Keresés

Részletes keresés

pROF Creative Commons License 2004.11.09 0 0 7550
Én egy masszázsszalont szeretnék az enyémre :)
Előzmény: R0fike (7545)
Alonso Creative Commons License 2004.11.09 0 0 7549

Nem beszélve a kerekről. Lőttek a jó kis oúti agyaknak, a 2 mm alatti küllőket is el lehet felejteni egy tárcsás keréken, a radiális fűzésről már nem is beszélve.

De biztosan nem is erre találták ki, hanem a ciklokrosszra. Arra meg állat.

Előzmény: trek1 (7548)
trek1 Creative Commons License 2004.11.09 0 0 7548
Szerintem ezt a féktémát már rövidre lehet zárni. Egészen egyértelmű, hogy oútikra nem kell tárcsafék, mégha éppen rá is lehetne tenni (aluvillákra). Ami van rajta megfelelő, és az egész szakág nem arról szól, hogy nagyon erős és spéci fékhatás kell (az az mtb). A tendencia sem ez. Könnyűvázas-, pláne karbonbringákra meg nem is lehet rátenni, amúgy is elég félős dolog...
MBL11 Creative Commons License 2004.11.09 0 0 7547
pillanatállj és visszacsévélés:-)))))) ááááá az agyam eldobom nagyon jó. esetleg jelenetválasztás, dolby digital:-)))))
Előzmény: facsega (7546)
facsega Creative Commons License 2004.11.09 0 0 7546
Katapult, ejtőernyő, fékezőernyő, pillanatállj és visszacsévélés, stb. ;-)
Előzmény: R0fike (7545)
R0fike Creative Commons License 2004.11.09 0 0 7545
Persze, meg legyen biztonsági öv, függönylégzsák és még mi a bringán ? :-)))
Előzmény: MBL11 (7544)
MBL11 Creative Commons License 2004.11.09 0 0 7544
tárcsaféket minden outi bringára, de csak akkor, ha ABS is van hozzá:-))) egyébként nekem elvileg kevésbé hatékony outi fékkel is sikerült már kormányon át előre repülnöm, tehát meg vagyok a fékem hatékonyságával elégedve...
Előzmény: R0fike (7513)
BZoltan Creative Commons License 2004.11.09 0 0 7543
Na igen... ez egy tipikus CC megoldás azoknak akik szűk fogásban menneék és fékezni is akarnak.

z
Előzmény: Alonso (7536)
kivi Creative Commons License 2004.11.08 0 0 7542
Szerintem(!) nem is baj, jobb neked a 170-es.
Előzmény: Kanga M. (7540)
pROF Creative Commons License 2004.11.08 0 0 7541
Na, ez egy valóban izgalmas megoldásnak tűnik, én is szívesen kipróbálnék, megnéznék közelről egy ilyet.
Előzmény: Alonso (7536)
Kanga M. Creative Commons License 2004.11.08 0 0 7540

Nem kaptam a Monarchiában hajtókart. :-(

 

 

 

 

Előzmény: kivi (7532)
facsega Creative Commons License 2004.11.08 0 0 7539
Érdekes, bár én leginkább pont nem ott bent szoktam fogni a kormányt, hanem ahol már kezd előrehajolni. Talán ha kicsit hosszabbak lennének azok a fékkarok - ki kéne próbálni.
Előzmény: Alonso (7536)
mike99.hu Creative Commons License 2004.11.08 0 0 7538

Már nem emlékszem, ki kapart össze, vagy te, vagy Mike....

 

Maci volt.

Én úgy 10-15 m-el előrébb voltam, csak a nagy csattanásra fordultam meg (így sajnos nem is voltam szemtanuja az évszázad leszálásának).

Mire visszamentem már látszott hogy élsz és nagyjából rendeztétek a sorokat (bár a lábad asszem még mindig a klipszben volt...)

Előzmény: pROF (7529)
Alonso Creative Commons License 2004.11.08 0 0 7537
Neszójbe!  :o)
Előzmény: facsega (7535)
Alonso Creative Commons License 2004.11.08 0 0 7536
Előzmény: Alonso (7533)
facsega Creative Commons License 2004.11.08 0 0 7535
Ezek szerint minden bringán van már, csak nem látszik... ;-)
Előzmény: Alonso (7533)
NAR Creative Commons License 2004.11.08 0 0 7534
Itt folyamatosan (8-10 perc) kell húzni a féket, különben elszáll az ember a következő kanyarban. A vége felé már lehet érezni, hogy nem olyan tökéletes a moduláció, mint a helytetőn.

Ez elég extrém eset - nem csak a fékezés miatt, hanem az utcák is helyenként olyan borzalmas minőségűek, illetve akkora fekvőrendőrők vannak, hogy nem egyszerű nyeregben maradni. Egyszer-kétszer már tuti nagyot zakóztam volna, ha nem lenne teleszkóp a biciklin.

