Keresés

Részletes keresés

zjakabfi Creative Commons License 2014.09.05 0 0 411195

Gondolom azért onnan, mert ott tud szerelvényt cserélni a páros Ripi Ropival... Kíváncsi vagyok, a páratlan késése miatt elverték-e a párost, vagy adtak valami ócska Bhv-t. :) Hát, horvát területre +43-mal lépett be.

 

Előzmény: zjakabfi (411194)
zjakabfi Creative Commons License 2014.09.05 0 0 411194

Pedig Kiskorpádtól-Dombóvárig volt busz. Tehát a kiskorpádi érkezést és a dombóvári indulást jelzi a piros szám.

 

A zöld szín pedig azt jelenti, hogy egy nemzetközi vonatot illene kerülőútvonalon közlekedtetni, ha több hetes / hónapos buszpótlásos vágányzár van. (Ez persze vicc, no meg a déli part sem járható már át.)

 

Előzmény: Gulper (411193)
Gulper Creative Commons License 2014.09.05 0 0 411193

A szöveg nem sok összefüggést mutat az ábrával:

 

Előzmény: Gulper (411190)
GOLAZ111 Creative Commons License 2014.09.05 0 0 411192

Kérdés, hogy kinek mekkora az akkora.

 

Tavaly nyár végén (amikor a Ludmillák már ott voltak, de még nem túl régen) kb. 38 fok lehetett árnyékban. Lehetett választani, Tesco busz, ingyen, az árúház mellé besúvasztott megállóból, amiről ordít, hogy tkp. leszarták az egészet, csak mégis megyen valami. Vagy x száz méter gyalog a buszig. Ott is nagyjából hasonló a megálló kialakítása.

Ez egy új létesítmény, már amikor megépült régen vége volt annak, hogy majd mindenki az üzem - közért - lakótelep között akar ingázni egy Ikarus 280 - assal.

 

Nem hiszem, hogy sokkal többe került volna, ha úgy alakítják ki, hogy az árúház mellé tudjanak beállni a buszok, és rendes körülmények között lehessen várakozni. Kijelző, légkondi, bejárat mellett peron és így tovább.

 

De még van rengeteg hasonló példa. Ezeken nem segít a felemelt parkolási díj, mert legfeljebb senki sem megy a belvárosba sem autóval, sem sehogy.

 

A vasútnál kb. ugyanez a helyzet. Jelenleg lenne még utas is, csak kb. 2 éve áll a 2 - es vonal, de majd egyszer 70 perc alatt érnek a vonatok Esztergomba. Tengerparti vonatot természetesen két pályaépítésen át kell küldeni, de legalább bunkó a kalauz is. Tudom, hogy nem a MÁV - nál dolgozók felelősek ezért, de a MÁV - nál nem dolgozók hülyesége is őket is érinti. És akkor még nem beszéltünk arról, hogy különböző utasigényeket is ki kellene elégíteni, mert, hogy a Railjeten van állóhely kevés lesz. Aki egyszer - kétszer végignyomott egy ilyen utat nem fog felszállni a Desirora sem, ha nem muszáj. Segít ezen a parkolási díj?

 

Előzmény: v_peti (411173)
GOLAZ111 Creative Commons License 2014.09.05 0 0 411191

De igen! Azért vannak az Usgyik is! Így már megérte.

Előzmény: manhattani (411184)
Gulper Creative Commons License 2014.09.05 0 0 411190

Én is buszra gondoltam, de nem tudom kiegerészni Elvirából, hogyan, mettől-meddig is megy manapság ez a vonat-busz kombináció.

 

Tegyük fel, a lila vonal a vonat Kaposvárig, a piros csík a Kaposvár- Bp. buszos pótlás, de mi a méregzöld a déli parton ?

Előzmény: zjakabfi (411188)
smith Creative Commons License 2014.09.05 0 0 411189

Nem az vót! :-)

De hát ez nem is robbantótest!

Bomba miatt lármáztak Székesfehérváron, még a vonatok is leálltak. Aztán jöttek a tűzszerészek. Tovább »

forrás: Index.hu

Előzmény: htibor (411185)
zjakabfi Creative Commons License 2014.09.05 0 0 411188

Talán a buszos pótlást jelzi így? 2 napja is így látszott. Egyszer az Istriánál láttam nyáron ilyet.

 

Előzmény: Gulper (411187)
Gulper Creative Commons License 2014.09.05 0 0 411187

Ilyen vonatinfó térképet még nem láttam, és nem is értem, mi van rajta:

 

5341 008-0 flirt Creative Commons License 2014.09.05 0 0 411186

Az okoskodás netovábbján még azt se sikerült eltalálni hogy melyik szakaszt "zárták le"... 
(Pocsaj-Esztár és Nagykereki állomások között volt vonatpótlás, aztán a 36736-oson szemléltették hogy hogyan kell az utazóközönséget a legnagyobb mértékben megszívatni.)

