Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Bakancs4 Creative Commons License 2017.03.22 -2 0 43335

Érdekes kis villanyautó Kínából :

http://totalcar.hu/magazin/hirek/2017/03/20/mit_jelent_a_forditott_mercedes_jelveny/

Luxing iStar, és a mopedautók kínai megfelelői közt versenyez, amelyek jellemzően villanymotorral készülnek, és 45 km/h a maximális sebességük. Az iStart egy 72 V feszültségű akkumulátorról táplált 1,6 lóerős motor hajtja,elektromos törpeautójuk, amely állítólag akár 150 kilométert is elgurulhat egy töltéssel, mindössze 22 ezer jüanba kerül, ami átszámítva kb. 913 ezer forintnak felel meg

WooDoo Creative Commons License 2017.03.22 0 0 43334

Az óra sokkal többet fogyaszt mint a voltmérő, de gondolom az is folyamatosan áram alatt van, mint nekem. Eléggé idegesítő, ha minden motor leállítás után megállna az óra.

Az én aksim is a végét járja, de azt sem meríti le az óra.

Előzmény: daty55 (43316)
Törölt nick Creative Commons License 2017.03.22 -1 0 43333

Jól néz ki...de ez az amelyiknek rossz az áttételezése?

Egyébként hányféle motorral szerelték a Sulky-t? Meg lehet állapítani milyen van benne?

Előzmény: Bakancs4 (43309)
daty55 Creative Commons License 2017.03.22 -7 0 43332

Ok, köszi!

Előzmény: Törölt nick (43330)
daty55 Creative Commons License 2017.03.22 -8 0 43331

OK, úgy lesz!

Előzmény: ívfény (43328)
Törölt nick Creative Commons License 2017.03.22 0 0 43330

Valóban jó a multiméter, a próbalámpa is...a multiméter fekete érintkezőjét illetve.  a próbalámpa egyik vezetését testre, a másikkal keresheted a pozitív pontot, így nem lehet zárlat...persze figyelni, egyszerre csak pontosan egy pontra érinteni...

Az akku negatív sarujára kapcsolt műszer valósabb értéket ad mint az egyéb testelési pontok, mindenhol vannak átmeneti ellenállások, ha ez nagy érték, akkor jönnek a rossz testelésből adódó problémák pl. irányjelzéskor villog hátul minden😀

Előzmény: daty55 (43326)
ívfény Creative Commons License 2017.03.22 -1 0 43329

paff!!!!  :)))

Előzmény: daty55 (43325)
ívfény Creative Commons License 2017.03.22 0 0 43328

szerintem, mielőt kötsz, azért multiméterrel, vagy ami mégjobb, próbalámpával, nézzél rá a szálra, amire kötni akarsz, hogy mikor van rajta feszej. a szinek, ilyen öreg kocsikon, nem mindíg, azok, aminek látszanak!

Előzmény: daty55 (43324)
daty55 Creative Commons License 2017.03.22 -7 0 43327

Én is így voltam vele!:-))

Előzmény: ívfény (43322)
daty55 Creative Commons License 2017.03.22 -6 0 43326

Igen, piros vezeték van rajta.

Csak keresgetni nem merek, mert félek, hogy valamit rövidre zárok!:-(

 

Az akku negatív saruja megegyezik a testtel, tehát azt szerintem bárhol le lehet "testeltetni".

 

A többit én is így gondolom, ahogy Te, köszi!

 

 

Előzmény: Törölt nick (43321)
daty55 Creative Commons License 2017.03.22 -6 0 43325

Igen, de ahhoz nem férek hozzá hátulról!:-(

Előzmény: ívfény (43320)
daty55 Creative Commons License 2017.03.22 -5 0 43324

Köszi, megnézem, mert az épp ott van.

Ha lefotózom, tudsz segíteni, melyik színre kössek rá?

Előzmény: G é z a (43319)
daty55 Creative Commons License 2017.03.22 -5 0 43323

Ritka fos képeket csinált róla.

Előzmény: passat2018 (43318)
ívfény Creative Commons License 2017.03.22 -5 0 43322

a bugyit láttam először, aztán a nőt, a többi már nem is érdekelt annyira!  :))

Előzmény: daty55 (43317)
Törölt nick Creative Commons License 2017.03.22 0 0 43321

Bár új vagyok itt, de logikusan gondolkodva, a voltmérő + kivezetését (ha jelölve van) a gyújtáskapcsoló olyan pontjára kell kötni ahol, csak akkor van "áram"(feszültség) ha a gyújtáskapcsoló "gyújtás" állásban van...álló helyzetben és indítás után is...Feszültségmérővel ki lehet mérni. A másik - kivezetését az akku negatív sarujára kell kötni. 

Működése: a gyújtás bekapcsolása után az akkufeszültséget mutatja 12,2-12,6 V majd indítás után a töltőfeszültséget 13-13,6V. Ha jól működik a generátor...

