Keresés

Részletes keresés

Lacivill Creative Commons License 2011.10.07 0 0 55612

Idomot nem tennék beton alá, se viz, se fűtés vezetékre.

H.Zoltán Creative Commons License 2011.10.07 0 0 55611

ja igen most nézem képet eddig nem jutottam el odáig hogy megtekintsem. ott nem tömit akkor le vagy el van reopedve a müanyag  de olyankor szokott folyni ha nincs tömitve. menny be szerintem egy üzletbe mond el hogy milyen márkájú meg esetleg a gondod és egyböl adnak hozzá javitó szettet.ami teli lesz tömitéssel esetleg idommal attól függően milyen márka mer nem mindegyikhez gyártanak.

Előzmény: napsutott (55609)
H.Zoltán Creative Commons License 2011.10.07 0 0 55610

Ebben teljességgel igazad van rézre nem is gondoltam hirtelen  viszont összegbe drágább .de jogos igazad van mer az is jó úgy.

Előzmény: C20NE (55608)
napsutott Creative Commons License 2011.10.07 0 0 55609

Nem csöpög, folyik. És ott, ahol a képen az alsó cső becsatlakozik a felsőbe, ahova a nyíl mutat. A két cső fala közötti résen.

 

Tömítést belül kell cserélni, ha jól értem.

Előzmény: H.Zoltán (55607)
C20NE Creative Commons License 2011.10.07 0 0 55608

Biztosan van rozsdásodós idom is 5 rétegű csőhöz, de eddig én még csak réz idomot láttam, max be volt futtatva, hogy ivóvízre is jó legyen..

Előzmény: H.Zoltán (55606)
H.Zoltán Creative Commons License 2011.10.07 0 0 55607

Ezt igy elég nehéz megállapitani mer az emebr nem látja valojába hol van csöpögés de ajánlom figyelmedbe nem tom miylen márkájú a tartályod de tömitést lehet cserélni kellene

Előzmény: napsutott (55603)
H.Zoltán Creative Commons License 2011.10.07 0 0 55606

Helo.Elöttem szolóhoz annyit hozzáfűznék még hogy én a helyedbe lennék  és tényleg faszán akarom megcsinálni a víz rendszert akkor  hegesztett műanyaggal csinálnám a vízet.A nevébe foglalja hogy két anyag összehegesztéséről van szó ami műanyag.És itt ha nyomás próbán tényleg egy két napig próbálod és nincs semmi akkor utánna annyira kevés az esély hgoy lesz  hogy szinte semmi.Mert a műanyag nem rohad.Itt ennek hátránya nehezebb vele szerelni mint egy 5 rétegűvel viszont itt az idomok is vastag falú műanyagból vannak.5 rétegűnél az idom rozsdásodhat ha vizes a talaj stb stb stb.Ez csak egy tanács bővebb információért e-mailben szivesen válaszolok mindenre ha érdekel lásd adatlapom.

Előzmény: Sznhép (55604)
C20NE Creative Commons License 2011.10.07 0 0 55605

A szerelőbeton az, ami kavicsfeltöltésen van, erre jön a szigetelés amiben a csöveket ( víz, fűtés, villany) elvezeted és erre jön az aljzatbeton

 

Nyomáspróbát folyadékkal kell végezni nem levegővel. Le kell dugózni a szaniterek helyét és pár napra nyomás alá helyezni, ahol szivárog az jól látható lesz és lehet javítani.

 

Ha rám halggatsz a csöveket szorosan a fal mellett vezesd, inkább a szegélyszigetelésben mintsem az aljzatbeton alatt, így később sokkal könnyebb javítani ha szükséges.

 

A csatornára veszel a kiállásokhoz tokelzárót és feltöltöd a legfelső pontján vízzel, majd 1-2 nap múlva megnézed az illesztéseket ( ha jól raktad össze és nem toltad el a tömítőgumit szinte sosem folyik )

 

-egy amatőr magánvéleménye!-

Előzmény: Sznhép (55604)
Sznhép Creative Commons License 2011.10.07 0 0 55604

Sziasztok!

