Bár ez más fajta autó, a lényeg ugyanaz. Ha "ledugózod" , nem vezet vissza a kipufogóból gázokat a szívó oldalra. Sok helyen olvastam, hogy attól is rángathat az autó.
egr ledugózás héberül van nekem,de a gyertyákkal nem nagyon szokott gond lenni, igazából még a csere után sem érzékeltem észlelhető különbséget,se menetteljesítmény,se fogyasztás,de ritka fura autó ez a Baleno,nekem pl. a tetőcsomagtartón szállított kerékpárok se dobják meg a fogyasztást, sőt ha légkondizok végig a tanknyi benzinből vagy sem akkor is nagyon hasonló a fogyasztása
Köszönöm. Az nem jó hír, nem úszom meg olcsón. Ha az a baj egyáltalán. Mindenekelőtt megpróbálok egy EGR-ledugózást és 4 új gyertyát, hátha, ha azzal megoldódik, olcsóbb, ha nem, hát az új gyertyák akkor sem ártanak neki. :)
Húsvét előtt vettem egy 1999-es Baleno kombit, 1,6 GLX. Nagyjából rendben van az autó, ami hibája van, az visszaolvasva a fórumban nagyjából minden hasonló korú Balenonak is van/előfordul (küszöb rohad, ablakemelők lassúak, stb...).
Egy kérdésem lenne viszont:
Melegen az autóm olyat csinál, hogy teljes gázadáskor fullad. Van, hogy lemegyek vele 100 km-t is gond nélkül mondjuk hűvösebb időben, de nyári melegben már elég hamar elkezdi. Olajat nem eszi, vizet nem melegíti túl, mikor megy rendesen, erő is van benne ahhoz képest, hogy a kilométeróra számlálója már igencsak sokat pörgött.
Gondoltam sokmindenre, a szakmám is autószerelő, bár sosem dolgoztam benne, viszont nagyjából értem mi mire való. EGR szelep csinálhatja ezt, vagy lambda szonda, esetleg benzinszivattyú, gyertyák hőértéke... nem tudom mi nem stimmelhet....
Tudom, diagnosztika, de nem szívesen adnék ki pénzt addig, míg ki nem próbálom az összes olyan dolgot, amivel esetleg kizárhatok 1-2 fajta meghibásodási lehetőséget, hátha megúszom picit olcsóbban...
Egy lámpatesten két "fogaskerék" van! A fel-le irányhoz a fényszóró állító motoron lévőt kell tekerni. A másik az oldalirányú állításhoz kell, azt ne tekergesd el! (az van a lámpatesten feljebb)
A beállításhoz sötétben egy fal elé kell állni néhány méterre akkor látod , hogy merre mozdul a tompított fény vízszintes vonala a másik oldalhoz képest. A két szélső érték között elég sokat kell tekerni.
Kézzel csak egy konkrét terheléshez tudod beállítani, ha valaki beül hátra, jelentősen feljebb kerül a fénykéve magassága! Inkább egy kicsit lefelé világítson, mint vakítsd a szembejövőket!
Ha az elektromos fényszóróállítás nem működik, a fényszóró állító motort kell kicserélned, csatlakozó kontakthiba nem valószínű.
sziasztok meg tudná mondani valaki a Suzuki Baleno kombin az első lámpát ha motoros és kontakt hiba van akkor manuálisan merre kell tekerni hogy felfele világítson mert most cseréltük ki balra vagy jobbra kell a kis fogaskereket tekerni köszönöm
kipróbáltam,annyira nem ájultam el tőle,elég bumfordi a műszerfal,a motor se nyűgőzött le,olyan bágyadt, az egész autó kezelése se patent,komolyan ez a régi Baleno kezelhetőbb,ha kijavíttatnám azt a pár hibáját: a hátsó rugók erősebbre,picit a kormánymű kezd pontatlan lenni főleg autópályán nagy szélben és az egyik küszöböm kezd elrohadni
Érdeklődöm,hogy kinek mi a véleménye a Suzuki Baleno 1.9TD kombiról?Motorikusan érdekelne,mennyire szervíz igényes normál használatnál,mennyire megbízható a Peugeot motor.
Sziasztok!Nemrég vettük meg a paripánkat 1.6glx sedán.Érdeklődnék nem e bont valaki ilyet fejér megye környékén?Illetve a kérdésem ,hogy a tankot lehet e másik autóéval helyettesíteni,ugyanis ha félnél több van tankolva akkor a tetején szivárog picit.Hátsó bölcsőt kéne cserélni még,meg nyáron küszöböket.Egyébként rendben van.Szóval van olyan alkatrész ami más fajtáéval kompatibilis?Köszönöm aki segít
Én most cseréltem küszöböket egy 99-es kombin. Az egy hét tervezet melóból háromszor annyi lett. A taposó lemezekből nekem egy kalapács ütésre felpattantak a kátránylapok /ezeket más autónál melegítve úgy kell felkaparni/ felfedve a kezdő rozsdákat. A taposók elején mindkét oldalon foltozni kellett, a hátsó sárvédőívek szintén oda voltak. Eddig nem látszott vészesnek, csak miután műszaki előtt lekaptam az küszöb spoilereket, elborzadtam. Ha már kicsontoztam, ami rohadás volt kivágtam, rozsdaátalakítót használtam ahol kellett, nem rozsdamarót. A küszöböket a cégnél minta után lehajlították, a spoiler fogadókkal én próbálkoztam jó sokat. A sárvédő javítóíveket sima Swift-ből kalapáltam balenosra. Az összes dugót kivettem a hossz-, és kereszttartókból, azon benézve is láttam borzalmakat. Ez a Suzuki hozta az összes huszon plussz éves Opelok összes rémálmát. Szinte hihetetlen, hogy ezt Japánban gyártották. Bár ki tudja mennyit volt garázsban az elmúlt 18 év alatt?
