Minap beesik egy ballagási zakós fiatalember, hogy baj van mester... (Milyen jól ismer, mesternek szólít.)
-Mondom, az van, soroljam?
-Áhh, ... vagyok régiség kereskedő, most vettem a kocsit.
-Hát, látom... alig múlt húsz a drága, öreg Ford, de nevezzük régiségnek. (Nem vette le... :)
Az a baj, ha nem nyomom neki pörög, ha nyomnám fullad..., ha megállék pörög, ha válték fullad, de ha nem csinájja akkor jó.
Nincs neki nagy baja.
Nincs?
Áhh, mondom milyen jó, közös nevezőn vagyunk, akkor nem is sürgős, karácsony előtt lesz egy fél órám rákukkantok, addig meg visszamegyek dolgozni, mert van épp egy másik, ami egyáltalán nem pörög bármit buzerálok vele.
-Nem úgy van,... meg kell csináni.
-Jó, olyan 6000 a diagnosztika, aztán nagyjából tudni fogjuk mi lehet a baj.
-Akkor 6000 a diagnóziska és nem fog pörögni?
-Nem, 6000 a diagnosztika és utána megmondom kb. mennyi a javítás.
-Akkor miért kell a diagnóziska?
Már mindketten fáradunk...
-Mester van rá egy húszasom, csapjon bele -nyújtja a kezét- csinálja meg...
tul sok meresem nincs, es az is vegyes benyas/dizel.
en 200 mbar korulre/inkabb ala tennem a -sajat - lelektani hatart.
(mecha muszer, abszolut csucs...van precizebb.. )
nivon, vagy 710-en merve.
azt hogy az elvezetesen frocskol vissza az olaj nem tudom elkepzelni, de hogy ez felett a nyomas felett leurules gondok vannak, az biztos.
par eve volt tema itt, hogy kipuff oldal hogyan tud atengedni ily kicsi negativ nyomastol. eredmeny nem lett. .vagy nem emlekszem .. de ettol a problem meg valos.
Még Hanula Barna mesélte, hogy volt egy motorfejlesztés, ami rendre szétborult a fékpadon, mihelyt elkezdték jobban terhelni.
Ott is hasonló volt az ok, az olaj visszafolyásához a karterbe, elvileg meg volt a keresztmetszet, de az sok kis furatból állt. A felfelé áramló kartergáz (új motornál!) mégis megakadályozta az olaj visszafolyását, így "lyukat szívott" az olajpumpa, a motor meg másodpercek alatt megszorult.