Keresés

Részletes keresés

halaloszto Creative Commons License 2011.10.15 0 0 55933

miert pont a nappaliban? van konyha is a nappaliban? ablakok?

 

hiaba veszel specibbnel specibb szabalyzot, ha a homersekleterzekelod rossz helyen van. 

 - rasut a nap

 - deli helyisegben van, ahol napsutesben jo meleg lesz. igy kikapcsolja a futest, a keleti ablaku szobakban meg "rossz lesz a hoerzet"

 - van a kozeleben mas hofejleszto. tv, szamitogep, konyha, cserepkalyha

 - vagy akar kozel van pl bejarathoz, es maszkalaskor egybol eleri a hideg huzat

es meg ezer felekepp el lehet cseszni. es ezeken nem segit ha ontanulo, meg hiperszuper.

 

vajk

Előzmény: kingoftailor (55931)
NRZ Creative Commons License 2011.10.15 0 0 55932

Régi olvasója vagyok a topicnak, ismerem a rendszered. :)

Előzmény: enginer (55929)
kingoftailor Creative Commons License 2011.10.15 0 0 55931

A termosztát a nappaliban van. A házban többségében boltívek vannak.

 

Különben az egyenletességet hiszterézisre értettem. (A lehetőségekhez képest)

Előzmény: enginer (55930)
enginer Creative Commons License 2011.10.15 0 0 55930

"Siemens rev öntanuló termosztát (hőérzet egyenletessége is fontos). Ez tuti lesz."

 

Arra azért még kiváncsi lennék amikor egy 125nm-es lakásban 1db termosztát "hőérzet egyenletességet" tud kiváltani! :))

Előzmény: kingoftailor (55927)
enginer Creative Commons License 2011.10.15 0 0 55929

Csak a hihetőség kedvéért írtam a kondenzációs, mert én most is sima (nem kondenzációssal) fűtök padlófűtést is, de sokaknak hiheteten, hogy a sima (FÉG)kazán is tudja kondenzálás nélkül a 26C-os előremenőt a PF-be, radiátorba meg 45C. :)

 

Előzmény: NRZ (55925)
kingoftailor Creative Commons License 2011.10.15 0 0 55928

Eltévesztettem. :-(

2700 volt a gázfogyasztásunk az első évben a szigetelés előtt.

Előzmény: kingoftailor (55927)
kingoftailor Creative Commons License 2011.10.15 0 0 55927

Hogy mindenki tisztán lásson:

  • A házunk 125 nm
  • Lemezradiátorok vannak
  • Vadonat új kombi turbós kazán a 15 éves thermotéka 25 helyett (így kondenzációs már nem játszik)
  • Falakon 8, illetve a hideg oldalon 12 centi nikecell
  • Álmennyezeten 10 centi üveggyapot
  • Computherm termosztát
  • Vastag csőhálózat
  • Közepesen jó termo ablakok (nem mi építettük be)
  • Redőnyöket szereltettünk fel, illetve kicseréltettük a régieket
  • A gázfogyasztásunk, amikor vettük a házat 2960 köbméter volt és ebben az évben már "csak" 1800

 

Most olyan megoldásokat keresgélek, amik még megérik a befektetést (megtérülés max 4-5 év) és tovább csökkentik a ház rezsijét. Pl:

  • Siemens rev öntanuló termosztát (hőérzet egyenletessége is fontos). Ez tuti lesz.
  • Csőcsere vékonyabbra
  • Vegyestüzelésű kazán
  • Födémre 8-10 centi perlitbeton

Na ezeken ötletelek és kíváncsiskodok a tapasztaltabbaknál.

MZ/Y Creative Commons License 2011.10.15 0 0 55926

Kösz!