Bye,NAR

Előzmény: Alonso (7524)
Alonso Creative Commons License 2004.11.08 0 0 7533

Csak, hogy tovább csillogtassan hatalmas felkészültségemet fékügyben:   :o)

 

dehogynem foglalkoztak a továbbfejlesztéssel. Ime:

 

 

 

 

Egyik haveromnak van és nagyon szereti, főleg városban közlekedéskor használja. Én is kipróbáltam, tűrhető.

A bowdenház útjába van építve, behúzáskor a bowdenházat rövidíti, úgy fékez.

Előzmény: pROF (7531)
kivi Creative Commons License 2004.11.08 0 0 7532
Általában a "dörzsfék" néven emlegeti a köznyelv. Ennek az oldschool verzója a rudazatos megoldás. :-)
Előzmény: Törölt nick (7530)
pROF Creative Commons License 2004.11.08 0 0 7531
Ja, az én régi outimon is ilyenek voltak. a gyenge pontja a dolognak a karok irányával azonos elfordulási tengelyben volt, így a karok a fék teljes behúzása nélkül is már elkezdtek kifordulni kicsit irányból. Talán valamilyen más áttételezéssel használhatóbbá lehetett vona a megoldást... De hát a gramm mániában nem csoda, hogy senki nem törődött ennek a továbbfejlesztésével.
Előzmény: facsega (7527)
Törölt nick Creative Commons License 2004.11.08 0 0 7530
csak h mégegy féktípussal bekeverjek, én most olyannal nyomom, ami fölülről fékezi a gumit, egy másik gumi segítségével, és én meg elfelejtettem a nevét jól. :o)
pROF Creative Commons License 2004.11.08 0 0 7529
Szerintem már ebben a topikban is biztos leírtam egyszer, úgyhogy nagyon sokat nem érdemes róla mesélnem :)
Fél-klasszik KTT belépő mutatvány volt, ugyanis fél kézzel fogtam a kormányt, közben valamiért hátrafelé néztem, ezerrel száguldottunk Párkány központja felé. Mire visszanéztem, épp előttünk volt a kereszteződés, meg kellett volna állni gyorsan, ilyedtemben berántottam a féket az egyetlen kezemmel, ami a kormányon volt. Kerék egyből bebicskázott, én egy 10 pontos szaltóval elhagytam a kerékpárt. Azazcsak hagytam volna, mert az egyik klipszben benne maradt a lábam, így a bringa is jött utánam. Már nem emlékszem, ki kapart össze, vagy te, vagy Mike. Csodával határos módon semmi bajom nem lett, úgy rémlik a bringán is csak a zselés nyereg amortizálódott tovább. (Amit előtte épp a korábbi KTT-s mutatványommal kezdtem el.) A legnagyobb tragédia az órám adatainak törlődése volt.
Az egész eset szépsége egyébként abban volt, hogy mindez egy 120 km-es (de 130-ra sikerült :) TT utolsó pár száz méterén történt :)
Előzmény: maci124 (7526)
kivi Creative Commons License 2004.11.08 0 0 7528
Mi van skacok, kicsit esik az eső és máris egyedül kell köröznön a szigeten? Mindenki szaunázik?

Ma pihenőnapom van. Még jó hogy pont ma esik...
Előzmény: Alonso (7524)
facsega Creative Commons License 2004.11.08 0 0 7527
Találtam egy-két képet a bca-ról (az enyém is pont ilyen):

"komfort fék"

néhány további kép

Az első linken lévő képen látható, hogy gyakorlatilag a kormány közepétől, a fékek felrögzítési pontjáig, bárhol fogva a kormányt, elérhető a fék. Nem akarok kardoskodni a koskormány mellett, de az egyértelmű, hogy többféle fogást biztosít, mint egy egyenes kormány, és ennek vannak előnyei.

Ez a "komfort fék" bizonyos helyeken és szitukban lehet, hogy ciki (kb. 20 éve, mikor megvettem a bca-t, egy haverom is pont ezt mondta - meg hogy a nyeregről gyorsan kaparjam le a "Touring" feliratot :-), viszont roppant kényelmes, és nekem _bevált_ (jó sok ezer km "vegyes használatban"), tehát engem nehéz meggyőzni az ellenkezőjéről... ;-)

A fenti bringa fékeinek fogása a takonynál azért kicsit jobb (mondjuk olyan rágógumi- szerű, de erről nem a komfort szarv tehetett), viszont az elv a lényeg: egy rendes féket is meg lehet csinálni ezzel a kiegészítéssel, és az már nem biztos, hogy hülyeség - mármint egy "városi országúti jellegű bringára" - persze ilyen "besorolás" nincs is, ugye... ? ;-)
Előzmény: berger (7515)
maci124 Creative Commons License 2004.11.08 0 0 7526
Inkább mesélje el a Prof, én még ekkora tanyát nem láttam :)
Előzmény: R0fike (7511)
berger Creative Commons License 2004.11.08 0 0 7525

Annak idején azt hallottam, hogy a felmelegedés okozta, hogy Beloki gumija elhagyhatta az abroncsot tavaly a Tour-on. Persze kellett a felolvadt aszfalt is hozzá...

