Keresés

Részletes keresés

Üzemszünet Creative Commons License 2014.08.29 0 0 410952

Pontosítom :

 

http://www.kormany.hu/download/b/84/10000/Nemzeti%20K%C3%B6zleked%C3%A9si%20Infrastrukt%C3%BAra-fejleszt%C3%A9si%20Strat%C3%A9gia.pdf

 

Figyelmetekbe ajánlanám  a 16. -os ábrát a 39. oldalon.

 

Milyen jól kirajzolja  a V0 értelmes "lehetséges" útvonalát az ország középső részén ahol most nagy hálózatszerkezeti hiány van, így ha erre valósulhatna meg a V0 , a vidéki  ipari városok összeköttetése is nagyot javulna személy és teherszállítás terén is , a tranzit mellett.

Előzmény: Üzemszünet (410941)
trizs77 Creative Commons License 2014.08.29 0 0 410951

Azon túl, hogy a "forgalmi igény"  valami teljesen új fogalom lehet a közlekedés gazdaságtanban.

De hogy mit jelenthet ?

 

 

Előzmény: trizs77 (410950)
trizs77 Creative Commons License 2014.08.29 0 0 410950

Nekem a kedvencem a 15.számú ábra a 35.oldalon.

 

2041-ig van még hátra 27 év, de a vasúti árúszállítás - forgalmi igénye -  teljesítménye addig 50%-kal fog nőni !

 

 

ajm Creative Commons License 2014.08.29 0 0 410949

Az bizony 56 méter! Nem az I.a-n láthattad ezt a felállítást?

Előzmény: v_peti (410945)
DJ. Bakter Creative Commons License 2014.08.29 0 0 410948

Pl. melyik?

 

A jelenlegi V0 terv számol a jelenlegi vasútvonalak feletti/alatti különszintű átvezetéssel.

Más nyomvonalak pedig nem számolnak. Tehát nem ugyanarról a szolgáltatási színvonalról beszélünk.

 

Ha véletlen a jelenlegi vonalak felhasználásával készült nyomvonal lenne elfogadva (és elkezdenék konkrétan tervezni), kíváncsi lennék, mikor jönne valaki elő és kezdené mondani hogy hova kell bújtatás, második vágány, delta, stb.

Előzmény: r1232 (410934)
DJ. Bakter Creative Commons License 2014.08.29 0 0 410947

Már csak az a kérdés, hogy melyik a több. A 2x annyi nyomvonal, vagy a pusztában a telek.

Az elmúlt 10 évben 1000 km autópálya épült, árkon-bokron át.... ott sem a telekár volt a döntő.

Előzmény: poliver85 (410929)
Üzemszünet Creative Commons License 2014.08.29 0 0 410946

Elnézést 16. -os ábra.

Előzmény: Lovrin (410944)
v_peti Creative Commons License 2014.08.29 0 0 410945

Nem Bzmot+2 mellék, hanem Bzmot+mellék meg még egy Bzmot+mellék

Előzmény: ajm (410943)
Lovrin Creative Commons License 2014.08.29 0 0 410944

16. táblázat Éves átlagos működtetési költségek, milliárd Ft/év (94. oldal)

Gondolom nem erre gondoltál.

Előzmény: Üzemszünet (410941)
ajm Creative Commons License 2014.08.29 0 0 410943

Az V.a valóban 50 méter, de a Bz+2 mellék csak 42!

Előzmény: v_peti (410942)
v_peti Creative Commons License 2014.08.29 0 0 410942

Csak? Szerintem kissé hosszabb, mert régen 2 db Bz+mellék szerelvény simán elfért rajta, ami meg összesen ca. 55 métert tesz ki.

 

Előzmény: Törölt nick (410913)
Üzemszünet Creative Commons License 2014.08.29 0 0 410941

http://www.kormany.hu/download/b/84/10000/Nemzeti%20K%C3%B6zleked%C3%A9si%20Infrastrukt%C3%BAra-fejleszt%C3%A9si%20Strat%C3%A9gia.pdf

 

Figyelmetekbe ajánlanám  a 16. -os táblázatot .

