Ficsor Autóház, Bp 10. ker, Fehér út 7. Ráütöttek olyan fejet, mibt a torx csak ferdék benne a recék, mint a fogaskeréken. 1 méteres szárral megindult. Nagyobbat nem mertek volna rátenni, mert eltört volna a szerszám. Bátran merem õket ajánlani, nagyon felszerelt mûhely és profi csapat, nem ma kezdték.
Laikusként belevau. A Ford Focusnál volt olyan, hogy a csavaranya kúpos része persely-szerűen elfordult, mégis rá tudott rohadni. Ez némiképp ellentmond annak, amit írtál.
Nekünk is volt olyan, hogy egy vasárnapi téli kerékcserénél, az utolsó csavr miatt kellett szerelőhöz menni. Köszönhető ez a "szorgalmas" légkulcsos gumisoknak, szerintem.
Mint írta alább, már "legyalulták" a csavarfejet, arra nem tudja ezeket használni. De amúgy sem jutna sokra vele, mert többnyire más a baj. "Összenőtt" a csavar a felnivel, ez a vas és az alu kölcsönhatásából adódik, annyira összetapadnak, hogy a tapadás erősebb mint az alu szakítószilárdsága. Ergo a nyitáshoz el kell tépni magát az alut a csavar alatt. Ekkorát egyik csavarnyitogató sem képes fogni a fejen. Szerintem.
lehet, hogy gány megoldás, de fognék egy rövid, vagy vágott csőkulcsot, amit rá lehet még valamennyire ütni a csavarfejre, aztán belülről ráhegeszteném. Valami kevésbé salakoló bevont elektródát keresnék hozzá.
Köszönöm a válaszokat, itt egy kép, hogy mirõl is van szó. Beletettem egy csavart az egyik mâr leszedett felnibe.
Amik nem jöttek be: ráütés dornival, melegítés kerékõr leszedõ ráütése, YOKITO külsõ torxra valõ crowa fej ráütése. Totál szét van már barmolva a csavarfej. Lemértem kb 9-10 mm-t kellene fúrni koncentrikusan vagyis pont a közepén axiál irányban, de még bepontozni is nehéz. A képen a felniben levõ csavart gépsatuba fogva oszlopos fúróval próbáltam, hogy megtapasztaljam milyen ez. Alig viszi. Ráadásul a fentragadt keréken az 5bõl kettõ csavar játsza ugyanezt. Tanácstalan vagyok, nem akarom levésni a felnit.
Vélemény 1: Középen meg kéne fúrni több lépcsőben és beleütni egy kiszedőt (vagy ha nincsen, egy torx vagy spline fejet) és azzal megpróbálni kitekerni. Ha nem megy, nagyobb fúróval még le lehet fúrni a fejet is akár, bár ha a felnire vigyázni kell nagyon, akkor naggggyon óvatosan szabad.
Mindezt akkor, ha egyben van még annyira a csavar feje, hogy megfúrható legyen középen.
A fúráshoz lehet csinálni egy megvezetőt is, ha profik akarunk lenni :-)
Olyan kérdésem lenne, hogy volt egy jégeső károm, kb 50 helyen összepöttyözte a tetőt. A javításhoz le kellett venni az utastér - tető alatti burkolatát. Viszont úgy vették le hogy a C oszlopnál pár helyen kisebb gyűrődés látszik. Ezt mivel lehetne kiegyenesíteni? Milyen anyagból lehet?
Másik kérdés, hogy új autó esetén az első olajcserét meg kell-e csinálni 2000 km után vagy sem?
Az importőr azt mondta hogy csak 20 ezernél kell vagy 1 év használat után, viszont sok autószerelő azt mondja hogy az első 2000 km megtétele után is ajánlott mert valami fémszemcsék kerülhetnek bele. (ezt az olajszűrő nem szűri ki?)
Ok, köszi! Ez is segítség, hogy ha holnap beviszem egy céghez, akkor el tudjam dönteni, hogy jó ár-e, amit mondanak, illetve, hogy mit kell javíttatni ezen a generátoron.