 403
És neked segít a színezett üveg ? Te hogy szoktad állítani a befúvókat ? Hát most jó a klíma, de amikor hőség volt, nem remekelt. Lehet hogy valamennyi gáz elszivárgott belőle, majd jövőre megnézetem, meg lehet hogy le is fóliáztatom az ablakokat, idén már nem akarok erre költeni. Neked milyen sűrűn kapcsol ki-be, figyelted már ? Van olyan hogy folyamatosan megy ?
Előzmény: SzaboZE (402)
SzaboZE Creative Commons License 2004.08.07 0 0 402
Az 5 fok teljesen jó. A gyári beállítás ennyi. Akkor nincs a klímádnak baja. A belépő levegőt 5 fokra kell hűtenie. Amúgy meg, ha a bőrödet süti a nap, nincs az a klíma, ami ezt elnyomja :) Nekem gyárilag színezett az üveg, nincs fólia.
Előzmény: S.Zola (401)
S.Zola Creative Commons License 2004.08.07 0 0 401
Most próbáltam a klímát, most jól működött, igaz kb 25 fok van csak, és országúton. Ki-be kapcsolt, tehát elérte a fagyáspontot a párologtatóban, DE ennek ellenére mégsem éreztem túl hűvöset, amikor visszafelé jöttem, akkor elölről sütött a nap, ekkor már nem is nagyon éreztem a hideget. Pedig ennél jobban nem fog hűteni. A hőkapcsoló 0.5 foknál kapcsol ki, és 5 fok körül be. Lehet hogy sok ez az 5 fok ? Meg lehet ezt babrálni ?
Dog999 Creative Commons License 2004.08.06 0 0 400

Köszi.

Azthiszem szét kell szednem ha megvettem....

Előzmény: S.Zola (397)
S.Zola Creative Commons License 2004.08.06 0 0 399
Nem tűnik jobbnak, bár nem nagyon használtam ma. Neked színezet/fóliázott üvegeid vannak ?
Előzmény: SzaboZE (398)
SzaboZE Creative Commons License 2004.08.06 0 0 398
Na és azóta mi újság?
Előzmény: S.Zola (396)
S.Zola Creative Commons License 2004.08.06 0 0 397
A 406-nál úgy csökkentették, hogy áttervezték a rendszert. Nálam műanyag dobozban van, belülről hungarocellszerű anyaggal van kibélelve.
Előzmény: Dog999 (394)
S.Zola Creative Commons License 2004.08.06 0 0 396
Ma kimostam a légkondihűtőmet slaggal, de igazából nem volt koszos sztem. De a aztán amikor bekapcsoltam fehér füstszerű valamit nyomott elég sokáig a szellőzőrácson, vízpára vagy nem tudom mi lehetett, már arra is gondoltam hogy kilukadt a párologtatóm, és a gázt nyomja befelé. Remélem nem.
Előzmény: SzaboZE (387)
dzsosz Creative Commons License 2004.08.05 0 0 395

Szia Z1z0u!

A klímások milyen sprayt használnak?Ill. te mit csináltál az után hogy a Tesco-s spray nem jött be?

Én is ilyen sprayt használtam,és sajnos kezd visszatérni a büdös,noha nem olyan erős a szag mint korábban.

????????????????????

Üdv.

dzsosz

Előzmény: Z1z0u (374)
Dog999 Creative Commons License 2004.08.05 0 0 394

Nos igen, ez egy lehetséges magyarázat, de sajnos ez az elfogadhatónál sokkal hangosabb.

Nem hiszem hogy így el (ki) mertek volna adni egy autót.

Lehetséges ezt valahogy csökkenteni?

Esetleg körben hangszigetelni azt a területet?

Más helyeken (autókban) szokták ezt szigetelni?

Köszi

DoG

Előzmény: S.Zola (393)
S.Zola Creative Commons License 2004.08.05 0 0 393

Ez a párologtatóból jön, a terjeszkedő gáz hangja. Ez ilyen. Egyszer olvastam a 406-ról, hogy olyan hangosak voltak a nyomáslengések a klímacsövekben stb., hogy át kellett tervezni a rendszert, úgy látszik, a 405-nél is hasonló lehet.

Nálam is hallatszódik a sziszegés, bár nem zavaróan hangos( szerintem ).

