Keresés

Részletes keresés

v_peti Creative Commons License 2014.09.10 0 0 411340

ARC! Többek között a Vasi Volán is rakott össze párat. FVV (Bengáli).

Jó, a minősége az egyszerűen katasztrofális, és megdöbbentő, hogy még 1978-ban is gányoltak raktak össze ilyeneket, amikor már a kezdetekkor is elavult volt. Amikor először megláttam (1987-ben Miskolcon), azt mondta magamban, hogy igencsak gyenge koppintása a KCSV-nek. (Persze akkor még nem ismertem a típusjelzéseket, hanem a 4/6-ost vettem kiindulópontnak) Aztán amikor döcögni kezdett, akkor sem lettem boldogabb. Egyedül a hangja tetszett.

 

 

Előzmény: DVB (411337)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2014.09.10 0 0 411339

OFF

 

"Raadasul ez is annyira magyar, mint a Raba altal osszerakott Volvo buszok..."

Ha legalább a Rába rakná össze, nem a Volvo Polska.

 

ON

Előzmény: DVB (411337)
Lovrin Creative Commons License 2014.09.10 0 0 411338

"De miert a Start, miert a vasut?"

 

Miért ne? Mégis ki fog piaci alapon belevágni független szereplőként? Ha állami segítséggel megy csak, nem mindegy hogy szolnokon kezdenek-e bele vagy dunakeszin?

Előzmény: DVB (411337)
DVB Creative Commons License 2014.09.10 0 0 411337

De miert a Start, miert a vasut? A Volanbusz sem kezd el buszt gyartani, hanem megveszi a piacrol. Ha az allambacsi vasuti jarmugyartast szeretne, akkor allamositsa vissza Dunakeszit (epp folyamatban), hasznalja fel a Rabat (mar allami) de ne egy szemelyszallito ceget bizzon meg ilyesmivel.

 

Nem hiszem, hogy a nemzetkozi szinteren sok vasuttarsasag epitene sajat maganak jarmuveket, foleg nem nagyobb szeriaban, amire a Mavnak viszont szuksege lenne. Talan pont ebben a topikban beszelgettunk a szamokrol nem olyan regen a hasznalt osztrak kocsikkal kapcsolatban, mennyibe kerul egy komplett felujitas, revitalizacio a kornyeken. Jelentosen olcsobb lenne mint ez a kirakat projekt. Raadasul ez is annyira magyar, mint a Raba altal osszerakott Volvo buszok...

 

Előzmény: Törölt nick (411329)
jwkllr Creative Commons License 2014.09.10 0 0 411336

ár/ülőhely

Előzmény: bárány (411333)
paca664 Creative Commons License 2014.09.10 0 0 411335

És szerinted évente mennyi új személykocsi kellene mondjuk a következő 5 évben?

Előzmény: trizs77 (411326)
1047 005-2 Creative Commons License 2014.09.10 0 0 411334

Ez a pr szöveg,a szimpla valóság meg más.

Előzmény: Lovrin (411330)
bárány Creative Commons License 2014.09.10 0 0 411333

És úgy egyébként kerekesszék ide vagy oda, minek kell az ajtóba ülést tenni? (Tudom, hogy nem ez az alapvető gond.)

 

Előzmény: kivi000 (411324)
siófoki35 Creative Commons License 2014.09.10 0 0 411332

A 3. menetrendi módosításban miért hirdettek meg a 30-as vonalra egy olyan menetrendet, ami soha nem lesz érvényben?? És akkor már miért nem a vágányzárit tették bele? Okosak... -.-

DJ. Bakter Creative Commons License 2014.09.10 0 0 411331

"Eredetileg Bp az ha jól sejtem 1 o Ap kocsiknak indult, mezei személyeken volt 1.0 kocsi pl a 80 as években. Azt építették át IC kocsivá..."

 

Szerintem nem.

'Bp' most kétféle van: a 20-67, vagyis a DVJ'93 Dunakeszik IC kocsi, amely 1970-es években gyártott győri gyorsvonati kocsikból - xx-41 - lettek átépítve;

valamint a 29-05, ami valóban első osztályként közlekedett, személyvonatokban, azért a 2+1 üléselrendezés és a 9 fiktív fülke.

