Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Flakvierling Creative Commons License 2012.07.05 0 0 64301

Ja a képekért bocsi, ahol nincs rendszám, az még régebbi állapot, akkor a fényszórókat teszteltem. :)

Előzmény: Flakvierling (64297)
karikaV43 Creative Commons License 2012.07.05 0 0 64300

Nagyon jó!

Előzmény: Flakvierling (64297)
charlie b Creative Commons License 2012.07.05 0 0 64299

Időnként a Frankeistein műveknek is vannak jó ötletei.    :))

Előzmény: Pijotr76 (64294)
karikaV43 Creative Commons License 2012.07.05 0 0 64298

A Kamazt egyébként elakartam adni mert csak fixsben ültem.

Aztán rájöttem,hogy van egy cég akinek folyamatosan dolgozom és nekik van egy ilyenük.

Igaz szürke,de ezért nem festem át,ha legközelebb megyek elkérem egy körre és már lesz isoka maradni.

Előzmény: tomtom-70 (64251)
Flakvierling Creative Commons License 2012.07.05 0 0 64297

OFF

 

Sziasztok!

 

Sokat gondolkodtam, hogy vajon nem gond-e, hogy egy ilyen átalakítást teszek fel ide, ami több szempontból is kilóg a sorból. 1:43 helyett 1:18 és retrónak sem retró, ráadásul majdnem több elektronika van beléjük zsúfolva, mint a Wartburgomba (az igaziba). :) De végül úgy döntöttem, hogy ha más miatt nem, a készítés tanulságai miatt hasznos lehet bárkinek, illetve azért csak autómodellekről van szó. Ráadásul ez  valamennyire magyarázatot ad arra is, hogy olyan sokáig miért nem készült egyetlen 1:43-as modell sem. Mert ez a "projekt" futott, igaz nem csak egyedül, de munka mellett kevés szabadidőben így is csoda, hogy elkészült 1 év alatt. Most sem igazán hiszem el. És akkor a sok buktatóról még nem is írtam. Szóval akit nem érdekelnek a modern és nagyobb méretű modellek, azoktól most elnézést kérek, aki pedig szeret olvasni, az folytassa tovább, lesz mit. :)


A feladat a következő volt: egy céges logókkal tarkított képzeletbeli Skoda típusú kocsikból álló rallycsapat elkészítése. Felállás: Skoda Roomster, Skoda Fabia rallyautó, tréler. Ja és világítsanak, nem is akárhogy.
Kiindulási modellek:

 

http://qualityscales.nl/groot/Skoda%20Roomster%20AB007E%2089.00_thumb.jpg

 

http://www.anticsonline.co.uk/l.aspx?k=12054

 

A trélerről nincs kép, mivel az saját gyártmány, a lehető legkisebbre méretezve, a Skoda Fabia méreteihez igazítva. Azért kellett a lehető legkisebbnek lennie, mert a valóságban egy Roomster nem vontathatna ilyen súlyos vontatmányt, így a lehető legkisebbre kellett venni a képzeletbeli "szerelvény" méretét, hogy "optikailag" még beleférjen az elfogadható tartományba. Emellett kellett egy ködlámpa-sort is készítenem a Fabiához, természetesen olyat ami működik is, illetve egy villogót a Roomsterhez. A fényszórók és a hátsó helyzetjelzők is világítanak az autókon, valamint a Roomsteren is működik ködlámpa. Az élethűség kedvéért az utánfutó helyzetjelzői is működnek, ehhez el kellett készíteni egy eredetinek megfelelő csatlakozó aljzatot a szintén saját készítésű vonóhorog mellé. Na de rátérnék a készítés menetére, mert sosem érek a végére. Így is csak a fontosabb dolgokra térek ki. :)

 

