Keresés

Részletes keresés

ha-lo Creative Commons License 2005.04.21 0 0 416

Úgy látom nincsen túl nagy kínálat.

Javaslom csinálj egyet sk!

Előzmény: Pierre2cv (387)
tabulator Creative Commons License 2005.04.20 0 0 415
Helló WooDoo!
Őszintén irigyellek. De nem úgy mint engem egy fickó a tesco parkolójában, amikor aszonta a nejének: nézd milyen verdája van, hogy dögölne meg. Az autó nem is az enyém. Sőt nekem nincs is autóm.
Szóval, mindössze hároméves vitorlázó pályafutásom allatt, én is megéltem ilyeneket.
Pl. a gomoly alatt kavarog a hó, lejjebb ez már eső, aztán meg száraz minden, az eső szétpárolgott. A légi kalandoknak vége szakadt, ezután kezdődött Életem Legnagyobb Repülős Élménye, de ez itt nem az a topik.
Most az foglalkoztat leginkább, mit kezdjek a kipufogóval?
Tudom, hogy minden elemének fontos funkciója van node a sárkányhoz túúúl hosszú. Mi a teendő szerintetek, hajtsam össze? (vajon a 4 ütemű Rotaxban hogy van ez megoldva?)
Tab.
Előzmény: WooDoo (414)
WooDoo Creative Commons License 2005.04.18 0 0 414

Ez még 2002 májusában volt, abban az időben még sokat repültem vontatásból.

Aznap gyönyörű idő volt, kicsit élénk széllel, rohantam is ki a reptérre. Nagy meglepetésemre a vontatópilótám a toronyban ücsörgött és beszélgetett a többi sárkányossal. Azt mondták túl nagy a szél. Megnéztem a műszert, 5 m/s átlag, 8-as lökésekkel, ez éppen jó távrepülésre, le is mentünk gyorsan a hangárhoz. Szerencsére nálunk nyitva lehet tárolni a gépeket, ezért néhány perc múlva már startoltunk is. Kb. 600 m-en oldottam egy tuti emelésben, ebből rögtön kitekertem 3000 m magasra. Még volt kb. 100 m a felhőalapig, de nem volt kedvem befelhőzni, mert majd meg fagytam a napon is. Bomba idő volt aznap, csak tekerni kellett a 4-5 m-es emeléseket, utána meg lehetett jó nagyokat siklani. Aznap Debrecenből egészen az ukrán határig repültem. Térkép, gps nem volt nálam, de emlékeztem, hogy a Tiszát még átrepülhetem, mert az bejön magyar területre. Utána óvatosan haladtam, figyeltem hogy merre mennek az utak, és végül a határsávban szálltam le. Gyönyörű volt a délutáni napfényben fürdő kárpátaljai hegyek látványa, az ilyen élményekért érdemes repülni.

Előzmény: Jesu (413)
Jesu Creative Commons License 2005.04.18 0 0 413
3000m felett? :) WoW Leírnád ez hogy, és milyen körülmények között jött össze? Engem (meg biztosan mást is) nagyon érdekelne! Akár magánban is!
Előzmény: WooDoo (411)
T.o.m.i Creative Commons License 2005.04.18 0 0 412

"Helló T.o.m.i! Lehet hogy láttad?
http://www.bilsamaviation.com/ suzuki konverzió Lengyel, fogaskerekes hajtómüvel
http://www.airbridge.narod.ru/index.html angol verziója elég ramaty"

 

Ezeket nem ismertem, ahonnan én lopom az ötleteket: http://www.airtrikes.net/klass.shtml

 

Itt  akár kitet is rendelhetsz a Suzuki konverzióhoz.