Keresek 98-as Baleno kombihoz motor bölcsőt. és lengőkarokat. Ha van ötletetek honnan lehetne beszerezni ezeket, azért is nagyon hálás lennék. Sajnos ma meghalt az enyémben a bölcső...
Illetve a szakiktól kérdezem, hogy minden 98-as Baleno-nak ugyanolyan a bölcsője, vagy vannak eltérések?
ja,mostanában mindegyik paripa jól viselkedik:) bár az enyémmel továbbra sem vagyok megelégedve rugózásilag,nagyon tépelődök rajta hogy befektessek-e még ebbe az öreg autóba egy hátsó rugó+ lengéscsillapítócserét
amúgy nektek mennyire tetszik az új Baleno ? még oldalról nem is rossz,de ez a hátsó lámpa,ami pöttyökből áll össze nekem nem jön be
SZiasztok segitségetek kellene van egy suzuki baleno kombik 1,6 -os 2001-es évjárat 71kw benzines kicserélték a baloldali féltengely csúklót mert valami ropógótt viszont nem szűnt meg a ropogás esetleg nem tudjátok hogy a belsötengely okozhat e ilyen hangokat vagy mi lehet ami ropog mert az autó szerelő nem tud hozzá szólni ö azt mondja más a tünet ha a belső tengelyel van gond ha tud valaki kérem írjon köszönöm
Köszönöm válaszod, ezt holnap megpróbálom ellenőrizni.
Érdekes, de az ablaktörlőnél és a fék nyomvatartásánál is ejti a fordulatot. Én olyasmire gondolok, hogy gyenge már az elektromos rendszere a 19 éves kocsinak, vagy nem bírja a generátor a hirtelen fellépő energiaigényt.
régóta bajlódok azzal,hogy nagyon leül a kocsi segge ha hátul hárman ülnek+még csomag is van, autópályán mlg nem is gond,de alsórendű-sz.r úton már odaveri az alját,olvastam itt hogy a Ladáknál teniszlabdát tettek a rugóba,ez tényleg működik a Balenonál is? lasztim van dögivel,akár havonta tudom cserélni,ha sima kerékemeléssel begyömöszölhető és ha el is pukkan
vagy csak vicces kiszólás volt,rúgócsere segítene rajta,azt esetleg valaki csináltatott,mennyibe fáj?
Az ablaktörlő és az alapjárat összefüggését nem értem.
A kormány szervo viszont közvetlen a motor főtengelyről egy hosszbordás szíjon keresztül kapja a hajtást . A kormány elfordításához nagyobb szivattyúnyomásra van szükség, ami picit megterheli a motort, tehát csökken az alapjárati fordulatszám. (mint a Te esetedben).
Ennek a kiküszöbölésére építettek a szervoszivattyúba egy nyomáskapcsolót ami a motorvezérlő elektronikán keresztül megemeli az alapjáratot kb. ~50 RPM-el. A szivattyúházba épített kapcsolóra egy pici gyertyapipához hasonló csatlakozón megy a vezeték. Ha ezt a csatlakozót lehúzod a szivattyúról és egy darab dróttal testre zárod, halhatóan emelkedni kell az alapjárati fordulatszámnak, amivel tesztelhető a működés. Elképzelhető még a csatlakozónál valami érintkezési hiba, lazulás is.
1.3 16v Balenom van, a fordulatszám kontra kormányszervo dologra reagálnék.
Az enyémnél ha elkezdem tekerni a kormányt alapjáraton, akkor nem emelni kezdi, hanem fulladni kezd kicsit, csökken. Ugyanez az ablaktörlőnél is, ha ciklikusra van állítva.
Szevasztok! Nekem kéne a Suzuki Jimny-hez egy ködlámpa kapcsoló, de ha kérhetem a sorkapocsból lógjanak vezetékek is, hogy könnyebben beköthessem! Nálatok láttam 1000 Ft volt ! Ha pesthez közel vagytok elugrom érte!
A 4wd balenoról mit kell tudni? Jó a hajtása? Milyen elven működik? Van neki típushibája? 4x4-es autóra lenne szükségem (hegyvidék + tél, nem terepre), és elgondolkodtam rajta.