A víz hőfokmérő érzékelőjének a helyén meditálok még. Van valakinek ötlete?
Én is szereltem a kocsiba hőfokmérőt . Az érzékelőt úgy oldottam meg , hogy a fűtésre menő gumicsövet elvágtam , beledugtam egy viszonylag vékony falú fémcsövet és bilinccsel rögzítettem . A fémcsövet úgy dugtam a gumiba , hogy 1-2 cm rész szabadon maradjon , ehhez ér hozzá az érzékelő , tehát nem lóg bele a vízáramba ( ami valóban előnyösebb lenne) csak tapintó érzékelést végez . Az egészet áttekertem hőszigetelővel .
Megítélésem szerint így is jó képet kapok a vízhőfokról , mert sosem zárom el a fűtéscsapot -- lásd : WooDoo intelmei a fórumbeliekhez (2 WD 18,3 )
Köszönöm szépen, a jó tanácsokat figyelembe véve és megfontolva lehet hogy jobban járok ha egy komplettet veszek és meghagyom a motort az esetleges eladás esetére.Illetve lehet hogy nem is kell itt mindenkinek meglennie a motornak, elég ha van egy, és ha kell vkinek eladáshoz, csak bérbe adja addig amíg lezajlik a dolog , az az egy motor meg körbejárhat:)
hátha valakit érdekel és szüksége volna rá!? van egy jó állapotú kubota motorom, eladó, a hengerfeje fel lett újítva, a képeken látató hiányos állapotban.
Jól veszem akkor, hogy ha átíratom , utána a négykerekű sem megy többet hatóságira?
Műszakira egy négykerekű smkp egyetlen egyszer megy , amikor rendszámot kap . Tulajdonosváltáskor kizárólag eredetiség-vizsgálatot kell végeztetni , ahhoz nem kell üzemképesnek lennie a járműnek . Nem kell működnie a féknek , a lámpáknak , kopottak lehetnek a gumik stb. Volt , hogy vettünk valami motortalan mopedautót , de ugye 15 napon belül át kellett iratni . Beleraktunk egy motort – bele se volt csavarozva , csak beültetve a gumibakjaira ; nem volt bekötve , variátor se volt rajta . A vizsgálathoz le se kellett állni a trélerről , megcsinálták úgy – átirattuk . Azonfelül a legtöbb mopedautónak nincs motorszáma, vagy ha van is (Kubota-Yanmar-Mitsubishi) az a beépített motornál gyakorlatilag leolvashatatlan mert a tűzfal felé néz . Ha netán le is lehetne olvasni a figurának fogalma sincs arról : hol keresse . Legalábbis felénk ezen nem szívóznak , azért a 14 ezer Ft-ért nem szedik szét a kocsit .
Ebben az árban, gondolom nincsen motor és rendszám sem? Ha így van,akkor lehet bele motort szerelni és veszkődni a műszakival, aztán, motor ki és, lehet villanyosítani? A rendszámozás, meg + egy százas kb. Tehetnél fel képet róla.
igazából tisztában sem vagyok a körülményekkel, lehetőségekkel. Tudnál vmi. kapaszkodót ajánlani, ahol többet meg lehetne tudni a jellemzőkről, hatósági jelzésekről, miegymás? A helyzet az, hogy véletlenül hozzájutottam egy olyan villanymotorhoz, ami alkalmas lenne egy ilyen össztömeg megfelelő mozgatásához, a tapasztalat szerint 80-100 km hatótávval, ami az asszonynak( meg nekem is) egy közepes városban helyben szaladgáláshoz elég.Láttam már hasonló megoldást egy 3kerekűnél, gyengébb motorral mint nekem van, repesztett az is vagy 60-al
Aha , így már érthető . Mopedautó villamosítás .
Választhatsz a 3 és a 4 kerekű között . A háromkerekűeket nem kell rendszámoztatni , annyi mintha egy Babettával járnál . Mivel eredetileg 50 ccm-es motor volt bennük -- erőst alulmotorizáltak -- ezért mára jobbára valami erősebb moci került beléjük , a mi persze nem legális , ha az nagyobb 50 ccm-nél .
Mivel a kis háromkerekűek motorjait az állandó erőltetéstől leharcolják , ezért gyakran árulnak motorhibás példányt , néha egész olcsón -- én is vettem már így . Egy ilyenféle masina ára általában 50 és 300 ezer között szokott lenni , ha ilyenbe raksz villanymotort -- ha az 4 kW-nál nem több -- akkor az gyakorlatilag legális . Egy adásvételi lényegében elég , biztosítással és smkp-s jogsival használható a forgalomban , a 17 évesnél idősebb vezető vihet vele utast . Ilyenféle technikát árul a bátyám , az ő járgánya azért passzolhatna neked , mert a karosszéria megnyújtása miatt jobban elférnének az aksik és hivatalos papírja is van : https://www.jofogas.hu/zala/Amica50_haromkereku_mopedauto_elado_57950285.htm?first=1
Azonban sokan -- főleg a nők -- iszonyodnak a háromkerekűektől . Részint , hogy borulékony -- erre azt tudom mondani : én soha nem borultam ilyesmivel (pedig sokat jártam velük ) de vezetni tudni kell .... Másrészt van valami rokkantkocsi jellege amit nem tud levetkőzni . Ha így áll a dolog -- valaki nem tudja elfogadni a 3 kerekűt -- akkor 4 kerekűt kell venni . Az már nyűgösebb művelet .