Azóta már azt is olvastam (talán éppen itt), hogy kispórolták a ragasztót a szingója alól.

Előzmény: Butch Cassidy (7523)
Alonso Creative Commons License 2004.11.08 0 0 7524

Hadd szóljak bele a fékezés vitátokba, mint  egyetlen(?) olyan ember, aki használ(t)országúti tárcsaféket, kantiféket és patkóféket is.

A tárcsa egy saját építésű ciklokrossz bringán van (illetve volt, most már átépítettem egyenes kormányosra, gyerekülésesre). Még koskormányos állapotában belerektam jó pár ezer kilométert. Baromi jó dolog az Avid CPS tárcsfékje. Pontosan adagolható fékerő, hosszú fékezés után vagy esőben sem csökkenő fékhatás, egyszerű beállíthatóság, nem jelentős súlytöbblet, szóval maga a tökély. Városban vidáman lehet biztonsággal használni felső fogásból, barom egy fékereje, de mégis jól szabályotható. Nyilván nem véletlenül használja a Cannondale a ciklokrossz bringáin. Persze egy 360 g-os karbon villára nem tenném fel. :o)

A kantival volt a legtöbb bajom, bár az is Avid volt (Shorty). Akármilyen bowdentámaszt választottam, erős fékezésnél deformálódott, ez csökkentette a fékerőt.

A 'normál' országúti patkó is baromira fog, főleg, ha a hulladék Shimano fékfopákat jó messzire hajítja az ember, és szerez helyettük fekete Ritcheyt. Száraz időben  nem maradt el a tárcsa mögött, de hosszas fékezés után, vagy főleg esőben már adódhatnak gondok.

Hogy kell-e hosszan fékezni egy országúti bringán: a nagy átlagnak nyilván nem. Nekem spec igen, mert ha teheten (időm és az időjárás engedi), a Széchenyi-, vagy  János-helyre tekerek fel, és értelemszerűen le is kell onnan jönnöm.  :o) Erre nem a nagy forgalmú Istenhegyi utat választom, hanem meredek, kis utcákat. Itt folyamatosan (8-10 perc) kell húzni a féket, különben elszáll az ember a következő kanyarban. A vége felé már lehet érezni, hogy nem olyan tökéletes a moduláció, mint a helytetőn. Alpesi lejtőkön még nem száguldoztan, sajna, de a fentiek után van elképzelésem, hogy milyen lehet, az nem 8-10 perc intenzív lejtmenet.

Konklózió nem tudom, hogy van-e. Nyilván nem sok értelme van egy napjainkban divatos, agyonkönnyített vázú és villájú országútira tárcsát szerelni, mert jelentős erőket ad át a váznak-villának. Ciklokrossz bringákon egyértelmű az előnye, csak az ár szab határt az elterjedésének. Túra bringákon extrém helyzetben jól jöhet (nagy málhával le a Himalájáról  :o), ha valakinek van erre pénze és szeret koskormánnyal túrázni.

 

Bocs, ha hosszú voltam.

 

 

Ui: Mi van skacok, kicsit esik az eső és máris egyedül kell köröznön a szigeten? Mindenki szaunázik?  :o)

 

Butch Cassidy Creative Commons License 2004.11.08 0 0 7523
Nem sokáig váratott magára... Kivi, nem kell beszállnod, megvan ez nélküled is :(
Előzmény: kivi (7519)
pROF Creative Commons License 2004.11.08 0 0 7522
Na ez az a stílus, amit jó lenne, ha gyorsan elfelejtenél. Már megint valamit úgy állítasz be, mintha én mondtam volna, pedig csak te hiszed. Én nem álmodtam tárcsaféket az outimra, de nem tartom "elvből"- mert megmondták a nagyokosok - elvetendőnek. Egyébként érdekelne, hogy pontosan milyen egyéb okokat említenek a nagyrabecsült szakértőid.
Előzmény: BZoltan (7521)
BZoltan Creative Commons License 2004.11.08 0 0 7521
Nézd pROF kartács :) az országúti bringák fékje nem folyamatos felnimelegítésre van kitalálva az _tény_
Persze én megértem, hogy te tárcsaféket álmodsz minden oúti bringára...de egyelőre örvendetes tény, hogy mindkettőnknél jóval nagyobb kerekes szaktekintélyek is alkalmatlannak találjáka tárcsaféket az országúti kategóriára... és nem a súlya miatt, ahogy te gondolod.

z
Előzmény: pROF (7507)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!