Előzmény: daty55 (43316)
ívfény Creative Commons License 2017.03.22 0 0 43320

szivargyújtó is jó lehet, az is gyujtásfüggő.

Előzmény: daty55 (43316)
G é z a Creative Commons License 2017.03.22 0 0 43319

Szia! Nézz körül a rádió előkészítés csatlakozóinál. Ott találsz gyújtásfüggő +12 V-ot is , oda nyugodtan kötheted.

Előzmény: daty55 (43316)
passat2018 Creative Commons License 2017.03.22 -5 0 43318

Amit te javítottál JDM Titane azt most eladják motorhibásan és törött szélvédősen Zalaegerszegen.

https://www.jofogas.hu/zala/JDM_Titan_II_mopedauto_elado_64300443.htm?first=1

Előzmény: Bakancs4 (43309)
daty55 Creative Commons License 2017.03.22 -6 0 43317

Tudom, de itt a poénon lett volna  a hangsúly!:-DD

Előzmény: 989898 (43315)
daty55 Creative Commons License 2017.03.22 -7 1 43316

Sziasztok!

 

Egy kis express segítségre lenne szükségem.

 

Ma eljutottam oda, hogy bekössem  a voltmérőt.

Oda, ahová tanácsoltátok a fesszabályzóra.

Még szerencse, hogy rádugtam csak úgy minden nélkül, gondolok itt a gyújtásra.

És sajnos így is mutat a voltmérő, vagyis gyújtás nélkül is van ott feszültség.

És ugye, ha rákötöm, akkor a voltmérő fogyaszt is.

 

Eddig azt hittem, hogy ott csak akkor van feszültség, ha ráadom a gyújtást, de mint kiderült, nem így van.

 

A  kérdésem az az, hogy ha így odakötöm, akkor nm fogja rendszeresen leszívni az egyébként is gyengélkedő akkut?

Például, ha nem használom hetekig?

 

Szóval, ha ez így nem oké, akkor mit javasoltok, hová kössem, ahol nincs feszültség csak akkor ha gyújtáson van, vagy jár az autó?

 

A válaszokat előre is köszönöm!

989898 Creative Commons License 2017.03.22 0 0 43315

subaru imprezza lessz az nagyon jó kis kocsi

Előzmény: daty55 (43312)
Törölt nick Creative Commons License 2017.03.22 0 0 43314

Szia! Írtam mail-t....

Előzmény: oljeg12 (43311)
ívfény Creative Commons License 2017.03.22 -10 0 43313

jól látod talán? lehet valami kocsiféle van , még a képen? ha már nem köt le a főlátvány, majd azt is megnézem talán... :)))

Előzmény: daty55 (43312)
daty55 Creative Commons License 2017.03.22 -10 0 43312

Úgy látom, a háttérben egy Ligier Ambra közelít!:-)

 

oljeg12 Creative Commons License 2017.03.22 -2 0 43311

Nekem is van egy Piaggio (Ape) motoros Sulkym. Én síkvidéken lakom. Meg vagyok vele elégedve. Dunántúlon vettem és lábon indultam vele haza. Voltak nagy emelkedők, de fel ment rajta. Bakancs4 azt az utat többször is megjárta az ő gépével. Nekem az is fontos volt, hogy nagy legyen a csomagtere, hogy a feleségem tolókocsiját betudjam tenni. De sajnos már Ő nincs és nem kell már a tolókocsit vinni. A nyáron vettem egy 4 kerekű dieselt, kényelmi szempotok miatt. De a 3 kerekűt is megtartottam, biztonsági tartaléknak. Mert ha csak egy dugulás van a négykerekűnél és vinni kellene a feleségemet orvoshoz, akkor legyen mibe beülni. De most már sajnos feleslegessé vált. Ha esetleg érdekel, akkor írj privátban és megegyezünk. Az ára nem olyan nagy, mint amilyenek a jófogáson kérnek. Vannak hozzá tartalék alkatrészek is. Nem tudom, hogy milyen messze lakunk egymáshoz? Én Baja mellett lakom.

Előzmény: Törölt nick (43310)
Törölt nick Creative Commons License 2017.03.22 -1 0 43310

Tisztelt Bakancs4!

Köszi szépen a gyors választ, félig-meddig már átrágtam én is a rendeleteket, a fórumokat, a bejegyzéseidet, úgy látom nagyon mélyen beleástad magad a témába, tényleg sok korrekt infót kaptam.

A "koncepcióm" az, hogy kellene egy olyan gép amit smkp jogsival ( esetleg lejárt eü. alkalmasságú B-s jogsival) lehessen vezetni, ne legyen macerás a tulajdonszerzés (tehát se átírás, se egyebek). Na persze a másik, hogy 14 éves korom óta én is benzingőzben élek. A kis dízelektől félek, bármi adódik a motorra,l szerintem nagyságrendekkel többe kerülne a javítás, bár autószerelő a régi végzettségem. 

