Keresés

Részletes keresés

r1232 Creative Commons License 2014.09.03 0 0 411103

Akkor miért sz*rják le nagy ívben az utasokat???

 

Ha leszarták volna őket, még mindig Zágrábban lennének.

A déli parti felújítás kezdése egy ideje már ismert volt, fent van a vágányzári menetrend is. A személyzet flegmasága viszont szerintem sem elfogadható...

Előzmény: v_peti (411102)
v_peti Creative Commons License 2014.09.02 0 0 411102

A nagyobb f*szok mégiscsak a horvátok voltak! De a STOP is megérdemel egy sallert!

 

Elvileg ez piaci alapokon működik? Akkor miért sz*rják le nagy ívben az utasokat???

 

Előzmény: Ashi Valkoinen (411100)
_nyunyuka Creative Commons License 2014.09.02 0 0 411101

1-esen szoktam látni futkorászni, szinte nap mint nap, ha arra járok.

Előzmény: schlumbergerrrr (411099)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2014.09.02 0 0 411100

Ismét elkövettem azt a hibát, hogy Zágráb és BP között akartam vonattal utazni.

 

2014.09.01. 17:12

Vettem helyjegyet a másnapi IC201 Agram-ra, mert mindig tele volt kirándulókkal a vonat, nem akartam nyomorogni. 424-es, nagyon jó, az magyar kocsi szokott lenni, Magyarországon belül működő wifivel.

 

2014.09.02. 09:54

Megérkezik Rijekából az Agram belföldi része, 10:02-es indulásra készen. Három kocsi érkezett, ebből mindhárom Osijek célállomásra volt táblázva. Kb. 50%-os kihasználtságú vonatra négy kocsinyi ember akart felszállni. 424-es számú kocsi sehol. Nembaj, majd rátolják a nemzetközi kocsikat, gondolom naivan. Nem, nem tették, nem voltak ilyenek. 

 

2014.09.02. 10:05

Csak három perc késéssel elindulunk, tömegnyomor, helyjegy ide vagy oda, bizony a kocsi peronján nyomorgok. Kalauz jön, meglepően jól beszél angolul és közli, hogy Koprivnicában átszállunk, és busszal megyünk Gyékényesig. Persze a vágányzárról se a Start, se a HZ oldalán nem volt infó, ahogy előző nap se szóltak róla, hogy az a kocsi, amire a helyet eladták, be sem tud jönni az országba, mert nincsenek sínek.

 

2014.09.02. 10:30 körül

Dugo Seloban akar további egy kocsinyi belföldi utas felszállni. Felnyomorodnak valahogy. Innentől kb. bokorugróként megy a vonat, mindenhol megáll, ahol kaviccsal felszórt sínek helyett van három térkő lerakva peronként.

 

2014.09.02. 11:10

A felnyomorgó utasok és a sok megállás ellenére elég hamar elérjük Koprivnicát. Bőröndös, túrazsákos, nemzetközi utas (160-180 ember körül) felnyomorog a két buszra. Közben elgondolkodom, merre is megyünk, mert a két határállomás között emlékeim szerint csak vasúti híd van, közúti nincs. Jól gondoltam. Dél felé haladunk.

 

2014.09.02. 11:35

Megérkezünk a határ horvát oldalára. Egyszerre nézik meg a két buszt, 4-5 határőr, 20-25 perc alatt végeznek.

 

2014.09.02. 12:00

Jön a magyar oldal. Egy óráig tart nekik, két határőr megy végig a buszon. A papír alapú útleveleket elviszik, 45 perccel később hozzák vissza. Horvát kollégáik egy mobil eszközzel ellenőrizték ezeket.

 

2014.09.02. 13:05

Röpke egy óra után úton vagyunk Gyékényes felé. Nincsenek illúzióim, az Agram magyarországi belföldi részét tuti elküldték a nemzetközi utasok és kocsik nélkül.

 

2014.09.02. 13:25

Megérkezünk, meglepetésemre egy V43-as két Bpmz kocsival (köztük a 424-es számú!!!) vár az állomáson. Jó naivan azt gondoltam, hogy ez akkor már elvisz Budapestig.

 

2014.09.02. 14:20 körül

Nagykanizsáig jutottunk, V43 leakad, egy másik V43 (!) felakad. Hátulról kapunk Halbikat.