 

Üdv: T


 

Előzmény: tabulator (406)
WooDoo Creative Commons License 2005.04.17 0 0 411

A boltban kapható tárcsákkal csak két gond van, drágák, és nagyon nehezek, mert szürkeöntvényből (vas) készülnek. Az én áttételem nehezebb lett volna mint a motorom, ha a készen kapható tárcsákat használtam volna. Ha esetleg az 1 darabos gyártás miatt nem is lenne sokkal olcsóbb a tárcsa legyártása, egy csomó súlyt akkor is megspórolsz. Ráadásul a kész tárcsákban csak egy vezető furat van, azt még ki kell esztergáltatnod a tengelynek, vagy a csapágyháznak megfelelő méretűre, és azt sem csinálják meg ingyen.

A motoros szárnyakban nem vagyok kompetens, nálunk csak apollók vannak, meg 1 AirCreation. Keresni kellene valakit, aki repül a Bogdola szárnyaival, Ő biztosan tudna Nekem egy ukrán Poiszk-06 gépem volt, néhány évig repkedtem vele, de nem kedveltem meg igazán a motoros repülést. Most is csak azért van a hátam mögött motor, hogy ne kelljen egy vontatópilótának könyörögnöm azért, hogy a levegőbe jussak.

Érdekes, hogy motorral még csak 2200 m-ig emelkedtem, motor nélkül pedig már voltam 3000 m felett is!

Előzmény: tabulator (405)
WooDoo Creative Commons License 2005.04.17 0 0 410

Nálunk már készült diesel motoros trike!

Egy 1600 cm3-is citroen dieselmotort szereltek be egy egyedi trájkba, de nagyon gyenge volt. Szereltek rá turbót, de azzal sem lett sokkal jobb. Később már intercooler is volt rajta, de végül tönkrement a motor a sufnituningtól.

Az alapötlet (a diesel motor) szerintem nem volt rossz, de a kivitelezés nagyon gyatrán sikerült. Borzalmas kókányolás volt az egész trike, tele konstrukciós hibákkal. Pl. a fa légcsavart a közvetlenül a ledkerékre szerelték, úgy hogy az eredeti ledkerékfelfogató csavarokat kicserélték hosszabbakra. Persze a fába semmilyen távtartót nem tettek, és a gagyi 5.6-os tövigmenetes csavarok eltörtek, a ledkerék meg lerepült. Még szerencse hogy agyon nem ütött valakit!

 

Előzmény: Jesu (404)
tabulator Creative Commons License 2005.04.17 0 0 409
1:200 000 méretarányú autóstérkép (esetleg reptérkép) a legjobb. A reptérképeken sok olyan infó van amlyik nem segíti, hanem bonyolítja a navigációt. A hasznavehető infót másold át az autóstérképre, de az is jó ha útvonal tervet rajzolsz és azt használod.
Előzmény: MiQ AN650 (407)
Törölt nick Creative Commons License 2005.04.16 0 0 408

Szia!

Nézz el a www.hungaryairport.hu oldalra. Ott részletes infókat találsz a hazai repterekről. Utána kinyomtatod magadnak.

üdv  Tóni

Előzmény: MiQ AN650 (407)
MiQ AN650 Creative Commons License 2005.04.16 0 0 407

Figyutok ! Honnan tudok reptérképeket, vagy turista térképeket letölteni?

Motoros sárkányos kisebb (20-30 km-es) "távrepülésekhez".

 

tabulator Creative Commons License 2005.04.16 0 0 406
Helló T.o.m.i! Lehet hogy láttad?
http://www.bilsamaviation.com/ suzuki konverzió Lengyel, fogaskerekes hajtómüvel
http://www.airbridge.narod.ru/index.html angol verziója elég ramaty
Előzmény: T.o.m.i (394)
tabulator Creative Commons License 2005.04.16 0 0 405
Kösz az eddigi ötleteket, komoly segítség ez nekem.
A Powerbelt kft. tárcsákat és minden egyéb szükséges komponenst forgalmaz. Olcsóbb a tárcsákat elkészíttetni?
Nálunk ellenérzések vannak a Bogdola termékekkel szemben. Szeintem a Serpa jó szárny, tévednék?
Előzmény: WooDoo (403)
Jesu Creative Commons License 2005.04.15 0 0 404
Nem gondoltatok még diesel motorra? FIAT MPI (HDI?) 1.290 ccm, 75 LE / 200NM. Egy autószerelő klubtársam már nagyon pedzegeti itt nálunk, hogy meg kéne vizsgálni jobban. Szerinte kb. 50-60kg lehet lecsupaszítva. Persze ez a legdrágább, az biztos... De az üzemeltetése egy csoda lehet.
Előzmény: WooDoo (403)
WooDoo Creative Commons License 2005.04.15 0 0 403