Sajnos még nem próbáltam ilyen kis Sulkyt, tulajdonképpen egyik cél a hobbi, ill. az öregek heti két alkalommal 6-7 km bevásárlásra használnák, ha elfogadják😀. Az emelkedőkkel kapcsolatban viszont most dilemmában vagyok, remélem egy kicsit magasabban fekvő garázsba még fel bír menni, persze 1-es fokozatban...

Bakancs4 Creative Commons License 2017.03.22 -2 0 43309
Előzmény: Bakancs4 (43308)
Bakancs4 Creative Commons License 2017.03.22 -1 0 43308

tapasztalata a Sulky mopedautóval kapcsolatban? Látok egypárat a jófogáson...idős szülőknek venném

 

A háromkerekűekkel a másik fórum ( http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9120771 ) foglalkozik , bár a két téma és vele foglalkozók erősen átfedik egymást . Arra is volt példa , hogy itt tárgyaltak 3 kerekű ügyeket , miközben "odaát" a dízel mopedautókkal foglalkoztak .

Nos , 3 kerekű Sulky mopedautók . Jegyzem meg gyorsan : nekem is van , én nagyon szeretem . Az általános vélekedés szerint alulmotorizáltságuk miatt  rendszeres napi forgalomra csak erős kompromisszumokkal alkalmasak , ami még esetleg megüti a használhatóság szintjét az a Piaggio Ape50 motorral szerelt változat .

De összességében a kétütemű kislökettérfogatú motor nagyon gyengén mozgatja a közel féltonnás technikát , nagyvárosba vagy dombos-hegyes vidékre semmiképp nem javasolható . Sík területre , kisforgalmű helyeken alkalmi használatra esetleg szóba jöhet . Az 50 ccm-es  háromkerekűek nagy része hobbijármű -- nálam is .

  Figyelembe kell venni továbbá , hogy az Ape50 motoros változathoz lehet kapni motorikus elemeket ( vagyis CSAK a motorhoz-váltóhoz ) minden egyéb részéhez ( kasztni , futómű stb.)  , illetve többi erőforrással hajtott gép motorjához alkatrészellátás gyakorlatilag nem létezik . Tehát akinek kell egy fékcső vagy kuplunghuzal az nem tudja úgy megvenni az autósboltban , hogy Sulky SP50-hez kell , hanem ki kell deríteni ( a jármű tulajdonosának ) hogy ez a FIAT Ritmo fékcsővel egyezik , illetve a bovdent le kell gyártatni vagy gyártani .

Ha nincs a környezetben aki kellő barkácsolási -autószerelési vénával van megáldva akkor nem fognak sokat autózni az öregek . Azt , hogy ki fogja szervizelni a járgányt előre tisztázni kell -- meglehetősen primitív masinákról van szó , de a szervizigényük többszöröse (futásteljesítményre vetítve) a normál kocsikénak.

 A fentiek a négykerekű dízel mopedautókra is érvényesek , de talán nem annyira markánsan .

Ehhez képest meglehősen drágák ezek a kis háromkerekűek , legalábbis amiket hirdettek . Igaz pár hónapja sikerült vásárolnunk nagyon jó állapotban levő Charly-t  üzemképesen , osztrák papírral egy leharcolt robogó áráért . Annyit meg megér egy ilyen motorizált esernyő .

Az 50 ccm-es kis háromkerekű autócskák segédmotoros kerékpárnak számítanak , rendszámozni nem kell őket , kell valami származási papír ( ez a gyakorlatban adásvételit jelent , ha van eredeti külföldi okmány még jobb , de nem létkérdés )  és biztosítás . Vezetni ugyanolyan jogsival lehet mint egy Babettát , utast is vihet vele a 17 évnél idősebb vezető .

Alvázszámuk van , ha bármi okból mégse lenne akkor kreatívan meg kell oldani a kérdést -- akik efféle járgányokkal járnak azok nagyon leleményesek ...  A Sulky SP50 illetve Kore típusokban az alvázszám a motortérben található , az alvázra hegesztett kis trapéztáblán .

A kép előterében Zsolt barátom azóta eladott vasorrúja , mögötte az enyém , a takarásban pedig a Piaggio ApeCar járgányom . Leghátul  az öreg Bakancs , a Reanult R-4 ... A legutolsó képen a másik Sulkym és Charly .

 

Törölt nick Creative Commons License 2017.03.21 -1 0 43307

Természetesen a 3 kerekűek érdekelnek...Casalini Sulky...pl. elég az alvázszám a biztosításhoz? Vagy ha nincs szám, mi a helyzet?

Törölt nick Creative Commons License 2017.03.21 -1 0 43306

Sziasztok! Van itt valakinek tapasztalata a Sulky mopedautóval kapcsolatban? Látok egypárat a jófogáson...idős szülőknek venném. Előre is köszi!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!