Keresés

Részletes keresés

DVB Creative Commons License 2014.09.11 0 0 411405

Ez a Máv nagy szerencséje :)

Előzmény: István Gyuri (411403)
DVB Creative Commons License 2014.09.11 0 0 411404

Értelemszerűen az alábbi két rész mixelésére lenne szükség. De ugye mint alább elhangzott, nincsen pénz. Se felújításra, se vételre. Akkor tényleg minek eltapsolni 1.4 milliárdot arra, hogy valaki konstruktőrőset játsszon?

 

Ezzel megint az a baj, hogy mi magyarok aztán feltaláljuk a kereket, mert olyan rohadt tehetségesek és okosak vagyunk, de arra nincsen energia, hogy valaki megnézze, mit és hogyan csinálnak a bezzeg osztrákok/németek/csehek és az értelmes, hasznosítható példákat átvenni, a hazai viszonyoknak megfelelően. A magyaroknak új metró kell, 60méteres villamos, IC+ kocsi stb. Nem a praktikum, a legjobb ár/érték arány a cél, hanem a mutyi, a lopás, a politikai finanszírozás, a "látvány" stb. 

Előzmény: paca664 (411395)
István Gyuri Creative Commons License 2014.09.11 0 0 411403

normaidő: Nézd meg egy belföldi IC-t!

Tele van szlovák, román cseh stb Ic kocsikkal....

Sokadjára is: a nálunk futó külföldi IC-kocsik km-kiegyenlítésként futnak.

Ha nem járnánk a hamburgi, meg a berlini, brassói stb. IC-kben magyar kocsikkal és azok itthon futnának, akkor nem lennének a belföldi IC-ben külföldi kocsik...

Előzmény: Törölt nick (411402)
keszekusza76 Creative Commons License 2014.09.11 0 0 411401

Mivel szélesebb az ürszelvény és a nyomtáv,csak ketté kell vágni

hosszábban  a kocsikat és megtoldani pár centimétert:))))

 

Komolyabbra fordítva,megér ez a történet is egy ügyészségi vizsgálatot.

 

 

Előzmény: Rangun (411388)
Rangun Creative Commons License 2014.09.11 0 0 411400

Talán nem a belföldi 120-as IC-ben kellene járatni a 200-as kocsikat, akkor elég lenne ami van.

Előzmény: paca664 (411397)
Rangun Creative Commons License 2014.09.11 0 0 411399

A Startnak ma is van 200-as kocsija, zömük még csak 20 éves, de a lengyel kocsik már 35 évesek,sürgős felújításra szorulnának.

vrobee Creative Commons License 2014.09.11 0 0 411398

ha nem hiszed el hogy kell 200-as kocsi (bár 1-2 hónapja más kapcsán kifejtettem), akkor ejtsük ezt a részét.

:)

pont ez a része amúgy érdekelne, reálisan csak külföldi futást tudok elképzelni...

 

 

Ha újjáépítik a kohóérett Bhv-kat (posta-Bhv), akkor az az ügyeletes rossz. 

 

Azért alapvetően más a helyzet elővárosban, ahol a négytengelyes magaspadlós személykocsik felújításának egyáltalán nem a négytengelyes magaspadlós személykocsik beszerzése az alternatívája. (A Bhv-k felújítása ennek ellenére esetleg indokolható is lett volna, ha valahol lejjebb megállt volna a végösszeg. A bezzegnémetekcsehekosztrákok is döntenek olykor felújítás mellett...)

Előzmény: paca664 (411395)
paca664 Creative Commons License 2014.09.11 0 0 411397

Mint ahogy jók a mai 200-as kék kocsik is pl. a Wiener Walzerben. Csak kevés van belőlük és öregszenek...

Előzmény: Ashi Valkoinen (411396)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2014.09.11 0 0 411396

Másrészt a szent RailJet sem hasít ám 230-cal az arra alkalmas pályákon, jó az 200-nak is, csak akkor használják ezt a sebességtartományt, ha késést faragnak. Az ottani menetvonalakra teljesen jók lennének az IC+ kocsikból kiállított vonatok is.

Előzmény: paca664 (411394)
paca664 Creative Commons License 2014.09.11 0 0 411395

Nehéz lesz téged meggyőznöm, de szerencsére nem is feladatom :) ha nem hiszed el hogy kell 200-as kocsi (bár 1-2 hónapja más kapcsán kifejtettem), akkor ejtsük ezt a részét.

Van az újnak és a felújítottnak is létjogosultsága, más-más célra. Nyilván ez a felismerés a kulcsa annak, hogy tetszőleges, legalább közepes fejlettségű vasútnál mindkettőre bőven találni példát. Ráadásul akár egyszerre. Mert nem szükségszerűen zárja ki a kettő egymást. Mint ahogy itthon sem. Van mindkettő. Mikor melyik kerül terítékre, egy szinte biztos: az érdeklődő, szakmaközeli közvélemény szerint mindig az a rosszabbik megoldás.