Megnézem majd, hogy van-e az enyémnél is, de piszkálni nem fogom az értékeket, az biztos. :o)

Előzmény: mackalac (55914)
NRZ Creative Commons License 2011.10.15 0 0 55925

A kondenzációs kazánt kifelejtettem a képletből. :)

Előzmény: enginer (55922)
C20NE Creative Commons License 2011.10.15 0 0 55924

Ezt a radiátor visszatérőjébe rakott torlóval kell beszabályozni nem a csőátmérővel. Másrészt ahogy a thermofejek zárni kezdenek úgy egyre több víz fog jutni a távolabbi radiátorokba is, de ezzel ha jól beállítod nem is kell számolni.

 

A kiálláshoz pl. 20-as csőnél simán használhatsz átmenő falikorongot is. Megspórolsz egy idomot és még a kötés is átkerül a falba. ( 26-os csövet nem szivesen hajtogatnék a falon lévő átmenő falikorongba.

 

-szerintem-

Előzmény: kingoftailor (55916)
C20NE Creative Commons License 2011.10.15 0 0 55923

Igazad van ezt kifelejtettem!

 

A COMAP csőnélk a 20-as 280 ft/m a 26-os 900 ft/m !

 

Én ezért (is) csináltam 20-asból körvezetéket a gerincnek és így olcsóbban tudtam a kersztmetszetet növelni.

Előzmény: enginer (55915)
enginer Creative Commons License 2011.10.15 0 0 55922

"ha régi, nagy víztartalmú radiátorok vannak és azok cseréje is időszerű"

 

Ha csak ez a fűtése van (nincs padlófűtése), akkor barom lenne, ha lecserélné!

Moduláló, kondenzációs kazán alacsony hőmérsékleten járatva, nagytömegü radiátorokkal az igazi!

Nem kell radiátorokat, csöveket cserélni, hanem a fűtővíz hőfokát lejjebb venni, hogy ne legyen túllendülés!

 

 

Előzmény: NRZ (55920)
M63FUN Creative Commons License 2011.10.15 0 0 55921

nah nem is hurrogtak annyira le mint gondoltam :-))

szóval a csőcserével sztem évi 2-3000 ft max spórolás lehetne. (optimistán, lehet még ennyi sem)

csak akkor vágnék bele ha mindenképpen lakásfelújítás lesz, vagy le van már pattanva a lakás,

és elnézegetem 1-2 évig hogy ronda a csövezés (nyilván felújítás után szép)

 de önmagában egy csőcsere lehet hobby esztétikai kérdés vagy műszaki is (elöregedett régi csövek)

de ezen érdemi spórolás nem lesz. (illetve a beruházáshoz viszonyítva nevetséges) ekkora rendszernél.

ha spórolni akar az ember akkor nyílászárók +komoly hőszigetelés, ha ez megvan akkor jöhet egy kondis kazán.

minden más ezek után jön, és messze nem lesz akkora áttörés árban. főleg az első 2 lesz brutálisan látványos a gázszámlára

nézve. nah ehhez képest a 20 000-es költésem semmi, most itt az ötleteléssel eltapsoltam vagy 2-3 millát simán :-)))

Előzmény: kingoftailor (55918)
NRZ Creative Commons License 2011.10.15 0 0 55920

Gondolom, hogy a kérdés eldöntése függ a radiátorok fajtájától. Mert ha lemezradiátorai vannak, akkor az általad leírt szempontok érvényesülnek, azaz nem éri meg a csövek cseréje, de ha régi, nagy víztartalmú radiátorok vannak és azok cseréje is időszerű, akkor a vékonyabb csőhálózat kiallakítása az új lemezradiátorokhoz célszerű lehet. Jól gondolom?

Előzmény: Wattocsak (55917)
enginer Creative Commons License 2011.10.15 0 0 55919

5rétegüben is létezik "szálanyag" igen minöségi munkát lehet vele végezni falon kívül is és nem csúnyább, mit a rézcsöves szerelés (én már műveltem ilyet).

 

De nem is ezért, hanem azért válaszoltam neked, mert azt írtad, hogy "A csőátmérő és a gázfogyasztás között semmilyen összefüggés sincs, ha csak a 3. tizedesjegyig nézünk vissza."

