Keresés

Részletes keresés

trizs77 Creative Commons License 2014.09.04 0 0 411165

44 milliárdba kerül, akár másfél évet késhet

Megnéztük, hogyan haladnak Európa egyik legdrágább vasútvonalának azon munkálatai, amelyekkel az autósoknak is jó lesz. Sok újdonság nincs, nagy csúszás lesz. Tovább »

forrás: totalcar.hu

 

 

r1232 Creative Commons License 2014.09.04 0 0 411164

Alapvetően a menetrend meghatározza, hová kellene, egyrészt a menetidők (menetvonal meredeksége ami mással nem vagy nehezen tartható pl. 30a zónázói), fordulóidők (80-as vonalon látunk ilyet) vagy az elegendő kapacitás miatt.

Előzmény: vrobee (411156)
r1232 Creative Commons License 2014.09.04 0 0 411163

Utolsó mondat törlendő. :-)

Előzmény: r1232 (411161)
r1232 Creative Commons License 2014.09.04 0 0 411162

Jelöljenek ki pár vonalat, és ott cseréljék le a flottát, homogén, egyformára.

 

Pontosan ez történt.

Viszont egyesek ennek a fellazításán, elterelésén dolgoznak ilyen olyan érdekekből.

Előzmény: trizs77 (411155)
r1232 Creative Commons License 2014.09.04 0 0 411161

a támogatási szerződés szerint a 71-es vonal valamennyi vonatát Flirteknek kell adniuk

 

Ööö, ez nem így van szvsz, persze lehet, hogy tévedek. Viszont meg van határozva azon vonalak köre, ahol bevetendők. és az bizony nem csak a 71-es.

 

"Az új járművek a Budapest–Székesfehérvár, a Budapest–Pusztaszabolcs, a Budapest–Szob, a Budapest–Veresegyház–Vác, a Budapest–Cegléd–Szolnok, és a villamosítás befejezését követően a Budapest–Esztergom vasútvonalon közlekednek majd. Budapest elővárosában a vonatok csaknem kétharmadát lehet majd FLIRT-ökből kiállítani"

 

http://motorvonatok.hu/index.php?id=11

 

Ebben a 70-es nincs benne, pedig egyesek oda is vizionálják őket.

Előzmény: Lovrin (411152)
1047 005-2 Creative Commons License 2014.09.04 0 0 411160

"Hanem úgy, hogy most van 2 Hernyó és egy Szili+Bhv szerelvény, de a Hernyókat fogyókúrára foghatjuk zsúfoltság teremtése nélkül, akkor a betétkocsijaik kiválthatnak szutyokbhv-kat,"

 

 

Kezd derengeni,hogy nem foghatod fogyókúrára?

Előzmény: v_peti (411139)
1047 005-2 Creative Commons License 2014.09.04 0 0 411159

Mitől?

Előzmény: Rangun (411136)
vrobee Creative Commons License 2014.09.04 0 0 411158

Amíg az operatív irányítás nulla, addig sajnos ez teljesen valós kockázat. Mondjuk amúgy is egymásba forognak a vonatok, ma is (persze nyilván volna még hova optimalizálni). Teszem hozzá, szerencsére, mert annyira nem vagyunk gazdagok, hogy a legdrágább eszközök a végállomáson dekkoljanak a nap jelentős részében.

Előzmény: trizs77 (411157)
trizs77 Creative Commons License 2014.09.04 0 0 411157

Nem rossz ez az össze-vissza beforgatom ezt is ide, azt is amoda el.

Ha.......

 

Ha minden működik.

 

Egyelőre amíg hol ez a vonal áll le fél, egy, másfél órára addig nem tetszik a módszer, mert sokszor a másik vonal, ahol nincs semmi baj, azért áll le, mert várja az előző (balhés) vonalról át- beforgatott szerelvényt, vagy mozdonyt, vagy személyzetet.

 

s addig áll mindkét vonal.

 

 

vrobee Creative Commons License 2014.09.04 0 0 411156

Hát az nem jó, ha ide is, oda is állomásítanak pár motorvonatot "igazságossági" alapon.

De azért szerintem érdemes variálni: meg lehet nézni, hogy konkrétan mikor, melyik vonat(szám) esetében jönne jól a Flirt, és úgy rakni össze a fordákat, hogy minél több ilyenre jusson, forogjon be. Lehet, hogy szerencsésebb, ha a csúcsidei vonatba inkább valami nagyobb kapacitású ugrik be valahol, viszont napközben és peremidőben pedig menjen oda, ahova jut, álljon helyette inkább a csíkosinga.