  • Ha újjáépítik a kohóérett Bhv-kat (posta-Bhv), akkor az az ügyeletes rossz. Mert Isten ments hogy valaki százmilliókat költsön azokra a csotrogányokra, ugyanolyan régi xarok maradnak új köntösben is, ezer éves vasakon. Most már aztán igazán újakat kellene venni helyettük. Bezzeg a németek/csehek/osztrákok!
  • Ha IC+t építünk, akkor az a rossz. Mert ugyan minek ilyen új kocsi, helyette a használt, felújított biztosan sokkal jobb/olcsóbb volna. Bezzeg a németek/csehek/osztrákok!

 

Én értem hogy sokan aggódnak a 200-on, de az ma már egy új kocsinál gyakorlatilag elhanyagolható tétel. Persze ez is csak magánvélemény, nem kell elhinni :)

Előzmény: vrobee (411393)
paca664 Creative Commons License 2014.09.11 0 0 411394

Lényegtelen, de Ausztriában 230 van. Nemzetközi vonatok meg nem csak szomszédos országokba mennek, de ha így is volna, semmi relevanciája annak hogy most esetleg éppen még nem kellene a 200. Mivel új kocsit nem 1-2, hanem 35-40 évre építenek. A legtöbb irányban legkésőbb 10 éven belül kelleni fog, onnan még egy ma épülő járműnek 25-30 éve van hátra.

Előzmény: Rangun (411389)
vrobee Creative Commons License 2014.09.11 0 0 411393

Nyilván akkor kell új kocsit venni, amikor a) a felújítás nem kifizetődő b) nem felel meg az eredménye a követelményeknek. 

Szintén nyilván egy ponton túl nem lehet a járműveket gazdaságosan felújítani, tehát valamekkora újjármű-gyártás mindig lesz. Ez nem jelenti azt, hogy a MÁV-nak feltétlenül ezt kell választania, azért nyugati vasutak is sokszor döntenek felújítás mellett.

 

Amit leírtál, abból számomra az következik, hogy ha az elsődleges különbség az élettartam, és ebben is meg árban is kb. kétszeres faktor van, akkor gazdaságilag még mindig a felújítás éri meg (hiszen egyáltalán nem mindegy, hogy a kiadás most merül fel, vagy 20 év múlva).

Főleg ott, ahol a járműállomány sorsa nemhogy a 40, de a pár évre előre is kérdőjeles.Ha szükség van (lenne) ténylegesen 200km/h-ra képes kocsikra, akkor más (lenne) a helyzet.

Előzmény: paca664 (411384)
Rangun Creative Commons License 2014.09.11 0 0 411392

Sorozatgyártásban még olcsóbb lenne, akár 160-as sebességgel is, ne felejtsük el, hogy egy magán cégnél nem kell felesleges embereket is eltartani.

Előzmény: paca664 (411391)
paca664 Creative Commons License 2014.09.11 0 0 411391

ezért lett 140.

 

Meg ezért lett "csak" 300 millió.

Előzmény: Rangun (411390)
Rangun Creative Commons License 2014.09.11 0 0 411390

Elvileg 160-ra alkalmas a 3G-s IC kocsi is, csak spóroltak a fékeken, ezért lett 140.

Előzmény: paca664 (411377)
Rangun Creative Commons License 2014.09.11 0 0 411389

Az osztrákoknál már 250-es pálya van, máshol meg a 200 sem kell, a szomszédos országokban.

Előzmény: paca664 (411384)
Rangun Creative Commons License 2014.09.11 0 0 411388

Komolyan felmerült, éppen most házaltak az oroszoknál, hogy vegyenek tőlünk IC + kocsikat, ha már orosz atomerőművet építünk.

Előzmény: GOLAZ111 (411379)
paca664 Creative Commons License 2014.09.11 0 0 411387

Azért, hogy a vágányzárit legyen mihez képest értelmezni. Ugyanez volt a 2-esen is a tavalyi menetrenddel.

Előzmény: siófoki35 (411332)
sörösgigant Creative Commons License 2014.09.11 0 0 411386

A még létező nemzetközi forgalomban, ami nem Jet, oda kellenének. A mostani spanyol, dunakeszis kocsik meg játhatnának belfüldre...A apanyolok most a nyáron máltak 20 évesek....

Előzmény: vrobee (411378)
paca664 Creative Commons License 2014.09.11 0 0 411385

Nem, ld. előzőt.