Előzmény: trizs77 (411178)
htibor Creative Commons License 2014.09.05 0 0 411185

...és egy másik is:

 

A székesfehérvári vasútállomásnál is világháborús robbanótestet találtak péntek délután - közölte a Magyar Honvédség tűzszerész ezredének kommunikációs tisztje az MTI-vel. Várkonyi Melinda elmondta: vélhetően a vasúti forgalmat is korlátozzák majd. A tűzszerészek még úton vannak, de a helyszínről származó információk szerint egy nagyméretű bomba került elő.

http://www.szekesfehervar.hu/index.php?pg=news_135818

 

 

Előzmény: trizs77 (411178)
manhattani Creative Commons License 2014.09.05 0 0 411184

>Nyilván nem várja tőlük senki már újra az évi 17 millió tonnát.

 

Hát ne is várja :-)

Amit kapott tőlünk, azt sok-sok év múlva, 50%-on, Mig-29-esekkel törlesztette :-)

Nekünk meg nem kell a vizes, alacsonyabb fémtartalmú "vasércük" Krivoj Rogból.

Előzmény: trizs77 (411181)
manhattani Creative Commons License 2014.09.05 0 0 411183

Nem ki, hanem mi :-)

Volt MÁVos járműjavító kapacitásról írtál, én arra feleltem, hogy a miskolci volt MÁVos (járműjavító kapacitás) alig győzi a munkát.  :-)

Előzmény: trizs77 (411181)
Rangun Creative Commons License 2014.09.05 0 0 411182

A szlovákok lenyúlták a munkát, még a Dunaferrt is rajtuk keresztül látjuk el.

Előzmény: trizs77 (411175)
trizs77 Creative Commons License 2014.09.05 0 0 411181

Azt nem tudom ki az a volt miskolci MÁV-os.

 

Azt viszont igen, hogy Záhonyban minden kocsikapocs meghúzására - sajnos - bőven van idő.

 

Nyilván nem várja tőlük senki már újra az évi 17 millió tonnát.

De hogy már az évi 2 millió tonna is csak vágyálom legyen ?

Azért van aki optimista és szerinte annyi meglesz mint tavaly (2,7 millió tonna.)

 

Én meg csodálkoznék ha meglenne.

 

 

Előzmény: manhattani (411180)
manhattani Creative Commons License 2014.09.05 0 0 411180

Azt hallottam, a miskolci volt MÁVos alig győzi a munkát.

Előzmény: trizs77 (411175)
paca664 Creative Commons License 2014.09.05 0 0 411179

Hivatalos: A jv. nem fogadhatja el, főleg ha volt pénztár is az állomáson. Ha nem volt és tényleg ezen múlt a jegyváltásod, akkor a leadási macera végén a büntetést elengedhetik.
Magán: fizess mindig és mindent kártyával, de legyen nálad ésszerű összegben papírpénz tartaléknak. Nálam hónapok óta ugyanaz a pár darab ezres pihen...

Előzmény: sssey (411172)
trizs77 Creative Commons License 2014.09.05 0 0 411178

MÁV: Robbanótest miatt lezártak egy vasútvonalat

 

2014. 9. 5. 13:21

 

Tűzszerészeti intézkedés miatt pénteken déltől lezárták a Debrecen-Nagykereki vasútvonalon a Sáránd és Nagykereki közötti pályaszakaszt - tájékoztatta a Mávinform sajtóügyeletese az MTI-t.

 

 

Kavalecz Imre közölte: a MÁV vonatpótló autóbuszokat rendelt a helyszínre annak érdekében, hogy a tűzszerészeti vizsgálat ideje alatt is biztosítani tudja az utasok elszállítását. Ez kisebb késéseket okoz.

 

A Mávinform értesülései szerint azért kellett lezárni a vasúti pályát, mert a sínek melletti földmunkák során lövedéket találtak - közölte a sajtóügyeletes.

 

Várkonyi Melinda, a honvédség tűzszerész alakulatának kommunikációs tisztje az MTI-nek azt mondta, hogy egy robbanótestgyanús tárgy került elő a földből, a vasúti pályától, mintegy 2 méterre.

 

A tűzszerészek elindultak a helyszínre a tárgy azonosítása érdekében - mondta a referens.

