A váltókar lötyög... semmire nem reagál... ráadásul,nem lehet kivenni 5-ből ! viszont füstölt a kuplung..
Mást nem tudtam,leállítottam a motort,a fényjelzések és a kormányzár miatt, ráadtam a gyújtást,és benyomtam a kuplungot...ami már amúgy sem mutatott különösebb életjelet (már 2 hete csúszott mint a szar..) na...hát így húztak haza !:-) 2,5 méteres kötéllel,egy falukbeli rendőr srác... Majd ki gúvadt a szemem a kötél leséstől,hogy néha rájuk szaladjak..:-) Mikor lefelé menet volt,kicsit kézifékeztem...inkább húzzon mint hogy toljam:-))
OK .... akkor ezekkel a nőkkel akarok "aludni",a jumzal meg álmodni ! :-) ..csak hát .. odafentről már szinte hallon a nagy szerencseosztó, lófasz a te seggedbe című szokásos válaszát ! :-((
Olyant amilyen egynegyvennyolcnál látszik, olyant egyszer Celldömölkre érkezve én is láttam a sorompónál ácsorogni... olyan műanyagburkolatost JUMZ Tornádó felirattal...
Ami meg kettőhuszonnyolcnál van, az egy százhúsz lovas... olyant csak egy orosz oldalon láttam kicsike képen...
Köszönöm a tájékoztatót, a zenéje tetszett... Hogy sikerült a piacos kirándulás?
Azaz...:) Bár sörözőbe ritkán írok, azonban olvaslak. Ha nem vagyok vindisgréc, akóR majd a németkocsis végkifejlete(de)t meséld mán el (ott). Drukkolok, hogy ne legyen semmi maradandó...
A teljesítménye kb mi lenne, szántás tárcsázás stbnél óránként és esetleg a fogyasztásáról tudnál kicsit bővebben írni Endre bá'? Borulás? Olyan borulékony lenne. Nem jelent sokat a hajtott első híd neki?
Ha nem dől belőle folyamatosan az olaj orrán-száján, akkor nem baj ha az orosz típusú rozsdamentesítés műxik rajta....
Anno mikor ez a varsóiSzerződés alaptraktorja volt, akkor igenis össze lehetett építgetni. A román UTOS 45- ös motorja simán csereszabatos volt ennek a motorfelfogatásával - de aztán a világon más semmise passzolt egyikből a másikba. Meg a hatvanöt lovas JUMZ, meg a hetvenöt lovas DT motor szintén passzentos rá... de a hajtásláncot túlterhelni miarossebnek... csak hogy huszonöttel húzza az ekét?
Egy év múlva meg kifeküdne a differenciálmű.
Volt ehhez is elsőhajtás, de nem volt fordulékony. Nem volt sokkal jobb.
Nem szimmering, hanem fabetét.. mint egy hosszában elfelezett ceruza, olyan... és ha elfogy, akor csippcsöpp a lendkeréknél - de csak egy fadarabot kell farigcsálni, aztán a tömítés helyreigazítva.
A váltója ötplusz hátramenetes, országúti és terepváltással
A differenciálműve a gyenge pontja, mert kétbolygókerekes, és ha túlterheli a nem rávaló motor, akkor a bolygókerekek perselyezése megkopik, és vonyít.
Ha megveszed, akkor mosd le nagynyomásúval, aztán nézd erősen hogy hol folyik belőle az olaj. Ha azokat mexünteted, akkor már csak a borulásvédelem meg a téli fűtés a megoldandó...
Hát elég lerongyolt állapotú, szinte félek belevágni. Minden féle meló lenne rá. Kaszálás bálázás elsősoron. Lehet hagyma termesztés gépei is. Azt bánom, hogy nem lehet összeépitgetni mint pl egy 50-est. Ha lesz zsém hajtott első híd, meg 80-as motor és már elég kis ütős gép is. Vagy valami más típusé megegyezik vele? A csávóval részegen beszéltem mármint mikor részeg volt, mert ugye akkor azt is elmondja amit nem akar. Áll valami faszimmeringet raktak a főtengelyhez, ami csöpög. Nem tudom, hogy ez lehete a gyári megoldás bár gyanus,hogy nem. Bár vagy 6-7 év állás után belőtték egy hónapja kb egész szépen járt. Azt hiszem elektromos indítású. Váltó hányfokozatos? Difije milyen? Mi a gyenge pontja? És mire kellene figyelni nagyon?
Én negyvenötös párti vagyok. Nemcsak kezdésnek, hanem ha nem soktíz hektárt akarsz egyben művelni, akkor hosszú távon is jó a negyvenötös, azt még az öröklétre tervezték.
Lehet még hozzá alkatrészt kapni, sokban megegyezik a közvetlen utódtípusával (a JUMZ-zal), amiben meg egyedi, az is pótolható még
Nem egyezik viszont szinte semmiben az ötvenessel és folyományaival, legfeljebb olyan alapvető dolgokban, mint az öt kerék, meg a hidraulikus munkahenger típusa.. ez igazándiból ha Minszkben is gyártódott, mégis egy másik orosz típus.
Mint az oroszok általában, ez is sokat eszik. (ha sokat kérsz tőle)
Alapon ketyegtetve ez is alacsonyabb fogyasztású mint gondolnánk.
Amit szokni kell, az az indítása, ha kismotoros indítású kivitel, de ha betartasz pár fontos rendszabályt, ezt nagyonnagyon sokáig lehet a legszörnyűbb hidegben is indításra használni - az akksis rendszerrel ellentétben.
Még csak nem is a legpöpecebb állapotút kell keresni, mert típust tanulni az ócska, éppencsak indulóképes is jó.
MTZ 45 ös után érdeklődnék, ki mit tud a gépről? Érdemes lenne még kezdésnek egy ilyen paripa? Mennyit eszik kb? Alkatrész ellátottság? Sok mindenben különbözik az 50-esektől? Remélem tud valaki segíteni. Üdv:Sanyi