Luxing iStar, és a mopedautók kínai megfelelői közt versenyez, amelyek jellemzően villanymotorral készülnek, és 45 km/h a maximális sebességük. Az iStart egy 72 V feszültségű akkumulátorról táplált 1,6 lóerős motor hajtja,elektromos törpeautójuk, amely állítólag akár 150 kilométert is elgurulhat egy töltéssel, mindössze 22 ezer jüanba kerül, ami átszámítva kb. 913 ezer forintnak felel meg
Az óra sokkal többet fogyaszt mint a voltmérő, de gondolom az is folyamatosan áram alatt van, mint nekem. Eléggé idegesítő, ha minden motor leállítás után megállna az óra.
Az én aksim is a végét járja, de azt sem meríti le az óra.
Valóban jó a multiméter, a próbalámpa is...a multiméter fekete érintkezőjét illetve. a próbalámpa egyik vezetését testre, a másikkal keresheted a pozitív pontot, így nem lehet zárlat...persze figyelni, egyszerre csak pontosan egy pontra érinteni...
Az akku negatív sarujára kapcsolt műszer valósabb értéket ad mint az egyéb testelési pontok, mindenhol vannak átmeneti ellenállások, ha ez nagy érték, akkor jönnek a rossz testelésből adódó problémák pl. irányjelzéskor villog hátul minden😀
szerintem, mielőt kötsz, azért multiméterrel, vagy ami mégjobb, próbalámpával, nézzél rá a szálra, amire kötni akarsz, hogy mikor van rajta feszej. a szinek, ilyen öreg kocsikon, nem mindíg, azok, aminek látszanak!
Bár új vagyok itt, de logikusan gondolkodva, a voltmérő + kivezetését (ha jelölve van) a gyújtáskapcsoló olyan pontjára kell kötni ahol, csak akkor van "áram"(feszültség) ha a gyújtáskapcsoló "gyújtás" állásban van...álló helyzetben és indítás után is...Feszültségmérővel ki lehet mérni. A másik - kivezetését az akku negatív sarujára kell kötni.
Működése: a gyújtás bekapcsolása után az akkufeszültséget mutatja 12,2-12,6 V majd indítás után a töltőfeszültséget 13-13,6V. Ha jól működik a generátor...
Nekem is van egy Piaggio (Ape) motoros Sulkym. Én síkvidéken lakom. Meg vagyok vele elégedve. Dunántúlon vettem és lábon indultam vele haza. Voltak nagy emelkedők, de fel ment rajta. Bakancs4 azt az utat többször is megjárta az ő gépével. Nekem az is fontos volt, hogy nagy legyen a csomagtere, hogy a feleségem tolókocsiját betudjam tenni. De sajnos már Ő nincs és nem kell már a tolókocsit vinni. A nyáron vettem egy 4 kerekű dieselt, kényelmi szempotok miatt. De a 3 kerekűt is megtartottam, biztonsági tartaléknak. Mert ha csak egy dugulás van a négykerekűnél és vinni kellene a feleségemet orvoshoz, akkor legyen mibe beülni. De most már sajnos feleslegessé vált. Ha esetleg érdekel, akkor írj privátban és megegyezünk. Az ára nem olyan nagy, mint amilyenek a jófogáson kérnek. Vannak hozzá tartalék alkatrészek is. Nem tudom, hogy milyen messze lakunk egymáshoz? Én Baja mellett lakom.
Köszi szépen a gyors választ, félig-meddig már átrágtam én is a rendeleteket, a fórumokat, a bejegyzéseidet, úgy látom nagyon mélyen beleástad magad a témába, tényleg sok korrekt infót kaptam.
A "koncepcióm" az, hogy kellene egy olyan gép amit smkp jogsival ( esetleg lejárt eü. alkalmasságú B-s jogsival) lehessen vezetni, ne legyen macerás a tulajdonszerzés (tehát se átírás, se egyebek). Na persze a másik, hogy 14 éves korom óta én is benzingőzben élek. A kis dízelektől félek, bármi adódik a motorra,l szerintem nagyságrendekkel többe kerülne a javítás, bár autószerelő a régi végzettségem.