 

Szerző: MTI

paca664 Creative Commons License 2014.09.05 0 0 411177

Bár gyakorlatilag ez a ma létező legfejlettebb hangos technológia (TTS), "kézzelfogható" ismérve a tagolt és érthető beszéd, a vasút jeles barátainak pár hete megjelent hozzászólásai szerint ez sem elég jó, sőt kifejezetten rossz.

Előzmény: DAttis (411174)
Lovrin Creative Commons License 2014.09.05 0 0 411176

"Záhonyt se ártana ellátni munkával"

 

Türelem, majd ha megvalósul a magyar-orosz határ :)

Előzmény: trizs77 (411175)
trizs77 Creative Commons License 2014.09.05 0 0 411175

Sikerül üzletet hozni a döglődő vasúti járműgyártó kapacitásainkba ?

 

http://vs.hu/putyin-szankcionalt-bizalmasaval-targyalt-mav-vezer-david-ilona-0905?utm_source=hrkrs&utm_medium=rss

 

Bármilyen megrendelés jól jönne.

 

------------------------------

 

Záhonyt se ártana ellátni munkával :

 

 - mert a régi évi 17,2 millió tonna árú,

 - előbb lecsökkent évi 6 millióra (kb. 2006-ra)

 - azután tavalyra évi 2,7 millió tonnára,

 - idén meg már az évi 1 millió tonna,

 

mint cél is rezeg.

 

 

DAttis Creative Commons License 2014.09.05 0 0 411174

Jéé, ma teljesen új hang volt az utastájékoztató a Kelenföld állomáson (vajon csak ott vagy máshol a fejpályaudvaron is).
Egy női hang (ismerős, szerintem a közszolgálati TV-ből ismerős "egyik híradós" - kedvelem a hangját egy kellemes megjelenésű és hangú hölgy).
Fura volt, hogy nagyon tagoltan és érthetően mondja be a vonatokat az állomásokat, így első hallásra mintha valami különleges információ lett volna nem a szokásos menetrendi

v_peti Creative Commons License 2014.09.04 0 0 411173

Nem, de a többség nem cipel akkora cuccot, hogy autó kelljen hozzá.

Előzmény: GOLAZ111 (411171)
sssey Creative Commons License 2014.09.04 0 0 411172

Ma egy START-jegyautomata eddig nem látott üzenettel fogadott:

A 150 Ft-os jegyemet csak bankkártyával vagy bankjeggyel fizethetem ki.

Kifizettem kártyával, de a kérdés adott:

A jv elfogadná-e indokként ha történetesen csak aprópénz lett volna nálam?

Vagy megbüntet, mert a START üzemeltetésében lévő automata nem fogad el törvényes fizetőeszközt?

 

sssey

GOLAZ111 Creative Commons License 2014.09.04 0 0 411171

Miért, csak az utazzon tömegközlekedéssel, akinél semmi cucc nincs?

Előzmény: v_peti (411169)
vrobee Creative Commons License 2014.09.04 0 0 411170

Nyilván ez sok helyen így van - mondjuk az 1-esen látványosan - de azért biztos van kivétel, mondjuk ha csúcsban egy ütemen felüli gyorsított vonatra nem flirt ugrik be, az működhet.

 

Avagy: napközben/este, amikor lényegesen kevesebb egység elég ugyanazon vonalak kiszolgálására, nehogymár ne forogjon be a flirt máshová, ahol csúcsban kényszerűségből nem flirt megy, mert nincs elég.

Előzmény: r1232 (411164)
v_peti Creative Commons License 2014.09.04 0 0 411169

Miért? Szerinted mindenki cuccot cipel minden nap?

Előzmény: GOLAZ111 (411168)
GOLAZ111 Creative Commons License 2014.09.04 0 0 411168

De eddig is emelték, és nem csökkent az autók száma. Bár Szombathelyen nekem nem tűnt fel, hogy túl sok lenne.

 

Azzal pedig máshol sem akarnak semmit kezdeni, hogy ekkora városban a közlekedők egy része gyalogol, vagy biciklizik, vagy autóval megy. Igazából a jegyárcsökkentés sem lenne megoldás, mert, ha 100 forint lenne a jegy, akkor mennyivel többen cipelnék el a 4 zacskó cuccot a Tescotól a buszmegállóig?

Előzmény: v_peti (411154)
GOLAZ111 Creative Commons License 2014.09.04 0 0 411167

Ebben az jó, hogy semmivel sem lesz jobb, mint most, de legalább egy rakás pénzbe került.

Előzmény: trizs77 (411165)
paca664 Creative Commons License 2014.09.04 0 0 411166

Ha a MÁV Nosztalgiánál ez nem fontos kérdés, akkor szerinted mi?

Előzmény: trizs77 (410662)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!