Keresés

Részletes keresés

v_peti Creative Commons License 2014.09.11 0 0 411373

http://www.teol.hu/tolna/kek-hirek-bulvar/kutyaval-nem-szallhatott-vonatra-ettol-nagyon-kiakadt-571660

 

Mióta nem szabad kutyával vonatra szállni? Csak a szájkosár használata van előírva. Kivéve az Intercity-t és társait.

v_peti Creative Commons License 2014.09.11 0 0 411372

Száz vagy ezerszámra készülnek a ronda falfirkák, de pont az az egyet veszik észre, ami tényleg jól mutat, és nincs rossz helyen. A 99,9% ronda és vagy rossz helyen van.

Előzmény: trizs77 (411369)
hmsoft Creative Commons License 2014.09.11 0 0 411371

Ha már szállítás.

 

Például ezen a linken érdemes nézelődni.

Az 1.4. pont mutatja a 2012-es és 2013-as tkm értékeket közlekedési áganként (áruszállítás). A vasúti és a közúti áruszállítás között éppen egy nagyságrend van, a vasúti javára. Az 1.7-ből megtudod, hogyan alakult régiónként a közúti áruszállítás: szépen látszik, hogy a központi régióhoz képest pl. a szibériai a harmadát, a távol-keleti a nyolcadát teljesítette. (Vannak további érdekes számadatok az anyagban, közlekedési ágak finanszírozása, járművek életkora, stb.) Tudni kell még, hogy a közúti áruszállítás átlagos távolsága 21 km, a vasúti 1200 km körüli (a vízi pedig 4000 km). A 21 km azt mondja, hogy igen-igen jellemző a városon belüli, esetleg városi vonzáskörzeten belüli közúti áruszállítás, de kevésbé jellemző a távolsági. Az már jóval inkább vasúton megy (meg hajón, de ott az össz árumennyiség nem olyan nagy).

hm

Előzmény: v_peti (411361)
Törölt nick Creative Commons License 2014.09.11 0 0 411370

Ja. Ugyanez volt amikor az Electrolux megvette a hajdani Lehel Hűtőgépgyárat...

Előzmény: schlumbergerrrr (411364)
trizs77 Creative Commons License 2014.09.11 0 0 411369

Amikor a politika belekotyog :

 

Az újpesti polgármester jól lehordta a MÁV-ot

Wintermantel egy nagy-magyarországos graffiti készítőjét védve gettózta a MÁV ingatlanjait.. Tovább »

forrás: Index.hu

 

 

trizs77 Creative Commons License 2014.09.11 0 0 411368
1047 005-2 Creative Commons License 2014.09.11 0 0 411367

"A Bombi nem a legolcsóbb volt Dunakeszin mint jármûjavító."

 

 

Mihez képest?Érdekes módon távolról is visznek oda munkát.

Előzmény: Törölt nick (411350)
trizs77 Creative Commons License 2014.09.11 0 0 411366

El kellene kezdeni a magyar járműgyártást - már csak a hagyományok alapján is -   csak a hatalmas hozzáértéssel és nem kis tőkével.

 

--------------

 

Hagyományból nem lehet jármű- vasúti jármű gyártást felépíteni.

 

Azok a mérnökök és ami még náluk is fontosabb, tapasztal vasúti járműgyártó szakemberek akik még előre mutató, vagy korszerű vasúti járművet gyártottak Magyarországon, jó 10-15 éve halottak.

 

Utódaik, akik még úgy ahogy utána gyártották elődeik szellemi termékeit kicsi vagy közepes sikerrel most vannak a nyugdíj korhatár közelében.

 

Az elmúlt kb. 70 évben kettő olyan magyar vasúti termékre emlékszem (teher vasuti járműveket nem ide számítva) mely a maga korszakában vagy korszerű volt, vagy hosszan bizonyított :

 - Bhv járműcsalád, gyártva 1957-1970-ig (??)

 - M44-es tolató mozdony, gyártva 1954-től (??) talán 1971-ig.

 

A többi ?

.............................:-(((

 

A vasúti járműgyártásunkban 1980-től eluralkodó, mindent gyártsunk, és mindenből legalább 1-3 db protó példány is elkészüljön elv, kizárólagossá tétele pedig teljesen padlóra küldte a hazai, vasúti jármű gyártást.

