Keresés

Részletes keresés

DVB Creative Commons License 2014.09.09 0 0 411301

OFF: Pragaban a Cseh Statisztikai Hivatal szerint 2013 evben - 856 szallashely volt, 42643 szobaval, amelyekben 92052 agy kapacitas allt rendelkezesre.

 

Az internet koraban, amikor tomenytelen mennyisegu arosszehasonlito oldal all rendelkezesre eleg furcsa "szajhagyomany" utjan keresni szallast. A szallaskinalatban tenyleg minden megtalahato tobbagyas hosteltol az elnoki lakosztalyig - 130 koronatol tobberzer koronaig. Celszerubb lenne ilyen iranyban keresgelni, mint "Erikat" kutatni.

 

ON

Előzmény: bbdokl (411300)
bbdokl Creative Commons License 2014.09.09 0 0 411300

Szép napot!

 

Valahol, valamelyik topikban valaki írt olcsó prágai szállásról, talán valami Erika is említve volt, ha valaki tud, kérem segítsen tegye fel a címet! Köszönöm.

sssey Creative Commons License 2014.09.09 0 0 411299

hmsoft

 

Köszönöm! így valamivel tisztább a kép.

Itt a másik oldal:

 

http://www.russianpost.ru/rp/press/ru/home/newscompany/item?newsid=8300

 

De Google fordítóval elég nehéz értelmeznem...

Illetve a két oldalt együtt nézve érdemes a bevezetést nézni.

 

sssey

 

Előzmény: hmsoft (411295)
M63 010 Creative Commons License 2014.09.09 0 0 411298

Az útipoggyászt akkor mi viszi? A rendes gyorsvonatok?

 

Apropó, útipoggyász és darabáru (bár inkább expresszáru jellegű a leírás alapján). Nálunk jól kicsinálták mindkettőt. :( Ausztriában meg mindkettő megvan, csak kissé másképp.

Poggyász: Autóval viszik háztól házig. Igaz, nem olcsó. Nem tudom, viszik-e vonaton a főbb útvonalakon, vagy végig közúton megy?

Expresszáru: 2 kg-ig kisebb küldeményeket bizonyos vonatokhoz fel lehet adni. Gyakorlatilag odaadod a pályaudvaron a kalauznak, előzetes könyvelés után (ha jól fordítom), majd a célállomáson átveszi a címzett.

 

Van ilyen az oroszoknál? És hivatalosan, vagy csak a hálókocsikalauzok saját biznisze? Azaz Iván Moszkvában odaadja a cuccot a hálókocsikalauznak, ő (pontosabban a váltótársa) meg szépen átadja Natasának Irkutszkban.

Előzmény: hmsoft (411297)
hmsoft Creative Commons License 2014.09.08 0 0 411297

A posta-poggyászvonat elnevezés kicsit félrevezető annyiban, hogy poggyászt nem szállít, csak postát és apró darabárut (50 kiló csokoládás bonbon az 5 ezer kilométerre lévő boltba - na persze vannak "hasznosabb" cikkek is). Most az Orosz Postának lett egy félig-meddig saját vonata, ami úgy tűnik, olcsóbb nekik. Hogy emellett a megmaradó 918/917 vonatpárba is akarnak-e továbbra is ugyanannyi postakocsit soroztatni, arról nem szól a fáma. Viszont a 918/917 naponta közlekedik, ez meg kétnaponta, és még egy fontos különbség, hogy a 918/917-ben összesen 36 kocsi fordul meg, mármint egy részük Moszkva-Vlagyivosztok között közlekedik, a többi viszont közvetlen kocsi ezerfelé (nyilván egyszerre nem jelenik meg mind a 36, hanem itt leakad, ott ráakad). Na ezért az utóbbi dologért nem lehet csak úgy kivonulniuk a postásoknak a 918/917-ből.

hm

Előzmény: M63 010 (411296)
M63 010 Creative Commons License 2014.09.08 0 0 411296

Ez a postavonatosdi akkor most hogyan van? Eddig egy vonat vitte a poggyászt, a darabárut és a postát, most meg lesz helyette két rövidebb vonat?