A négykerekű segédmotoros kerékpárokra ugyanis kell rendszám . Ha kintről jön egy akkor kellenek a külföldi ( a gyakorlatban : osztrák ) papírjai , amivel itthon el kell vinni műszakira , regadót fizetni és kiváltani a rendszámot . Ez a produkció 50-100 ezerbe kerül . Mivel (külföldi) papíros , jó állapotú kocsit 3-400 ezernél olcsóbban ritkán látni ezért ez a produkció félmillió alatt nehezen úszható meg . És akkor még ki kell dobni belőle a dízelmotort és beleépíteni a villanyt . Nem lesz egy olcsó játékszer .
Van olyan lehetőség is , hogy az ember eleve magyar rendszámos mopedautót vesz . Azok se olcsók , félmillió alatt elvétve fordulnak elő , és akkor is nagyon gyorsan ( néha pár óra alatt) elkelnek . Mivel a négykerekű mopedautók nem járnak időszakos műszaki vizsgálatra , ezért hatósági ellenőrzéssel lényegében csak az átíráskor ( eredetiség vizsgálat ) találkoznak . Ezért , meg a rövidtávú használat (városi kocsi jelleg) miatt szeretik átépíteni elektromosra őket . A jogszabály kissé zavarosan fogalmaz , de lényegében ez sem teljesen jogszabály ellenes , ha a motor 4 kW teljesítménynél nem nagyobb . Ha magyar rendszámmal ellátott 4 kerekű mopedautó érdekel akkor keress meg privátban , tudok kb. 300 ezerért motor nélkülit .
Mopedautó elektromos átépítésében van egy kis rutinom, ha rám hallgatsz, egy rendszámos járgányt veszel. Ha rossz a motor, akkor olcsóbban megkapod, ha meg jó, akkor el tudod adni. De a motor legyen benne amíg az eredetvizsgát megcsináltatod, mert anélkül nem lehet átíratni.
Rendszámos mopedautót 300e alatt még rossz motorral se nagyon találsz, sajnos eléggé megdrágultak ezek a játékautók az utóbbi időkben.
Az az orsó olaj mitől mosóolaj? Az a motorba abszolút nem való, teljesen másra adalékolt olaj.
Sokszor kivesézett téma már ez a mosóolajos dolog, sajnos több kárt okoz mint hasznot.
Az olajokban lévő adalékok ronthatják egymás hatását ha más típusú, nem kompatibilis adalékokkal vannak keverve. A gyártók ezért kifejezetten tiltják a plusz adalékolást (utólagos varázsszerek) és nem javasolják az olajok sűrű váltogatását.
Mivel az előző olajból mindig marad (nem is kis mennyiség, több dl) a rendszerben az keveredik az új olajjal, rontva annak hatását.
Ha nagyon koszos a rendszer be kell sűríteni a csereperiódust, az új olaj magába oldja a szennyeződéseket, ez a dolga. Ettől fekete mindig az olaj, ez a dolga. Amíg nem telítődik semmi baja tőle.
Persze mindenki azt csinál amit akar, lelke rajta.
Jogosak a kérdéseid, de igazából tisztában sem vagyok a körülményekkel, lehetőségekkel. Tudnál vmi. kapaszkodót ajánlani, ahol többet meg lehetne tudni a jellemzőkről, hatósági jelzésekről, miegymás?
A helyzet az, hogy véletlenül hozzájutottam egy olyan villanymotorhoz, ami alkalmas lenne egy ilyen össztömeg megfelelő mozgatásához, a tapasztalat szerint 80-100 km hatótávval, ami az asszonynak( meg nekem is) egy közepes városban helyben szaladgáláshoz elég.Láttam már hasonló megoldást egy 3kerekűnél, gyengébb motorral mint nekem van, repesztett az is vagy 60-al.Motorral mérték, azért nem pontos.
A gyárilag előírt motorolaj Aixam-be az 5-50W-s, és max 5000 km-enként cserélni kell.(Mobil1 Peak life)
Mosó(orsó) olaj: Mol Spinol 0-15W . Kúton nincs. 10l-es kiszerelésben kapható, meg kell rendelni.
Ez itt nem a reklám helye, de csak ezeknél a gyártóknál létező. A mosóolajat nem muszáj tökig felönteni, nem túl sokáig, alapjáraton kell a motort járatni. Én kétszer át szoktam öblíteni. Dízel motornál az olaj színe nem mérvadó, két hét után már szinte fwkete. Ezen azt hiszem, nem érdemes spórolni!
Szükségem lenne egy jobb állapotú, de motor nélküli ,(egyéb berendezésekkel rendelkező)moped autóra.Van vkinek tapasztalata hogy külföldről érdemesebb -e hozni-hozatni vagy Mo-on is hozzá lehet jutni nem túl drágán?
Milyen típus ? Mi az , hogy jobb állapot ? Mennyi a drága ? 100 ezer ? 300 ezer ? 500 ezer ? Rendszámos ? Rendszámozható ? Papírtalan ? Csak a motor hiányozzon belőle ? Variátor is hiányozhat ? Difi-irányváltó kell bele ?