Előzmény: trizs77 (411155)
trizs77 Creative Commons License 2014.09.04 0 0 411155

Bár úgy lenne ahogy írod.

 

Nem szeretem a vegyítést.

 

Még rosszabbnak tartom a mindenhová egyet című megoldást.

 

Jelöljenek ki pár vonalat, és ott cseréljék le a flottát, homogén, egyformára.

 

 

Előzmény: Lovrin (411152)
v_peti Creative Commons License 2014.09.04 0 0 411154

Például attól, ha a parkolási díjak eltörlése helyett a buszbérletek árát csökkentik, vagy a hálózatot alakítják át, a parkolást meg drágítják, hogy kevesebb autó menjen be a belvárosba!

Előzmény: GOLAZ111 (411145)
paca664 Creative Commons License 2014.09.04 0 0 411153

Még szerencse hogy sehol sincs leírva, hogy a Flirt csak szóló lehet. Tehát lehet akár dupla is.

Előzmény: trizs77 (411151)
Lovrin Creative Commons License 2014.09.04 0 0 411152

Az itf.hu cikk szerint a támogatási szerződés szerint a 71-es vonal valamennyi vonatát Flirteknek kell adniuk. Ha ez így van, ez 5 évig ez nem változhat. Amennyiben más vonalakra is hasonló vállalásokat fogalmaztak meg, az eléggé beszűkíti a mozgásteret.

Előzmény: trizs77 (411151)
trizs77 Creative Commons License 2014.09.04 0 0 411151

A 42 új FLIRT szerelvényt már elígérték - politikai alapon - ide is, oda is.

Kár.

 

A 71-n és máshol is (70,120, stb.) iskola időben, hétköznap, csúcs időszakban,  nem célszerű szóló FLIRT-t járatni.

Oda bizony dupla kell.

Ha ezt betartják nem jut mindenhová ahová ígérték.

 

Inkább az utas szívjon mint a politikus társ, akinek már megígérték : Hozzátok is megy új vonat.

 

 

 

nagypapi Creative Commons License 2014.09.04 0 0 411150

Ez is a közvetlen eredménye annak, ha a hernyókat Miskolcra viszik.

Nem tudok másra gondolni, mint hogy ez választások előtti kampányfogás, kell Miskolc környékén némi fejlődést mutattatni - mert a sittesbhv-khoz képest még a hernyó is fejlődés.

Előzmény: pavarotti (411149)
pavarotti Creative Commons License 2014.09.04 0 0 411149

IstvánGyurinak (is):

Tegnap volt szerencsém a Nyugatiból 18.11-kor Vác felé rajtolni egy szóló flirttel. Nyomorgás volt.

Sokmindent lehet mondani, de ha 16.11-18.11-ig bármelyik (az időintervallum két végét is beleértve) helyi vonaton a jövőben szóló flirt lesz, garantáltan utasvesztést fog eredményezni.

 

Bizony, elhangzott leszálláskor a bűvös "szarok ezek a piros vonatok" szókapcsolat is.

Tudom, hogy van olyan vélemény, ami szerint S-Bahnon időlegesen csúcsban rövid szakaszon megengedhető az ülőhely-kapacitás 110-120%-os kihasználtsága, itt azonban már inkább 140-150% volt. És nem rövid szakasz, lényegében Nyugatitól Gyártelepig. 25 perc.

Kerékpár? Gyerekkocsi?

 

 

 

cs1014 Creative Commons License 2014.09.04 0 0 411148

a két állomás között, általában három-négy blokkonként található, nyílt pályán lévő ún. "überleitstelle" is bejön a képbe

 

Nos, tévedsz! Rendre 2 blokk után jön egy ÜSt. Vagy még sűrűbben. A kottában általában A és B állomások között van Sbl. A1, Sbl A2, Üst A3, stb., egészen kilenc blokkig. Annál hosszabb állomásközzel én még nem találkoztam (persze ettől még létezhet, de nem túl életszerű).

;)

Előzmény: kopaszsop (411078)
nagypapi Creative Commons License 2014.09.04 0 0 411147

A költségek itt nem számítanak.

Mi is történt:

1. 71-ről elvesznek hernyókat - itt a kapacitásuk egyébként nagyjából megfelelő volt a két Bmx betétkocsival (persze hétvégén, késő este félig üresek, de csúcsban sokszor vannak álló utasok is)

2. Kiveszik a két betétkocsit, elviszik Miskolcra a lecserélni a vezérlős szilis ingákat.

3. Mivel 71-re már nem jut elég szerelvény (eddig is voltak problémák szerelvényhiány miatt!), most jóval kisebb kapacitású flirtökkel vagy dupla dezsőkkel pótolják.