Sajnos még nem próbáltam ilyen kis Sulkyt, tulajdonképpen egyik cél a hobbi, ill. az öregek heti két alkalommal 6-7 km bevásárlásra használnák, ha elfogadják😀. Az emelkedőkkel kapcsolatban viszont most dilemmában vagyok, remélem egy kicsit magasabban fekvő garázsba még fel bír menni, persze 1-es fokozatban...
tapasztalata a Sulky mopedautóval kapcsolatban? Látok egypárat a jófogáson...idős szülőknek venném
A háromkerekűekkel a másik fórum ( http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9120771 ) foglalkozik , bár a két téma és vele foglalkozók erősen átfedik egymást . Arra is volt példa , hogy itt tárgyaltak 3 kerekű ügyeket , miközben "odaát" a dízel mopedautókkal foglalkoztak .
Nos , 3 kerekű Sulky mopedautók . Jegyzem meg gyorsan : nekem is van , én nagyon szeretem . Az általános vélekedés szerint alulmotorizáltságuk miatt rendszeres napi forgalomra csak erős kompromisszumokkal alkalmasak , ami még esetleg megüti a használhatóság szintjét az a Piaggio Ape50 motorral szerelt változat .
De összességében a kétütemű kislökettérfogatú motor nagyon gyengén mozgatja a közel féltonnás technikát , nagyvárosba vagy dombos-hegyes vidékre semmiképp nem javasolható . Sík területre , kisforgalmű helyeken alkalmi használatra esetleg szóba jöhet . Az 50 ccm-es háromkerekűek nagy része hobbijármű -- nálam is .
Figyelembe kell venni továbbá , hogy az Ape50 motoros változathoz lehet kapni motorikus elemeket ( vagyis CSAK a motorhoz-váltóhoz ) minden egyéb részéhez ( kasztni , futómű stb.) , illetve többi erőforrással hajtott gép motorjához alkatrészellátás gyakorlatilag nem létezik . Tehát akinek kell egy fékcső vagy kuplunghuzal az nem tudja úgy megvenni az autósboltban , hogy Sulky SP50-hez kell , hanem ki kell deríteni ( a jármű tulajdonosának ) hogy ez a FIAT Ritmo fékcsővel egyezik , illetve a bovdent le kell gyártatni vagy gyártani .
Ha nincs a környezetben aki kellő barkácsolási -autószerelési vénával van megáldva akkor nem fognak sokat autózni az öregek . Azt , hogy ki fogja szervizelni a járgányt előre tisztázni kell -- meglehetősen primitív masinákról van szó , de a szervizigényük többszöröse (futásteljesítményre vetítve) a normál kocsikénak.
A fentiek a négykerekű dízel mopedautókra is érvényesek , de talán nem annyira markánsan .
Ehhez képest meglehősen drágák ezek a kis háromkerekűek , legalábbis amiket hirdettek . Igaz pár hónapja sikerült vásárolnunk nagyon jó állapotban levő Charly-t üzemképesen , osztrák papírral egy leharcolt robogó áráért . Annyit meg megér egy ilyen motorizált esernyő .
Az 50 ccm-es kis háromkerekű autócskák segédmotoros kerékpárnak számítanak , rendszámozni nem kell őket , kell valami származási papír ( ez a gyakorlatban adásvételit jelent , ha van eredeti külföldi okmány még jobb , de nem létkérdés ) és biztosítás . Vezetni ugyanolyan jogsival lehet mint egy Babettát , utast is vihet vele a 17 évnél idősebb vezető .
Alvázszámuk van , ha bármi okból mégse lenne akkor kreatívan meg kell oldani a kérdést -- akik efféle járgányokkal járnak azok nagyon leleményesek ... A Sulky SP50 illetve Kore típusokban az alvázszám a motortérben található , az alvázra hegesztett kis trapéztáblán .
A kép előterében Zsolt barátom azóta eladott vasorrúja , mögötte az enyém , a takarásban pedig a Piaggio ApeCar járgányom . Leghátul az öreg Bakancs , a Reanult R-4 ... A legutolsó képen a másik Sulkym és Charly .