Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Kisa Creative Commons License 2015.10.19 0 0 146081

Minap beesik egy ballagási zakós fiatalember, hogy baj van mester... (Milyen jól ismer, mesternek szólít.)

-Mondom, az van, soroljam?

-Áhh, ... vagyok régiség kereskedő, most vettem a kocsit.

-Hát, látom... alig múlt húsz a drága, öreg Ford, de nevezzük régiségnek. (Nem vette le... :) 

 

Az a baj, ha nem nyomom neki pörög, ha nyomnám fullad..., ha megállék pörög, ha válték fullad, de ha nem csinájja akkor jó.

Nincs neki nagy baja.

 

Nincs?

Áhh, mondom milyen jó, közös nevezőn vagyunk, akkor nem is sürgős, karácsony előtt lesz egy fél órám rákukkantok, addig meg visszamegyek dolgozni, mert van épp egy másik, ami egyáltalán nem pörög bármit buzerálok vele.

 

-Nem úgy van,... meg kell csináni.

-Jó, olyan 6000 a diagnosztika, aztán nagyjából tudni fogjuk mi lehet a baj.

-Akkor 6000 a diagnóziska és nem fog pörögni?

-Nem, 6000 a diagnosztika és utána megmondom kb. mennyi a javítás.

-Akkor miért kell a diagnóziska?

 

Már mindketten fáradunk...

 

-Mester van rá egy húszasom, csapjon bele -nyújtja a kezét- csinálja meg...

-Áhh, hagyjuk ezt...

-Jól van, akkor majd visszajövök.

 

Azért még visszafordul:

Akkumulátor, katalizátor... ?

 

 

 

 

 

 

cam aro Creative Commons License 2015.10.19 0 0 146080

ha tudnad mennyit tanultam innen..  

...megertened miert a szivem csucske az ide irogatok tobbsege. :) 

 

 

mindegy, elszallt agyam, -elnezest. 

..de .legkozelebb majd nem figyelek.. :) 

========================================

 

Előzmény: vezeték (146078)
cam aro Creative Commons License 2015.10.19 0 0 146079

latni nem, de merni lehet. 

 

tul sok meresem nincs,  es az is vegyes benyas/dizel. 

en  200 mbar korulre/inkabb ala tennem a -sajat - lelektani hatart. 

(mecha muszer, abszolut csucs...van precizebb.. ) 

nivon, vagy 710-en merve. 

 

azt hogy az elvezetesen frocskol vissza az olaj nem tudom elkepzelni, de hogy ez felett a nyomas felett leurules gondok vannak, az biztos. 

 

par eve volt tema itt, hogy kipuff oldal hogyan tud atengedni ily kicsi negativ nyomastol. eredmeny nem lett. .vagy nem emlekszem .. de ettol a problem meg valos.

 

(fal fele fordultam )

==================== 

 

Előzmény: novothauto (146072)
vezeték Creative Commons License 2015.10.19 0 0 146078

Semmi gond.

(Ha tudnád,mennyit tanultam a kemény mag írásaiból-így Tőled is...)

Előzmény: cam aro (146069)
cam aro Creative Commons License 2015.10.18 0 0 146077

erre konkretan nulla googlis talalatom van. :) 

tehat szerintem nem lettezik.. 

 

ennek csak a lenti abrad mond ellent, miszerint megis ... :D 

========================

 

 

 

 

Előzmény: 409 (146076)
409 Creative Commons License 2015.10.18 0 0 146076

Előzmény: cam aro (146074)
409 Creative Commons License 2015.10.18 0 0 146075

"Alapjárat üzemmeleg motorolajjal."

 

 Na ugye...   :-P

Előzmény: novothauto (146057)
cam aro Creative Commons License 2015.10.18 0 0 146074

csak felnihez valot talalok. :( 

Előzmény: novothauto (146073)
novothauto Creative Commons License 2015.10.18 0 0 146073

Az festék, bontott motor (csak szemléltető kép).

Amit keresel, azt a Würth gyártja, ecsetes.

 

 

Előzmény: cam aro (146071)
novothauto Creative Commons License 2015.10.18 0 0 146072

És ott látni fogod, hogy ez az a mennyiség, ami már felnyomja?

Én úgy szoktam kiadni turbó cserére az árajánlatot, hogy nem csak a 

régi turbó le, új turbó fel van benne, hanem a kötelező vizsgálatok is.

Kéri, nem kéri, eldönti az ügyfél.

 

Ebből az 1,6 dízelből több olyan is volt már, amit úgy hoztak, hogy

néhány ezerrel előtte cseréltek turbót, és megint kuka.

 

 

Előzmény: mica-r (146066)
cam aro Creative Commons License 2015.10.18 0 0 146071

bal alul piros trutyi csavar vegen. 

 

ha te tetted oda, elarulod mi az ? 

 

olyan piros/voros tomito pasztat keresek ami nem szilikon bazisu, es szaradas utan matt feluletet ad. 

szaradas utan is tapad a feluletre, nem lehuzhato mint a szilikonosok.  

nissan adja (adta, mikor meg nem csigas volt )  tekno tomitesnek, de az ugy horror, alternativat meg nem talaltam. 

illetve sok eve lattam ilyet ecsetes feju konzervben a loctitetol. azt szinten nem talalom. 

 

ha valaki, azt koszontem. 

 

Előzmény: novothauto (146065)
cam aro Creative Commons License 2015.10.18 0 0 146070

itt is. 

Előzmény: Kisa (146046)
cam aro Creative Commons License 2015.10.18 0 0 146069

elgurult a gyogyszerem. 

elofordul . :/ 

Előzmény: vezeték (146045)
mica-r Creative Commons License 2015.10.18 0 0 146068

Az a VR6 volt. 

