Azt hiszem, van valami belső fesztartás, ami miatt csak hoszabb feszkimaradás (pár óra?) esetén produkálja a teljes felejtés esetét. Ezt már valahol olvastam is, csak nem tudom, hogy hol, s nem emlékszem az idő arányokra.
---------
A BSI reset csak annyi, hogy aku saru 10 percre le, majd vissza? Semmi index-, ablaktörlő kar, vagy műszerfal gomb kombináció nem kell hozzá?
Én már a kocsi három napos korában (2003-ban) gyakoroltam az akksi saru lekötést, majd 10 perc múlva visszarakást. Csont nélkül működik... (2003.03 havi)
Én is jártam már úgy, hogy lemerült az akksim. Feltöltöttem, de teljesen megbolondult az elektronika. Letiltott a computert. Újra kellettt programoztatnom az egészet. Teljesen elfelejtette az összes információt magárol az autó. Szerencsére megvolt a kulcshoz a kód és így olcsón megúsztam.
Kösz szépen az ötleteket, remélhetőleg hamar pon kerül a végére egy ismerős szervizes fickón keresztül. A kérdés igazából az, hogy ha ez a baja, és más nem, akkor ezért mennyi a reális ár? Nem akarom, hogy végül még a gatyát is legombolják rólam... (Kata nem örülne neki... :D)
A töltőn Te láttad világítani a zöld FULL ledet? Mert én még olyat nem láttam.
Anyósékhoz odaérve (260km) beálltam a garázsba és ráraktam a tronic töltőt. Gondoltam hogy nem fog sokat tölteni egy ilyen hosszú út után, de legalább ha végez majd regenerálja. Kb 1óra töltés múlva már nem világított a kis villám ikon, csak a "hópihe" önmagában. Valszeg az aksi tele volt, és elkezdte a regenerálást. Gondoltam ha végez vele akkor a FULL lámpa pipicsel és kész az aksi. 22 órával később is u.a volt a helyzet, nem volt FULL led. Lehetséges hogy nem végzett? Nah még aznap este újra rátettem és ment újabb 12 órat. Az sem volt elég mert továbbra sem volt zöld...
Töltő hiba? Akksi hiba? Ha egyik sem akkor talán nem volt elég ídő a regenerálásra?
Ja, és amit elfelejtettem, hogy magasabb fordulatszámon érezhető erővesztés, mivel a befecskendezés már nem tud elegendő üzemanyagot juttatni a rendszerbe. Az etanol energia tartalma csak 66,6%-a a benzinének, ezért is következik be a többletfogyasztás, viszont magas fordulatszámon a többletbefecskendezés már fizikai korlátokba ütközik (átmérők és idők)...
Én átalakítás nélküli kocsiban használtam viszonylag sokat. Eddig 3 típusban teszteltem: Seat 1.4, Fiat 1.2, Pug 1.6 SW.
A legjobb eredményeket a Seat produkálta, annak nagyon nőt a nyomatéka és csak kicsit a fogyasztása (6-ról 7,5-8-ra).
A Pug-nál nekem nőt a nyomaték (nem eget verően), viszont a fogyasztás jelentősen (6-7 literről 9-10 literre) nőt. Elvileg az átalakító a különböző spec. helyzeteket jóbban kezeli le, mint önmagában a vezérlés. Hidegben való indításnál növeli a befecskendezett mennyiséget, míg az üzemmeleg motornál (ha nincs nagyon terhelve), akkor csökkenti. A nagyon hidegben (? 0 alatt ? -ezt nem tudom) az átalakítóhoz is javasolják a benzin hozzátankolását 20% körüli mennyiségben.
Egyik ismerősöm kivette az aksit, hogy feltöltse. Másnap visszavitte, s semmi nem ment. Újra kellett tanítani a kulcsokat is, nem csak az ablakemelőket. Az övé egy 2003-as 307-es diesel volt.
Valakinek van valamilyen tapasztalata Etanollal kapcsolatba(átalakítva)?Felesbe már használtam akkor semmi negatív észravételem nem volt.Csak hidegben indult nehezebben.Átalakítóval ez kiküszöbölhető?