 

2014.09.02. 14:40 körül

Az út legfelháborítóbb része következik. Magyar kalauz érkezik, alábbi párbeszéd zajlott le köztünk:

-Jónapot kívánok, meg tudná mondani, mikor indulunk tovább Budapest felé?

-Majd ha eljön az indulás ideje. (!)

-Bocsánat, de ennek a vonatnak már valahol Siófok környékén kellene lennie, szóval ez túlhaladott álláspont.

-Nem, maga egy másik vonaton van már. És amúgy se reklamáljon, miért nem Zágrábban reklamál a horvátoknak, mert építik a vasutat?

-Talán mert Zágrábból jövök?

-Akkor meg ne itt reklamáljon.

-Azt kérdeztem meg, mikor indul a vonat.

-Amikor eljön az indulás ideje.

Ezután köszönés nélkül távozott. Nemzetközi vonat, EU, 2014...

 

Végül 14:55-kor megindultunk.

 

2014.09.02. 16:30 körül

A 853-as gyorsvonat jegyvizsgálója (másik úriember) végigmegy a nemzetközi kocsin, a "Balatonszemes, change bus, umsteigen" szavakat ismételgetve. Azért nem áll meg válaszolni a feltett kérdésekre.

 

2014.09.02. 17:30 körül

Siófokon vonatra szállunk. Már csak halbik vannak, IC minőségú kocsi sehol. Pláne nem a 424-es számú.

 

Innentől viszonylag eseménytelen, de végre gyors utazás a fővárosba. Érkezés 19:04-kor. Az Agram menetrend szerinti érkezése a Délibe 16:29.

 

Az elmúlt egy évben négyszer szavaztam bizalmat a vasútnak a BP-Zágráb-BP utazásra. 8 utazásból egyetlenegyszer fordult elő, hogy a késés  fél órán belül volt, és mindössze háromszor, hogy egy órán belül. A magyar kalauz viselkedése pedig felháborító, elképesztő, hogy engedhet meg magának valaki ehhez hasonló hangnemet.

 

Legközelebb pedig busszal vagy autóval megyek, a START meg dugja fel magának a vonatát, mert ez minden, csak nem szolgáltatás.

 

Azzal pedig ne jöjjön senki, hogy vágányzár így meg úgy, ha "csak" félórát késik a nemzetközi szakasz, akkor is csak a 853-mal küldik fel, azaz legalább két óra késéssel. Arról nem is beszélve, hogy ezekkel a belföldi szakaszokkal mindkét vasút csak bokorugrót csinál az IC-nek csúfolt vonatból. Ha nincs rá pénzük, kapacitásuk, pályájuk, hogy külön vonatként, neadjisten ütemen felül közlekedtessék, akkor meg tessék becsukni a boltot, mert ezekre egy dilikörös terepasztalt sem bíznék rá, nemhogy vonatot, élő emberekkel.

 

Nyomor, késés, nulla angol nyelvtudás és még flegmázás is pluszba. Itt tartunk Európában. Az itt amúgy OFF határellenőrzésről már nem is beszélve...

schlumbergerrrr Creative Commons License 2014.09.02 0 0 411099

Alighanem azt láttam én is ma délután Tatabányán, Komárom felől jött, és megállás nélkül elhúzott 

Előzmény: manhattani (411096)
manhattani Creative Commons License 2014.09.02 0 0 411098

Nem látszott rajta :-)

(Hacsak abból nem, hogy amíg láttam, nem gyorsfékezett...... :-)  )

Előzmény: aruzsi (411097)
aruzsi Creative Commons License 2014.09.02 0 0 411097

ETCS próbára ment?

Előzmény: manhattani (411096)
manhattani Creative Commons License 2014.09.02 0 0 411096

Ma reggel NKSzV (Nagy Kék-Szürke Villamos) indult Kelenföldről. Sebességi próbára ment?

v_peti Creative Commons License 2014.09.02 0 0 411095

Sajnos nem, amennyire én ismerem őket! :( A régen zsúfolt buszokon már csúcsban is van szabad ülőhely. :(

 

Előzmény: GOLAZ111 (411092)
GOLAZ111 Creative Commons License 2014.09.02 0 0 411094

A Beogad maradna, mert annak az az értelme, hogy este indul, reggel érkezik, az Avala járhatna Szeged felé. Prágától pedig Nürnbergig. Ha már van nemzetközi forgalom, legyen halvány értelme is.