Előzmény: hmsoft (411295)
hmsoft Creative Commons License 2014.09.08 0 0 411295

sssey:
Vannak ugyebár az ún. posta-poggyászvonatok, vagyis a 9xx-es vonatszám-tartományba eső járatok. Ezekben vegyesen találhatók postakocsik és apró darabáru szállítására berendezett kocsik (azon belül is többfajta, pl. fegyveres őrrel kísért szállítmányhoz). A szolgáltatást az RZsD egyik leánycége biztosítja. Egy ideje ment a huzavona az Orosz Posta és az RZsD között, hogy a leánycége túl drágán adja a szolgáltatását, és hogy miért nem kapcsolnak postakocsikat (vagy több postakocsit) személyszállító vonatokhoz, mondván, a posta-poggyászvonatok elsősorban az apró darabárusok igényeit elégítik ki, legalábbis annyiban, hogy túl sokat tartózkodnak menetrend szerint ott, ahol a postások miatt nem kéne, és viszont. Az RZsD vállat vont, hogy akkor oldja meg a posta, ahogy akarja. Aztán szólt állambácsi, hogy mégiscsak kéne a postásoknak valamit adni - majd cserébe Jakunyin kérhet valamit Putyintól, vagy ilyesmi. És lőn, augusztus 7-től, párhuzamosan a létező Moszkva-Vlagyivosztok posta-poggyászvonattal, beindult egy tisztán postakocsikból álló vonat, amely minden másnap közlekedik. A kocsikat az Orosz Posta biztosítja, a vontatásszolgálatást pedig, meg persze a forgalmi lebonyolítást, az RZsD adja hozzá. Azt írják az okosságok, hogy a menettartam 10 nap, ami 240 óra, de ha kilenc egész nulla-akármennyi nap, még akkor is legalább 216 óra. Ehhez képest az évezredek óta létező, 918/917 posta-poggyászvonat pár menettartama 205 óra 37 perc, illetve 212 óra 50 perc. Szóval ennyit a postásoknak az időkre vonatkozó sírásáról. Na jó, tételezzük fel, hogy a vonat menetrendjében előírt 70 állomás, ahol tartózkodik, jobban fekszik a postásoknak, mint a 918/917-esé. De én inkább arra tippelek, hogy a sírás elsősorban az ár miatt volt, nem a menettartam miatt.

GOLAZ111:
ED4mkm-ből egyet rendelt az RZsD (pontosabban a CPPK, mármint a moszkva-környéki elővárosi társaság) és a picit még továbbfaragott ED4mkm-Aero-ból hetet az Aeroexpressz. Aztán nem volt folytatás, közlekedésivörösre festett, és belül ED4mkm-szerűen kialakított ED4m-eket kezdtek vásárolni. Merthogy olcsóbb, mint az mkm, és hogy nem lapos az oldalfala, az meg nem érdekli az utast, a lapos oldalfalért nem fog többet fizetni. Újabban viszont az egész ED4/ED9 irányzatot kezdi már elfelejteni a Transzmasholding, és átáll egy Alstommal közös csodára, mert így tudnak csak konkurálni a Szinara-Siemens által kínált Desiro RUS-szal. Ennek megfelelően az Aeroexpressz sem akar már túl sokat költeni ED4m-félék beszerzésére, viszont az új eszköz sorozatgyártásra kerülését nem akarják megvárni. Érdekes, hogy akkor miért nem vesznek Desiro RUS-t, főleg, hogy az S-Bahn üzemre átalakítandó (átalakítás alatt álló) moszkvai kis körgyűrűre valószínűleg azt szerzik be, és valószínűleg épp az Aeroexpressz lesz ott az üzemeltető. Szóval jelenleg az van, hogy vagy Desiro RUS - de az valami miatt kiesett -, vagy valami harmadik befutó. És a harmadik befutó lett a Stadler. Persze a Kiss-ben _elvileg_ tényleg több a tartalék, mert ugye a reptéri fejállomások hosszát csak elég drágán lehetne növelni, a kétszintes kocsi méterre eső utaskapacitása viszont mégiscsak megnyugtatóbb, figyelembe véve, hogy pl. Seremetyevóra időközben álmodtak még egy terminált.

hm

GOLAZ111 Creative Commons License 2014.09.08 0 0 411294

Az ED4mkm nem vált be? Vagy csak most jó fejek voltak a svájciak és így is megköszönik nekik?

Előzmény: hmsoft (411291)
GOLAZ111 Creative Commons License 2014.09.08 0 0 411293

Jobb lenne a Baltikum felé vinni, oda talán még el is lehetne adni néhányat.

Előzmény: keszekusza76 (411285)
sssey Creative Commons License 2014.09.08 0 0 411292

Az első vlagyivosztoki postavonatról nincs véletlenül bővebb infód?