Erdetileg én is építész lennék, de az elmúlt 15-20 évben annyi gépet faragtam (sárkányszállító hegymászó gép, lepörgős és stabil kétdobos csörlő, motoros sárkány stb.), hogy egészen kikupálódtam gépészetileg.

 

A Raket motorhoz egyszerre több fogastárcsát szoktam legyárttatni, mert akkor jelentősen csökken a fajlagos költség, ui. többe kerül a gépbeállítás, mint a fogastárcsák marása. Nekem 25 mm széles, 72 és 20 fogú tárcsákat szoktak gyártani, legutóbb 3 párat csináltattam és így 12e Ft-ba került az áttétel gépmunkája. Ebben benne volt a tárcsák esztergálása, és a reteszhornyok vésése is.

Ha nagyobb a fogszám, és szélesebb a tárcsa, több lesz a gépmunka, de egy 2x olyan széles tárcsa nem kerül 2x annyiba.

 

Beszéltem régebben egy NewYorkban élő sráccal, aki szintén suzuki (geo) motort akart a repcsijébe építeni, és Ő mondta, hogy azért szeretik a fogazottszíjat, mert az kiegyenlíti a motor torziós lengéseit. Jó lenne valami orosz gumibetétes fogaskerékáttétel is hozzá, de az túl nehéz, és a kanadai forgalmazó nagyon felemelte az árát. Azt is mondta, hogy Ők a legrégebbi karburátoros motort használják, mert az a legkönnyebb, és egyszerű a tuningolása.

 

Szerintem a hunulneten kérdezz rá, hogy milyen áttételt használnak a suzukihoz, és jobb lemásolni egy működő konstrukciót, mint ha kisérletezni kezdenél. Szegeden repülnek suziki motoros sárkánnyal, de szerintem van máshol is.

Előzmény: tabulator (402)
tabulator Creative Commons License 2005.04.14 0 0 402
Általában nem, de most sajnálom, hogy nem vagyok gépész, se autószerelő akkor könnyebben boldogulnék. Én a VW 1,6-os léghűtéses boxer, és a Subaru Impreza TS 1.6-os vizes boxerján keresztül jutottam a háromhengeres, ezres Suzukiig. Ez a motor a (G 10) a maga nemében unikális. Az említettek közül ennek a legjobb a fajlagos (motortömegre vonatkoztatott) teljesítménye 67kg/60LE. Közel áll a Rotax 582-höz, 61kg/65LE fogasztása csak kicsivel kevesebb ahogy a teljesítménye is de tartósság és zajszint (vibráció) tekintetében lényegesen jobb, korszerűbb motor, injektor, aut. hidr.-s szelepálltás stb. Az ára pedig jóval elérhetőbb mint az 582-sé.
Ma kaptam árajánlatot egy konvertálásra szakosodott külföldi cégtől. A már említett homlokkerekes hajtómű amit direkt a Suzukihoz gyártanak - 500 USD.
Mennyiért készítenek Magyarországon egy, mondjuk fogazottszíjas hajtoművet a Suzukimra? Én is megbízom az ilyen hajtásokban.
Előzmény: WooDoo (400)
WooDoo Creative Commons License 2005.04.14 0 0 401

Van egy új börze a neten!!!! A motoros sárkánytól a hátimotoros ernyőig bármit lehet hirdetni.