Előzmény: Törölt nick (411328)
Lovrin Creative Commons License 2014.09.10 0 0 411330

Mert az IC+ -ban mi a magyar termék?

 

A tervezés és a kivitelezés.

Meg mondjuk a forgóvázakon kívüli része.

 

 

Az IC+-nak nem az a célja, hogy most nekifutásból olyan kocsit tegyünk le az asztalra, ami 100% magyar, szebb-jobb-olcsóbb mint a többi.

Az IC+ célja a befektetés a tudás és szakembergárda összegyűjtésébe, hogy később olyan kocsit tehessünk le az asztalra, ami 100% magyar, szebb-jobb-olcsóbb mint a többi.

 

 

Előzmény: 1047 005-2 (411325)
trizs77 Creative Commons License 2014.09.10 0 0 411326

"Nekünk az a jó, hogy majdnem mindent importáljunk?"

 

 

----------------------

 

Ha egy közforgalmú járműből szükségünk van 200-400-1300 darabra akkor ne importáljuk, hanem ha van pénzünk fejlesszünk ki saját gyártást.

 

Ha évente 2-6-11 db kell valamiből, akkor viszont vegyük meg akárkitől, de fejlesztgessünk, egyedieskedjünk.

 

pláne ha csak három évente veszünk belőle 10 db-ot.....................:-))

1047 005-2 Creative Commons License 2014.09.10 0 0 411325

"Nekünk az a jó, hogy majdnem mindent importáljunk?"

 

 

Mert az IC+ -ban mi a magyar termék?(Azt is olvastad ugye,hogy a forgóvázak kompletten importból vannak,hatalmas szállítási határidővel?)

Előzmény: Törölt nick (411322)
kivi000 Creative Commons License 2014.09.10 0 0 411324

MÁV: Kerekesszékes utazókkal eleve nem számoltunk

Át kell tervezni a saját fejlesztésű, százmilliókból sínre állított kocsikat. Több tucat hibát találtak. Tovább »

forrás: Index.hu

Előzmény: Törölt nick (411321)
DVB Creative Commons License 2014.09.10 0 0 411323

Dunakeszin ott van a gyar, a tobb evtizedes szakertelem, egy legyartott kocsitipus, de az ugye nem volt eleg jo.

 

Az idezett cikkben kisse sok a felteteles mod. Kivancsi lennek hany embert vettek fel tenylegesen. Foleg ugy hogy anno Dunakeszin majdnem 2000-es letszam dolgozott a jarmujavitoban most meg kb. az egytizede. Volt 3 TMK brigad, most eleg egy. Nem egy nagyon letszamigenyes dologrol beszelunk, inkabb kell 10 jo szaki, mint 200 kornyekbeli munkanelkuli.

Előzmény: Törölt nick (411322)
trizs77 Creative Commons License 2014.09.10 0 0 411320

Köszönöm a javítást.

Elírtam.

 

 

Előzmény: Törölt nick (411319)
Törölt nick Creative Commons License 2014.09.10 0 0 411319

Másfél órája idéztél egy cikket, amiben 1,4 milliárdot írnak a két kocsi kifejlesztésének költségére. Hogy lett abból mostanra 14 milliárd?

Előzmény: trizs77 (411317)
trizs77 Creative Commons License 2014.09.10 0 0 411317

Miért kel gyártani ?

 

Ha évi 2 db, vagy két évente 10 db a beszerzendő mennyiség,  akkor minek gyártani ?

 

Tudtommal egy járműgyártásnál a legnagyobb tétel a tervezés + kísérletezés+hatósági jóváhagyás.

Ehhez képest  maga a gyártás már nem tétel.

 

Most ezt a 2=kettő vasúti kocsit létrehozták 14 milliárdért. azaz 14.000.000.000 forintért.

Ok.

Egy mai, korszerű, gyári új, vasúti személykosi 300-400 millióért megvásárolható a piacon.

Kimegy az illető az Innotransra és válogat.

 

A 14 milliárdból amit most eltapsoltak tervezésre vehetett volna 35-45 db vadi új, legkorszerűbb vasúti kocsit.

 

Anno amikor a Bhv-t megtervezték akkor annak volt értelme mert később készült belőle sok száz db, talán ezer (??) db is ?