ELEKTRONIKA

Az elektronikai részeket nagyon trükkösen kellett megtervezni, hogy sehol ne lehessen látni egy kósza vezetéket vagy egyéb oda nem illő dolgot. Egyszerűnek tűnik, de a "csupa üveg" Roomster és a szintén jól látható belsőtérrel rendelkező Fabia esetében egy fél nap volt legalábvb, mire méretre vágott pamutfonállal (kék a negatív, piros a pozitív vezetéknek) lemértem és megterveztem, merre és hol vezessenek a kábelek. De nem ez volt a legrosszabb. A modellekben kellett elhelyezni a világítást biztosító elemeket is, ami a Roomster esetében egy 9 voltos elem és egy villogó automatika (épp befér a csomagtartóba), a Fabia esetében pedig egy nagy elemtartó 3 db AAA elemmel. Na ez utóbbi volt a nehezebb feladat, mivel ezek a nagy modellautók kormányozhatóak, és mivel nincs csomagtartó a Fabiában, a kocsi orrába kellett berakni a nagy elemtartót. Ehhez át kellett alakítani a kormányművet, a felfüggesztést, illetve "kitermelni" majd fél kiló műanyagot. :) De végül csak sikerült bekényszeríteni a nagy dobozt úgy, hogy a kormányzás funkciója is megmaradt. A modellek kapcsolóról világítanak, a Fabia elöl, a Roomster hátul kapcsolható. Az elektronika összeállítását nem én végeztem, arra megkértem egy nagyon jó ismerősömet (aki profi ebben), én csak megterveztem, összeszedtem a ledeket, stb. és utána beszereltem. Ez nagyon könnyűnek tűnik, de kb. úgy kell elképzelni a jelenetet, mint a Laokoón szoborcsoportot. Mindenesetre mire a végére értem, belement jópár napnyi tiszta munkaóra. Arról nem is beszélve, hogy a modelleken mennyit kellett alakítani, hogy beférjenek a ledek (előre természetesen nagy fényerejű, fényszóróként működő ledek kerültek). Az elektronika legdurvább része a működő villogó volt, aminek az elektronikáját a kis, szintén általam készített fényhíd belsejébe kellett szuszakolni. Mire készen lett, persze nem működött megbízhatóan. Így visszavittem javíttatni, de ez is késést jelentett. A tertóját is nekem kellett elkészíteni, illetve a vezeték kivezetését is meg kellett valahogyan oldani. Ezt úgy oldottam meg, hogy az üvegtető öntőcsonkjának közepét kifúrtam, és az így keletkezett résen át kifére a két kábel.

 

FESTÉS

A sok átalakítás, alkatrészgyártás és elektronikával való kínlódás mellett ez is legalább annyira időigényes feladat volt. Hiába pompázik szép rally Skoda színekben a Fabia, és hiába fehér a Roomster (alapszínnek kiválónak tűnt elsőre), végül mindkettőt újra kellett festeni. A Fabia ugyanis teljesen más matricákkal kellett, hogy elkészüljön, ezért ennek a festésnek mennie kellett, a Roomster színe pedig krémfehér és nem azm, amire nekem szükségem volt. Így hát nagyon sok festék felhasználásával, hihetetlen mennyiségű lakk kifújásával elkészültek az új színek. Persze mindehhez először látványtervek sorozatát készítettem számítógépen, amin a legkisebb részeleteket is megbeszéltük a jövőbeli Tulajdonossal. :) A matricákat szintén én terveztem és gyártattam le, ezeket felrakni is egy nap volt. És természetsen matricázás után ahogy illik kapott több réteg lakkot, ami szintén pár nap volt. Ennyit még életemben nem dolgoztam 3 modell festésén, maszkolni pedig iszonyat sokat kellett.

 

TRÉLER

Az utánfutót netes képek alapján terveztem meg és gyártottam le. A kerekei egy másik Fabiáról származnak, csak tárcsafékkel hülyén néztek volna ki, így dobfékeket kaptak. :) Egyébként a Roomster és a Fabia is fehér felniket kapott az eredeti szín helyett, amiről nem maradhatott le a matrica sem, sőt a féktárcsákat is fém hatásúvá tettem. A féknyergek és a csavarok részletes festésével nagyon szép kerekek születtek. Az utánfutóra visszatérve az egész több hét munkája, és szintén sok festéket "nyelt be". Készült rá minden, ami egy trélerre kell (csörlő és levehető rámpa is), az indexlámpák pedig egy Trabant indexbúrájának töredékeiből készültek. Aztán persze ezt is be kellett kábelezni, ami jóval egyszerűbb volt mint a 2 másik modell esetében. A vonóhorgot és az utánfutót egy finom kattanással lehet egyesíteni, aztán be kell dugni a csatlakozót (ahogy az igazi járműveknél is) és ha a Roomster kapcsolóját elmozdítjuk, működik az utánfutó világítása is.

 

Végeredményben nagyon szépek együtt szerintem és mivel igen nagy méretűek, gondot okoz majd, hogy mikétn jussanak el egyben a célhoz. Szerintem majd inkább személyesen viszem őket. Ilyen bonyolult modelleket még soha nem készítettem, nagyobn büszke vagyok rájuk és a sok apró részletre amivel sikerült finomítani az eredetileg is részletes autókat (egyedi rendszám, egyedi feliratok, világítás, vonószem, kijavított hibák, kifúrt kipufogó, tükrös hatású visszapillantók, stb stb stb.). Mióta készen van, haladtam már 1:43-asokkal, de mivel nagyobn megtetszettek a világító modellautók, hamarosan újabbakat is készítek hasonlóan nagy méretben, persze az már retró lesz. :)

 

Remélem nem gond, hogy ilyen témában írtam. És remélem másnak is tetszenek a munkáim. :) :)

 

 

ON

 