 

 

 

 

Előzmény: chicagoi (411363)
Törölt nick Creative Commons License 2014.09.11 0 0 411365

Előzmény: chicagoi (411363)
schlumbergerrrr Creative Commons License 2014.09.11 0 0 411364

Amikor minket, áramszolgáltatókat megvett a Nyugat, hamarosan bezárták a műszaki könyvtárat. Amikor a Rába ,,átalakult", ott is megszűnt a műszaki könyvtár.

Előzmény: chicagoi (411363)
chicagoi Creative Commons License 2014.09.11 0 0 411363

El kellene kezdeni a magyar járműgyártást - már csak a hagyományok alapján is -   csak a hatalmas hozzáértéssel és nem kis tőkével. Itthon vannak hagyományok. / Ha mindenről lemondunk, akkor tényleg csak rabszolgáknak leszünk jók. /

Térkövező nagyhatalom azért meg sem leszünk sokáig :-)))

Rangun Creative Commons License 2014.09.11 0 0 411362

Ha el is akarod adni, akkor nem mindegy.

Előzmény: GOLAZ111 (411357)
v_peti Creative Commons License 2014.09.10 0 0 411361

Vagy fordítva van a "csak"?

 

Ha már szállítás. Mekkora a kamionforgalom? Hány százalékát teszi ki az összvolumennek a keleti régiókban? Mert gondolom az Uralon innen még versenyképes tud lenni a vasúttal szemben a nem tömegáruk esetén ahogyan Európában és máshol is, de 3-5000 km-re már más a helyzet.

 

Előzmény: v_peti (411360)
v_peti Creative Commons License 2014.09.10 0 0 411360

A repülő az miért "csak", nem az a drágább?

Előzmény: hmsoft (411359)
hmsoft Creative Commons License 2014.09.10 0 0 411359

Na és mi a helyzet a futárszolgálatokkal? Azok is a poggyászkocsikban fuvaroztatnak?

 

Természetesen a sürgősség (és azzal együtt a kuncsaft által megfizetett ár) fogja meghatározni a felhasználható közlekedési eszközöket - de hát ez az állami postánál is kb. így működik. Ha a megrendelt sürgősségi fokhoz illeszkedik a posta-poggyászvonat, akkor azzal megy az áru. Ha meg csak a repülőhöz illeszkedik, akkor azzal.

 

hm

Előzmény: v_peti (411309)
GOLAZ111 Creative Commons License 2014.09.10 0 0 411358

A Samu miért rossz konstrukció? Annak idején, amikor soha nem ment a 3 egyszerre, de ha a hűtését rendbehozzák, akkor egészen használható.

Azt sem tudom minek legfeljebb 300 km - es távolságokra külön vonattipus.

Előzmény: Törölt nick (411351)
GOLAZ111 Creative Commons License 2014.09.10 0 0 411357

Nem mindegy, hogy IC kocsi, vagy IC motorvonati mellékkocsi?

Előzmény: Rangun (411346)
DVB Creative Commons License 2014.09.10 0 0 411356

Ez így van, de akkor meg minek kifejleszteni bármit is, ha úgyse lesz belőle rendelés. 

 

Engem nem az zavar,hogy Mo-n akarnak valamit gyártani (sőt támogatandó), de nem ilyen formában, ennyire sok pénzt feleslegesen elköltve, újra feltalálva a kereket.

Előzmény: Törölt nick (411344)
Rangun Creative Commons License 2014.09.10 0 0 411355

Az a helyzet, hogy a Flirt motorvonatok feleslegessé tettek egy csomó munkahelyet a járműjavítónál, ugye mozdony is kevesebb kell, meg ritkán betegszenek meg az új járművek, és az első 60 db.-t magáncég kezelte, hatékonyan, nem MÁV-os tempóban, gondolom ezért kell az újabb vonatokat a Startra bízni, mert nincs munka, kíváncsi leszek, a karbantartásra, képes lesz-e a Start azonos minőségre, mint a jármű gyártója.

Előzmény: misi967 (411352)
Rangun Creative Commons License 2014.09.10 0 0 411354

Flirt-ből, vagy KISS-ből  van IC kivitel is, csak még nem rendeltünk olyat, de elvileg tervbe van véve.

