Minden amit az újra előtérbe kerülő megújuló energiaforrások eltüzelésére alkalmas készülékekről tudni érdemes, hogyan kell kiválasztani, hol lehet kapni, hogy lehet csinálni
Kérdeztem tőled alul v. felül gyujtottá be nem válaszoltál, de késöbb kihámoztam, mert ha felül gyujtottál be pocsoja volt a kazánkörűl és ha alul ugy nem(persze ez nem a modszer v. a kazán hibálya hanem a vizes fád) tehát asó égést alkalmaztál és igy érhető (mint irtam) ugy már fel tud melegedni a samot, ha én is alul gyujtok be sz. sem maradtvolna az alu lemezek ből.
Alsó begyujtásnál biztos más a helyzet, hisz a tűz a samoton ég igy az fel is tud melegedni és sugároza a meleget a tűzelő felé, az is lehet, hogy a szükebbb rés miatt intezivebb az égés egy biztos gyakrabban kell tárakni a tűzre.
Probáltam csak nem samottal hanem vékony alu lemezzel takatam le a rács egy részét. Felső begyujtást alkalmaztam, leégés után a lemez tökéletes épségben maradt.
Tehát minimális hő érte csak, mivel alulról folyamatosan kapta (primérajtón) a hideg levegőt. Tehát a samot van ott az sem melegedett volna fel felső begyujtásnál.
Kiprobáltam a lemezt rádobtam egy darabot intenziv parázsra szét olvadt, szét éget.
A régi aksiknál egyszerű vólt megállapitani melyik cella zárlatos mivel a tetején voltak az összekötő lemezek, és létezettt egy cellamérő müszer műterheléssel. A mostani aksik teteje bevan öntve tehát mérni a két kimenetett lehet csak. Következés kép nehéz megállpitani zárlat v. szulfátosodás okozza a tönkre menetelűket. Persze régen csak kénsav volt a cellákban és idővel a lemezekből kipotyogó olom masza leülepedett a cella aljára és ez okozta a zárlatott. Lehet, hogy a zselés aksiknál lesem tud potyogni a cella aljára? Követ kezés kép nem is tud zárlatos lenni?
Mindenkitől elnézést a hülye kérdésekért előre is. ;-)
Azon a pufin, amit választottam másfél colos belső menetű karmantyúk vannak.
A kazánra 1-2 colos között lehet választani.
Gondolom célszerű lenne oda is máefél colosat kérnem.
Na most amit nem tudok:
Működik a pufi töltése pusztán gravitációsan is? (A kazán kilépője 1450mm-en van, a pufi belépője kb. 2500mm magasan lesz és kb négy méterre lesznek egymástól)
Ha gravitációsan működik, akkor kell bármilyen alkatrész a csapokon kívül a kazán és a pufi közé?
És milyen csővel kössem össze? Rézzel vagy vassal? A másfél colos belső menetes karmantyúkhoz milyen vastag csövet használjak?
A gravitációs megoldás rosszabb, mint a szivattyús?
Ma két számítás is igazolta, hogy a fűtésszerelőmmel szemben Nektek van igazatok és kell a 150 literes tágulási tartály az 1100 literhez.
Köszönöm mindenkinek, aki eddig is türelmes volt és segített.
Szerintem ez a samotbélés alsó begyújtásnál hatékony. Felső begyúkjtásnál csak a végső fázisban ér oda a láng. Viszont igy többször kell rápakolni. Kérdés mennyire csökken a teljesitmény?
Tartok tőle, attól a 240-től egyhamar nem kell félnünk.. Bár ha a szabadságharc győz, még 200 is lehet. Mármint a gáz köbméter ára.. Hát igen, félelmetes amikor a bátorság hülyeséggel párosul. Brrr..
Várok pár napot, és írok ( annyit látok, hogy a tűz lassabban ég, kicsit szűkült az égéstér, kevesebb fa fér be ( nem vészes), de ennek ellenére sem kellett eddig sűrűbben ránézni). A kazánt viszont nem kell annyira fojtogatni ( tibcsi42).
Ha kell küldök neked 12V 7Ah s zárlatos akkukat, van pár darab.
Tudom a "3kVA-es" -ek nem az occó fajtával volak szerelve, de léteznek (sajnos) és számolni kell a hibáikkal. A mi köreinkben ez az árkategória az elterjedtebb, szerintem.
Ami még lényeges a tesztelésük, ne akkor derüljön ki a hiba mikor éles a helyzet.
A radiátor falra van szerelve. Ha most odafáradsz a radiátorhoz és benyúlsz mögé, érezni fogod, hogy a fal meleg. A hőtükör ezt a meleg sugárzást visszaveri, így nem a falat fűtöd ( ~5-10%), kevesebb fa, energia spórolás. Nálunk 10 radiátorból 8 db kapott, szerintem műxik.