Így a tehervonatok mehetnek közvetlenül Szabadkára, nem kell mindig félreállni a személyvonatok miatt. 

Előzmény: DJ. Bakter (411023)
GOLAZ111 Creative Commons License 2014.09.02 0 0 411093

És Dorozsma sem. A szegedi vonalon lehetne legalább 5 - 6 állomás, ahol rendes kitérők vannak.

Előzmény: 1047 005-2 (411033)
GOLAZ111 Creative Commons License 2014.09.02 0 0 411092

Ha bem találnak parkolóhelyet, akkor majd busszal fognak menni. 

Előzmény: v_peti (411050)
István Gyuri Creative Commons License 2014.09.02 0 0 411091

Fotósok, figyelrem!

Az FTC-matricás mozdony elkészült, ma délután megy Fradiba (kb. fél négykor indul Rákosrendezőről a körvasúton át).

nazareth Creative Commons License 2014.09.02 0 0 411090

Emlékeim szerint a Zsolna–Pozsony vonalon láttam ilyeneket. 4-vágányos állomások nagysebességű kitérőkkel (peron csak az 1. és 4. vágányok mellett), illetve nyílt vonalon 3-4 térközönként nagysebességű vágánykapcsolat. Rengeteg jelzőn volt indikátor...

Előzmény: kopaszsop (411078)
chicagoi Creative Commons License 2014.09.01 0 0 411089

De  mondhatnánk Budapest- Miskolc- Nyíregyháza - Debrecen vonalat is , de  csak egynek. / van több bőven. A 160 km/ h  csak ámítás  /

Előzmény: benbe (411085)
chicagoi Creative Commons License 2014.09.01 0 0 411088

De a fővonalak sem tudnak 100 -at.  Miről beszélsz???

Előzmény: manhattani (411083)
manhattani Creative Commons License 2014.09.01 0 0 411087

Ha egy vasút nem tud folyamatos 120-as sebességet fenntartani az arra egyébként alkalmas fővonalain, mert az állomások 100-asok vagy rosszabbak, a vonal tele van lassújelekkel, az ne építsen be nagyobb sebességű kitérőt, mert azzal is úgy jár, mint a már ott lévőkkel :-) Leveszik a sebességet 40-re. Akkor meg olcsóbb, ha mindjárt 40-eset épít be.

Előzmény: vrobee (411084)
v_peti Creative Commons License 2014.09.01 0 0 411086

Az az érdekes, hogy bosszantóak az emiatti 40-ezések, főleg egy IC-vel - Ikrényben. A 21-esen meg erősen feszessé teszi a menetvonalakat.

 

Előzmény: cs1014 (411071)
benbe Creative Commons License 2014.09.01 0 0 411085

Így is van, mondd meg a frankót! 120 km/h-val Aszódról Balassagyarmatra!

 

(avagy beszélgessünk a menetrendszerűséget nem érintő, és így nyugodtan kinthagyható lassújelekről)

Előzmény: manhattani (411083)
vrobee Creative Commons License 2014.09.01 0 0 411084

Még minimumabb meg az, hogy a fővonalak legyenek hiánytalanul 120-asok, beleértve az állomások átmenő fővágányait is.

Amíg ez nincs meg, olyan nagy sebességű kitérőkre költeni, mint az a nyomorult "160-as" 1-es.

 

szerintem elég jó érvek elhangzottak lejjebb amellett, hogy ez miért nem feltétlenül van így

(már amennyiben a 60-80 km/h már a "nagy sebesség" kategória...)

Előzmény: manhattani (411083)
manhattani Creative Commons License 2014.09.01 0 0 411083

>Minimum 80 és a megelőzővágányok kapcsolata is. Ld mint Nagytétényben. Az lenne a minimum elvárás.

 

Még minimumabb meg az, hogy a fővonalak legyenek hiánytalanul 120-asok, beleértve az állomások átmenő fővágányait is.

 

Amíg ez nincs meg, olyan nagy sebességű kitérőkre költeni, mint az a nyomorult "160-as" 1-es.

Előzmény: r1232 (411077)
Divrotcé Creative Commons License 2014.09.01 0 0 411082

Minimum 80 és a megelőzővágányok kapcsolata is. Ld mint Nagytétényben. Az lenne a minimum elvárás.

