Mostanában ritkán fordulsz meg itt a fórumon. Már arra gondoltam, hogy a nyári szűnetben bekéredzkedtél egy globetrotteres Volvo-ba országokat járni. :o)
Annak idején nekem azt tanították, hogy a szállítmányozó feladata az, hogy elvállalja az árú továbbítását A pontból B pontban a saját nevében a megbízója számlájára, (ha szükséges akkor raktároz vámkezel stb.), és ezért a tevékenységért díj illeti meg. Kiválasztja az árú természetének legmegfelelőbb fuvareszközt ez lehet közút, vasút vagy akár légi fuvarozás is és lebonyolítja az egészet.
A klaszikus szállítmányozónak nincsen saját járműparkja!!!! Az szállítmányozó gyakorlatilag a fuvarozási ágak szakértője. Ismeri az összes fuvarozási ág jogszabályait, és úgy bonyolítja le az árú továbbítását, hogy az a megrendelő szempontja szerint a legolcsóbb és a leggyorsabb.
Gyakorlatilag folyamatosan figyelemmel kíséri az árút addig amíg a címzett át nem veszi.
A 90-es években a nálunk ez a szállítmányozás szó divatszó lett a fuvarozó cégek közt és boldog boldogtalan hírdette nagy betűkel, hogy ő szállítmányozással foglakozik pedig akinek autója van az nem lehet szállítmányozó /de mindegy/.
Régen igazi szállítmányozó cég a Masped volt, mert nem voltak járművei (hogy ma vannak-e azt nem tudom).
A fuvarozó a saját eszközével eljutatja az árut A pontból B-be . A szállítmányozó is rendelkezhet saját eszközparkkal de, ö inkább a kapcsolatait és szaktudását adja áruba. A szállítmányozó inkább szervez, vámot intéz ,kompjegy, gyűjtőnél a külföldi kapcsolat stb. stb.
A Gasolin Press hírszolgálat értesülései szerint a Waberers csoport tavalyi forgalma 60,46MrdFt volt.
A bevétel 48%-a a fuvarozásból, 32,5%-a a szállítmányozásból jött össze, a fennmaradó részt pedig vámszolgáltatásból, logisztikából és hasonló tevékenységekből jött össze.
A nyereség 4,1MrdFt volt, ami 8%-al magasabb mint a megelöző 2003-as év.
A cégcsoport 13MrdFt-ot fordított beruházásra, amiből 7MrdFt a járműpark korszerűsítésére jutott, a fennmaradó részt pedig a cég a BILK fejlesztésére fordította.
Gabesz
Az E kategóriát használod már? Nyerges szerelvényt is vezettél?
vert az unalom és hát elkezdtem pötyögni a gógliba, és mondom megnézam a barátokat.....
de komoly kis szájtod kerekedett, gratulálok!!!!!
akkor lehet irni hogy nekem is kéne meg nemistudom.....
a magamról dolog nemsemmi, szépen játszol a határon, hogy most akkor milyen szavakat hová és menyira durvát alkalmazol, nekem tetszik (NEM NYALÁS, OKÉÉÉÉ)
a zenében kicsit másabb vagy mint én, de jóó azis, főleg mikor a hegekben ladázgatz télen... :)
hamár olyan sokat csevegtünk a gumikról, a dömén nem goodyer gumid van???? lehet más is csinált ilyen mintákat, de egyszer láttam egy bivaly 350 es gépet (3 as kasztniba egy 50moci ami a 8asból lett kivéve) szóval azon volt ilyen gumi...
tényleg hogy van az imádottad????? meg kellett rendelni a majd egy méteres hengerfejet v felújítattad?????
Pénteken adják át az M7 új szakaszát Az M7 autópálya 125-145. kilométer-szelvénye közötti, közel 20 kilométeres új szakaszát az ünnepélyes megnyitót követően várhatóan 2005. július 15-én 15 óráig adják át a forgalomnak, így az autósok a pénteki csúcsforgalomban már az új pályarészt is használhatják. Az átadás az ORFK és az üzemeltető közös ellenőrzését követően, azok felvezetésével történik. A bal és a jobb pályát a tervek szerint egyidejűleg nyitják meg. Az új szakasz díjköteles, az úthasználatért tehát a pénteki átadástól kezdve fizetni kell. Ennek megfelelően matricaellenőrzésekre ezen a pályarészen is folyamatosan számítani kell.
itt találsz róla infókat, van magyar nyelvű része is!! Amúgy azt gondolom tudod, hogy németben csak a 12 tonna feletti kocsikra kell fizetni a használat-arányosan autópálya díjat.
Szerintem a turbonál a Wastegate szeleppel van a baj.
Ennek a szelepnek az a feladata, hogy alacsony fordulatszámnál is legyen feltöltés ezért zárva van, de amikor nagyon pörög a motor akkor túl nagy lenne a kipufogógáz nyomása ezért ez a szelep kinyit, hogy így csökkentse a kipufogógáz mennyiségét és ezzel erejét, hogy ne menjen tönkre a turbo.
Valószínűleg ez maradt nyitva, így kicsi a nyomás alacsony fordulaton azaz gyakorlatilag nincs feltöltés.
"A turbó szabályozásáról egy wastegate nevű szelep gondoskodik. Erre azért van szükség, mert a több levegővel elégetett több üzemanyag több kipufogógázt is eredményez, amitől ismét gyorsabban forog a turbinakerék még több levegőt juttatva a motorba, és így tovább. Ennek a láncreakció-szerű folyamatnak a kivédését szolgálja a wastegate szelep, amely egy előre beállított levegőnyomás elérésekor a kipufogógáz egy részét elirányítja a turbinakeréktől, így szabályozva a folyamatot. "
Ezeket majd olvasd el, egesz erthetoen le vannak benne irva az alap dolgok: http://www.carstyling.hu/tuning_shower.php?id=184 http://www.carstyling.hu/tuning_shower.php?id=419 http://www.carstyling.hu/tuning_shower.php?id=433
Azt mondták az adagolósnál,hogy valami szelep bigyó ragadt be.Ami a turbo környékén van.Mivel beragadt így nem tudja elzárni vagy kinyitni.Ezért kicsi a nyomás.Nem tudja a rendes nyomást produkálni.Aztán másik okos emberek azt mondták,szedjem le járassam meg aztán vissza.
Ha nagyon elcseszem akkor hétfőn vihetem turbó szervízbe :o)))
Rába találkozó Rába nélkül?
Vasárnap csak a gyorsulási verseny lesz délután, az meg Szegeden a Tisza parton szokott lenni nem a Sziki-n. Így viszont nem kell korán reggel felkelni, hogy időben leérj Szegedre! :o)
És eddig ezen a versenyen volt a legtöbb induló kamion.
Ezen a versenyen szokott lenni a legtöbb néző is (100.000 felett), ilyenkor van Country fesztivál meg hasonló nézőcsalogató dolog. Ott a szervezők igencsak megadják a módját, hogy jól szórakozzanak a látógatok.
Ahogyan mondtad a verseny sem volt rosz.