Előzmény: Hernyofan (411383)
paca664 Creative Commons License 2014.09.11 0 0 411384

A 200 csak hozadéka egy új konstrukciónak és gyakorlatilag jelentéktelen mellékszál (egyébként igen, nem elhanyagolható mértékben van is rá szükség - külföldön). Ami perdöntő igazából, hogy az új vasban helyből van 35-40 év, a ráncfelvarrottban ennek legfeljebb a fele. A költségeket is ennek megfelelően kell leosztani. Ha nem így volna, mindenhol csak használt roncsokat adnának-vennének és újítanának fel, új jármű gyártás pedig nem volna. Na meg az egyik egy nagyobb széria, a másikból az összes egyszeri költség egyelőre a két protóra oszlik. Nyilván más lenne az egységár amire utóbbiból is elkészülne a tizedik. Ezért is alma-körte.

Előzmény: vrobee (411378)
Hernyofan Creative Commons License 2014.09.11 0 0 411383

Végülis tényleg majdnem ugyanaz.

 

Tehát akkor plusz egy budi, +60 km/h, és +8 db. ülőhely kerül 400 millába?

 

Még egy komplett 3G IC kocsi árába?

Előzmény: paca664 (411377)
GOLAZ111 Creative Commons License 2014.09.11 0 0 411382

El kellene kezdeni a magyar járműgyártást - már csak a hagyományok alapján is -  

 

 

Nem már csak, hanem csak a hagyományok alapján. Milyen jó mozdony volt a 203, a 301, 601 és a többi. Ezeket kellene újra gyártani és minden Magyarországon fuvarozó társaságot kötelezni bizonyos mennyiség vásárlására, vagy bérlésére, illetve közlekedtetésére. Mivel a gőzmozdonyok javítására van igény, de szaktudás egyre kevésbé, ez az a piaci rés, ahova be lehet törni.

Előzmény: chicagoi (411363)
pavarotti Creative Commons License 2014.09.11 0 0 411381

Valaki esetleg, mi történt RpÚp és Göd között (?), meddig lesz zár?

Tájékoztatnám a zutastársakat is:)

1047 005-2 Creative Commons License 2014.09.11 0 0 411380

Ja,mert az egyiknek a forgóvázát Mo-n alakították át,a másikat készen vették és úgy lett 200 km/h-s,hegeszteni alvázat,karosszériát az átalakításnál is kellett.

Előzmény: paca664 (411377)
GOLAZ111 Creative Commons License 2014.09.11 0 0 411379

Mi az, hogy eladni? Ez a szempont komolyan felmerült valakiben? Én eddig azt hittem :) egyértelmű, hogy a MÁV / járműjavító / egybrancsmagukneistagadja  akármi életbentartásáról van szó. Ha már úgy is kell (kell?) kocsi akkor azt gyártsanak, legalább jól mutat a tv - ben.

Előzmény: Rangun (411362)
vrobee Creative Commons License 2014.09.11 0 0 411378

Oké, alma-körte. De valójában van a MÁV-nak szüksége 200km/h-s kocsikra? Én annyira nagyon nem látom, és azért ez a két-háromszoros faktor eléggé a felújítás felé billenti a mérleget, műszaki tartalomban azért hagyományos felépítésű vasúti kocsinál nincs akkora különbség. (Azért a cég is elég szépen beismerte, hogy nem is cél annál többet nyújtani, amit bármelyik jóállapotú létező távolsági kocsi tud...)

Előzmény: paca664 (411377)
paca664 Creative Commons License 2014.09.11 0 0 411377

Igen. Az egyik egy 25 éves kocsi felújítása volt 140km/h-ra, egy WC-vel, 72 ülőhellyel. A másik meg egy vadonatúj kocsi 200km/h-ra, két WC-vel, 80 ülőhellyel. Végülis tényleg majdnem ugyanaz.

Előzmény: Rangun (411376)
Rangun Creative Commons License 2014.09.11 0 0 411376

Mindenesetre ők 300 milliós darabáron legyártottak 10 db. 3G-s IC kocsit, ez a Startnak több mint 700 millióból sikerült, igaz pár évvel később.

Előzmény: 1047 005-2 (411367)
nazareth Creative Commons License 2014.09.11 0 0 411375

Amikor az index belekotyog...

 

Az ex-józsefvárosi borzadvány és a Keleti bejárata tökkéletesen romba dönti minden, vonattal Budapestre érkező külföldi utas maradék kis illúzióját is, hogy esetleg mégsem a Balkánra érkezett.

 

(Ehhez képest egy másfél négyzetméteres Nagy-Magyarország kiveri a biztosítékot, viszont a Keleti előtti falon a hatalmas, 3 méteres önkényuralmi jelkép kb. 10 éven keresztül ott vigyorgott/vigyorog az utasokra. Bocsánat, Ceauşescu alatt nőttem fel, engem ez utóbbi jobban irritál...)

Előzmény: v_peti (411372)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!