 

De ha ez a kettő éppen jó is lenne, mennyi készülne belőle évente ?

 - 4-5 db,

 - jobb években 10 db ?

 

 

 

 

Előzmény: nagypapi (411315)
trizs77 Creative Commons License 2014.09.10 0 0 411316

Madjnem összeütközött egy másik vonattal az InterCity - elővették a mozdonyvezetőt is

 

 

2014. szeptember 10., szerda, 09:06

 

Szerző: hvg.hu

 

 

Nagy volt a káosz tavaly szempteberben Kelenföld és Háros között a vasútvonal felújításának idején, ezért fordulhatott elő, hogy szembekerült egymással egy InterCity és egy másik vonat.

 

Vádat emelt az ügyészség egy mozdonyvezető és két forgalmista ellen.

 

Vasúti közlekedés gondatlan veszélyeztetése miatt a Budapesti VI. és VII. Kerületi Ügyészség vádat emelt egy mozdonyvezetővel, valamint két forgalmi szolgálattevővel szemben. A vád szerint több közlekedési szabályt is megszegtek, ami miatt tavaly szeptemberben egymással szemben, ugyanazon a vágányon haladt egymás felé két vonat Kelenföld és Háros között - közölte Ibolya Tibor fővárosi főügyész szerdán.

2013. szeptember 14-én a vasútvonal felújításánál Albertfalvánál megrongáltak egy kábelt, ezért Kelenföld és Háros között leállt a biztosítóberendezés. Emiatt speciális közlekedési rendet léptettek életbe: a két állomás között egy vágányon egyszerre csak egy vonat közlekedhetett csökkentett sebességgel, ezért a vasúti forgalomban késések alakultak ki.

 

Kelenföldön a vasúti forgalmat irányító forgalmi szolgálattevők mindent megtettek annak érdekében, hogy a forgalom minél kevesebb késéssel haladjon, a vádhatóság szerint megszegtek több, a forgalom biztonságát szolgáló és "az egyidejű ellenirányú menetek, végső soron az azonos vágányra kerülés vagy összeütközés veszélyét kizáró szabályt".

 

135 méterre állt meg egymástól a két vonat

 

Ezért történhetett meg az, hogy a Kelenföldről elinduló mozdonyvezető, aki maga is több szabályt megszegett (nem vett figyelembe egy megállásra utasító jelzőt, nem vette észre, hogy a váltó nem az ő vonatának van beállítva, ezért azt megrongálva helytelen vágányra haladt ki) végül azon a vágányon indult el Kelenföldről Háros felé, amelyen már jött vele szemben a Háros felől szabályosan érkező InterCity. Miután a mozdonyvezetők meglátták egymást, gyorsfékezéssel megállították a vonatokat. A két vonat egymástól 135 méterre állt meg.

 

Senki sem sérült meg, de az ügyészség szerint ennek veszélye fennállt.

A vonatok megállásától kezdve 4 órán keresztül  ki volt zárva a forgalomból az érintett vágány. A pálya helyreállításáig teljesen vagy részlegesen összesen 20 személyszállító vonat maradt el, ezen túlmenően a forgalmi zavar több mint 30 személyszállító vonatnál okozott jelentős késéseket.

nagypapi Creative Commons License 2014.09.10 0 0 411315

El kell olvasni a támogatás feltételeit, meg kell ismerni a legfrissebb szabványokat, előírásokat, mielőtt valaki belekezd egy milliárdos beruházásba. Szerintem ez alap lenne.

Azzal én is egyetértek, hogy elég egy olyan kocsi egy szerelvénybe, amely akadálymentesített*, de itt most nem ez a probléma.

 

*És milyen jó lenne, ha azt is lehetne előre tudni, hogy a bejáró szerelvénynél éppen hol lesz ez a kocsi!

Előzmény: DVB (411314)
DVB Creative Commons License 2014.09.10 0 0 411314

Miert kene minden egyes kocsinak akadalymentesnek lennie? Boven eleg egy olyan vagon minden szerelvenyben, ahol lifttel, wc-vel stb igennyel egyutt ok is kulturaltan utazhatnak.