 

sssey

Előzmény: hmsoft (411291)
hmsoft Creative Commons License 2014.09.08 0 0 411291

Egy kis carszkojeszelói: Kiss-szállítás (rzd-partner.ru alapján)

Az Aeroexpressz társaság 2013-ban 25 Stadler Kiss alapú villamos motorvonatot rendelt, 16 négyrészest és 9 hatrészest. Tervek szerint 2015 júniusától kezdik menetrend szerinti forgalomba állítani az eszközöket, és egy évvel később már a teljes flotta közlekedni fog. Az első négy szerelvényt Svájcban, a többit a Stadler Minsk-nél, Belorussziában szerelik össze. A négy svájci példány közül az első (hatrészes) elkészült, és az Oroszországba szállítása a múlt hét végén kezdődött. A kocsiszekrények a gyártótól közúton kerültek a bázeli kikötőbe, ott hajóra rakták, a célállomás Amszterdam. Amszterdamban a jármű alatt hajót cserélnek, irány Sassnitz, ahol 1520 mm-es vasúti kompok birtokában, a Kiss "lábra állhat". A komppal Klaipedába szállítják a szerelvényt, szilárd talajt fogva pedig már semmi akadálya nem lesz 1520 milliméteren megtennie a maradék utat. Mindeközben a Stadler Minsk-nél végrehajtották az ötödik szerelvény (ami egy négyrészes lesz) kocsiszekrényeinek a hegesztését, jöhet a festés, illetve a gépészeti és más elemek beszerelése.

hm

trizs77 Creative Commons License 2014.09.08 0 0 411290

1./ Nem állomásfőnök.

 

2./ Legtöbb állomásunkon már nincs is állomásfőnök.

 

3./ Forgalmista, vasutasul Forgalmi szolgálattevő.

 

4./ Azért, hogy az áthaladó vonatot figyelje és féknehezmény vagy más gond (nyitott ajtó, kilógó, lelógó rakomány, stb). miatt a vonatot a legközelebbi alkalmas helyen, a hiba kiküszöbölése céljából megállítsa.

Előzmény: Axl_Rose[HUN] (411289)
Axl_Rose[HUN] Creative Commons License 2014.09.08 0 0 411289

Sziasztok,

 

lenne egy kérdésem:

 

Miért áll kint az állomásfőnök mindig az adott állomáson amikor elhalad egy vonat? Függetlenül attól, h megáll-e vagy sem.

 

Ez vmi tradíció, vagy szabály, vagy mi?

Törölt nick Creative Commons License 2014.09.08 0 0 411288

Ez egy gumikerekű motorkocsi Madagaszkárból.

Google-on célszerű keresgélni tovább.

Előzmény: atidas (411286)
paca664 Creative Commons License 2014.09.08 0 0 411287

Madagaszkár, autorail.

 

Előzmény: atidas (411286)
atidas Creative Commons License 2014.09.08 0 0 411286

Ki tudja mi lehet eme jármű?
Esetleg adatokat is meglehetne tudni róla?

 

Köszi a segítséget! :)

keszekusza76 Creative Commons License 2014.09.07 0 0 411285

Szia.

Az atomszállító vonatban üde színfolt lesz az biztos:)

Már csak az ukránokkal kell egyeztetni Ilonkánknak.....

Előzmény: GOLAZ111 (411284)
GOLAZ111 Creative Commons License 2014.09.07 0 0 411284

A MÁV rásóz az oroszokra egy IC + kocsit? Nem ismernek lehetetlent.

Előzmény: padorjan (411277)
v_peti Creative Commons License 2014.09.07 0 0 411283

Minden állomáson van indulási jegyzék, sőt most már több állomást is (elsősorban a végállomást) is tartalmaznak.

A Vasi Volán az újabban nem a nagy csomópontok érkezési és indulási jegyzékét közli a kismenetrendben, hanem az adott településről induló buszokét.

 

Régi modell:

 

Szombathelyről indul

Vép: 16:00 16:30

Szombathelyre érkezik

Vép: 15:55 16:25

 

Új modell:

 

Szombathelyről indul:

Vépre: 16:00 16:30

Vépről indul:

Szombathelyre: 15:30 16:00

Előzmény: Ashi Valkoinen (411272)
r1232 Creative Commons License 2014.09.07 0 0 411282

Hááát, én az "A"-t jelölném meg helyes válasznak az élet más területén tapasztaltak alapján is.... :-(

Előzmény: Ashi Valkoinen (411272)
r1232 Creative Commons License 2014.09.07 0 0 411281

OW busz? Ha csak a neten fellelhető irodalmat vesszük, az még a vasútnál is megbízhatatlanabb. :-)

Előzmény: DJ. Bakter (411234)
Komlósfecskés Creative Commons License 2014.09.07 0 0 411280

OFF

 

