Alapításkori gondolatok!
Úgy gondoltam, és ez egyre többekben is megfogalmazódott, hogy Budafok - Téténynek szüksége lenne egy valódi, gyűjtő, befogadó, pozitív szemléletű törzsasztalra, ahol mindennapjaink apró-cseprő ügyei mellett megbeszélhetjük a közélet eseményeit éppúgy, mint megismerkedhetünk kerületünk értékeivel, helytörténetével, hagyományaival, kultúrájával, de beszélhetünk a város alakulásáról, fejlődéséről és neuralgikus témáinkról, így környezetünk állapotáról, teendőinkről. Mindez egy hosszú mondatba foglalva, persze nem fért bele a topic címbe, de elsősorban ezeket gondolom, javaslom itt napirendre venni és ezzel kapcsolatban álló embereket meghívni, és persze sok mindenki mást, kerületieket, vagy akik csak érdeklődnek utánunk, korábban itt laktak, emlékeik vannak.
Szeretném tehát, ha beindulna itt egy igazi fórum, nem feltétlenül napi hozzászólások százaival, vagy csevegéssel, de néhány aktuális, fajsúlyos vagy kevésbé, de sokakat foglalkoztató ügy áttekintésével és folyamatosan helyi kulturális, történeti értékeink bemutatásával. Utóbbi szempontból is nagy kincsestár kerületünk és messze nincs kihasználva, bemutatva a már feltárt sok érték, anyag.
Persze várom a javaslatokat, az észrevételeket, merre menjünk, és azok csatlakozását, akik eddig is nézegették a kerületi vonatkozású topicokat, de belépni, hozzászólni nem akartak.
Moderációval kapcsolatos kérdéseknek a helye:
http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9186758 itt található!
a horgászok szerint nem vészes a hódok itteni munkássága, a szigeten a fák kidőlése jó ideje tart, elöregedett az erdő, és megújulni alig tud, a magas aljnövényzet miatt, a Háros szigeten a hírek szerint el is indul az élőhely rekonstrukció, a budai parti szakaszon meg a nyári viharok alkalmával dőltek ki fák,
az OMSZ válasza az extrém helyi mérőállomás értékek kapcsán:
Az oldalon megjelenő adatokat mérőműszerek szolgáltatják, amelyek néha meghibásodnak, ekkor látható a 'nincs adat' kiírás az oldalon. A kormányhivatalokban dolgozó kollégák ezt észlelik, vagy a hiányzó adatokból, vagy az extrém, lehetetlen értékekből, illetve más műszaki paraméterekből, és kiderítik a hibás adat okát, erre szolgál a 90 nap. A hiba észlelése után a műszer beállítása vagy javíttatása következik, ami mind adatkieséshez vezet. A validálás célja hogy a nagyközönséghez eljutó adatok már ne tartalmazzanak műszerhibákat, hanem a valós légszennyezettségi helyzetet tükrözzék. A validálás az adatminőség javulását vonja magával. A helyi emissziók kiszűrése nem egyszerű, kollégáink a helyszín és a helyi történések ismerete alapján vizsgálják a műszerek jelzéseit. Egyes helyi emissziók kiszűrése nem is szükséges (pl Széna téri bontás) hiszen hatásuk nagy területet érintett, tehát abban az időben arra a területre ezek az emelt értékek voltak a jellemzőek.
Köszönöm a linket, meg a bunkermúzeumos térképet is peterurfinak.
Úgy tűnik, hogy Nagytéténynél kelhettek át a Dunán valahol a szovjet tengerészgyalogosok. A páncélozott szállítóhajó nem tudott a parthoz egészen közel menni, így a kiszállás a jeges vízbe történt. Ezután elfoglaltak egy gyárat, bár Orion rádiógyárat írtak, a visszaemlékezések évtizedek múlva nem pontosak.
Nem kezdhetem azzal, hogy a gyerekkorom meghatározó helyszíneinek egyike, pedig az. Eredetileg a BSZKRt építtette a dolgozóinak 1936-ban. Ma már nem lenne ésszerű nyitva tartani, ezt mindjárt kifejtem, hogy miért gondolom így.
[...] Bővebben!Tovább »
A repülő és bútorgyárnak lehet köze hozzá? Mintha a repülőtér és a gyár is jóval korábban bezárt volna (20-as évek előtt), de a bútorgyár még a 60-as évek körül egy termelgethetett. Mondjuk a repülőgépgyár és a régi repülőtér is valamivel északabbra volt.
Ma az M1 autópályán úgy tűnt, mintha az összes autó sóbányában dolgozna. Nem látszott az autók eredeti színe, mind fehér volt. Aztán később a Tóth Józsefen felkanyarodva is fehérség fogadott.. Valami új anyaggal sóznának?