Előzmény: nagypapi (411312)
nagypapi Creative Commons License 2014.09.10 0 0 411312

Azért az, hogy kifelejtik az akadálymentesítést egy EU által támogatott projektből, egy kissé túlmutat azon, hogy "jaj bocs, már ezer éve nem terveztünk, a szockóban ez még nem volt szempont".

Amúgy az átépített postabhv vezérlőkocsik is akadálymentesítettek, úgyhogy azért lehetne már valami tapasztalat...

Előzmény: Törölt nick (411311)
trizs77 Creative Commons License 2014.09.10 0 0 411310

MÁV: Kerekesszékes utazókkal eleve nem számoltunk

 

Index 2014. 09. 10. 07:24

 

Át kell tervezni a vasút új InterCity-kocsijait, mert nem akadálymentesek, így kerekesszékkel nem lehetne használni a kocsikat, a MÁV elismerte a hibát.

 

 

A lap szerint hibákat talált az uniós ellenőrzés a MÁV-Start Zrt. saját fejlesztésű Inter-City+ vasúti személykocsi-családjának két prototípusán. Az 1,4 milliárd forintból sínre állított vagonokat közösen ellenőrző két minőségbiztosító cég, a Luxcontrol és a TÜV kéttucatnyi kifogást jegyzőkönyvezett.

 

A MÁV-nál úgy készülnek, a fejlesztésre elnyert 462 millió forintot nem kell visszafizetniük a hibák miatt.

 

A vagonok két komoly kritikát kaptak.

 

  • Az egyik, hogy az IC+ vagonok lépcsői nem felelnek meg a szabványnak. A korábbi előírásokba belefért, hogy a lépcsőakna felfelé szűküljön, az újak azonban már nem teszik ezt lehetővé.
  • A másik hiányosság, hogy az IC+ vagonok nem felelnek meg a mozgáskorlátozottak esélyegyenlősége biztosítását előíró uniós szabályoknak, a kocsik ajtaján ugyanis nem férnek be a kerekesszékesek.
  • A MÁV szerint ez nem érdemi probléma, az új másodosztályú kocsik tervezésénél ugyanis eleve nem számoltak kerekesszékkel utazókkal.

A problémát nem feltétlenül a teljes vagoncsalád áttervezésével orvosolnák, ehelyett vegyes használatú kocsik kialakítására készülnek, amelyek az ígéretek szerint nemcsak a kerekesszékkel vonatra szállók, hanem a kerékpárral utazók kiszolgálására is alkalmasak lesznek.

 

Ahhoz, hogy az IC+ megkapja a minőségtanúsítványt és elkezdődhessen a sorozatgyártás, a vagonokat át kell tervezni.

 

v_peti Creative Commons License 2014.09.10 0 0 411309

Egy ekkora országban nem csoda, hogy lassú. :) Na és mi a helyzet a futárszolgálatokkal? Azok is a poggyászkocsikban fuvaroztatnak?

Előzmény: hmsoft (411304)
Hamster Creative Commons License 2014.09.09 0 0 411308

Tulajdonképpen naptárilag a konkrét gép nem is annyira régi (...mint a MÁV állaga), de mégis érdekes ennyire DDR mozdony látni a berlini Hauptbahnhofon. Ki mit tud, jövőre lesz még ilyen vonat?

 

Fa roller acél síneken

Sok érdekes jószág megfordul a berlini főpályaudvaron , de a legérdekesebb - szerintem - évek óta a malmői éjszakai vonat, élén ezzel a környezetétől teljesen elütő magánvasúti mozdonnyal: Amikor először láttam, még svéd hálókocsikból állt, aztán két éve már[...] Bővebben! Tovább »

forrás: Blog.hu

bbdokl Creative Commons License 2014.09.09 0 0 411307

Nem az "ERIKÁT" kutatom, csupán ez ugrott be a névből, mert egy jó szándékú topiktárs feltette, s igazából a pár eurós díj, illetve a megközelítés a lényeg, meg a szándék. Amit írtál azzal tisztában vagyok, s az egy más történet, azért is írtam ide. Köszönöm a reagálást!

Előzmény: DVB (411301)
Törölt nick Creative Commons License 2014.09.09 0 0 411306

-Nincs jobb dolga

-Teljesen felesleges is....