Előzmény: Dog999 (391)
Dog999 Creative Commons License 2004.08.05 0 0 392

Ja és nem a ventillátor, azt megnéztem.

Annál sokkal hangosabb (mintha egy hangos spray -t nyomna valaki).

 

Üdv és köszi.

Dog999 Creative Commons License 2004.08.05 0 0 391

Hi all mindenkinek!

 

Segítséget szeretnék kérni. Autóvásrlás előtt állok és klímás a drágám,

csakhogy működés közben elég fura hangot ad ki magából, azazhogy sistereg de

elég hangosan és folyamatosan.

Peugeot 405 -ös elvileg gyári klímával. A tulaj szerint neki (két éve használja) mindig

sistergett. Hűteni éppen hűtött de azér nagyon zavaró. Egyébként belső (műszerfal

környéke) hang, nem a motortérből jön.

Előre is köszi.

zssom Creative Commons License 2004.08.05 0 0 390

Hali!

 

Először is üdv mindenkinek a topicban, csak beleolvastam és máris érdekesnek találtam.

 

Először is köszi, hogy találtam jó ötletet itt, nevezetesen a klímahűtő kimosását, igaz nekem még jó volt a klíma hatásfoka, de a dugóban való araszolgatásnál bizony idén előfordult a műszer szerinti 105 fokos hűtővíz, persze klímával és izomból járt a hűtőventi. Tisztítás után szintén 33 fokban, klímával ez az érték már csak 92 fok volt. A klímám automata, így lehet hogy az is jobban hűt, de a szabályozás miatt nem érzek különbséget, 21 fok így is úgy is, majd lehet, hogy a fogyasztáson észre veszem.

 

A hidegen 1-2 mp-ig kerregő hang a kompresszor pillanatnyi kenési hibájából adódhat. Ez lehet hosszabb állás után főleg hűvösebb napokon. Adódhat a ferde helyzetű parkolásból is, de ha korábban nem volt, akkor valószínű, hogy a gáz mennyisége csökkent a rendszerben. Erre utal az általad hallott bugyborékoló hang, ami egyértelműen kevés gázt jelez, no meg, hogy csökkent a hűtés hatásfoka. Egyébként a 20 perc hideg, utána langyos adódhat abból is, hogy hűvös helyről indulsz nem átforrósodott rendszerrel, utastérrel, ami ez idő alatt jócskán átforrósodik a napon.

 

Szerintem bármelyik klímáshoz odagurulsz, megméri a nyomást, és szükség esetén rá is tölt. Szerintem megér egy próbát.

 

Üdv

 

Zs.

Előzmény: pete_sampras (388)
S.Zola Creative Commons License 2004.08.04 0 0 389
Azért lehet, hogy kezdetben jó, mert akkor még nem melegedett át a rendszer. Beindítod hidegen, akkor még hideg a klímahűtő, csövek, stb, aztán ahogy melegszik a motortér, meg a klíma, egyre gyengébb lesz a hatásfok, mert ugye ha hidegebb folyadék párolog el, nagyobbat hűl, de amikor már meleg minden, a csövek is átveszik a meleget, nem tud eléggé lehűlni.
Előzmény: pete_sampras (388)
pete_sampras Creative Commons License 2004.08.04 0 0 388

Sziasztok,

Adjatok tanacsot. Mikor reggel bekapcsolom a klimat a Puntoba, eleg csunya hangot ad (kerreg, daral) 1-2 masodpercig, utana megszunik. Ezutan a bekapcsolasok sokkal simabbak. Mi lehet az oka a kellemteln hangnak ? A kompresszor kezd csodot mondani.

Mas. Kb. 20-30 percig eleg jol hut, azonban utana mintha elfaradna. Multkor 2 ora utazas utan mar a 3-as fokozatban sem tudta tartani elfogadhato homersekleten az utasteret es valami vizscsobogas, bugyborekolas hallatszott. Tapasztaltatok hasonlot ? Mondtak mar, hogy keves a gaz a rendszerbe, de akkor eleinte miert hut ?