 

Viszont azt nem írta, vagy csak én nem olvastam, hogy a radiátorok mekkora tömegüek, mert a csöveket hiába cseréli, ha maradnak a régi radiátorok.

 

Ha az esztétika lenne a fő szempontja, akkor nem azt kérdezné folyamatosan, hogy "Milyen hatása lenne a gázfogyasztásra.", éppen ezért én inkább azt javasolnám neki, hogy termosztatikus szelepeket szereljen a radiátoraira, mert azok meggátolják a túlfűtést és az igényekhez mérten beállitják a radiátorok hőfokát.

Többek között olcsóbb és kevesebb rombolással járó megoldás szerintem. 

Előzmény: Wattocsak (55917)
kingoftailor Creative Commons License 2011.10.15 0 0 55918

Ez a csőcsere csak ötletelés. Megéri-e, vagy nem. Igazából csak a véleményekre voltam kíváncsi.

Mert, ha a megtérülése túl, hosszú, vagy nincs is, akkor nem is foglalkozok tovább ezzel a kéréssel.

Előzmény: Wattocsak (55917)
Wattocsak Creative Commons License 2011.10.15 0 0 55917

Itt most a kollega szerint 40 l a tét. Nem hiszem, hogy ez komoly változást jelentene. Esztétikailag kétségtelen, és még a lakás használhatóságát, értékét is növeli, ha a vezetékeket el tudja rejteni. Bár ez nem egyértelmű a leírásában. Szabadon ötrétegűt meg nem szerelnék, még a garázsba sem. Szabadon csak szálanyagot érdemes beépíteni.

Bár szerintem ha költséget akar csökkenteni akkor ezért a pénzért szigeteljen. Az költségcsökkentő!

Előzmény: enginer (55913)
kingoftailor Creative Commons License 2011.10.15 0 0 55916

A csőhosszból adódó nyomáscsökkenés miatt van a mostani rendszerünk is csökkenő átmérőkkel szerelve, különben az utolsó radiátorok hidegebbek lesznek, mint az elsők.

Amúgy is, ha megnézed, akkor csak egy váltás van 32-ről 26-ra kb félúton.

 

A radiátorok kiállásainál meg amúgy is T idomokat kell használni.

32-es csőhöz pl nincs olyan T idom ami 32-16-32, csak 32-20-32, következés képpen csak azzal lehet bekötni a radiátort, ha nem rak még be az ember szűkítőt is.

Előzmény: C20NE (55911)
enginer Creative Commons License 2011.10.15 0 0 55915

Azért azt ne feledd, hogy általában nem kicsit ugrik a csövek folyóméter ára ahogy növekszik az átmérő, nem ritkán akár a duplájára is, ami sok méter eseték igen fájdalmas is tud lenni.

Előzmény: C20NE (55911)
mackalac Creative Commons License 2011.10.15 0 0 55914

Mondjuk az enyém condense,de igazak a tiedre is. Nem csak 96-os menu van,(ahol a COD.1 stb vannak),hanem 35-ös is.

 

mackalac

 

Előzmény: MZ/Y (55905)
enginer Creative Commons License 2011.10.15 0 0 55913

Azért azt ne feledjük, hogy a nagyobb víztömeg (vastagabb csövek, nagyobb radiátorok) könnyen okozhatnak túllendüléseket, pláne ha magas 60-70-80C-os fűtővízzel üzemel a rendszer!!

Mert amikor lekapcsol a termosztát a radiátorok nem lesznek egyből hidegek és simán túlfűtik a lakást. (Miért is mondják, hogy az alacsony hőfoku fűtési rendszerek takarékosabbak? :DD )

 

Termosztát érzékenység ide, vagy oda a nagyobb tömegű és magas hőmérsékletü rendszernél lassú felfűtés és garantált túlfűtés van. Azonkívűl, hogy kellemetlen ez az akár sok fokot is elérő hőingadozás még a gázszámlában is érzékelhető.

