...de húzzon a f..ára egy csigaházat az a tervező, aki az 1.9D-nél a hűtő alsó csövét odarakta a generátor alsó csavarja mögé, hogy ne lehessen azt kihúzni... Ki kell akasztani a felső bakot, és megemelni vagy 5 centit a motort, hogy kijöjjön a csavar. Nóóóómális? :-)
Ha értették volna mit kérdezel, akkor talán azt válaszolják, hogy ellenőrizd a váltó olajszintjét, és tölts rá egy-két litert...vagy inkább ellenőrizd van-e benne elég olaj. (Az első könnyebb.)
Kész a generátor. Szénkefék, gyűrűk, csapágyak kicserélve. 14000 Ft. Szaki azt mondta, hogy még visszarakhatom a szabadonfutót, szerinte nincs olyan rossz állapotban. Be is építettem a kocsiba a generátort. Pöpec lett. Ágyő nyüszögés. :-)
Mértem a töltést, most indítás után kb. 5 mp-el felnyomja 14,2 V-ra, és stabilan ott tartja. Eddig ehhez sokkal több idő kellett, és csak 13,8-14V környékéig ment. Ennyit jelent az új szénkefe, és gyűrű?
Az a kérdés, hol csöpög? (ha azt mondom, hogy áll a víz a nappalimban, mit csináljak? Meg tudod mondani, hogy a tető ázik be, árvíz öntötte el, vagy csőtörés történt ?)
Gondoltam rá én is, de a féknyerget nem tudtam volna kibuktatni. Majdnem vettem olyan fúrószárakat, aminek nincs keresztéle, de végül a kollega által linkelt készlete volt a mûhelynek, és lõn:
Más megoldást nem látsz? Kitörik a karom fél mm után, és olyan nincs, hogy sikerüljön központosan
Mondanám, hogy szereld le a kereket kerékaggyal együtt és vidd be egy forgácsoló üzembe, hogy tegyék fel egy marógépre, de nem teccene:))
Ha nagyon nyomni kell a fúrógépet, akkor valószínűleg rosszul van élezve a fúrószár.Ha nem tudod jól megélezni, akkor vidd el olyanhoz, aki gyakorlottabb.Előny, ha fordulatszám szabályzós a gép és lassan forog, (1-200f/perc), a szerszámot kenjed is valami üregelő spréből, faggyú is remek.
A furat központossága nem olyan lényeges szerintem, ez nem az a ki nem szerelni kívánt Rönyó-főtengelybe szakadt csavar, 0.5-1mm hiba belefér, csak a az utolsó fúrásnál kell odafigyelni, hogy nem menj bele a felnibe- kerékagyba.