 

Nem volna rossz (majd kidrül, milyen lesz az új 120. Csak ne volnának olyan messze egymástól az állomások.

Előzmény: r1232 (411077)
aruzsi Creative Commons License 2014.09.01 0 0 411081

Csak kettő járható 80-nal.

Előzmény: DJ. Bakter (411073)
alex_86 Creative Commons License 2014.09.01 0 0 411080

Éljen a gazdaságosság!

Előzmény: trizs77 (411079)
trizs77 Creative Commons License 2014.09.01 0 0 411079

Visszajöttek a Balatonról a Desirók.

 

Hármas csatolt Desiro indult a Nyugatiból Lajosmizsére.

 

 

kopaszsop Creative Commons License 2014.09.01 0 0 411078

Ilyen műveleteket hol (milyen állomásközben, vonalszakaszon) szoktál végezni?

 

nem csak a kapcsolódási pontokról van itt szó, hanem a két állomás között, általában három-négy blokkonként található, nyílt pályán lévő ún. "überleitstelle" is bejön a képbe -> nem mindegy, hogy a tehervonat 100zal, lassítás nélkül tekereg jobbra-balra, vagy csak állomásonként lehet átrakni 40nel.

Előzmény: DJ. Bakter (411072)
r1232 Creative Commons License 2014.09.01 0 0 411077

Úgy gondolod, hogy sokat érne, ha minden állomás mindkét végén az egyik keresztkapcsolat 80-as lenne?

 

Minimum 80 és a megelőzővágányok kapcsolata is. Ld mint Nagytétényben. Az lenne a minimum elvárás.

Előzmény: DJ. Bakter (411062)
r1232 Creative Commons License 2014.09.01 0 0 411076

bár itthon 'csak' 8 éve mondják, és még el sem kezdték.

 

Már elkezdték.

Előzmény: DJ. Bakter (411052)
cs1014 Creative Commons License 2014.09.01 0 0 411075

A régi építésű pályákon (Ostbahn, Wienerwald, Pottendorfer, stb.) is bőven 60-80-azunk, nagyban meggyorsítja a kitérőzést, a rugalmas vonatozást. Sőt, elsősorban ott gyorsítja látványosan.

A tyúxaros mellékvonalak is bőven meg vannak szórva ötvenes, hatvanas kitérőkkel, ami kereszteknél nagy előny.

Beslattyogni, kikullogni negyvennel nagyon nyűgös, és hosszadalmas.

 

A lovagregényedre is fogok válaszolni, de csak billentyűzetről, mert tapigépről macerás is, meg addigra meg is eszi a zindex.

 

Ahhoz csak annyit, hogy nemcsak réldzset van a világon, nem néhány pár vonatnak kell pályát építeni.

A nagy sebesség meg annyira drága, hogy csak késés esetén kell alkalmazni a legnagyobbat.

Azaz a száznegyvenes személlyel elslattyogsz 110-120-szal, és rendes vagy, a fürgelábúak is rendszerint csak 160-180-nal mennek. Az efeletti sebességcsak tartalék a rendszerben.

Előzmény: DJ. Bakter (411072)
Törölt nick Creative Commons License 2014.09.01 0 0 411074

"Ilyen műveleteket hol (milyen állomásközben, vonalszakaszon) szoktál végezni?"

 

Mindenhol ahol vezetek. Rendszeres, amennyiben van rá lehetőség és nincs szembeirányul forgalom. Kb két állomásköz és ki is előztem egy személyt. 40-es vagy 60-as kitérők esetén biztos nem szarozna ezzel a forgalom, mehetnék a teher mögött 60-al. Meg rendszeres az is, hogy teherrel egyszerre indulok ki egy állomásról egy személlyel, azonos irányba (Pl Kufsteinben rendszeres), aztán elém sorol az első nyílt vonali kitérőnél, vagy az első állomáson. Jó esetben nem akadályoz, rossz esetben kapok tőle egy percet, amit két megálló alatt behozok...

 

Ha nem így csinálnák, szegény teher követhetne 60-al, kapna +20-30 perc menetidőt... 

 

"Ehhez szemben egy 30 perces vonatmentes idő szükséges."

 

Igen. Rossz esetben. Ha viszont fenntartja egy percre amit kielőzök, akkor ennyi sem...

Előzmény: DJ. Bakter (411072)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!