ja igen most nézem képet eddig nem jutottam el odáig hogy megtekintsem. ott nem tömit akkor le vagy el van reopedve a müanyag de olyankor szokott folyni ha nincs tömitve. menny be szerintem egy üzletbe mond el hogy milyen márkájú meg esetleg a gondod és egyböl adnak hozzá javitó szettet.ami teli lesz tömitéssel esetleg idommal attól függően milyen márka mer nem mindegyikhez gyártanak.
Ezt igy elég nehéz megállapitani mer az emebr nem látja valojába hol van csöpögés de ajánlom figyelmedbe nem tom miylen márkájú a tartályod de tömitést lehet cserélni kellene
Helo.Elöttem szolóhoz annyit hozzáfűznék még hogy én a helyedbe lennék és tényleg faszán akarom megcsinálni a víz rendszert akkor hegesztett műanyaggal csinálnám a vízet.A nevébe foglalja hogy két anyag összehegesztéséről van szó ami műanyag.És itt ha nyomás próbán tényleg egy két napig próbálod és nincs semmi akkor utánna annyira kevés az esély hgoy lesz hogy szinte semmi.Mert a műanyag nem rohad.Itt ennek hátránya nehezebb vele szerelni mint egy 5 rétegűvel viszont itt az idomok is vastag falú műanyagból vannak.5 rétegűnél az idom rozsdásodhat ha vizes a talaj stb stb stb.Ez csak egy tanács bővebb információért e-mailben szivesen válaszolok mindenre ha érdekel lásd adatlapom.
A szerelőbeton az, ami kavicsfeltöltésen van, erre jön a szigetelés amiben a csöveket ( víz, fűtés, villany) elvezeted és erre jön az aljzatbeton
Nyomáspróbát folyadékkal kell végezni nem levegővel. Le kell dugózni a szaniterek helyét és pár napra nyomás alá helyezni, ahol szivárog az jól látható lesz és lehet javítani.
Ha rám halggatsz a csöveket szorosan a fal mellett vezesd, inkább a szegélyszigetelésben mintsem az aljzatbeton alatt, így később sokkal könnyebb javítani ha szükséges.
A csatornára veszel a kiállásokhoz tokelzárót és feltöltöd a legfelső pontján vízzel, majd 1-2 nap múlva megnézed az illesztéseket ( ha jól raktad össze és nem toltad el a tömítőgumit szinte sosem folyik )
Épülő családi háznál az aljzat szigetelésben tervezzük a vízcsöveket vezetni. Erre aztán rámegy a vasalt szerelőbeton, és a burkolat. Ha esetleg a a cső valahol gyárilag hibás, ami mondjuk nem jön ki azonnal, csak úgy 10 év múlva reped el, akkor vésni kell a vasalt betont, ami nem egy leányálom egy lakott házban. Most is szoktak időnként 10-20 évenként vezetékeket cserélni. Ha a vasbeton alatt futnak a csövek, akkor ezt elég macerás lesz megtenni. Vagy a mai vízcsövek már mások? Még egy kérdés: mielőtt rámenne a csövekre a beton, lehet ellenőrizni, hogy mindenütt tömörtelen-e? Mivel még nincs bekötve sem a víz, sem a csatorna, így elég nehéz lenne úgymond élesben kipróbálni, hogy nem folyik-e valahol. Csak valami gázos nyomáspróbát tudok elképzelni. Erre van valami műszer/berendezés? Vagy csak a jó szerencsében lehet bízni? Milyen megoldás létezik még a falon kívül vezetett és a vashálózott beton alattin kívül? (Csak vízcsövekről van szó.)
Üdv, szembekerültem a rokonságban egy régi wc tartállyal, ami alul folyik a kivezető cső mellett, és mielőtt nekiállok szétszedni, gondolom megkérdezem a hozzáértőktől, hogy jól állok-e neki.
Amikor lecsavartam alul egy fedőkupakot, akkor onnan láttam a folyást, ahova a képen a piros nyíl mutat:
A kérdésem az, hogy itt alul kellene lennie valamilyen szigetelésnek, ami hiányzik, és ezért folyik a tartály, vagy magában a tartályban mozdult el valami, és azt kellene szétszedni és megnézni, hogy onnan egyáltalán miért szivárog le a cső mellett a víz?
