Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2011.09.10 0 0 10264

A váltókar  lötyög... semmire nem reagál... ráadásul,nem lehet kivenni 5-ből ! viszont füstölt a kuplung..

Mást nem tudtam,leállítottam a motort,a fényjelzések és a kormányzár miatt, ráadtam a gyújtást,és benyomtam a kuplungot...ami már amúgy sem mutatott különösebb életjelet (már 2 hete csúszott mint a szar..) na...hát így húztak haza !:-) 2,5 méteres kötéllel,egy falukbeli rendőr srác... Majd ki gúvadt a szemem a kötél leséstől,hogy néha rájuk szaladjak..:-) Mikor lefelé menet volt,kicsit kézifékeztem...inkább húzzon mint hogy toljam:-))

Előzmény: endrebá (10261)
endrebá Creative Commons License 2011.09.10 0 0 10263

:-)))

 

Nem aprózod el...

 

Jó hogy benéztél, a hűtőből elővettem a maradék szerencsi nagyonfinomat, és egy kortynyit az egészségedre ittam...

Előzmény: Törölt nick (10262)
Törölt nick Creative Commons License 2011.09.10 0 0 10262

OK .... akkor ezekkel a nőkkel akarok "aludni",a jumzal meg álmodni ! :-) ..csak hát .. odafentről már szinte hallon a nagy szerencseosztó, lófasz a te seggedbe című szokásos válaszát ! :-((

Előzmény: endrebá (10260)
endrebá Creative Commons License 2011.09.10 0 0 10261

Szerintem simán csak kuplungszerkezet.. vagy a tárcsából törött ki a nyelestengely bordáshüvelye.

Ha nem tépted össze mérgedben, akkor a váltónak semmi baja....

Előzmény: Törölt nick (10259)
endrebá Creative Commons License 2011.09.10 0 0 10260

Esetleg tudnám ajánlani ezeket a biovibrátorokat :

 

Na, ezt meg kötelező!

 

Többet érnek minden elsőhátsómeghajtásos Jumznál... de még a nagyDutránál is..

Előzmény: Törölt nick (10259)
Törölt nick Creative Commons License 2011.09.10 0 0 10259

Kocsi elromlott,húztak haza ! ..most szerelőnél van....( váltó -kuplung..nyekk :-))

 

azért ez,, nagyon bejön (ne ) nekem ! ...fickósabbnak tűnik,mint az MTZ-k

...szerintem most ezzel fogok álmodni..:-))

 

 

Előzmény: endrebá (10258)
endrebá Creative Commons License 2011.09.10 0 0 10258

Olyant amilyen egynegyvennyolcnál látszik, olyant egyszer Celldömölkre érkezve én is láttam a sorompónál ácsorogni... olyan műanyagburkolatost JUMZ Tornádó felirattal...

 

Ami meg kettőhuszonnyolcnál van, az egy százhúsz lovas... olyant csak egy orosz oldalon láttam kicsike képen...

 

Köszönöm a tájékoztatót, a zenéje tetszett... Hogy sikerült a piacos kirándulás?

Előzmény: Törölt nick (10257)
Törölt nick Creative Commons License 2011.09.10 0 0 10257

Ez itt mind Jumz .. 2 perc után figyelj nagyon ! Nem semmi őszkerekeseket ( is) gyártottak..

 

Előzmény: endrebá (10242)
endrebá Creative Commons License 2011.09.07 0 0 10256

...da...

 

:-))))

Előzmény: Szilis (10255)
Szilis Creative Commons License 2011.09.07 0 0 10255

jólvan, faszányos. :)

Előzmény: endrebá (10254)
endrebá Creative Commons License 2011.09.07 0 0 10254

Nem vagy az, írásbeli seggberúgást kaptam, mert valami büntetést adni kellett....

 

(nem maradandó, elmúlik a kék folt..)

 

:-))))

Előzmény: Szilis (10253)
Szilis Creative Commons License 2011.09.07 0 0 10253

Azaz...:) Bár sörözőbe ritkán írok, azonban olvaslak. Ha nem vagyok vindisgréc, akóR majd a németkocsis végkifejlete(de)t meséld mán el (ott). Drukkolok, hogy ne legyen semmi maradandó...