Nem véletlenül léteznek az öntanuló termosztátok, de ugye azok csak 1db szoba tapasztalatai alapján kapcsolgatják a kazánt!

 

Maradjunk annyiban, hogy nem csak a helytakarékosság és a kinézet miatt vannak a régi bazinagy radiátorok helyett lemezradiátorok.

Előzmény: Wattocsak (55910)
Teaway Creative Commons License 2011.10.15 0 0 55912

A Q7 nem oda-vissza, hanem csak egyirányú kommunikációt valósít meg.

Előzmény: hosi_l (55906)
C20NE Creative Commons License 2011.10.15 0 0 55911

Szgorúan amatőr vélemény:

 

- A különböző csőátmérők bonyolítják a rendszert a csövet is kis mennyiségben kell megvenned, ami így drágább, nem is mindenhol vágják meg a tekercset.

- Ami marad azzal mit kezdesz?

- Sok fitting megy el az átmérőváltásoknál ( minden lépcsőhöz kell 2 db. legalább 1500ft-os cucc.) Hibalehetőség is több.

- Zajosabb is lehet, az átmérőváltásnál változik az áramlási sebesség.

- Én 26-os csövel mennék és a radiátorokhoz 20-assal ágaznék le. ( Méretezni kéne, még a 20-as is elég lehet gerincvezetéknek! )

 

 

Előzmény: kingoftailor (55908)
Wattocsak Creative Commons License 2011.10.15 0 0 55910

Na még eccer. 

A gázfogyasztásod a ház energia igénye határozza meg. Mondhatjuk, hogy a kettő közötti átmenet a csőved amit most cserélni akarsz. Ha a szükséges energia átmegy akkor a gázszámlád marad annyi amennyi. Viszont egy jó szűk keresztmetszeten ha kevesebb megy át akkor nyilván kevesebb gáz fogy, segged befagy, és a keringtetésre fordított áram is jóval több lesz.

A csőátmérő és a gázfogyasztás között semmilyen összefüggés sincs, ha csak a 3. tizedesjegyig nézünk vissza.

Ellenben ha ezen is túl akkor érdemesebb egy évben egy gomboc fagyival kevesebbet enni és már megint plusszban vagy.

Előzmény: kingoftailor (55908)
picidio Creative Commons License 2011.10.15 0 0 55909

Sziasztok!

 

Lenne egy-két kérdésem, lehet láma kérdés lesz, de nemrég költöztem és ilyen fűtés rendszerem még nem volt.

Gáz cirkó fűtés, Junkers kazán, egy szobás kis lakásom van, hálófülkés. A kazán a konyhába van, onnan a nagyszoba+hálórész majd f.szoba és a konyha kapja a meleget. (ilyen sorrendben)

A kazánon van 2potméter, a bal oldali a fűtésé, ez oké. Viszont azt nem nagyon vágom, hogy mit jelent a max. jelölés ezen? Max. hőmérsékletre melegíti a vízet? Ergo hamarabb elérem a kívánt hőt, amit a termosztáton beállítok? Fogyasztás szempontjából hogy járok jobban, ha ezt majdnem max-on használom? Ergo azt szeretném megkérdezni, milyen állásba érdemes ezt használni. Minap fullon próbáltam, tegnap félig csavartam fel, mindkét esetben elértem a kívánt hőmérsékletet a lakásban, a kazán kikapcsol szépen, majd halkabb üzemmódba kerül, ekkor nem is forgatja a gázórát...ez lehet amikor cirkulál, nemde?