Tudnék olyan motort mondani, aminél elmaradt ez a teszt...

Előzmény: Kisa (146067)
Kisa Creative Commons License 2015.10.18 0 0 146067

Kösz, így már teljesen érthető.

Még Hanula Barna mesélte, hogy volt egy motorfejlesztés, ami rendre szétborult a fékpadon, mihelyt elkezdték jobban terhelni.

Ott is hasonló volt az ok, az olaj visszafolyásához a karterbe, elvileg meg volt a keresztmetszet, de az sok kis furatból állt. A felfelé áramló kartergáz (új motornál!) mégis megakadályozta az olaj visszafolyását, így "lyukat szívott" az olajpumpa, a motor meg másodpercek alatt megszorult. 

Előzmény: novothauto (146065)
mica-r Creative Commons License 2015.10.18 0 0 146066

Ez a kartergáz nyomás az olajbeöntő sapkánál is látható, nem?

Előzmény: novothauto (146065)
novothauto Creative Commons License 2015.10.18 0 0 146065

Egyszerű, azt látod, hogy itt fröcsög fölfelé az olaj. Jó állapotú motornál itt nulla mennyiség jön visszafelé, egy csepp sem.

 

 

 

Előzmény: Kisa (146064)
Kisa Creative Commons License 2015.10.18 0 0 146064

Érdekes infó, de kifejtenéd egy kicsit, nem teljesen értem.

 

Már csak azért is, mert pár hónapja volt egy ilyen HDI-n épp ilyen hibám, kimúlt a kipuf. oldali tömítés, nyomta az olajat a katalizátorba.

Kapott új nyomó- és visszafolyó csövet, hollandereket. A nyomóoldalt ellenőriztem, de a visszafolyót, bevallom nem.

Kösz!

Előzmény: novothauto (146061)
novothauto Creative Commons License 2015.10.18 0 0 146063

"vagy nagyon sok melóval jár"

 

És sajnos ezért nem is végzik el 90 százalékban.

Pedig ha kenési hiba miatt döglött meg a turbó, akkor fontos lenne.

 

 

Előzmény: Kisa (146062)
Kisa Creative Commons License 2015.10.18 0 0 146062

Gyári adat nem mindig van, de a felújított turbók mellé adott papíron általában szerepel ez a mérés, ellenőrzés is. 

Hozzá kell tenni, legtöbb esetben szinte kivitelezhetetlen, vagy nagyon sok melóval jár.

 

Előzmény: mica-r (146060)
novothauto Creative Commons License 2015.10.18 0 0 146061

Még egy az 1.6 HDI/TDCI motorhoz.

Igen sűrű a turbóhiba, mint ahogyan a garanciális pofon is az lehet, kellő körültekintés nélkül.

A visszafolyás-mérésnek az is az értelme, hogy láthatóvá válik az olajszűrő ház melletti pöcs,

ahol gyakran gejzírként fröcsköl fölfelé az olaj. Ez kurva hamar kinyomja a turbó kipufogó

oldali labirint tömítését.

 

Ha ez tapasztalható, egy veszteségmérés mindent elárul.

 

 

mica-r Creative Commons License 2015.10.18 0 0 146060

Nem tudom, minden gyártónál van-e ilyen mérési adat.

D4D vizes turbónál kevés az esély. Benzineseknél inkább.

 

Előzmény: novothauto (146058)
novothauto Creative Commons License 2015.10.18 0 0 146059

Vegyél egy turbó olajzócső csavar, fúrasd ki és forrasztass bele egy csövet.

Erre tudsz mérőórát csatlakoztatni (én így szoktam).

A legtöbb turbó visszafolyó mennyisége általában befér fél perc alatt 2-4 dl

közötti sávba.

 

Ha alapos akarsz lenni, elvégzed mind a két mérést üzemmeleg motornál

alapjáraton.

 

 

Előzmény: technikman (146052)
novothauto Creative Commons License 2015.10.18 0 0 146058

Ha kenési hiba miatt megy tönkre egy turbó, én nem csak a belépő nyomást

szoktam nézni, hanem a visszafolyást is.

 

Jobb a békesség.

 

 

Előzmény: mica-r (146054)
novothauto Creative Commons License 2015.10.18 0 0 146057

Alapjárat üzemmeleg motorolajjal.

Előzmény: novothauto (146056)
novothauto Creative Commons License 2015.10.18 0 0 146056

Miért ne létezne? 1.6 HDI 30 másodperc 3 dl.

 

 

Előzmény: 409 (146055)
409 Creative Commons License 2015.10.18 0 0 146055

Komolyan létezik ilyen adat??  Csodálkoznék.  Ehhez minimum tudni kellene a fordulatszámot, olajhőmérsékletet, olajminőséget.

Előzmény: technikman (146052)
mica-r Creative Commons License 2015.10.18 0 0 146054

Legkisebb átmérő a nyomóoldalon, meg keresztmetszet. Ebből már lehet számolni. 

De talán meg lehet mérni az olajnyomást, meg ránézni a nyomócsőre. Dízelnél nem valószínű hogy bekokszosodik.

Előzmény: technikman (146052)
409 Creative Commons License 2015.10.18 0 0 146053

"ezentul ignoralom a hasonlo..."

 

No, kezded már érteni. :))   Cervantes, meg a szélmalmok.......

Előzmény: cam aro (146044)
technikman Creative Commons License 2015.10.18 0 0 146052

Sziasztok!

Hogy miken töritek a sorokat!  :)

 

Egy kérdés:

Toyota D4D 2.0 A turbó olaj visszafolyócsövön mennyi a mennyiség időarányosan?

Tudom hogy valahol olvastam, de most sehol nem találom...

 

Előzmény: JAMIE222 (146051)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!