=D Doma Creative Commons License 2012.07.05 0 0 64296
bár mobilról nem látom a videót, da ha próbadarabok bezúzásáról van szó, akkor 20-30 év múlva ugyanúgy csak kép lesz róluk, mint sok, most veterán korú, annó bezúzott kocsiból.. előre is illene gondolkodni..
Előzmény: Törölt nick (64289)
jocccsa Creative Commons License 2012.07.05 0 0 64295

Lehet a vonat ment rossz helyen.... :-)

Előzmény: Gabrilo (64293)
Pijotr76 Creative Commons License 2012.07.05 0 0 64294

Akkor ez is csak egy idegen "Frankeistein"szülemény....:-)))Bruhaaaaha

Előzmény: charlie b (64292)
Gabrilo Creative Commons License 2012.07.05 0 0 64293

Nem ide tartozik ,de nem értem hogy lehet valaki olyan baromállat ,hogy a vonat elé hajt a kocsijával.

charlie b Creative Commons License 2012.07.05 0 0 64292

Nem találtam infót arról, hogy akárcsak protoként készült volna ilyen.

Előzmény: Pijotr76 (64271)
rejtelyiarpi Creative Commons License 2012.07.05 0 0 64291

NE HARAGUDJ :(

Előzmény: Pijotr76 (64263)
Törölt nick Creative Commons License 2012.07.05 0 0 64290

Atlasos témához lenne egy kérdésem(lehet,hogy leirtátok és nem olvatam el) az Ifa W50 nekem május végén jött meg.A következő melyik lesz ill ti azt megkaptátok-e?

Nagyon köszönöm.

 

Törölt nick Creative Commons License 2012.07.05 0 0 64289

Ez így teljesen precíz, korrekt, pontos és ésszerű, amit leírtál, sőt üzemgazdaságilag és minőségügyileg is teljesen megállja a helyét. teljesen ésszerű eszmefuttatás.

Én is egy multinacionális termelő vállalatnál dolgozom logisztikai tervezőként, tehát átlátom a dolgot.

 

Akkor sem tartom ésszerűnek, hogy egy ilyen autót ily módon semmisítsenek meg, ráadásul ezt még a legnagyobb videomegosztón közszemlére is tegyék.

Sokkal kulturáltabban kéne ezt megoldani: például ésszerű komponensekig visszabontani és nyomott áron értékesíteni, ami egy 40-50 darabos próbaszéria esetében is több tízmillió forint árbevétel lenne, amit nem hiszem, hogy egy Skoda-szintű vállalatnak is ne jelentene pénzt a mai időkben.

Ugye, senki nem gondolja, hogy a karosszéria elemeken, a váltón, az üvegeken még változtatás lesz...

Vagy ha már oda akarják adni a tűzoltóságnak, akkor miért nem adják oda és törik össze azok, szakszerűen, mi értelme van markológépekkel széttépetni????

 

Nekem csak ezzel van a bajom.

 

Azt, meg hogy egy millióért elfogadnám, persze a lottó ötöst is elfogadnám, de tudom hogy nem fog menni, mert kábé egy ilyet megszerezni egy milláért is annyi esély van...

Előzmény: kkn (64285)
LeonCupraR Creative Commons License 2012.07.05 0 0 64288

Meglehet érteni a gyárót. Akármi hiba, valami töröt csavar vagy más apróság hibájából ha valami baleset történne az nagyon nagy gáz lenne az autógyár számára, föleg a sorozatgyártás elindításákor, ezt nemengedhetik meg maguknak - még ha garancia nélkül is adnák. Amúgy ezek még ha kintröl jól is néznek ki esetleg, tutira le vannak már harcolva. Észrevettétek, hogy a Superb már az elején úgy néz ki, mint hogy ha a oldal fejlégzsák függöny már ki lenne löve? Vagy csak nekem tünik úgy?

Előzmény: Törölt nick (64270)
Pijotr76 Creative Commons License 2012.07.05 0 0 64287

Elméletileg meg...este jön haza...és reagála dologra!?:-)))

köszi szépen

Előzmény: hartley (64283)
Fehérpárduc Creative Commons License 2012.07.05 0 0 64286

Egy ismerős megbízásából:

 

Ha valaki önálló weboldalt akar, hátha valakit érdekel a retroshop(pont)hu domain, teljes önálló weboldal motorral, egyedi retro grafikával testreszabva, adminisztrációs felület, hírek, RSS, teljes önálló webáruház modul, fórum, SEO stb... írjon a dr(kukac)retroshop(pont)hu email címre.

 

Sürgős lenne, ezért olcsón, az első komoly ajánlatért eladó 2 évre kifizetett tárhellyel, mindennel, névre írva, számlával, hivatalosan!

 

 

kkn Creative Commons License 2012.07.05 0 0 64285

Az alvázszám nélküli próbadarbok hogyan mehetnének át?