Másik dolog, amit nem értek...mi van, ha pl. én csak azt szeretném, hogy a f.szoba legyen fűtve? Gondoltam letekerem a szobai radiátornál a szabályzót, majd sorra megyek minden radiátornál, kivéve a fürdőszobain...no hát ez nem jött be, ahogy elzártam az első radiátort, a többi is el kezdett hülni...ez normális? Ilyet nem lehet véghezvinni ilyen fűtésrendszerrel? Azt gondoltam, hogy maga csak az a radiátor marad ki a cirkulálásból, amit elzártam. Köszönet előre a helpért.

kingoftailor Creative Commons License 2011.10.15 0 0 55908

Milyen "meglepő" csövekkel?

 

Ha esetleg így csinálom:

  • indulás 32
  • hálóban végétől 26
  • dolgozóhoz és konyhához 18
  • bekötések a radiátorba 16-osak

A kérdés továbbra is ugyanaz: Milyen hatása lenne a gázfogyasztásra.

Előzmény: M63FUN (55907)
M63FUN Creative Commons License 2011.10.15 0 0 55907

szögezzük le előre, nem vagyok gépész ! ha marhaságot mondok majd jól lehurrognak, de vállalom.

csak kb 3 fűtésrendszer telepítésénél vettem részt és nagyon szórtak (50m2  - 750 m2)

szóval általában a cirkókazánokban a hőcserélőben 18-as cső megy (ennek ugye utánna kell nézned)

onnantól kezdve hogy egy szivattyú nyomja körbe a vizet, nem látom túl sok értelmét ennyire túlméretezni a kezdést

nyilván kell benne hagyni tartalékot, ez nem is kérdés. a 20-as 5rétegű a 18-as réznek felel meg belső átmérőben.

vagyis én 26-os (esetleg 32-es) csővel indítanék.

igaz ezt kiszámoltatnám gépésszel, de a 750 nm-es ház ahol segédkeztem meglepő csövekkel lett szerelve, és

mégis csodásan teszi a dolgát a fűtés.

egy szó mint száz, egy ügyes gépész kell aki tényleg képben van, nem csak szajkózza amit 30 éve tanult !

 

Előzmény: kingoftailor (55904)
hosi_l Creative Commons License 2011.10.15 0 0 55906

Tehát ha jól értem egy "minőségibb" rádiós vezérlővel megoldható. A vevőjétt rá kell kötni arra a helyre, ahol most a termosztát van (a régi termosztát "kuka"), és az adót (az új termosztát), meg oda teszem ahová akarom. És az akkor minden régi funkciót tudni fog (napi programozás, külső hőmérséklet alapján állítja a vízhőfokot, melegvíz vezérlés, stb.), mert oda-vissza kommunikál a vevővel. Már csak az a kérdés, hogy minimum azt a funkcionalitást amit a 430-as tud, melyik rádiós cucc tudja. Inkább legyen pár ezerrel több, de megbízható.

Köszi

Előzmény: hyp-r (55774)
MZ/Y Creative Commons License 2011.10.15 0 0 55905

Biztos, hogy ilyen kazánról írsz?

Előzmény: mackalac (55899)
kingoftailor Creative Commons License 2011.10.15 0 0 55904

A régi csövezés még gravitációs jellegű a következő átmérőkkel:

  • indulás 56
  • a spájzban már 50
  • nagyszobában lecsökken 42-re
  • nappaliban 33
  • bekötések a radiátorba 28-asok

 

Ez helyett csinálnék ötrétegűből egy ilyet:

  • indulás 40
  • hálóban 32
  • dolgozóhoz és konyhához 18
  • nappaliban 26
  • bekötések a radiátorba 16-osak

 

Lényeges különbség még, hogy most sok függőleges cső van, ami alul vezetett rendszerrel jelentősen csökkenne.

Ezen kívül az előremenő cső java a szigetelt álmennyezet fölé került az átalakítás során. Raktam csőhélyat mindenre, de azért biztos megy el a melegből.

 

A két rendszer vízmennyisége (csak a csövekben):

  • mostani 70 liter
  • az újban 30 liter

 

Íme egy kép is:

 

 

Előzmény: M63FUN (55902)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!