Minden amit az újra előtérbe kerülő megújuló energiaforrások eltüzelésére alkalmas készülékekről tudni érdemes, hogyan kell kiválasztani, hol lehet kapni, hogy lehet csinálni
Szeretném ki kérni a véleményeteket, hogy állítsam be a a mellékelt >>>> kazánt az optimális müködésre jelenleg tüzgyujtás után 45 C indul a ventillátor és 60 c indul be a pompa ha vissza veszem az állitást is 1/4 re akkor 80 C kapcsol ki a ventillátor.
Most cseréltem vegyestüzelésű kazánt, névleges teljesítmény 20 kW, némi alakítást igényelt, de már a kettős, gáz-vegyes rendszer adott volt. A kazánt leértékelten vettem, az átalakítás saját munka. Na így kb. 150 eFt, ez mennyire megfelelő költség?
A mennyezetet sajnos már nem lehet lejjebb vinni és magas ember lévén nem is szeretném. :)
A ház egyébként nem szigetelt, az ablakok dupla tokosak, termopán üveggel ellátva.
Szóval ne féljek a 2-m2 es puffertől, sőt akár bevállalhatok egy 2.5 -et is.
Magamat ismerve lusta ember vagyok és csak ezért szeretnék áttérni Pufferes megoldásra.Abban tehát biztos lehetek, hogy 20 fokra állítva a termosztátot egy 80 fokra felfűtött 2,5 -m2 es puffer egy teljes éjszakát , mondjuk este 19h -tól délelőtt 9h - ig anélkül, hogy ki keljen mennem a kazánházba el kell hogy vigye a házat 20-22 fokon?
MEB (Szerelhető, bevonatos használati meleg víz tároló tartálycsalád)csak a csonkolásokat és a hőcserélőt kellene megoldani valahogy , egyesek azt tanácsolták nekem, hogy külső lemezes hőcserélővel oldjam meg, másokra spirál csöves belsőre esküsznek.Melyiket válasszam?
Érdemes -e egy ekkora tartályra készenléti meleg vizet előállító napkollektort is telepítenem, vagy azt egy kisebb kb. 500 l es tartályra telepítsem inkább? Majd azt kapcsoljam egy szivattyúval a nagy tartályhoz , mely ha kell át emeli a felhalmozódott felesleges hőt a nagy tartályba.
Egyetlen kérdésem maradt csupán.Milyen kazánt telepítsek a leendő rendszeremre, 50- 60 KW-os lemez vagy öntöttvas kazánt a visszatérő puffer ág mint olvasom többnyire és elég hosszú ideig hideg marad ezért kicsit félek, hogy gondot okozhat a legjobb öntött vas kazánok használatánál, lenben a lemezkazánnal repedés úgynevezett ( hősokk) nem fordulhat elő.
Ha magad akarod készíteni úgy is meg lehet oldani, lágy rézcsövet kell venni. Általában szeretek én is mindent megcsinálni magam de ezzel úgy voltam hogy ennyit nekem megért. Ha azt nézzük hogy nappali árammal csináltam a melegvizet könnyen ki lehet számolni hogy pár hónap alatt behozza az árát.
Ha tudsz rézcsövet forrasztani, spirált tekerni (géppel egyszerűbb) és ezüsttel hegesztni akkor hajrá lehet nekifogni házilag. Pár ezer forintot spórolhatsz is. Nekem nem ért meg ennyit hogy 1 darabért ennyit mószeroljak. Ő már kijárta a rögös utat és nyomáspróbázta a cuccot.
Nem ismerem ezt a tipust. A rexik csak digitális termosztátok rellés kimenettel, tehát ezzel a hőfokot tudud mérni +400C°ig és betudod rajta állitani hány foknál kapcsoljon a rellé van még egy alarm kimenete is.
Ennél a kazánnál nem hiszem, hogy a láng kifog húzni ha a begyujtó csappantyút hátra húzod. Őrűlni fog az a fűst mire kitalál a kazánodból. Nálam teljesen nyitott alsó ajtónál sem ment feljebb a fűst 220°nál. Ez is volt vele a bajom nagy húztigényü de ezt már mások is mondták.
Hameg kihagyták (jó kereskedők) sürgösen vágass egy lakatossal legalább 3mm lemezből akkorát, hogy éppen elférjen alul (ha oldara elvancsuszva akkor is lefedje az alsó nyilást) az egyik hosz oldalára egy fület is heggesztes, hogy kitud húzni ha kell.
Csináltattam egy sráccal aki itt a fórumon is hirdette. 120l-es hajdúba 18.000 volt (fűtőszál, anód nélkül). A cső vastagságát nem tudnám megmondani (talán 12-es vagy 14-es) de a srác elérhetőségét megadom ha gondoljátok (nem tudom illik e ilyet a fórumon).
Dehogy felesleges az alsó tisztítólemez, mint jeleztem, a gyárban nem rakták be. Természetesen készítettem egyet, és be is raktam már az első begyújtás előtt.
A kéményhuzat a korábbi kazán miatt foglalkoztat, annál inkább volt jellemző a láng áthúzása a füstcsőbe, a teljesítményéhez nagy volt a huzat.
Ezt egy huzatfokozóval el lehetne érni az OPOP H 424 esetében is, akkor túllendülne az éppen még határeset kéményhuzat állapotán, a barometrikus huzatszabályzóval meg lehetne finomítani.
Nem véletlen mondta "gmkiev" azt a tisztitó lemezt, hogy kell. Ha azt feleslegesnek tartód a fűstjárat alulról is (primer oldal) tud szivni fars levegőt a hamutálca felöl. Igy lényegessen a huzatod is csökken. Az csak azért kivehető amikor takaritod hátul a hőleadokat a letakaritott cuc belepotyogjon a hamutálcába, utána azt vissza kell teni!
Köszi, a biztonság okán érdeklődtem, minden körülmények között szeretném biztosítva látni a kellő huzatot, nem hiányzik egy szénmonoxid visszaáramlás.
Már begyújtás is füstmentes, az alsó levegő teljes zárásával.
Az OPOP H 424 a 24 kW-os tipus, a friss akácfa is tartja 75 C-on, megpakolva 88 C folyamatos szivattyú üzemben. Ez a legolcsóbb, szénről a csapat hallani sem akar, büdös, nem környezetbarát.
Inkább többszöri rakat. Vágattam 33 cm-es hosszra is fát, függőlegesen az sem akad meg.
Ebből is kihagyták az alsó tisztítólemezt, elég macerás berakni, minek kinlódjanak...
A hőcserélője igen jól eltalált, már begyújtás alatt is felfűt 60 C-ra.
Az ESBE VTC gyakorlatilag felesleges lett, állandó keringetés esetén 65-88 C a kazánban, csak a gázkazán 63 C-on tartását segíti.