 

Villany alatt a dupla dezsőket járatni, ez meglehetős pocsékolásnak tűnik.

Előzmény: Rangun (411140)
trizs77 Creative Commons License 2014.09.04 0 0 411146

NKS összforgalmi modell 5.2 táblázat

 

Munka alapon, naponta ingázók száma 2011

 

0 - 10 km = 201.640 fő,

10-20 km = 383.232 fő,

20-30 km = 251.036 fő,

30-40 km = 113.721 fő,

40-50 km =  57.182 fő,

50-60 km =  41.132 fő,

60-70 km =  23.445 fő,

70-80 km =  14.641 fő,

80-90 km =  10.935 fő,

90-100 km = 6,795 fő,

100 km-től messzebbről = 43.256 fő.

 

GOLAZ111 Creative Commons License 2014.09.04 0 0 411145

Ezt te honnan tudod? Eddig volt parkolási díj, egyre kevesebben mennek busszal. Ha marad a parkolási díj, akkor mitől mennének többen?

Előzmény: v_peti (411142)
trizs77 Creative Commons License 2014.09.04 0 0 411144

Nemrég még 13% volt a hazai vasút részaránya holott, ahogy nézem, ezek sem annyira új adatok!

 

------------

 

A Luxemburgba küldött statisztikai adatszolgáltatásunkról (KSH) jót vagy semmit.

.........:-((

 

De hosszú évek hazai szgk használat = 60% után, ki tudja milyen megfontolásból most azt jelentettük, hogy a 60% ezentúl 66%.

Ok.

 

Több vasúti portál folyamatosan bővülő vasúti utasszámokról szól, de azért nem ilyen rózsás a helyzet.

Először is megváltoztatták a havi dolgozói és diák bérletek statisztikai felhasználási mutatóit.

Ha jól tudom most havi 44 utazással számolnak egy hivatásforgalmi bérletnél.

Vagy 46-al ?

Mindegy.

 

Mindenképpen többel, mint az évekig számolt 40 utazás.

Ez már mindjárt pár millióval megdobja az éves utasszám teljesítményt.

 

-------------

 

az itt OFF helyközi buszoknál viszont valódi utasszám csökkenés következett be.

 

 

Előzmény: v_peti (411131)
Rangun Creative Commons License 2014.09.03 0 0 411143

Nem erre gondoltam, hanem a Szilis 2 kocsis vonathoz kell jóval több energia, mint a 2 részes motorvonathoz, nagyobb vonatnál már nem ilyen egyértelmű a motorvonat előnye, mert fajlagosan kisebb a mozdony okozta túlsúly.

Előzmény: v_peti (411141)
v_peti Creative Commons License 2014.09.03 0 0 411142

Na éppen ez az, ha eltörlik, még kevesebben lesznek a buszokon!

Előzmény: GOLAZ111 (411135)
v_peti Creative Commons License 2014.09.03 0 0 411141

Na ja, mert a kétrészes Hernyóhoz kevesebb energia kell, mint a négyrészeshez,

Előzmény: Rangun (411140)
Rangun Creative Commons License 2014.09.03 0 0 411140

Meg még vontatási energiát is lehet spórolni.

Előzmény: v_peti (411139)
v_peti Creative Commons License 2014.09.03 0 0 411139

Nem így kell érteni!

 

Hanem úgy, hogy most van 2 Hernyó és egy Szili+Bhv szerelvény, de a Hernyókat fogyókúrára foghatjuk zsúfoltság teremtése nélkül, akkor a betétkocsijaik kiválthatnak szutyokbhv-kat, de mozdony nem. Ahhoz Flirt kell.

 

Előzmény: nagypapi (411134)
Rangun Creative Commons License 2014.09.03 0 0 411138

Ja, a mozdonynak még a saját tömegét is mozgatnia kell, úgyhogy jóval gazdaságtalanabb a dolog, mint a motorvonat.

Előzmény: r1232 (411137)
r1232 Creative Commons License 2014.09.03 0 0 411137

Villamos mozdony esetében ez pont nem számít, mert a szükséges vontatási teljesítmény szempontjából ez pont mindegy.

Előzmény: Rangun (411136)
Rangun Creative Commons License 2014.09.03 0 0 411136

Jobb, mint a még nagyobb teljesítményű szilivel húzni az 1-2 kocsis vonatokat.

Előzmény: 1047 005-2 (411119)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!