Üdv Urak, nemrég cserélt új, de noname lengéscsillapító csinálhat olyat, hogy kopog rossz úton? Az összes gömbfej, szilent jó, már nem tudok másra tippelni.
Fogj egy meroadaptert es dugd be a biztositotablaba a motorvezerlo biztositekanak helyere, meg egy lakatfogot az akkusarura. Hagyd elaludni (ajtok/csomagtarto maradjanak nyitva), es fel ora mulva hasonlitsd ossze a ket aramfelvetelt. Ha a lakatfogon tobbet mersz, mint a tablan, akkor a motorvezerlo nem egyedul szipkazza az akkut, valaki nem hagyja elaludni. Innentol mar "csak" annyi a dolgod, hogy a tablan egyenkent kimered a fogyasztokat elalvas utan, hosszadalmas turelemjatek lesz (ha van egy masodik adaptered es multimetered, az nem hatrany).
Nem gyari tartozekok, komfortelektronika, karosszeriaelektronika, hajtaslanc vezerloi, en kb ebben a sorrendben haladnek.
De ha szerencsed van, akad itt valaki, akinek volt ilyen problemaja ezzel a modellel, es tud tippet adni, mire merj ra...
A defenziv vezetes lenyege pont az, hogy az ilyen manovereket elkerulod ill. megelozod azzal, hogy pl. megfelelo sebesseget valasztasz, betartod a kovetesi tavolsagot es szamitasz ra, hogy masok hulyeseget csinalnak.
Ha valaki minden masodik utcasarkon nyelgazzal kanyarodik, es naponta ketszer annyit kenyszerul fekezni, mint masok ugyanazon az utvonalon, az baromira nem kozlekedik defenziven. Az ilyen manoverek gyakorisaga/helye es a vezetesi stilus kozott kozvetlen osszefugges van, mint ahogy egy fekbetet vagy gumigarnitura elettartama is sokat elarul arrol, hogy hogyan vezet valaki.
Ijesztoen pontos profilt keszitenek rolad, pont ez a dilemma lenyege - hogy megeri-e penzert cserebe betekintest nyujtani nekik az eleted egy szeletebe.
par hete a vectraval 800+ milest kuzdottem vegig 2 nap alatt, egy idoszakos map hibaval.
na most nem mondom azt, hogy 80 loero hirtelen gyorsulast tud okozni.. de mikor ecu tap helyre all 2.5e f/m kornyeken egy 2.0 td-n.. az hirtelen 40 loero plusz.
nem tom mit szolt volna ehez a tracker.. de valoszinu tobb honapomba kerult volna vissza allitani a statisztikat. :))
Dehogynem. Az, hogy milyen gyakran gyorsitasz hirtelen, rantod el a kormanyt, vagy kell hirtelen fekezned, szorosan osszefugg azzal, hogy mennyire vezetsz defenziven.
Tudom, hogy mi az és hogy mit gyűjt. Viszont továbbra is tartom, hogy nem lehet ezekből megállapítani egy vezető veszélyességi értékét csak nagyon extrém esetben.
Mellette pedig ott vannak azok a sofőrök, akik ezen adatok alapján biztonságosnak tekinthetők viszont koccanások és sérülések tucatjait okozzák.