Na igen, például a "Dudari bánya szabadszombatjai kivételével munkanapokon" korlátozás egy jásdinak vagy porvainak egyértelmű volt, de egy idegennek nem sok támpontot adott :)

Előzmény: Snake-Mojzi (411269)
hmsoft Creative Commons License 2014.09.07 0 0 411279

A 2ESz5 sorozat második példánya is ismerkedik már a scserbinkai körbe-körbe játékkal, és ahogy a 001-est, úgy a 002-est is 8500 tonna körüli eleggyel terhelik ki. (A "súly" szokás szerint szénnel rakott magasoldalfalúakból van, amit a kísérleti központ kér kölcsön valamelyik fuvaroztatótól, a megfelelő díjazás ellenében. A rend kedvéért természetesen az új gép mögött ott van egy kellően megbízható régebbi, adott esetben a scserbinkaiak által egy ideje lenyúlt, brjanszki állomásítású VL80t-1200. Annak a mozdonynak egyébként az az érdekessége, hogy az oldalán fém betűkből kirakva virít - a mai napig - egy "V.I. Lenin születésének 110. évfordulójáról elnevezve" felirat. :) ) Tavalyi ütemterv szerint a Transzmasholdingnak idén év végéig el kellene jutnia az előszériára vonatkozó tanúsítvány megszerzéséig és a 003-005 példányok legyártásáig. Ez akár sikerülhet is, a fejfájást most a mozdonyok ára jelenti: míg a Szinara 2ESz7-esének darabja (2 szekció) 160 millió rubelből kihozható, addig a 2ESz5 egyelőre 300 millió rubelt kóstál. Tekintettel arra, hogy a vontatási jellemzőik hasonlóak, az RZsD ettől a géptől is hasonló árat vár.

hm

v_peti Creative Commons License 2014.09.07 0 0 411278

Az a baj, hogy minden egyes Volán cég a helyközi-távolsági menetrendben eltérő jelrendszert használ a kismenetrendek esetében! A nagyok esetén kénytelen egységeset használni, de szerintem a fekete alapú 1-99 számoknál ebben sem vagyok biztos.

Az RKV-k létrehozása talán területenként egységesíti majd a kismenetrendeket. A helyiekben szerintem továbbra is meg fog maradni a kuszaság.

Előzmény: István Gyuri (411260)
padorjan Creative Commons License 2014.09.07 0 0 411277
Törölt nick Creative Commons License 2014.09.07 0 0 411276
vrobee Creative Commons License 2014.09.07 0 0 411275

régi szimbólumokat és kedveltem, de hogy egy egyszerű példát írjak, mindenki tudja "fejből" mettől meddig van iskola és iskolaszünet?

 

Arról nem beszélve, ha a cég se tudja, pl. megnézed a két ünnep közötti közlekedési rendet a honlapjukon, megtervezed a kirándulásod, megveszed a jegyeket, aztán vársz -16 fokban a pusztában, és nem jön semmi...

Előzmény: Törölt nick (411274)
misi967 Creative Commons License 2014.09.07 0 0 411273

Ha pl. Gyöngyösről Adácsra szeretnél buszozni, tudnod kell hozzá a visontai erőmű munkarendjét. Persze Adácsra úgyis mindenki vonattal jár, mert még a pap is vasutas

 

...meg a vagont is belülről tolják...hogy meg ne ázzanak...

Előzmény: Snake-Mojzi (411268)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2014.09.07 0 0 411272

Azért mindenképpen problémás, ha a menetrendeket elsőre az utasok 5-10%-a érti meg.

 

A) Ennyire fogyatékos szellemileg a társadalom.

B) Talán valóban mégsem kellene ennyire túlbonyolítani.

 

Értem én, hogy egyszerűbb ugyanazt a menetrendi mezőt pdf-ből kinyomtatni és kiragasztani minden állomásra, de a mezei utasnak a saját állomásán bőven elég, hogy X-kor indul mindenhol megállós személy, Y-kor itt meg itt megálló gyors, és Z Zs a másik irányba. Persze, ez már több munka, mert minden állomásra különböző pdf-ből kellene kinyomtatni (nem mintha egy ilyen nyomtatandó pdf generálása nem lehetne automatizálható).

vrobee Creative Commons License 2014.09.07 0 0 411271

Nekem nem tanította senki a menetrend-olvasást, pedig kijártam a kötelezőt :) .

De egy összetettebb menetrendi táblázatot -főleg ha tele van mindenféle korlátozásokkal- marha könnyen benézi az, aki nem azzal kel és fekszik, akkor is, ha az elvet érti.

Előzmény: benbe (411242)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!