 

Milyen jól kirajzolja  a V0 értelmes "lehetséges" útvonalát az ország középső részén ahol most nagy hálózatszerkezeti hiány van, így ha erre valósulhatna meg a V0 , a vidéki városok összeköttetése is nagyot javulna személy és teherszállítás terén is.

Előzmény: paca664 (410940)
paca664 Creative Commons License 2014.08.29 0 0 410940

Minimális esetben talán használható lesz, de attól még igaz hogy alapvetően nem arra tervezik.

Előzmény: Wolf27 (410933)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2014.08.29 0 0 410939
Előzmény: M63 010 (410911)
1047 005-2 Creative Commons License 2014.08.29 0 0 410938

"Idézet a cikkből:"

 

 

Ami nélkülözi a törvényi,jogszabályi hátteret,csak egy politikus szintű porhintés.

Előzmény: Wolf27 (410937)
Wolf27 Creative Commons License 2014.08.29 0 0 410937

Idézet a cikkből:

"Egy a jelenlegi tervek szerint 113 kilométer hosszú, kétvágányos, villamosított, két Duna-hidat is tartalmazó, nyílt vágányon óránként 160 kilométeres sebességet lehetővé tevő, csak teherszállításra szánt vasúti folyosó, amely az M0-hoz hasonlóan Budapestet félkörívben, délről kerülné el, a Szár-Martonvásár-Ercsi-Kiskunlacháza-Dabas-Ercsi útvonalon."
Köszönöm a figyelmet!
:-)

Előzmény: 1047 005-2 (410936)
1047 005-2 Creative Commons License 2014.08.29 0 0 410936

Ez még nem jelenti,azt,hogy személyvonat nem közlekedhet rajta!

Előzmény: Wolf27 (410933)
Lovrin Creative Commons License 2014.08.29 0 0 410935

Ha feltétlenül két vágányt- 160-at vizionálsz mindenhova akkor tényleg drágább.

De szükség van ténylegesen két vágányra végig, nem elég csak szakaszonként?

A megval. tanulmány úgy hozta ki az 5-ös vonalat tartalmazó variánst drágábbra, hogy a vizsgált szakasz határa valamiért Komáromnál volt az 1-es vonalon, így a Kisbér-Győr átkötés lehetősége már szóba sem került, és a meglévő szakasz eredményét így jelentősen lehúzta a komáromi kerülő hossza.

A jelenleg tervezett V0 változat hátrányát abban látom hogy ez egyetlen funkcióra épített vasútvonal ami nem old semmit a vasúthálózat Budapestre koncentrálódó sugaras szerkezetén, amíg egy Győr-Székesfehérvár-Cegléd átkötés személyforgalom szempontjából is hasznos lenne.

Előzmény: DJ. Bakter (410926)
r1232 Creative Commons License 2014.08.29 0 0 410934

Azt kellene már megérteni, hogy attól, hogy van egy fekete csík a térképen, amit ma vasútvonalnak hívunk, igazából semmivel sem lesz olcsóbb a kilométerár.

 

Viszont a műtárgyak igencsak megdrágítják ezt, és az elfogadott nyomvonalon ebből lenne pár igencsak grandiózus is, ami más nyomvonalakon nem lenne szükséges.

Előzmény: DJ. Bakter (410926)
Wolf27 Creative Commons License 2014.08.29 0 0 410933

Így:

 

V0: ha nem totál kamu, nagyhatalom leszünk

Mármint vasúton. 360 milliárdot költhetünk egy régi álomkra, kínai hitelből. A gigaprojekt megtérülése esetleges, szakértők szerint okosabban is elkölthetnénk a vasútfejlesztési pénzeket. Tovább »

forrás: Index.hu

 

Direkt olyan nyomvonalak vannak a tervben, ami személyszállítási szempontból sehogy se használható!

Előzmény: 1047 005-2 (410930)
r1232 Creative Commons License 2014.08.29 0 0 410932

Nagytétény-Diósdon a két toronyban ülő a munkaidejének hány százalékában tesz is valamit a vasútért? Semmi dolga.