Épülő családi háznál az aljzat szigetelésben tervezzük a vízcsöveket vezetni. Erre aztán rámegy a vasalt szerelőbeton, és a burkolat. Ha esetleg a a cső valahol gyárilag hibás, ami mondjuk nem jön ki azonnal, csak úgy 10 év múlva reped el, akkor vésni kell a vasalt betont, ami nem egy leányálom egy lakott házban. Most is szoktak időnként 10-20 évenként vezetékeket cserélni. Ha a vasbeton alatt futnak a csövek, akkor ezt elég macerás lesz megtenni. Vagy a mai vízcsövek már mások? Még egy kérdés: mielőtt rámenne a csövekre a beton, lehet ellenőrizni, hogy mindenütt tömörtelen-e? Mivel még nincs bekötve sem a víz, sem a csatorna, így elég nehéz lenne úgymond élesben kipróbálni, hogy nem folyik-e valahol. Csak valami gázos nyomáspróbát tudok elképzelni. Erre van valami műszer/berendezés? Vagy csak a jó szerencsében lehet bízni? Milyen megoldás létezik még a falon kívül vezetett és a vashálózott beton alattin kívül? (Csak vízcsövekről van szó.)

napsutott Creative Commons License 2011.10.07 0 0 55603

Üdv, szembekerültem a rokonságban egy régi wc tartállyal, ami alul folyik a kivezető cső mellett, és mielőtt nekiállok szétszedni, gondolom megkérdezem a hozzáértőktől, hogy jól állok-e neki.

Amikor lecsavartam alul egy fedőkupakot, akkor onnan láttam a folyást, ahova a képen a piros nyíl mutat:

http://i.imgur.com/ovcxj.jpg

A kérdésem az, hogy itt alul kellene lennie valamilyen szigetelésnek, ami hiányzik, és ezért folyik a tartály, vagy magában a tartályban mozdult el valami, és azt kellene szétszedni és megnézni, hogy onnan egyáltalán miért szivárog le a cső mellett a víz?

nixon70 Creative Commons License 2011.10.07 0 0 55602

Pedig nagyon úgy néz ki,hogy valamiért nincs megfelelő áramlás(szivattyú jó?),mert akkor szokott ilyet produkálni,hogy a a kazántermosztát kapcsolja ki.

Előzmény: -=galus=- (55590)
fede94 Creative Commons License 2011.10.06 0 0 55601

nincs solár. igen én is így olvastam ki a linkből (köszönet érte!), működik is a rendszer.

elmélet: a szivattyú akkor a tartály felé nyomja a ház (csapok) felöl a melegvizet, ami a tartály felső részéből került a körbe? a kazán fele is megy vissza így?

Előzmény: Wattocsak (55600)
Wattocsak Creative Commons License 2011.10.06 0 0 55600

Ha van szolár rendszered akkor a közepére kéne kötni a cirkulációt, de ha csak a kazán melegíti akkor tök mindegy.

Előzmény: fede94 (55596)
joevagyok68 Creative Commons License 2011.10.06 0 0 55599

"hogy a tartály közepén van egy cirkulációs kiállás,"

oda kellett volna kötni a cirkulációs vezeték visszatérőjét.

Nem alulra a hidegbe.

Hisz így visszahűti a tartály aljában  lévő hideg víz, a cirkulációsból visszatérő -kicsit lehült- meleg vizet!

 

A belinkeltben is ott van:

"Ezért a cirkulációt sosem szabad a tároló alsó, hidegvíz belépő csonkjába visszavezetni, hanem mindig a tároló felső részén elhelyezett cirkulációs csonkot kell használni erre a célra."

Előzmény: fede94 (55596)
joevagyok68 Creative Commons License 2011.10.06 0 0 55598

Viszont azt is megcsinálhatod, hogy egy esbe vta...  szelepet raksz a melegvíztároló (indirekt-bojler)kimenetére .

http://gazcenter.hu/spl/696936/ESBE_VTA_termosztatikus_keveroszelep

Azon beállíthatod, hogy milyen maximális hőmérsékletű víz mehet a melegvízhálózatba.

Az valami 12-20 eFt.

Igaz akkor mindenhol az a hőmérsékletű víz lehet csak maximálisan.

Előzmény: lovasgeza (55595)
morgen66 Creative Commons License 2011.10.06 0 0 55597
Előzmény: fede94 (55596)
fede94 Creative Commons License 2011.10.06 0 0 55596

nagy gondban vagyok..nem értem a HMv cirkuláció működését. indirekt tartályom van. a kazánházból több csaphoz is (elég messze vannak) külön cirkulációs vezeték lett húzva. az indirekt aljába bekötött hidegvíz ággal vannak összekötve. egy grundfos b szivattyú és egy visszacsapó szelep (aszem legalábbis) vannak beépítve a szivattyú elé. ha megy a szivattyú akkor a hidegvízbejövő cső melegszik és csapnyitásra jön a melegvíz ahogy kell. azt észrevettem, hogy a tartály közepén van egy cirkulációs kiállás, de nekem nem oda van bekötve, hanem alulra, ahogy írtam.

ami nekem csodával határos, hogy hogy lesz melegvíz a hidegvízcsőben....merről merre megy a  víz, ilyesmi.,

ha vaklakinek van türelme megvilágosíthatná az agyamat, mert elég rossz ez a tudatlanság tudat.

lovasgeza Creative Commons License 2011.10.06 0 0 55595

Ejha... kemény árak vannak... ráadásul pont olyan ami nekem kell (zuhanyzós mosdócsaptelep) nincs is... mondjuk ha már ennyit ráköltenék nyilván nem lenne gond a falra szerelhető felrakása sem... na mindegy, asszem alszom rá még párat...