Én is megkaptam az első ANTIPOLLUTION FAULT üzimet. :( (2004 1.6HDI 110 ló NO FAP)
Anyóséktól hazajövet, 2 órányi út után felmentem az autópályára. Nem pörgettem szét, de padlóig nyomott pedállal gyorsultam 4-ben 110-ig, 5-ben 135-ig. 135-nél tempomat és így haladtam kb 10 percig amikor megjött az üzi. Abban a pillanatában nem volt gyorsítás, lassítás semmi más csak egyenletes haladás. Üzi után persze bepánikoltam, hogy most akkor mi is történhetett. De látszólag minden ok, motor ugyanúgy ment, persze visszavettem 110-re. Első parkolóban kiáltam. Megállítottam vártam vele, aztán elindítottam, üzi ugyanúgy megjött, de semmi hibajelenség. Mentem megint egy etapot a következő parkolóig. Ott csináltam egy BSI reszetet, és az üzi eltűnt. Hazaértem, ma reggel elindítottam és látszólag minden ok, az üzi sem jött vissza.
A hibát gondolom elmentette, és a bsi reszet nem törölte ki!?
Mi lehetett?
Szűrőkben olajban 10.000km van. Csak kúton tankolok. 4 napja tankolt dízelben gondolom már volt téli adalék, de ha nem lett volna akkor is a -2°C nem hiszem hogy bekavar egy üzemmeleg motortérben.
Kis segítséget kérnék.ha esetleg valakinek volna egy kapcsolási rajza egy premiumrol nagyon megköszönném.Mert nem igazán működik a fényre sötétedő tükröm.És nem tudom hogy hol vész el az energia. De rettentő mód zavar esténkén mikor elvakítanak.A segítséget lőre is köszi
Akkor most hogy is? Van az off autó, döglött. Van a pug, egészséges. Mit csináljak? Először töltsem az offot?(-igen) utána kábellel tegyem rá az offra a pugot, és kapcsi be a pug ködlámpáját?(-így van, de ködlámpa csak akkor kapcsi be ha már beindítottad a pugot) Minek?(-legyen terhelés a generátorodon) és utána indítózzak? melyiken? az offon?(-igen persze az offon) a pug menjen közben?(-persze hogy menjen) mi lesz a különbség? lehet, hogy így megtekeri, ha az akksi szar, de az önindító jó? (az lenne a cél hogy kiderüljön)"
Azért ennyire túlbonyolítva írtam, nehogy esély legyen rá hogy felrobbanjon valamelyik akku. Fő a biztonság.
Köszi a szíves invtálást! Az autó "leinformált",102 000 km-t futott, rendszeresen szervizelt autóról van szó. Én magam nem járok márkaszervízbe, mert (nekem szerencse) van más komoly lehetőségem, ahol biztosan tudhatom a maximális hozzáértést és lelkiismereteséget. Az előző autóim is ezt a helyet"látogatták". Egyébként nagyon tetszik. Még nem mentem vele sokat, kb 3000 km-t azóta amióte nálam van, de a fogyasztással, kényelemmel is nagyon meg vagyok elégedve. Első autóm egy 353-as Wartburg, majd a kockalámpás 1300-as Lada. Azután Volkswagen Golf 2, majd 3. A 307-be egy 6 éves P206-ból ültem át. a 206-ost 1,5 évesen vettem. Vigyáztam rá, mint minden autómra, nem volt vele semmi gondom 77.000 km-el adtam el. Ezért döntöttem, hogy maradok a márkánál, csak kicsit nagyobb mérettel :):)
Az enyem 1.6 D, szembol jobboldalt van, jobbrol hatul a BSI, elol a legbeomlo muanyag fedelei akadalyozzak, hogy kijojjon, balrol maga a motor oldalresze. Tegnapelott toltottem, ehhez le kellett vennem jobboldalon a ket emlitett cucc muanyag fedeleit, majd a piros sarut, hogy az akksi fedo muanyagjan a nyilas szabadon maradjon.
Ezutan hatul van par pocok, amit ki kell meg akasztani, majd ahogy lehet, magad fele es fel, ki kell huzni. Meg mindig akadni fog, szoval finoman de eroltetni kell.
Visszarakni rosszabb... Ott kicsit oldairanyban csalni kell, a dobozt balra, a legbeomlo muanyagjat meg jobbra kell picit fesziteni, maskepp nem fernek el egymastol.