Pedig nagyon úgy néz ki,hogy valamiért nincs megfelelő áramlás(szivattyú jó?),mert akkor szokott ilyet produkálni,hogy a a kazántermosztát kapcsolja ki.
nincs solár. igen én is így olvastam ki a linkből (köszönet érte!), működik is a rendszer.
elmélet: a szivattyú akkor a tartály felé nyomja a ház (csapok) felöl a melegvizet, ami a tartály felső részéből került a körbe? a kazán fele is megy vissza így?
"hogy a tartály közepén van egy cirkulációs kiállás,"
oda kellett volna kötni a cirkulációs vezeték visszatérőjét.
Nem alulra a hidegbe.
Hisz így visszahűti a tartály aljában lévő hideg víz, a cirkulációsból visszatérő -kicsit lehült- meleg vizet!
A belinkeltben is ott van:
"Ezért a cirkulációt sosem szabad a tároló alsó, hidegvíz belépő csonkjába visszavezetni, hanem mindig a tároló felső részén elhelyezett cirkulációs csonkot kell használni erre a célra."
nagy gondban vagyok..nem értem a HMv cirkuláció működését. indirekt tartályom van. a kazánházból több csaphoz is (elég messze vannak) külön cirkulációs vezeték lett húzva. az indirekt aljába bekötött hidegvíz ággal vannak összekötve. egy grundfos b szivattyú és egy visszacsapó szelep (aszem legalábbis) vannak beépítve a szivattyú elé. ha megy a szivattyú akkor a hidegvízbejövő cső melegszik és csapnyitásra jön a melegvíz ahogy kell. azt észrevettem, hogy a tartály közepén van egy cirkulációs kiállás, de nekem nem oda van bekötve, hanem alulra, ahogy írtam.
ami nekem csodával határos, hogy hogy lesz melegvíz a hidegvízcsőben....merről merre megy a víz, ilyesmi.,
ha vaklakinek van türelme megvilágosíthatná az agyamat, mert elég rossz ez a tudatlanság tudat.
Ejha... kemény árak vannak... ráadásul pont olyan ami nekem kell (zuhanyzós mosdócsaptelep) nincs is... mondjuk ha már ennyit ráköltenék nyilván nem lenne gond a falra szerelhető felrakása sem... na mindegy, asszem alszom rá még párat...
Láttam OBI-ban termosztátos kádtöltős csaptelepet valami 16e-ért.
Szimpatikus mert pont azon gondolkoztam, hogy logikusabb lenne a hideg/meleg állítása helyett hőfok/víznyomás állítása, erre látom az OBI-ban, hogy ezt megint nem én találtam fel :)
Minőségre viszont nem győzött meg, maximális 38 fokra állítva lötyögött a hőfok szabályzó tekerője.
Milyen márkát, típust érdemes venni? Vagy jó az OBI-s?
Létezik nem falra szerelhető változatban is? Mert nekem a mosdó kagylón van a csaptelepem.
Morgen66 elnézést, csak a telefonom tönkrement, és nem bírtalak visszahívni.
Egyébként eljött egy másik szerelő megnézte a rendszert, elég sokáig légtelenítette, és a végén beindult a rendszer. Még a 170 cm radiátor is teljes szélességben fűtött. (átlós bekötés).
Mindenkinek köszönöm a segítséget, nagyon sokat ért, és végül is sikerült megoldani.
Az átlós bekötést ti ajánlottátok, és így sikerült fűtésre bírnom a radiátort.
"itt olvasottak szerint legalább 1,5 bar-ra kellene. Akkor most mi az igazság?"-én olvastam már itt 0.5 bárt is,nekem 1.2,szerelő mondta ,hogy az a jó.
A Fég cirkó tágulási tartályának a nyomása 1,2 bar-ra van gyárilag állítva. A használati utasítás szerint 1-1,2 bar-ra kell feltölteni a rendszert vízzel, viszont az itt olvasottak szerint legalább 1,5 bar-ra kellene. Akkor most mi az igazság?