 

http://ulpiac.uw.hu/

WooDoo Creative Commons License 2005.04.14 0 0 400

Nem kell megíjedni a fogazottszíjas áttételektől, a Powerbeltnél ingyen kiszámolják mekkora tárcsák és milyen méretű szíj kell az áttételhez, és megadják a pontos tengelytávot is. Régebben találtam egy fogazottszíjas hajtásokat méretező programot a neten, biztosan valami hasonlóval dolgoznak, mert telefonon néhány perc alatt megkaptam a kért adatokat.

A hagyományos ékszíjakat nem javasolnám, mert túl sok lenne a teljesítményveszteség, szíjanként min. 1-2 lóerő. A mikrobordás (hosszbordás, poly V, stb.) szíjak már jobbak lennének, de csak CNC gépen lehet tisztességesen megcsinálni a tárcsákat, és ezért talán még drágább lenne mint egy fogazott tárcsa. Az ékszíjaknál, és a hosszbordás szíjaknál is van egy kis csúszás, és gyakran kell ellenőrízni a szíj feszességét.

 

Ezzel szemben a fogazottszíjaknak a legjobb a hatásfoka, és ha jól van méretezve több ezer órát is kibír. Amikor a gépemhez áttételt terveztem, sokan próbáltak lebeszélni a fogazottszíjról, de szerencsére nem hallgattam rájuk. Találtam a közelben egy gépműhelyt ahol profi tárcsákat tudnak gyártani lefejtőmaróval.

 

Először Dayco RPP-plusz szíjakat használtam, de később a Powerbelt Omega HP szíjakra váltottam, mert ezek fele annyiba kerülnek, és ugyanolyan jók. 8 mm-es osztású szíjakat használok, és Perunal 215 alu rúdanyagból, vagy Certal vastaglemezből csináltatom a tárcsákat. A 15 Le-s Raket motoromhoz 20 mm széles szíjat használok, a 23 Le-s Hondához 30 mm szélességűt csináltam, egy Rotaxhoz pedig 50 mm széles szíjhajtást készítettünk. Az áttételek tökéletesen működnek, még a szíjfeszességet sem kellett állítani. Van a klubban egy Horizont, és egy Subaru is, amelyeken fogazottszíjas áttételek vannak, kb. 8 éve használják a gépeket, de egyikkel sem volt gond.

 

A Suzukihoz 80 mm széles szíjat szokta használni. A sima fogaskerékáttétel nem jó hozzá, csak a hardi tárcsást szabad rátenni.

Előzmény: T.o.m.i (398)
T.o.m.i Creative Commons License 2005.04.13 0 0 399

"Suzuki G 10 főtengely fordulatszámának 1/2,5-es csökkentéséhez. (Max nyomaték: 78 N/m. Max. ford. sz. 5 800 1/perc"

 

Nekem Subaru J10 motorom van, majdnem azonos a G10-el, csak sajnos a blokk vas.

Adatai:3 hengeres soros 997 ccm 54 Le 6000 f/percen, 85 Nm 3600 f/percen szárazon  jelenjeg 65 Kg.

Még megpróbálok valamit leszedni róla, ami nem túl fontos :-)

 

T.

Előzmény: tabulator (397)
T.o.m.i Creative Commons License 2005.04.13 0 0 398

 

Tulajdonképpen csak egy közdarabot kellene maratni, vagy öntetni aluból+Rotax áttétel és kész, csak marha drága (nekem). Ja meg asszem fordított a forgásirány mint a Rotaxé.

Ezért úgy döntöttem, hogy jó lesz a szíjhajtás is.

Először bordásszíjban gondolkodtam csak naiv módon méreteztetni akartam.

Mikor kiböktem hogy sárkányhoz kellene, rögtön elirányítottak egy mérnökhöz, aki potom 30000 Ftért megmondta volna, hogy mekkora szíj kell nekem.