Azért köszi a linket!

Előzmény: morgen66 (55594)
morgen66 Creative Commons License 2011.10.06 0 0 55594

Van más tipusú de az ára az elég borsos.

Ha jól emlékszem 60-70000ft.

A Kludi és a Grohe jó márka és a Mofém.Itt szétnézhetsz:

http://www.csapshop.hu/specialis-csaptelepek-termosztatos-csaptelep-c-341_323.html?gclid=CJWX4qrf1KsCFQdXmAodGmojPw

Előzmény: lovasgeza (55593)
lovasgeza Creative Commons License 2011.10.06 0 0 55593

Láttam OBI-ban termosztátos kádtöltős csaptelepet valami 16e-ért.

Szimpatikus mert pont azon gondolkoztam, hogy logikusabb lenne a hideg/meleg állítása helyett hőfok/víznyomás állítása, erre látom az OBI-ban, hogy ezt megint nem én találtam fel :)

Minőségre viszont nem győzött meg, maximális 38 fokra állítva lötyögött a hőfok szabályzó tekerője.

Milyen márkát, típust érdemes venni? Vagy jó az OBI-s?

Létezik nem falra szerelhető változatban is? Mert nekem a mosdó kagylón van a csaptelepem.

morgen66 Creative Commons License 2011.10.06 0 0 55592

Semmi gomd.

Örülök hogy megoldódott a probléma.

Előzmény: Lennon1213 (55586)
NRZ Creative Commons License 2011.10.06 0 0 55591

Türelmes ember lehetsz, ha garanciális időn belül nem javíttattad, vagy cseréltetted ki. :))

Előzmény: -=galus=- (55589)
-=galus=- Creative Commons License 2011.10.06 0 0 55590

Elvileg minden ki lett pucolva benne, és mégis úgy működik, mint valami primitív átfolyós bojler amin a termosztát nyitogatja a csapot...

Előzmény: nixon70 (55582)
-=galus=- Creative Commons License 2011.10.06 0 0 55589

Beüzemelés napjától ilyen volt, és látta már néhány szaki. Azt mondták, hogy ez ilyen, nem lehet vele mit csinálni. Mégis lehet?!

Hogyan kellene működjön? Bizony nem cserélnék kazánt, ha ez nem enné ilyen étvággyal a köbmétereket...

Előzmény: Zoolka (55584)
Vasing-ton Creative Commons License 2011.10.06 0 0 55588

Köszi, akkor feltöltöm 1,5-re.

Előzmény: NRZ (55587)
NRZ Creative Commons License 2011.10.06 0 0 55587

Hibás a leírás. Ha 1,2bar a tágulási, akkor 0,2-0,3 bar-al nagyobbra kell a fűtési nyomást beállítani, tehát 1,4-1,5-re.

http://www.vgfszaklap.hu/cikkek.php?id=1343

Előzmény: Vasing-ton (55583)
Lennon1213 Creative Commons License 2011.10.06 0 0 55586

Sziasztok

Morgen66 elnézést, csak a telefonom tönkrement, és nem bírtalak visszahívni.

Egyébként eljött egy másik szerelő megnézte a rendszert, elég sokáig légtelenítette, és a végén beindult a rendszer. Még a 170 cm radiátor is teljes szélességben fűtött. (átlós bekötés).

Mindenkinek köszönöm a segítséget, nagyon sokat ért, és végül is sikerült megoldani.

Az átlós bekötést ti ajánlottátok, és így sikerült fűtésre bírnom a radiátort.

Mégegyszer köszönöm a segítséget.

Sziasztok.

Zoolka Creative Commons License 2011.10.06 0 0 55585

 "itt olvasottak szerint legalább 1,5 bar-ra kellene. Akkor most mi az igazság?"-én olvastam már itt 0.5 bárt is,nekem 1.2,szerelő mondta ,hogy az a jó.

Előzmény: Vasing-ton (55583)
Zoolka Creative Commons License 2011.10.06 0 0 55584

2 ezer ft os kérdés,sztem hőgomba,de ha akarsz cserélj kazán....:-)

Előzmény: -=galus=- (55581)
Vasing-ton Creative Commons License 2011.10.06 0 0 55583

A Fég cirkó tágulási tartályának a nyomása 1,2 bar-ra van gyárilag állítva. A használati utasítás szerint 1-1,2 bar-ra kell feltölteni a rendszert vízzel, viszont az itt olvasottak szerint legalább 1,5 bar-ra kellene. Akkor most mi az igazság?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!