Megnéztük, hogyan haladnak Európa egyik legdrágább vasútvonalának azon munkálatai, amelyekkel az autósoknak is jó lesz. Sok újdonság nincs, nagy csúszás lesz. Tovább »
Alapvetően a menetrend meghatározza, hová kellene, egyrészt a menetidők (menetvonal meredeksége ami mással nem vagy nehezen tartható pl. 30a zónázói), fordulóidők (80-as vonalon látunk ilyet) vagy az elegendő kapacitás miatt.
a támogatási szerződés szerint a 71-es vonal valamennyi vonatát Flirteknek kell adniuk
Ööö, ez nem így van szvsz, persze lehet, hogy tévedek. Viszont meg van határozva azon vonalak köre, ahol bevetendők. és az bizony nem csak a 71-es.
"Az új járművek a BudapestSzékesfehérvár, a BudapestPusztaszabolcs, a BudapestSzob, a BudapestVeresegyházVác, a BudapestCeglédSzolnok, és a villamosítás befejezését követően a BudapestEsztergom vasútvonalon közlekednek majd. Budapest elővárosában a vonatok csaknem kétharmadát lehet majd FLIRT-ökből kiállítani"
"Hanem úgy, hogy most van 2 Hernyó és egy Szili+Bhv szerelvény, de a Hernyókat fogyókúrára foghatjuk zsúfoltság teremtése nélkül, akkor a betétkocsijaik kiválthatnak szutyokbhv-kat,"
Amíg az operatív irányítás nulla, addig sajnos ez teljesen valós kockázat. Mondjuk amúgy is egymásba forognak a vonatok, ma is (persze nyilván volna még hova optimalizálni). Teszem hozzá, szerencsére, mert annyira nem vagyunk gazdagok, hogy a legdrágább eszközök a végállomáson dekkoljanak a nap jelentős részében.
Nem rossz ez az össze-vissza beforgatom ezt is ide, azt is amoda el.
Ha.......
Ha minden működik.
Egyelőre amíg hol ez a vonal áll le fél, egy, másfél órára addig nem tetszik a módszer, mert sokszor a másik vonal, ahol nincs semmi baj, azért áll le, mert várja az előző (balhés) vonalról át- beforgatott szerelvényt, vagy mozdonyt, vagy személyzetet.
Hát az nem jó, ha ide is, oda is állomásítanak pár motorvonatot "igazságossági" alapon.
De azért szerintem érdemes variálni: meg lehet nézni, hogy konkrétan mikor, melyik vonat(szám) esetében jönne jól a Flirt, és úgy rakni össze a fordákat, hogy minél több ilyenre jusson, forogjon be. Lehet, hogy szerencsésebb, ha a csúcsidei vonatba inkább valami nagyobb kapacitású ugrik be valahol, viszont napközben és peremidőben pedig menjen oda, ahova jut, álljon helyette inkább a csíkosinga.
Például attól, ha a parkolási díjak eltörlése helyett a buszbérletek árát csökkentik, vagy a hálózatot alakítják át, a parkolást meg drágítják, hogy kevesebb autó menjen be a belvárosba!
Az itf.hu cikk szerint a támogatási szerződés szerint a 71-es vonal valamennyi vonatát Flirteknek kell adniuk. Ha ez így van, ez 5 évig ez nem változhat. Amennyiben más vonalakra is hasonló vállalásokat fogalmaztak meg, az eléggé beszűkíti a mozgásteret.
Ez is a közvetlen eredménye annak, ha a hernyókat Miskolcra viszik.
Nem tudok másra gondolni, mint hogy ez választások előtti kampányfogás, kell Miskolc környékén némi fejlődést mutattatni - mert a sittesbhv-khoz képest még a hernyó is fejlődés.
Tegnap volt szerencsém a Nyugatiból 18.11-kor Vác felé rajtolni egy szóló flirttel. Nyomorgás volt.
Sokmindent lehet mondani, de ha 16.11-18.11-ig bármelyik (az időintervallum két végét is beleértve) helyi vonaton a jövőben szóló flirt lesz, garantáltan utasvesztést fog eredményezni.
Bizony, elhangzott leszálláskor a bűvös "szarok ezek a piros vonatok" szókapcsolat is.
Tudom, hogy van olyan vélemény, ami szerint S-Bahnon időlegesen csúcsban rövid szakaszon megengedhető az ülőhely-kapacitás 110-120%-os kihasználtsága, itt azonban már inkább 140-150% volt. És nem rövid szakasz, lényegében Nyugatitól Gyártelepig. 25 perc.
a két állomás között, általában három-négy blokkonként található, nyílt pályán lévő ún. "überleitstelle" is bejön a képbe
Nos, tévedsz! Rendre 2 blokk után jön egy ÜSt. Vagy még sűrűbben. A kottában általában A és B állomások között van Sbl. A1, Sbl A2, Üst A3, stb., egészen kilenc blokkig. Annál hosszabb állomásközzel én még nem találkoztam (persze ettől még létezhet, de nem túl életszerű).
1. 71-ről elvesznek hernyókat - itt a kapacitásuk egyébként nagyjából megfelelő volt a két Bmx betétkocsival (persze hétvégén, késő este félig üresek, de csúcsban sokszor vannak álló utasok is)
2. Kiveszik a két betétkocsit, elviszik Miskolcra a lecserélni a vezérlős szilis ingákat.
3. Mivel 71-re már nem jut elég szerelvény (eddig is voltak problémák szerelvényhiány miatt!), most jóval kisebb kapacitású flirtökkel vagy dupla dezsőkkel pótolják.
Villany alatt a dupla dezsőket járatni, ez meglehetős pocsékolásnak tűnik.
Nem erre gondoltam, hanem a Szilis 2 kocsis vonathoz kell jóval több energia, mint a 2 részes motorvonathoz, nagyobb vonatnál már nem ilyen egyértelmű a motorvonat előnye, mert fajlagosan kisebb a mozdony okozta túlsúly.
Hanem úgy, hogy most van 2 Hernyó és egy Szili+Bhv szerelvény, de a Hernyókat fogyókúrára foghatjuk zsúfoltság teremtése nélkül, akkor a betétkocsijaik kiválthatnak szutyokbhv-kat, de mozdony nem. Ahhoz Flirt kell.