Úgyhogy maradok a normál ékszíjnál. Most agyalok a konkrét kialakításon.

 

Üdv:T

Előzmény: tabulator (397)
tabulator Creative Commons License 2005.04.13 0 0 397
Az az "elég" amit tudok az nem sok, tul.képp ahhoz elég, hogy belássam: nekem nem megy a dolog.
Pedig csak egy buktató van és az a reduktor.
Egy egyfokozatú, homlokkerekes, külső (ferde) fogazású fordulatszám csökkentő reduktor kellene Suzuki G 10 főtengely fordulatszámának 1/2,5-es csökkentéséhez. (Max nyomaték: 78 N/m. Max. ford. sz. 5 800 1/perc, értékekhez tartozó legkisebb méretben.)
Azt nyomozom jelenleg, hogy ki vállalná az elkészítését és mennyiért.
Előzmény: T.o.m.i (394)
AN650_MiQ Creative Commons License 2005.04.11 0 0 396

Sokszor látok a kisrepülők, motoros sárkányok műszerfalán papírcetlikkel felragasztott "magyarított" műszer feliratokat és ciril betűs mérőműszereket...

 

Ezért bedobnám ide a közösbe az alábbi infót :

 

Számítógépes gravírozással foglalkozom unalmas perceimben, ha tehát bárkinek szüksége lenne garvírozott feliratokra, esetleg műszer előlapokra, vagy hasonlókra,

akkor bátran keressen !

 

Írjon nekem az m.zsolnay@axelero.hu-ra, akit érdekel a dolog !

 

Üdv,

MiQ

WooDoo Creative Commons License 2005.04.08 0 0 395

A gyalogsárkányok teljesen mások mint a motoros szárnyak. Sokkal kezelhetőbbek, nagyobb a siklószámuk, és nem merülnek mint egy balta. Persze a régi magyar gyaloggépek még elég kemények voltak, előfordult hogy azért kellett leszállnom, mert teljesen elfáradtam repülés közben. De a korszerűbb nyugati gépekkel már álom a repülés, alig vannak kormányerők. Pl. a 12 éves Wills Wing szárnyamon már van szervó és váltó is. Az sem mindegy mennyire rugalmas a váz, egy motoros szárnyat jól megerősítenek, ezért túl merev lesz a váz, nem tud deformálódni, ami pedig nagyban rontja a fordulékonyságot.

Mivel a legtöbb motoros pilóta csak napnyugta előtt jön ki a reptérre, és az esti gyógyos időben köröznek a reptér felett, nekik nem számít ha nagyok a kormányerők, úgysem repülnek turbulens időben.

A motoros sárkányozás "csak" közlekedés a levegőben, én inkább szabadon szeretek repülni, mint a madarak. Számomra az az igazi repülés, amikor motor nélkül, szűk spirálban zuhanok felfelé. A varió folyamatosan sípol, a felhőalap gyorsan közelít, kicsit hagyom magam beszívódni a harangba, majd amikor eltűnik a talaj megcélzom a felhő világosabb oldalát, és kiesek a felhő oldalán. Alattam kis páracsomók, árnyékom szivárványgyűrűben látható a felhő oldalán.... Kár hogy a sárkányosok nagy része sohasem éli át ezt az élményt. Persze termikes időben dolgozni kell a trapézon, de nem annyira vészes mint ahogy sokan gondolják, nem kell megszakadni az erőlködéstől, és én birom a hullámvasutat. Egyébként nem kell mindig birkozni a géppel ha belerepülsz egy termik szélébe és kiborít. Jobb ha hagyod fordulni a gépet, és egy 3/4 fordulat után megcélzod a termik közepét.