Előzmény: endrebá (10252)
endrebá Creative Commons License 2011.09.07 0 0 10252

Russzkij légkondi...?

 

Előzmény: Szilis (10251)
Szilis Creative Commons License 2011.09.07 0 0 10251

Az EO-ról az ajtót mi is levesszük, ugyanígy hever egy fa tövében...:)

Előzmény: endrebá (10246)
endrebá Creative Commons License 2011.09.06 0 0 10250

Nem volt nagy szám, nagyon szívesen....  :-))))

Előzmény: Törölt nick (10249)
dutrancs Creative Commons License 2011.09.05 0 0 10248

Köszi már van.

Előzmény: kakukkjoe (10244)
endrebá Creative Commons License 2011.09.05 0 0 10247

A piacon kaptam hozzávalókat, nagyon segítőkész hölgy volt a főnök... most persze már nem tudom hogy hol a névjegye... mikorra kell?

Előzmény: Törölt nick (10245)
endrebá Creative Commons License 2011.09.05 0 0 10246

Na azééért én se vagyok szakértő... csak egy felhasználó.

 

Itt két kép bizonyításképpen :

 

 

 

Ha csak ketyeg alapon, akkor egész nap folyamatos üzemben húsz liter fogy el a marmonkannából a hatvanöt lovas JUMZ motornál.

Elsőhajtásról meg egy képem van, a valamikori terepes Molotov első hídját hangolták össze az ötös típussal :

 

alacsony és kanyarodni is utál....

 

Nem borulékony, de ha egyszer mégis átfordul a saffjor- on, akkor annak harangoz6tnak.

Előzmény: Fsanyi88 (10243)
kakukkjoe Creative Commons License 2011.09.05 0 0 10244

Egy ilyenem nekem is van, ha érdekel, mail publikus.

Előzmény: dutrancs (10183)
Fsanyi88 Creative Commons License 2011.09.05 0 0 10243

A teljesítménye kb mi lenne, szántás tárcsázás stbnél óránként és  esetleg a fogyasztásáról tudnál kicsit bővebben írni Endre bá'? Borulás? Olyan borulékony lenne. Nem jelent sokat a hajtott első híd neki?

endrebá Creative Commons License 2011.09.05 0 0 10242

Ha nem dől belőle folyamatosan az olaj orrán-száján, akkor nem baj ha az orosz típusú rozsdamentesítés műxik rajta....

Anno mikor ez a varsóiSzerződés alaptraktorja volt, akkor igenis össze lehetett építgetni. A román UTOS 45- ös motorja simán csereszabatos volt ennek a motorfelfogatásával - de aztán a világon más semmise passzolt egyikből a másikba. Meg a hatvanöt lovas JUMZ, meg a hetvenöt lovas DT motor szintén passzentos rá... de a hajtásláncot túlterhelni miarossebnek... csak hogy huszonöttel húzza az ekét?

Egy év múlva meg kifeküdne a differenciálmű.

Volt ehhez is elsőhajtás, de nem volt fordulékony. Nem volt sokkal jobb.

Nem szimmering, hanem fabetét.. mint egy hosszában elfelezett ceruza, olyan... és ha elfogy, akor csippcsöpp a lendkeréknél - de csak egy fadarabot kell farigcsálni, aztán a tömítés helyreigazítva.

A váltója ötplusz hátramenetes, országúti és terepváltással

A differenciálműve a gyenge pontja, mert kétbolygókerekes, és ha túlterheli a nem rávaló motor, akkor a bolygókerekek perselyezése megkopik, és vonyít.

Ha megveszed, akkor mosd le nagynyomásúval, aztán nézd erősen hogy hol folyik belőle az olaj. Ha azokat mexünteted, akkor már csak a borulásvédelem meg a téli fűtés a megoldandó...

A kismotorindítású jobb.