Előzmény: Törölt nick (411351)
trizs77 Creative Commons License 2014.09.10 0 0 411353

Ha ebből az új IC izéból Magyarország vásárol 100-200-300 db-ot, akkor fektessen be állami pénzből a tervezésre, fejlesztésre.

 

De ha két évente vesznek 3-3 db-ot, akkor egyszerűen vegyék meg a piacról azt a keveset.

 

 

misi967 Creative Commons License 2014.09.10 0 0 411352

Tényleg nem kötekedni akarok,de azért egy járműjavítónak nem feltétlen feladata a gyártás..

Az időszakos- , eseti- , -felújítás, -javítás igen,és a kettő közt van különbség.

De a "kb" bekerülési összegek érdekelnének a véleményem további formálása érdekében :))

 

misi967 Creative Commons License 2014.09.10 0 0 411349

Csak Én látom úgy hogy ez inkább versengés,fölösleges pénzköltés.Állami vállalat elkölt 1,4Milliárdot 2 kocsira(persze mindenestül,fejlesztés...stb.),a "nagykasszából" ill egy kis EU-s pénzből.

Minek???? Nem lenne egyszerűbb és főleg olcsóbb megegyezni más beszállítóval és vásárolni újakat v. teljesen felújítaniátalakítani a meglévőkből.Egyenlőre azt látni hogy a meglévőkkel is van elég bajuk.

 

Lehet hülyeséget írtam ... ezért az anyagi nagyságrendekről vki. hozzá értőbb felvilágosíthatna,mármint hogy mi mennyi egy új- felújított stb...

Rangun Creative Commons License 2014.09.10 0 0 411348

Az IC+ nem a felújításról szól, arról a 3G-s IC kocsik szóltak volna, de az jegelve van.

Előzmény: vrobee (411347)
vrobee Creative Commons License 2014.09.10 0 0 411347

azért távolsági forgalomban lesznek még egy darabig mozdonyos vonatok, nem húzzuk ki addig a lengyel meg győri vagonokkal, főleg felújítás nélkül nem...

Előzmény: Rangun (411346)
Rangun Creative Commons License 2014.09.10 0 0 411346

A jelen, és a jövő is a motorvonatoké, vasúti kocsi gyártás eleve válságban van, erre a Start belefog, egy halódó iparágba.

Előzmény: DVB (411342)
Rangun Creative Commons License 2014.09.10 0 0 411345

A cseh, és lengyel (Skoda, Pesa), vasúti járműipar is piaci alapon működik, és fejlődik, ma már német és olasz megrendelésre is gyártanak, ez az államszocializmus régen sem jött be, és most sem fog, és nem is jöhet be, mert a piac hatékonyabb.

Előzmény: Lovrin (411338)
DVB Creative Commons License 2014.09.10 0 0 411342

Azert mert van a piacon eleg gyarto akik siman tudnak ilyen szinvonalu kocsit gyartani, ha van ra megrendeles. Nalunk pl Dunakeszi, de cseh, szlovak, roman vonalon is van eleg gyarto akik tud ilyet. Csak legyen ra megrendeles.

Előzmény: Lovrin (411338)
trizs77 Creative Commons License 2014.09.10 0 0 411341

Megvan az Unió új közlekedési biztosa, minisztere.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Maro%C5%A1_%C5%A0ef%C4%8Dovi%C4%8D

 

 

v_peti Creative Commons License 2014.09.10 0 0 411340

ARC! Többek között a Vasi Volán is rakott össze párat. FVV (Bengáli).

Jó, a minősége az egyszerűen katasztrofális, és megdöbbentő, hogy még 1978-ban is gányoltak raktak össze ilyeneket, amikor már a kezdetekkor is elavult volt. Amikor először megláttam (1987-ben Miskolcon), azt mondta magamban, hogy igencsak gyenge koppintása a KCSV-nek. (Persze akkor még nem ismertem a típusjelzéseket, hanem a 4/6-ost vettem kiindulópontnak) Aztán amikor döcögni kezdett, akkor sem lettem boldogabb. Egyedül a hangja tetszett.

 

 

Előzmény: DVB (411337)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!