Na ez a legveszélyesebb eset a kapirgálóssal.... azért van levakolva az ötödik, mert ott már olyan oldalirányú lengések léphetnek fel, hogy kitörik a felni, vagy jobb esetben belevág az árokba...
És ráadásul az ötvenes gyorsabb is lett mint az ötös volt...
Komoly veszélyben voltál az mögött a balfax mögött....
Kemény dolgok ezek, kérem. :) Volt nekünk is EO-s kalandunk bőven. Csak egyet említek: a gépnek volt egy olyan átmeneti állapota felújítás előtt, hogy motorikusan jó volt, a hidro nagyjából, de sebességet nem lehetett váltani vele.
Ezért a szomszéd faluból országos főúton (10 km) egy MTZ 50-es húzta dróton (!), közben a nagyszivattyú bekapcsolva, azzal emeltük a fáradó talpakat, tolólapot, a két gólyalábas első kerék pedig úgy kóválygott, mint semmi fényes nappal Magyarországon. A vonó traktoros nem szarozott, beszúrta a rettenetest, az EO meg lobogott, kóválygott, hullámzott utána. Finoman szólva izzadtunk egy pár litert, pedig rendőr valahogy nem járt arra...:)
Én 60km- ről jöttem vele és fő uton, nem a kertek alatt bújkálva! Én voltam a leggyorsabb, mert mindig én mentem a sor elején :-)
Öröm volt nézni a hosszú kamionsort, de azért egyse mert a kanálnak nekimenni :-)
Nem tudom tudsz-e az új egyéni rekordomról: 260km rézsűkaszás (395cm magas) MTZ80-as kiskabinos, részben ablak nélkül így lehetett igazán élvezni a motor hangot, mert kipufogó se volt :-) Az ülőlap csak rá volt téve a meglévő ülés maradványaira, csúszott minden merre. Azért az úton is történt egy, s más :-) , de hál' Istennek épségben hazaértünk!
Ezek a kapirgálósJumzok irtóra hátraterheltek, oszt mikor van sebesség, akkor az eleje alig éri az aszfaltot... bezzeg a pluszsúly a hátsógumikat jól rogyasztja, és mikor egy-egy útegyenetlenségen pattogni kezd az egész hóbelevanc, akkor lehet a félfékekkel rásegíteni az iránytartásra...
Közben persze kedélyesen süllyed a kanál az úttest felé, azt is néha emelni kell - ha nem lett fixálva spaniferrel...
Anno mikor hazacepedliztem vele erdőnek Surdról, az se volt kutya... de Sawyer fix hogy százötven kilaméteren túl lakik tőlünk.... az lenne csak az igazi macsó mutatvány....
Köszönöm, a vezérlőtömbbeli kopások velejáróit nem ismertem.
Azt meg hogy megemeli magát, a hidraulikarendszer belső nyomásviszonyait illusztrálandó írtam. Sajnos a kisgémet mozgató karmantyúk kopottsága miatt volt ott kifelé igyekvő olajmennyiség is....
A hidrorendszer nyomóoldala azt hiszem rendben, de az olaj alacsony szintje miatt habosodás jellemezte. Az általában próbaként szolgáló önemelést tudta a gép, tehát a kanalat a földre téve fel tudta emelni a traktor hátsó kerekeit a földről.
A munkahengerek karmanytyúi miatt nem tudta szinten tartani semmijét amit felemeltettem vele, de csak lassan (kettyenve) engedett mindenhol - kivéve a balhátsó talpat. Az tré.
Csak egy kanál van rajta, egy nagyerős, nem régen újították fel - mármint az én vásárlásom előtt.
Bezony messze lakunk, én iharosi vagyok... itt a Somogy-Zala határon.
Elég avétos az már biztos:-). Hidraulikus rendszer milyen állapotú, mennyire működőképes? Kanalak, ilyesmik mik vannak hozzá? Adott esetben akár érdekelhet is, csak az a gáz hogy emlékeim szerint igen messze vagyunk egymástól.
Igensok a bánata szegénynek... leginkább az hogy még nem éreztem múlhatatlan szükségét a rendberakásának.
Ha egyszer ráugrok akkor úgyis rendbevágom, csak olyan sokfelé kell általában ugrálnom.
A kiforgatás azért volt, mert ennek a felijei megrepedtek az oldalirányú lengésektől, és a mindennapos Jumz felnijeit tettem rá amíg meghegesztettem az eredetieket.
Azok természetesen a hétköznapira kerültek, szinte úthengermintázatú gumikkal - tehát azóta nincsen a differenciálmű túlterhelve.
...pontosítanék : Kiforgatva azért vannak, mert így sokkal egyszerűbb alátenni a segédalváz alá az olajemelőt.
Most nézem csak, hogy olyan faján sikerült a hozzászólásom, mintha lehúznám az öreg gépet, pedig Isten az atyám nem ez volt a szándékom. Mint tudod, Endrebá, mi is felújítottunk egy ilyet, azóta is muzsikál. Csak kellett volna egy szmájlit a mondat mögé raknom... :)