Előzmény: tabulator (393)
T.o.m.i Creative Commons License 2005.04.08 0 0 394

"Nálunk mindenki barkácsol, van minden, az igényestől az elképesztőig. A "profi" szintű kivitelek esetében is hiányzik az alapos műszaki megfontolás. Általában túlsúlyos lesz a madár, a szárny pedig egy adott terhelésre készült. Úgy érzem már eleget tudok a repülésre konvertált Subaru, VWbogár és Suzuki motorokról."

 

Éppen ilyen tapasztalatokra volna szükségem, főképp Suzuki vonatkozásban.

Nagyon hálás lennék, ha megosztanád velem őket. Minden érdekel: felfüggesztés, áttétel megoldása,stb. és persze főként a buktatók.

Régóta vadászom a neten a műszaki megoldásról szóló képeket, van egy pár, de információból sosem elég :-)

 

T.

Előzmény: tabulator (393)
tabulator Creative Commons License 2005.04.08 0 0 393
Nálunk mindenki barkácsol, van minden, az igényestől az elképesztőig. A "profi" szintű kivitelek esetében is hiányzik az alapos műszaki megfontolás. Általában túlsúlyos lesz a madár, a szárny pedig egy adott terhelésre készült. Úgy érzem már eleget tudok a repülésre konvertált Subaru, VWbogár és Suzuki motorokról. A Rotax se elég jó de legalább a tolóerő/ tömeg aránya nem olyan rossz. Viszont az ára! A hátimociké meg jujj! Valaha vitrepültem, most meg nem nagyon tetszenek a motsárk. öreges korlátai (lapos fordulók, gyatra siklás, termikben, turbulenciában hisztérikus tánc). Az esti laffogás szép dolog de nekem több kéne, a virgoncabb termik meg egyszerűen kivág oldalra mint a macskát :-) Jó, tudum, a motsárk nem tekerésre való, mégis! Vannak szituk amikor a taliga egyszerüen irányíthatatlan. Ha tuldöntöd sturcba húz, nulla!!sebességgel merűl a nagy lavorban a túloldalon, mint egy falevél...Sajna vitorlázósárkánnyal még nem repültem ezért kérdezem: a termikvadászban nem érezni ilyesmit? illetve úrrá lehet lenni a helyzeten ádáz szkanderezés nélkül? vagy legalább erőből? Mert akkor gyúrnék még :-))
Előzmény: WooDoo (385)
MiQ AN650 Creative Commons License 2005.04.07 0 0 392

Hallottam másoktól is, hogy a BB szárnyak inkább a profiknak valók, nem a kezdőknek. Lehet benne valami.

 

A gép amit leírtál csodásan hangzik, de bizonyára nem az én pénztárcámhoz lesz mérve. Nem hiszem, hogy 1 millió fölé tudok menni. A C15-ösz szárny amúgy 15 m2-t jelent ? Az is inkább haladóknak való, nem ?

 

Köszi a sok jó tippet, a Madártoll-ra rámozdulok !

 

Üdv,

MiQ

Előzmény: WooDoo (391)
WooDoo Creative Commons License 2005.04.07 0 0 391

A Madártoll tele van motoros sárkányos hirdetésekkel.

Újságárusoknál nem kapható, elő kell fizetni rá, 4000 Ft egy évre.

Főszerkesztő: Kerekes László (Guriga) 06/20/364-6921

 

A sarkanyrepules.lap.hu-n van egy börze, ott is sok motoros sárkányt hirdettek, de mostanában nem működik (error 404)

 

Szereintem egy CXMD szárny, apollo racer trike, és egy 503-2v rotax motor háromtollú szlovák sróffal tökéletes lenne egy kezdőnek. Ilyet konfigurációt 3-4 évesen már lehet venni 1 milla körül.

