Ebben egyetertunk, csak mondjuk ez a buli 300+ eve megy, amig van eroforras, addig fog is.
A te munkaltatod es annak nemet tulajdonosa sem szocialis foglalkoztato, hanem a profitert dolgoznak (a reszvenyesek elvarjak eleg erosen), addig ameddig van. Kokemenyen a kereslet es kinalat alapjan.
Hétköznaponként rendszeresen a Mosonmagyaróvárról 7.14 perckor induló vonattal járok Győrbe, nagyon sokan, elsősorban diákok utaznak rajta. Ez a vonat ma, azaz pénteken reggel egyszerűen eltűnt. Na jó, ˝csak˝ kimaradt.
Nem politizalok. Viszont a "szent piacgazdasag" mozgatja a bolygot amin elunk (kereslet-kinalat),ha tetszik ha nem. Szoval lehet kozgazdasagi tenyek ellen agalni, de az ellentetes rendszernek sem sikerult legyoznie a tavolrol sem tokeletes kapitalizmust. Lehet szellel szemben, csak az ember sarga lesz tole...
7. Hogyan minősíti a jelenleg a pályaműködtetéshez rendelkezésre álló eszközöket? (pályahálózat, ingatlan, IT, stb.)
Erről mégis mit tudhat egy polgármester? Persze mínősíteni azért lehet. Például: Az országos átlagot figyelembe véve valahol az elégtelen és az értékelhetetlen közöttinek minősíteném.
8. Mi a véleménye a MÁV Zrt. által bemutatott szűk keresztmetszet programról?
Ezt kinek mutatták be és kik?
És így tovább. Remélem lesz polgármester, aki erre a zagyvaságra igazi válaszokat ad.
Kiben? Egyébként én linkeltem be az indóház cikket, de azt hittem :), hogy csak pr szöveg.
Akkor milyen szerkesztési szelvényű ez a kocsi és milyen hőmérsékleti viszonyok között üzemeltethető és milyen a fékrendszere, valamint milyen szilárdsági szabványnak felel meg és tényleg alkalmas központi ütköző - vonókészülékes üzemre?
Mert, ha mindezt tudja, akkor ez tiszta üzlet. Bár a tolókocsisokra gondolhattak volna.
Mármint a fejlesztés része, mert az oroszok vadi új kocsikkal járnak, (síma oldalfaluakkal is) és épp a minap volt arról szó, hogy Tverben azért is gyárthatnak villamost, mert az RZD nem rendel már évente 800 kocsit.
elviszik innen a pénzt és Németországban, Angliában vagy Franciaországban állnak sorban a népeka központ előtt, akiknek osztják ki, hogy nesze ezt a magyaroktól loptuk?
Igen, nagyjából ez a helyzet. Mondjuk a németek és a franciák még csak-csak. Nekik adnék önként is, jó nem ennyit, de adnék.
Tudomásul kéne venni, hogy a fejlett világ (kapitalizmus) úgy mükődik...
Nem kell tudomásul venni semmit. Ez a lényege. Ha bármit tudomásul kellene venni, akkor fáradjanak haza a tescóikkal, az ócska összeszerelő lepratelepeikkel, meg a többi minimálbéres xarral, mi pedig elleszünk itt (ott:) az egyharmadon, aztán majd jön hozzá a kétharmad is. Kb. mint Izland, vagy Olaszország.
Elsősorban Nagykanizsa és környéke kap az égi áldásból.
Most elérte a vasutat is :
5 óra 10 perckor a Budapest-Székeférvár-Nagykanizsa vasútvonalon Nagyrécse és Zalaszentjakab állomások között. Nagyrécse állomáson a váltók és a sín fölött 10 centiméteres víz áll.
Jelenleg áll a vonatforgalom.
A MÁV-START Zrt. már magánbuszokat is próbál rendelni az utasok elszállítására. Egyelőre autóbuszt nem tud a helyszínre irányítani.
Az utasok bizonytalan ideig ezen a szakaszon nem tudnak utazni.
A MÁV Zrt. és a MÁV-START Zrt. szakemberei mindent elkövetnek, hogy az utasokat minél előbb eljuttassák úti céljaikhoz.
sem az új metró, sem az új villamos, sem az új Flirt nem volt rossz választás
Ebből a Flirt és a villamos minőségileg új konstrukció volt, többek közt ma már alapkövetelmény alacsonypadlót hozta el (Mávnál SK+0.00001-es peronokkal ez néha csak relatív...). Ez felújítással nem nagyon lett volna elérhető.
az orosz metró felújításnak nem örülnék
A metrónál igazából ilyen konstrukciós "áttörés" nem volt (talán az átjárható utasteret lehet említeni, a többi hiba felújítással is jórészt orvosolható lenne elvben, sőt, ha olyan fontos, elvileg még az átjárhatóság is...), csakhogy: egyszerűen elértek az Ev, Ev3 kocsik arra a pontra, amikor már nem voltak gazdaságosan felújíthatóak. Az abszolút fapados, élettartamot pár évvel nyújtó Barbi-programnak is egy idő után elkezdett olyan ára lenni, ami józan megfontolással nem volt vállalható.
Ugyanez miatt az orosz metrók belengetett felújítása vélhetően a gyakorlatban új metró építését fogja jelenteni. A kérdés ott szerintem az, hogy mik azok az elavult műszaki megoldások, amik a régiből átöröklődnek, de azért az 1/3-nyi árelőny nem jelentéktelen, szóval azzal, hogy papíron felújítunk, itt nem biztos, hogy rosszul fogunk járni.
Tény, magas az egyszeri 1,4 milliárd Ft, de sorozatgyártásban az ár levihető.
--------------------------------------
Az 1,4 milliárd forint felhasználása tervezésre nem bűn hanem dícsérendő, előrelátó gondolkodás, ha az elkészült termékből sorozat lesz és az állam vásárol 100-200-300 ilyen vasúti kocsit.
Ha kétévente vesz 3-3 db ilyen kocsit, akkor az 1,4 milliárd forint ilyen célra való elköltése = bűncselekmény.