Koszi

pete

SzaboZE Creative Commons License 2004.07.29 0 0 387
1 év bőven elég hozzá. Nekem is minden évben nyár előtt tisztítás és érezhető aq különbség! Kivülről nem látszik a kosz, rendesen áztatni kell a slaggal, hogy a belsejéből kimossa a rovarokat, szmötyiket.
Előzmény: S.Zola (386)
S.Zola Creative Commons License 2004.07.29 0 0 386
Nem hiszem hogy koszos, mert 1 éve lett berakva. Meg szemre tisztának néz ki, de majd azért megnézem jobban.
Előzmény: SzaboZE (385)
SzaboZE Creative Commons License 2004.07.29 0 0 385
Én a helyedben jól kimosnám slaggal a légkondi hűtőjét! Sokat számít, tele szokott lenni kosszal, nagyban lerontva a hatásfokot. Pénzbe nem kerül, próbát megér.
Előzmény: S.Zola (373)
mrz Creative Commons License 2004.07.29 0 0 384

Aktuálissá vált a p 206-osomban a klímám töltése + szagtalantása (tisztítása).

 

Tudtok ajánlani nekem egy korrekt helyet ahol megfizethető áron megcsináltathatom (Bp-en)?

 

Köszi.

 

ATóth Creative Commons License 2004.07.29 0 0 383

És te tudsz ilyet?

 

Mert ha igen, akkor ne fogd vissza magad. :-)

 

Nekem sajnos nincsenek jó tapasztalataim.

 

Üdv

a Tóth

Előzmény: Bys (382)
Bys Creative Commons License 2004.07.28 0 0 382

Szerintem keress egy frankó villanyszerelőt...

Előzmény: ATóth (378)
emp Creative Commons License 2004.07.28 0 0 381
a mondeo kézikönyvben benne van a télen is kapcsoljuk be néha ...
Előzmény: Z1z0u (374)
FSO Papa Creative Commons License 2004.07.28 0 0 380
elképzelhető hogy a kompresszoromban van valami vihar? mi megy tönkre egy BMW kompresszorban? (Denso) jó tudom a sok km meg ha nincs olaj az gáz. mitől fekhet ki a kompresszor és ez okozhatja-e azt hogy (szerintem) nem fúj elég hideget?
Előzmény: FSO Papa (379)
FSO Papa Creative Commons License 2004.07.28 0 0 379

üdv urak!

 

Végre gatyába rázódott a klímám, 8.9 fokos levegőt fúj (BMW E34, kétzónás klíma). Nem mondanám, hogy maximálisan elégedett lenék ezzel az értékkel, mivel a klímahűtő (=kondenzátor?) teljesen új (Nissens), az elpárologtató (=regiszter?) is cserélve lett egy bontott, de viszonylag fiatal, gyári darabra. A rendszer tömítettsége kiváló, az összes O-gyűrű új benne, vákuum, nyomáspróba mind megvolt. Ami még cserélve lett: a nyomáskapcsolók. Ebben a rendszerben még külön kapcsoló van mindenféle lekapcsolásokra (túlnyomás stb). Ami viszont NEM lett (még) cserélve, az a szárítószűrő. Ez utóbbi cseréje befolyásolhatja-e jelentősebb mértékben a befújt levegő hőfokát? R12-es amúgy még a rendszer, az elpárologtató viszont - lévén fiatalabb autóból származik - már R134-el működött a maga korában. Ez jelenthet gondot? Van rajta állítólag valami szelep, amin lehet állítani valamit, melynek eredményeként szintén hidegebbet fújhat be?

Mi igaz, illetve mi badarság a leírtakból? nagyon megköszönném, ha elhalmoznátok mindenféle ötlettel :)

Előzmény: FSO Papa (361)
ATóth Creative Commons License 2004.07.28 0 0 378

Tiszteletem a jeges klubnak!

 

Szeretném megkérdezni, hogy ismer-e valaki olyan szakit, akinek a tudománya nem áll meg a feltöltésnél, és a nyomásbámulásnál.

 

Ugyanis a Vectra A típusú gépjárművem gyárilag illesztett klímájára bekapcsolt állapotában a compútere azt jelezi, hogy Inaktív.

 

Valszleg az elektromos dolgok körül lehet a bibi, mert fel lett újítva a kompresszor, és a gázt is inkább termeli, mint elengedi. :-)

 

Tehát ha valaki tud ilyen embert, az legyen kedves a tudomásomra hozni.

 

Előre is köszönöm.

 

Üdv

a Tóth

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!