 

Így beszél az, akinek fogalma sincs az ottani berendezés működéséről.

Előzmény: manhattani (410890)
r1232 Creative Commons License 2014.08.29 0 0 410931

amikor 2014-ben az eredeti 77-es műszaki tartalommal építik újjá.

 

Ez nem igaz. Az eredeti műszaki tartalom már sehol sincs.

Előzmény: vrobee (410885)
1047 005-2 Creative Commons License 2014.08.29 0 0 410930

"és csak tehervonati közlekedéssel...."

 

 

és azt,hogy?

Előzmény: Wolf27 (410916)
poliver85 Creative Commons License 2014.08.29 0 0 410929

Üdv!

 

Laikusként: a (jórészt) meglévő vasútvonalak mentén kialakítandó "V0" nem a pályaépítés szempontjából lenne olcsóbb a teljesen új nyomvonalhoz képest. Viszont a telekkisajátítás jóval problémásabb (és drágább) lehet... illetve lesz.  

Előzmény: DJ. Bakter (410926)
trizs77 Creative Commons License 2014.08.29 0 0 410928

a MÁV-START térkép azt mutatja, hogy a 70-es vonalon most:

 

 - két vonat késik 71-75 percet,

 - két vonat 39-57 percet,

 - a többi 5-10 perceket.

 

Nálam mutatja.

Előzmény: nagypapi (410927)
nagypapi Creative Commons License 2014.08.29 0 0 410927

Ha már ütemes.

A 70-es vonalon jelenleg órán felüli késések vannak, de a MÁV-Start honlapján nem tartják érdemesnek feltüntetni ezt az infót.

Előzmény: István Gyuri (410922)
DJ. Bakter Creative Commons License 2014.08.29 0 0 410926

Én nem vagyok V0 párti, de:

 

nirmaidő: "Győr-Pér-Kisbér-Székesfehérvár-Pusztaszabolcs(delta)-Dunaújváros-Szalkszentmárton-kunszentmiklósi delta-Fülöpszállás-Kecskemét-(Szolnok)"

Wolf27: "Igen ez egy jó(bb) ötlet, de ha jól tudom végül nem ez lett a befutó"

 

Valóban, nagyon 'jó' ötlet :(((

Csak éppen 2x annyiba kerül, mint az elfogadott változat.

 

Azt kellene már megérteni, hogy attól, hogy van egy fekete csík a térképen, amit ma vasútvonalnak hívunk, igazából semmivel sem lesz olcsóbb a kilométerár.

Meg lehet nézni még egy jó állapotú pálya korszerűsítését is (100-as) hogy mennyibe került, vagy akár a 2-est (pedig abból nem lesz teherkorridor, csak egy NPV-pálya).

A felsorolt vonalak nagy része alkalmatlan a nagyterhelésű közlekedésre, valamint biztber sincs. A végig 1 vágányt, a műtárgyak állapotát, felsővezetéket, a keresztező vonalak állomásainak kapacitását nem is mondanám. Emellett a fent leírt vonal ugyanúgy tartalmaz új pályát is, jelentősebb hosszban (Győr-Kisbér, és a legérzékenyebb keresztmetszet, a dunai átkelés, Kecskemét-Szolnok(?)).

 

És akkor még nem beszéltünk arról, hogy egy Hegyes-Lőkös tehervonatnak ez mennyivel hosszabb út és idő (főleg a leírt Kmiklós-Fülöpsz-Kecskemét-Szolnok kerülővel).

Előzmény: Wolf27 (410916)
trizs77 Creative Commons License 2014.08.29 0 0 410925

Igen.

Valahol megvan.

 

 

Előzmény: Lovrin (410915)
trizs77 Creative Commons License 2014.08.29 0 0 410924

Meráfi van a 23-ason, ezt tudom, de attól még kell ember Rédicsre.

 

 

-------------------

 

Több éve jártam már Rédicsen.

Igaz akkor többször.

 

De ott szolgálat már akkor se volt.

 

Előzmény: M63 010 (410901)
István Gyuri Creative Commons License 2014.08.29 0 0 410923

Előzmény: István Gyuri (410922)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!