Megy a méhtelepre szegény. Adnak 45 Ft-ot kilójáért, csak még miként viszem oda, az nehéz kérdés. Még a hátsó futóművet kiveszem, bár szerintem sohasem fogom használni.
Beszólt a közterületes, hogy tegyek rendet az udvaromon, és így a taverna is áldozatul esik. Annak nincs papírja, de a Pulival mit csinálok? Azt kivonták a forgalomból, a biztosítás miatt, rendszám meg leadva.
Tulajdonképpen teljesen üres, ajtók, üvegek benne, zárak nem. Piros színű. Ha elviszem a Méhbe, akkor még az üvegeket ki kell vennem. Csak sajnálom. Papírja nincsen.
Van 1-2 dolgom most már nekem is hozzá. Kénytelen voltam begyűjteni, mivel néha siralmas az alkatrész ellátás hozzá. Most is vettem a vaterán 40-ért egy szinte vadi újat. Gyönyörű, egész életében garázsban állt, havat nem is látott.
Farkas Zoltánnak (IX Ecseri út) mindene van, és nagyon korrekt árakon.
2013. április 7-én ISMÉT! Alföldi Veterán Börze Szolnokon!
Maradunk az új helyszínen: Szolnok - Logisztikai Központ, Téglagyári út 36. (a Téglagyári út legvége) Az ország egyik-, a Keleti régió legnagyobb veterán börzéje! Adás - vétel - csere! :-) Több infó a helyszínnel, és a börzével kapcsolatban: alfoldiveteran.hu
Sanos a topik elejét olvasgatva, volt rá példa. De tulajdonképpen nem ide írtam, hanem a népítéletbe, csak ott nem jelentették meg. Gondoltam itt is jó helye lesz, és szerezhetek híveket ennek a számomra kedves autónak.
Nem kell szidni a Tavriát! De azért nem árt, ha tud bütykölni otthon az ember.
35 e Ft-ért vettem a gépet, 2010 nyarán, 86e Km-el, tulajdonképpen egy papír nélküli elektromos tavriához, rendszáma, és vizsgája miatt. Szerettünk volna a családdal, elektromos autóval is közlekedni, amiből időközben nem lett semmi, az akkuk iszonyatos ára (6-800e FT), és a kicsi hatótáv (kb 60Km) miatt. Viszont ott volt ez a benzines, amit időközben megkedveltem, jó vezethetősége, lágy rugózása, és kicsi fogyasztása miatt. Gondoltam, ha nem árammal töltöm majd fel, hanem gázzal, akkor még jobban is járok, hiszen a gáztartály nem megy szinte soha tönkre, hivatalos élettartama is 20 év. Nem úgy mint az akksi, ami max 15e Km után cserélendő lett volna, és egy év alatt az könnyen megvan. Arról nem is beszélve, hogy mentem én már az elektromos Pulival télen 25 kilométereket, -6 fokban az utastérben, nem mertem lélegezni sem, nehogy a szélvédőre fagyjon a pára még jobban. Tavriában viszont le kell kapcsolni a ventillátort, hosszabb úton meg levetkőzni, mert olyan fűtése van. Igaz, le kell hajolni, ősszel, és átváltani téli állásra a radiátornál az emeltyűt, ami a jobb első utas bal lábánál van. De azt is lehet vele állítani, hogy felfelé hideg, lefelé meleg levegő jöjjön, csak meg kell azt a kart pl. egy szalvéta golyóval félúton állítani. De ki is lehetne vezetni a műszerfalra, az eredeti fűtésállítóra kötve kis ügyességgel.
Szóval átalakíttattam CNG-re. Nem hiszem, hogy volt-e valaha Magyarországon, vagy egyébként valahol is CNG-s Taverna? Nagyon bevált! Elképesztő fogyasztásokat produkált, , ami 4 liter alatti, benzinnek felel meg. A tartályok, az autó magas építése miatt, szinte észrevétlenül nyomták csak le a hátulját, pedig egy mázsa bizonyára van. Még valamennyi hely is maradt hátul, pakolni apróságoknak, amúgy meg remekül lehet az utastérben is rendezkedni. Ki is használtam, pedig csak lóti-futi autónak lett átalakítva eredetileg, de még az első ülést kivéve is fuvaroztam vele. Végig csinált két építkezést másfél év alatt, utánfutóval hordtam a homokot sódert, mert csak ez fért be az udvarba. Jártunk Szegeden, Mezőkövesden, Balkányban, ami pl 560 Km oda-vissza egyhuzamban. Soltvadkert?, nem számít, gyerünk. Igaz, általában 90-es tempóval, de szinte hiba nélkül. Egyszer Kiskunfélegyházán leszakadt a kipufogó (17 éves korában, ez már nem csoda), szombat délután, elöl az ipszilonnál, és hiába drótoztam vissza, bejött a gáz szag. Egy kedves mester viszont meghegesztette, szinte ingyen, és mehettünk is tovább. Máskor pedig, meg-meg ragadt fagyban a kormány, egyenes úton, elég furcsa érzés, de később a gumi harmonikát eltolva, bezsíroztam a kormányművet, és jó lett.
Egyébként ajtózárakat, kilincseket, zsanérokat zsíroztam, olajoztam. Egy évig nehezen ment fel az ablak. Egyszer mérgemben lekaptam a kárpitot de semmi hibát sem látván, bezsíroztam a görgőket, és annak sínjét, utána vaj puha lett az ablaktekerés. Mogyorónyi zsírtól. Hátsó lámpákban is forrasztottam egy két foglalatot, a biztosabb érintkezésért. Volt még a rotorral is gond, (kihagyott néha a gyujtás) 470 Ft, és a hátsó fékmunkahengerrel (2500 Ft), ( szivárgott). Ez utóbbit számomra is meglepően, de kb 20 perc alatt, egyedül kicseréltem, még le is légtelenítette magát, amíg felraktam a fékdobot.
A szerelő bácsi azt mondja, ha leugrik, vagy elszakad a vezérműszíj, a motornak semmi baja nem lesz tőle. Hihetetlen. Most nemrég csöpögött a főtengely szimering, de ahhoz motorkivétel kell, azt már nem én csináltam.(15e Ft) Kicsit nézett is a mester, a gázrendszer miatt. Most pedig eladtam- gáz nélkül - 60 ezerért, de többet is kérhettem volna simán. Ha az átírást leszámítom, akkor így az autó fenntartása ingyen volt. Ezek voltak két és fél év, 50e Km, mindennapos hajtás után. És most átültem egy szinte új Tavriába, amiben 35 e Km van. Igaz, az már 93 ezer forint volt. Kezdhetem a zsírzásokat, karbantartást elölről.
Tavria: olcsó, így elvárásaim nem voltak. Nagy a fordulóköre, és jobban oda kell rá figyelni, mint az előző Passatomra, de ehhez az árhoz mérten, viszont nagyszerű autó.
Szia.Köszi.A wartburg 1.3-as önindító bronzkeféje teljesen megeggyezik a tavriáéval.:-)Nálam már csak 3-4 mm volt és az egyik már nem is volt a helyén.Ezért forgatot nehezen,most nagyon tekeri.:-)