 

:-))))

Előzmény: Fsanyi88 (10241)
Fsanyi88 Creative Commons License 2011.09.05 0 0 10241

Hát elég lerongyolt állapotú, szinte félek belevágni. Minden féle meló lenne rá. Kaszálás bálázás elsősoron. Lehet hagyma termesztés gépei is. Azt bánom, hogy nem lehet összeépitgetni mint pl egy 50-est. Ha lesz zsém hajtott első híd, meg 80-as motor és már elég kis ütős gép is.  Vagy valami más típusé megegyezik vele? A csávóval részegen beszéltem mármint mikor részeg volt, mert ugye akkor azt is elmondja amit nem akar. Áll valami faszimmeringet raktak a főtengelyhez, ami csöpög. Nem tudom, hogy ez lehete a gyári megoldás bár gyanus,hogy nem. Bár vagy 6-7 év állás után  belőtték egy hónapja kb egész szépen járt. Azt hiszem elektromos indítású. Váltó hányfokozatos? Difije milyen? Mi a gyenge pontja? És mire kellene figyelni nagyon?

Előzmény: endrebá (10240)
endrebá Creative Commons License 2011.09.05 0 0 10240

Szervusz Sándor.

Én negyvenötös párti vagyok. Nemcsak kezdésnek, hanem ha nem soktíz hektárt akarsz egyben művelni, akkor hosszú távon is jó a negyvenötös, azt még az öröklétre tervezték.

Lehet még hozzá alkatrészt kapni, sokban megegyezik a közvetlen utódtípusával (a JUMZ-zal), amiben meg egyedi, az is pótolható még

Nem egyezik viszont szinte semmiben az ötvenessel és folyományaival, legfeljebb olyan alapvető dolgokban, mint az öt kerék, meg a hidraulikus munkahenger típusa.. ez igazándiból ha Minszkben is gyártódott, mégis egy másik orosz típus.

Mint az oroszok általában, ez is sokat eszik. (ha sokat kérsz tőle)

Alapon ketyegtetve ez is alacsonyabb fogyasztású mint gondolnánk.

Amit szokni kell, az az indítása, ha kismotoros indítású kivitel, de ha betartasz pár fontos rendszabályt, ezt nagyonnagyon sokáig lehet a legszörnyűbb hidegben is indításra használni - az akksis rendszerrel ellentétben.

Még csak nem is a legpöpecebb állapotút kell keresni, mert típust tanulni az ócska, éppencsak indulóképes is jó.

Mit szeretnél vele, és milyen állapotút találtál?

Előzmény: Fsanyi88 (10238)
kis59 Creative Commons License 2011.09.05 0 0 10239

Az előbbihez nem tudok hozzászólni....

 

Talán mindenkit lefotóztam, most néhány kép.....

 

 

 

 

 

Fsanyi88 Creative Commons License 2011.09.05 0 0 10238

Üdv Mester Urak!!!

 

 MTZ 45 ös után érdeklődnék, ki mit tud a gépről? Érdemes lenne még kezdésnek egy ilyen paripa? Mennyit eszik kb? Alkatrész ellátottság? Sok mindenben különbözik az 50-esektől? Remélem tud valaki segíteni. Üdv:Sanyi

Tiblalt Creative Commons License 2011.09.04 0 0 10237

endrebá Creative Commons License 2011.09.04 0 0 10236

Öttonnás utánfutót kellene szervezni... valami hosszújáratút....

 

Egyről hallottam is.

Előzmény: tom sawyer (10233)
Tiblalt Creative Commons License 2011.09.04 0 0 10235

Előzmény: Tiblalt (10231)
tom sawyer Creative Commons License 2011.09.04 0 0 10234

Azért a szürke lánctalpas modell előtt ott figyel némi szergej  (M62) alkatrész (porlasztó, fejszelep, adagolóelem) :-)

Előzmény: Tiblalt (10225)
tom sawyer Creative Commons License 2011.09.04 0 0 10233

Na igen, gépszállítózni meg elég drága mulatság. Bánrévén mondtak egyet, valamikor el kéne mennem megnézni...

Előzmény: endrebá (10220)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!