ha már 35 év alatt senki sem volt képes keresztülverni a döntéshozóknak Bzmot vezérlőkocsi ötletét, amivel már kismillió körbejárást megspórolhattak volna.
Nem ártana pár darab, ha már 35 év alatt senki sem volt képes keresztülverni a döntéshozóknak Bzmot vezérlőkocsi ötletét, amivel már kismillió körbejárást megspórolhattak volna.
Ha egy forgalmasabb vicin napi 10 pár Bzmot-szerelvény (nem Anakonda) jár, akkor az egy évben 3650 menet, azaz 7300 körbejárás. Tíz év alatt 73 ezer, 20 év alatt 146 ezer, 25 év alatt meg 182500 körbejárás. Így az egész hálózaton a 25 év alatt tízmilliós nagyságrendű körbejárás jön ki, eltekintve az Anakondáktól és a szólómenetektől.
Ez jó lenne, ezek (szerintem) talán minden hazai gyors, sebes, személyvonati kocsifajtát vernek.
Ha másban nem, akkor futásjóságban mindenképpen. Tárcsafékes, halk, 160-as (bár ez nekünk tökmindegy).
Nem lehetünk telhetetlenek, de ebből nem 54 kellene, hanem 254 :)))
(54-ből a Start kiállít majd 6 db 6 kocsis szerelvényt (a többi lesz a bánya és a 'tartalék'), a végállomásokon 2 órás fordulóidővel, ez összesen egy vonal távolsági gyorsvonataira elég lehet)
Használt személykocsikat vásárolna a MÁV-START a hírek szerint. Az „alanyok” pedig ezúttal nem Németországban, hanem Ausztriában keresendők. Az ÖBB-nél ugyanis jelentős mennyiségű „Lange Schlierenwagen” várja vevőjét és ezekre a magyar személyszállító vasúttársaság csapott le.
Gondolom utólag is lehetne hosszabbítani a motorvonatokat, ha rendelnének még hozzá kocsikat, gondolom ehhez közbeszerzés sem kellene, mivel más nem gyárt Flirt kocsikat.
Egyébként úgy tudom, az új flörtöket a 70-71-re rendelték,
Rosszul tudod. Oda is. + a 2, 30, 40, 120. Valamint az ETCS miatt a tervek szerint nagy számban dolgoznának a 30a-n. Az eddigi nyilatkozatok alapján ott is állnának forgalomba először a pirosak átcsoportosításával, ha csak azóta ez nem változott.
A 4 részes vonatok teljesítménye, legalábbis nálunk, korlátozva van. Így van még teljesítménytartalék. Hat részesből tényleg kevés példány épült, de 5 részesből már több.
"Elvonatkoztatva az engedélyezéstől, ha most hatrészesek is jönnének, mindenki azon prüszkölne - joggal - hogy elvárosba lassú, máshova meg a kapacitása fölösleges."
Már ott tartana a magyar vasút, hogy az utasok azért prüszkölnek, mert nem megfelelő a gyorsulás. :-)
Egyébként úgy tudom, az új flörtöket a 70-71-re rendelték, gondolom elsősorban a hernyók kiváltására. Az ezeken vagy a bhv-kon (70-es vonal) szocializálódott jónépet nem elsősorban az zavarja, ha nem megfelelő a gyorsulás (bár szerintem egy hatrészes flirt is simán legyorsulná egy hernyót vagy egy szilis ingát), hanem az, hogy ha nem csatolnak össze 2 négyrészest, akkor a reggeli és esti csúcsban errefelé tömegnyomor lesz. És még az, hogy a 71-es az átépítés után is vmax 80-as lesz.