Előzmény: Axl_Rose[HUN] (411289)
sssey Creative Commons License 2014.09.09 0 0 411305

Köszönöm!

Előzmény: hmsoft (411304)
hmsoft Creative Commons License 2014.09.09 0 0 411304

A leírás alapján még egy tényező előjött: panaszkodnak az Orosz Postára, hogy lassú - nem kizárt tehát, hogy a postavonattal a kuncsaftok felé ment a jelzés, hogy emberek, nem vagyunk lassúak, tessék, még postavonatban is törjük a fejünket. A szöveg végén van néhány érdekes szám: jelenleg 759 postakocsi közlekedik az orosz hálózaton, ebből 34 gyorsvonat/minőségi gyorsvonat 154 kocsit továbbít, a többi kocsit személyvonatokba sorozzák. Havonta több mint 9 millió kilométert futnak a kocsik összesen.

hm

Előzmény: sssey (411299)
hmsoft Creative Commons License 2014.09.09 0 0 411303

Az útipoggyászt akkor mi viszi? A rendes gyorsvonatok?

Elvileg a távolsági vonatok kupe és annál alacsonyabb osztályán utasonként 36 kg, SzV (lux) és annál magasabb osztályon 50 kg poggyász szállítható a fülkének erre a célra rendszeresített tereiben (alsó fekhely alatti tárolókban, illetve a felső tárolótérben). Ennél nagyobb tömegű holmival, vagy túlméretes holmival az utasnak a poggyászkocsihoz kell fáradnia, és ott leadnia (persze külön díjazás ellenében). Igen ám, csakhogy nem minden vonatba soroznak poggyászkocsit - ekkor vagy az van, hogy az utas külön feladja, vagy megpróbálja betuszkolni a fülkébe, előtérbe, akárhova. Ezzel zavarja a többi utast. Újabban megfigyelhető, hogy egyes országokba/ból tömegesen érkeznek-indulnak utasok hegyomlásnyi cuccal (ha jól megnézzük, lényegében csempész jelleggel). Ahol ez rendszeressé válik, ott megpróbálnak tenni ellene. Például Ufában bevezették, hogy Tadzsikisztánba induló vonatokra csak úgy lehet felszállni, hogy előtte az utas leméreti a poggyászának a tömegét, és kap egy elismervényt, miszerint tényleg nem több mint 36 illetve 50 kiló. Vagy a mongol "zoknijáraton" úgy próbálták megakadályozni a bazár-hangulatot, hogy amikor a vonat megérkezett egy állomásra, kijelentették, hogy az adott peronon antiterrorista gyakorlat folyik, és csak az léphet be oda, akinek arra a vonatra szól a jegye. Jó poén, csak hosszú távon kicsit macerás és drága (tényleg ki kell hívni a készenlétiseket a látszat kedvéért, stb.). Ezek után jött az ötlet, hogy néhány kocsinként egy-egy fülkét ki lehet különíteni a 36/50 kilón túli poggyász tárolására: a vezető utaskísérő kezeli, és úgy működik, mint egy ruhatár, tehát kapsz valami elismervényt, és csak az elismervénnyel mehetsz a holmidért. Egyelőre úgy tűnik, bevált.

Expresszáru: 2 kg-ig kisebb küldeményeket bizonyos vonatokhoz fel lehet adni. Gyakorlatilag odaadod a pályaudvaron a kalauznak, előzetes könyvelés után (ha jól fordítom), majd a célállomáson átveszi a címzett. Van ilyen az oroszoknál?

A posta-poggyászvonatokkal ezt meg tudod csinálni: nincs alsó korlát, átvesznek 1 db. golyóstollat is, és elszállítják a címzetthez, csak fizesd meg. Az utaskísérővel bizniszelhetsz éppen, ez már az ő magánügye, plusz bevállaló-készsége, mert a szolgálati fülkében szabály szerint semmi ilyesmit nem helyezhet el. Ha észreveszik egy ellenőrzésen, sanszos, hogy ki is rúgják az illetőt, meg fel is jelentik, mert ugye ennyi erővel egy bombát is rejthet az átvett csomag.

hm

Előzmény: M63 010 (411298)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!