Amúgy az alvázszámosakat is összezúzzák. Itt Kecskeméten is összezúzták a próbaszéria darabjait. Leginkább azért, mert próba. Ezekben még vannak nem véglegesített alkatrészek, van, ami nem úgy áll még, mint ahogyan kellen, és a sorozatgyártásig még csiszolnak.

 

Így, a legfőbb érv az, amiért fordított helyzetben gyárak készek olyan modelleket előállítani, amik nem nagyon hoznak hasznot, de emelik a brand renoméját, vágyottak, és ez kihat a teljes márkára is.

 

Itt meg az van, hogy ezekl az előszériás darabok a kifogásolható minőségükkel rontanák a nevet. Lehet, hogy páram megtartanák. Mások haszonszerzési céllal piaci áron továbbadnák. Viszont ott már szó sem lenne a próbamodell státuszról, így azok a tulajok a felmerülő minőségi problémák miatt reklamálhatnának, és a brand rossz hírét költenék. Ami összességében nagyobb veszteség, mint amit ezen autók eladásából nyernének hirtelen.

 

Amúgy még ott vannak a nagyon korai próbagyártmányok. Amik közelről elég gatyául néznek ki. Miközben ezekl a legdrágábbak, mert még egyedileg leghyártott elemekből épülnek, lényegében hand-made modellek. Azok a tréségük ellenére csillagászati összegekbe kerülnek.

Pl. a Suzuki Ignis 2003-ban jelent meg. Akkor egy új kb. 2.4 misi volt. A korai próbadarabokból volt, amit forgalomba helyeztek cégautóként. Azután, amikor elérte az amortizációs kort, ment a kukába. Mert ki vett volna meg egy újkorában az egyedi alkatrészek miatt 40 millába kerülő Ignist amortizációs szakasz végén 20 milláért, Ha eladják 1.5-ért, az akkor sem hoz semmit a veszteségen, miközben azért elég szedett-vedett volt belülről.

Úgyhogy ezt nem a te szemszögedből kell nézni, hanem a gyár szemszögéből, aki ezeket beszámolja a fejlesztési összegekbe. Azok oözött még mindig nem 50-100 autó ára lesz a húzós, és ez szükséáges, hogy a szériagyártás visszahozza a fejlesztési költségeket. Így ezek eleve le vannak írva, nem akarják eladni, csak eléső látásra egy autóbolond sír utánuk.

Előzmény: Törölt nick (64270)
Gabrilo Creative Commons License 2012.07.05 0 0 64284

Igen meg vetránt és retro-t.

Előzmény: Pijotr76 (64281)
hartley Creative Commons License 2012.07.05 0 0 64283

Meglett a májsztró?

Előzmény: Pijotr76 (64281)
Gabrilo Creative Commons License 2012.07.05 0 0 64282

 

Szép ez a két 408 elite + a múltkori újságból hiányzó csepel is itt van .

Pijotr76 Creative Commons License 2012.07.05 0 0 64281

Rozsdakupacot olvasgatsz???:-)

Előzmény: Gabrilo (64273)
Gabrilo Creative Commons License 2012.07.05 0 0 64280

 

Az audi tudom nem keleti ,de kuriózum és lassan veterán 1985-ös.

charlie b Creative Commons License 2012.07.05 0 0 64279

Ha van rajta sapka az a baj, ha nincs akkor az.   :)))))

 

Lehet, hogy a fotós rájött, hogy sapka nélkül vagányabban néz ki.

Előzmény: tomtom-70 (64274)
hartley Creative Commons License 2012.07.05 0 0 64278

Ha már Atlas,megjött a Tátrám!Végre,mert ki tudja,a sorozatban mikor jön.

A munkahelyre kértem szokás szerint, ezért mindenki megcsodálta,meg hogy hagy nézze már meg,mi van abban az "autós" dobozban.

Nagyon igényes a kidolgozása,egyúttal mégegyszer köszönöm Csepel75 kollégának!

 

Gabrilo Creative Commons License 2012.07.05 0 0 64277

tomtom-70 Creative Commons License 2012.07.05 0 0 64276

Engem is :-(((((

Előzmény: Pijotr76 (64263)
P.stephenson Creative Commons License 2012.07.05 0 0 64275

Én tegnap személyesen bevittem az Ifát. Könnyen megtaláltam őket, visszavették, segítőkészek, normálisak voltak.

 

P.s

Előzmény: szega (64229)
tomtom-70 Creative Commons License 2012.07.05 0 0 64274

De ezen van sapka...

Előzmény: charlie b (64262)
Gabrilo Creative Commons License 2012.07.05 0 0 64273

 

Barnabás ezek biztos tetszenek majd.

Gabrilo Creative Commons License 2012.07.05 0 0 64272

 

Istokk ezeket a képeket neked fényképeztem.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!