Ha a rendszered nyomáspróbázod, akkor egy nyomás kiegyenlítőt nem teszünk bele.
Ha a kazánt kizárnád, akkor lehet, hogy a nyomásmérőd leesett volna, ha a rendszerből eltűnik fél deci víz, de ha a rendszerben van a tágulási ez a vízveszteség nem jelentkezik a nyomásmérőn.
Ennyi kitétel van a DIN-ben : "Für den Prüfdruck nicht ausgelegte Armaturen und Apparate werden erst nach der Druckprobe installiert und durch Passstücke ersetzt"
Ez gyakorlatilag arról szól, hogy azok az armatúrák, amik nem bírják a próbanyomást, mert nem arra vannak tervezve, azok csak a próba után kerülnek beépítésre, addig le kell dugózni a kiállásukat. A tágulási nem ez a kategória.
Amúgy a padlófűtés rendszernél már 6 bar-t követelnek meg, míg radiátorosnál a lefúvó megszólalási nyomását.
Amúgy miben látod a tévutat ? A tartály ( kazán ) környezeti hőmérséklete állandó. Az előfeszítési nyomás szintén. Egy esetet tudnék elképzelni, ha a tartály előfeszítési nyomása esni kezdene pl szeleptömítetlenség miatt. De ebben az esetben is csökkenne a rendszernyomás. Emelkedés, vagy egy esetleges rendszercsökkenésre a tartály által kompenzációs nyomásemelés szerintem nem elképzelhető. Szerinted ?
Gyerekek, boldog vagyok :) Hétfőn töltöttem a rendszert 2,0 bar-ra, és ma szombat van, és a helyzet változatlan :)
Amúgy utána olvastam a DIN szabványnak, a radiátoros fűtés nyomáspróbáját a következő képp kell elvégezni:
A rendszert fel kell húzni a lefuvató szelep nyomására, ami általában 2,5 vagy 3 bar. ( természetesen a lefuvatót le kell zárni )
Ezt követően 24 órát várni, majd a nyomást újra leolvasni. A megengedett tűrés 0,2 bar esés a 24 óra alatt.
Igaz én csak 2 bar-ig húztam fel, nem akarom a tágulásim membránját feleslegesen nyüstölni, de a 120 óra alatt egy tized bar esés sem tapasztalható. Az, hoyg a fűtökörben a napokban mennyi hőfokemelkedés alakulhatott ki a meleg napok miatt, azt nemtudom, de az tény, hogy a reggeli órákban sem változik a nyomás, pedig keresztbe van éjjel szellőztetve.
Ha érdekel, megtudom adni az elérhetőségét. Nekem ő javasolta, ha lehet kerüljem a két tartály beépítését. Szerintem egy mailt megér az irányába, hogy pontos választ kapjál. Nagyon készséges Úriember.
Egyszer már termosztát bekötésben többen is készségesen segítettetek, kérlek Titeket próbáljatok most is.
Van egy kombi falikazánom, nevezett ELEKTROLUX GCB-350.
Alkatrész nyista, szerviz nyista. ha volt gondom vele, akkor nagyon nehezen tudtam bele beazonosítani alkatrészt, konkrétan gázszeleppel volt baj. szereztem mert SIT gyártmány. Jelenleg működik, de....
Fűrdés vagy fűtés után kattog, de iszonyatosan a kazán.
Gondolom vízköves lehet. Én még soha nem mostam ki hőcserélőt, mindenki azt mondja, tudod csak kisavazod! Nem is merem kisavaztatni, de valószínűleg nem is vállalnák szívesen, mivel alkatrész ehhez nem kapható.
Ebben kérném a segítséget, ki tud erről valamit. Ki gyártotta az Electroluxnak vagy kivel gyártotta együtt?
Tényleg nem tud senki válaszolni a két tágulásis kérdésemre?
Szal két tágulásinál ha az egyik 1,2m-en van a kazánban a másik meg 2m-en(ez a régi),hogy kell beállitani az előnyomást? Vagy van egyáltalán jelentősége? Gondolom amelyikben nagyobb a nyomás(ha nem egyforma) akkor ez fog tágulásiként funkcionálni.
Jól hiszed.:-) A szivattyú szabályzott,van lassú,gyors,meg moduláló.Modulálóra állítottam.(ARISTON CLAS B PREMIUM ) Viszont akkor allul a H szeleppel (H idom?) tudom szabályozni,hogy ne forduljon meg a víz már az első radiátornál.Az utolsó radiátor teljesen nyitva,az előtte levőn picit zárni,és így tovább a kazán felé.Ott gondolom a visszatérőt kell zárni,amennyire kell.Így van?
Az alapkérdés az volt, hogy három vezetéke van és akkor hova kösse. 3 meg csak azoknál az MMG termosztátoknál volt, amikbe bement a nulla, fázis és a kapcsolt fázis. Na ilyenkor simán összeérintheti a nullát és a fázist és akkor tűzijáték van, jobb esetben.
Szóval, úgy néz ki, hogy rosszul tette fel a kérdést, mert 2 vezetéknél semmi nem történne.
Hát,ezt is olvastam valahol.Viszont azt is,hogy ha termofejek vannak fent,akkor is el kell végezni ezt az előbeállítást... Ezért jöttem hülyeségeket kérdezni,hogy most akkor mi van?:-)
Igaz,bocs.Danfoss.A Delta T,az előremenő,visszatérő közötti külömbség?A nyomásviszonyt (nyomáskülömbség?) honnan tudom,mitől függ?A rad teljesítményén gondolom a használt előremenő hőmérséklethez tartozó teljesítményt érted.Ami nálam 60 C.Terv szerint..:-)
Adjatok tanácsot, melyik ötrétegű fűtéscső a jó minőségű?
Egyik szerelő henco-t használna, a másik meg csak comisa-t.
Jó ez a comisa?
Ezekhez külön szerszám kell, vagy ha én megveszem valahol, akkor az egyiket, akkor azt azt fel tudják használni, vagy kell hozzá speciális, márkafüggő szerszám?
A műanyag csövekhez való idomok mennyire kötődnek márkához? (A henco-hoz használható a comisa idom, és fordítva?
Új vagyok még fűtés témában,és lenne néhány kérdésem.Most készült el az új fűtésrendszerem,3 kör van osztó-gyűjtővel,2-2-3 radiátorral a körökön.Igazából működik,fűt meg minden,csak közben olvasgatok és nem értek valamit.A KV érték beállítása... Gyárilag "N"-en van,ami ugye teljes áteresztés.Namost,a kérdésem az,hogy ennél a rendszernél kell-e állítgatnom,ha kell akkor mi alapján?Találtam mindenféle táblázatokat,meg képleteket,de az nekem kicsit kínai...Nincs erre valami gyakorlati,tapasztalati beállítás?