 

Nekem a Bogdola trike jobban tetszik mint az apollok, de nem lehet automatikusan összeépíteni egy apolló szárnnyal. Valamit állítani kell rajta, de ebben segít Bogdola. A BB-1 szárnynak tényleg nincs valami jó híre, az utóbbi években több katasztrófa is történt velük, de ezek mindig visszavezethetők voltak pilótahibákra. A PLH felodotta a repülési tilalmat ezekkel a szárnyakkal, tehát nem lehetnek veszélyesek. Az más kérdés hogy mennyire komfortosan lehet repülni egy BB-1 szárnnyal, de ilyen tekintetben szerintem az apollók is fényévekre vannak elmaradva pl. az AirCreation szárnyaktól.  

 

A szezon végén lesz egy eladó gép nálunk, 1 éves, de viszonylag sok repült óra van benne. Nem utasoznak vele, de a tulajdonosa szinte minden nap repül. A gép gyönyörű állapotban van, nyitva tárolják. Szárny C15, trike JetStar, motor R582, (digitális műszerek, gps, intercom) még leszállófényszórók és villogók is vannak a szárnyvégen. A nyáron akar a tulaj egy 15 órás időtartam rekordot repülni, és utána eladja a gépet, mert vesz egy Apollo Fox-ot.

Előzmény: AN650_MiQ (390)
AN650_MiQ Creative Commons License 2005.04.07 0 0 390

Sziasztok !

 

Hol és mennyiért lehetne hozzájutni jó állapotban lévő, műszerezett motorossárkányhoz? Apollo-ra gondolok elsősorban, mert azon tanulok éppen.

A Bence gépekről pedig mindenki lebeszélni próbál.

 

Itt, az "eladó sárkány" topicban nemigen hirdet senki :(

 

Akkor hát, hol keresgéljek ?

 

És amúgy, milyen gépet javasolnátok egy kezdőnek ?

 

 

Köszi,

MiQ

WooDoo Creative Commons License 2005.04.06 0 0 389

Nálunk a hátimotoros ernyősöket még a siklórepülők közé sorolják, de lehet hogy a hatóság később másképp dönt. Próbáltam Gurigát rábeszélni, hogy vállalják be az én gépem üzemeltetését is, de azt mondta, hogy ami kerékről száll fel, az UL. Nemrég újra beszéltem vele, most azt mondta, hogy ha a PLH-nál beleegyeznek, akkor egy megfelelően képzett siklórepülő műszaki vezető is kiadhatja az alkalmassági kártyát.

 

Várpalota környékén repkednek néhányan Mosquitoval, Ők sima UL-ként üzemeltetik a gépeiket. A költségek tekintetében nincs nagy különbség aközött hogy gyalogsárkányként vagy UL-ként üzemeltetünk egy gépet. Motoros sárkányos klubot könnyebb találni, és a jogsit is könnyebb megszerezni egy motoros sárkányra.

 

Nekem csak a szárnyról van érvényes alkalmassági kártyám, se a pondrómhoz, se a motoros hevederemhez nics semmilyen papírom, de szerintem ha a légirendésszel véletlenül összefutnék, elég lenne neki ennyi is. A licenszem, a biztosításom, a regisztációm természetesen rendben van.

Előzmény: kopaszgyik (388)
kopaszgyik Creative Commons License 2005.04.06 0 0 388
Úgy tudom, a paramotorosokat csak segédmotorral felszerelt siklóernyősökként tartják nyilván; attól, hogy motor van a hátukon, esetleg egy kis trike alattuk még nem változnak át UL kategóriás repülőkké. A gyalogsárkány esetében ez nem ugyanígy van? Van Mo.-n valahol elérhető előírás arról, milyen kritériumoktól kezdve minősül át egy siklórepülő UL géppé? Szerintem egy segédmotortól nem lesz UL egy gyalogsárkány.
Tudsz erről valamit?
Egyébként fel sem merült, hogy Mosquitóval röpködjek, a lehetőségeimhez képest nagyon magas az ára.
Előzmény: WooDoo (382)
Pierre2cv Creative Commons License 2005.04.05 0 0 387

Sziasztok!

Ki tud ajánlani Trabi-motoros sárkányt, ami jogilag és  technikailag teljesen rendben van ?

 

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!