Száz vagy ezerszámra készülnek a ronda falfirkák, de pont az az egyet veszik észre, ami tényleg jól mutat, és nincs rossz helyen. A 99,9% ronda és vagy rossz helyen van.
Az 1.4. pont mutatja a 2012-es és 2013-as tkm értékeket közlekedési áganként (áruszállítás). A vasúti és a közúti áruszállítás között éppen egy nagyságrend van, a vasúti javára. Az 1.7-ből megtudod, hogyan alakult régiónként a közúti áruszállítás: szépen látszik, hogy a központi régióhoz képest pl. a szibériai a harmadát, a távol-keleti a nyolcadát teljesítette. (Vannak további érdekes számadatok az anyagban, közlekedési ágak finanszírozása, járművek életkora, stb.) Tudni kell még, hogy a közúti áruszállítás átlagos távolsága 21 km, a vasúti 1200 km körüli (a vízi pedig 4000 km). A 21 km azt mondja, hogy igen-igen jellemző a városon belüli, esetleg városi vonzáskörzeten belüli közúti áruszállítás, de kevésbé jellemző a távolsági. Az már jóval inkább vasúton megy (meg hajón, de ott az össz árumennyiség nem olyan nagy).
El kellene kezdeni a magyar járműgyártást - már csak a hagyományok alapján is - csak a hatalmas hozzáértéssel és nem kis tőkével.
--------------
Hagyományból nem lehet jármű- vasúti jármű gyártást felépíteni.
Azok a mérnökök és ami még náluk is fontosabb, tapasztal vasúti járműgyártó szakemberek akik még előre mutató, vagy korszerű vasúti járművet gyártottak Magyarországon, jó 10-15 éve halottak.
Utódaik, akik még úgy ahogy utána gyártották elődeik szellemi termékeit kicsi vagy közepes sikerrel most vannak a nyugdíj korhatár közelében.
Az elmúlt kb. 70 évben kettő olyan magyar vasúti termékre emlékszem (teher vasuti járműveket nem ide számítva) mely a maga korszakában vagy korszerű volt, vagy hosszan bizonyított :
- Bhv járműcsalád, gyártva 1957-1970-ig (??)
- M44-es tolató mozdony, gyártva 1954-től (??) talán 1971-ig.
A többi ?
.............................:-(((
A vasúti járműgyártásunkban 1980-től eluralkodó, mindent gyártsunk, és mindenből legalább 1-3 db protó példány is elkészüljön elv, kizárólagossá tétele pedig teljesen padlóra küldte a hazai, vasúti jármű gyártást.
Amikor minket, áramszolgáltatókat megvett a Nyugat, hamarosan bezárták a műszaki könyvtárat. Amikor a Rába ,,átalakult", ott is megszűnt a műszaki könyvtár.
El kellene kezdeni a magyar járműgyártást - már csak a hagyományok alapján is - csak a hatalmas hozzáértéssel és nem kis tőkével. Itthon vannak hagyományok. / Ha mindenről lemondunk, akkor tényleg csak rabszolgáknak leszünk jók. /
Térkövező nagyhatalom azért meg sem leszünk sokáig :-)))
Ha már szállítás. Mekkora a kamionforgalom? Hány százalékát teszi ki az összvolumennek a keleti régiókban? Mert gondolom az Uralon innen még versenyképes tud lenni a vasúttal szemben a nem tömegáruk esetén ahogyan Európában és máshol is, de 3-5000 km-re már más a helyzet.
Na és mi a helyzet a futárszolgálatokkal? Azok is a poggyászkocsikban fuvaroztatnak?
Természetesen a sürgősség (és azzal együtt a kuncsaft által megfizetett ár) fogja meghatározni a felhasználható közlekedési eszközöket - de hát ez az állami postánál is kb. így működik. Ha a megrendelt sürgősségi fokhoz illeszkedik a posta-poggyászvonat, akkor azzal megy az áru. Ha meg csak a repülőhöz illeszkedik, akkor azzal.
Ez így van, de akkor meg minek kifejleszteni bármit is, ha úgyse lesz belőle rendelés.
Engem nem az zavar,hogy Mo-n akarnak valamit gyártani (sőt támogatandó), de nem ilyen formában, ennyire sok pénzt feleslegesen elköltve, újra feltalálva a kereket.
Az a helyzet, hogy a Flirt motorvonatok feleslegessé tettek egy csomó munkahelyet a járműjavítónál, ugye mozdony is kevesebb kell, meg ritkán betegszenek meg az új járművek, és az első 60 db.-t magáncég kezelte, hatékonyan, nem MÁV-os tempóban, gondolom ezért kell az újabb vonatokat a Startra bízni, mert nincs munka, kíváncsi leszek, a karbantartásra, képes lesz-e a Start azonos minőségre, mint a jármű gyártója.
Csak Én látom úgy hogy ez inkább versengés,fölösleges pénzköltés.Állami vállalat elkölt 1,4Milliárdot 2 kocsira(persze mindenestül,fejlesztés...stb.),a "nagykasszából" ill egy kis EU-s pénzből.
Minek???? Nem lenne egyszerűbb és főleg olcsóbb megegyezni más beszállítóval és vásárolni újakat v. teljesen felújítaniátalakítani a meglévőkből.Egyenlőre azt látni hogy a meglévőkkel is van elég bajuk.
Lehet hülyeséget írtam ... ezért az anyagi nagyságrendekről vki. hozzá értőbb felvilágosíthatna,mármint hogy mi mennyi egy új- felújított stb...
azért távolsági forgalomban lesznek még egy darabig mozdonyos vonatok, nem húzzuk ki addig a lengyel meg győri vagonokkal, főleg felújítás nélkül nem...
A cseh, és lengyel (Skoda, Pesa), vasúti járműipar is piaci alapon működik, és fejlődik, ma már német és olasz megrendelésre is gyártanak, ez az államszocializmus régen sem jött be, és most sem fog, és nem is jöhet be, mert a piac hatékonyabb.
Azert mert van a piacon eleg gyarto akik siman tudnak ilyen szinvonalu kocsit gyartani, ha van ra megrendeles. Nalunk pl Dunakeszi, de cseh, szlovak, roman vonalon is van eleg gyarto akik tud ilyet. Csak legyen ra megrendeles.
ARC! Többek között a Vasi Volán is rakott össze párat. FVV (Bengáli).
Jó, a minősége az egyszerűen katasztrofális, és megdöbbentő, hogy még 1978-ban is gányoltak raktak össze ilyeneket, amikor már a kezdetekkor is elavult volt. Amikor először megláttam (1987-ben Miskolcon), azt mondta magamban, hogy igencsak gyenge koppintása a KCSV-nek. (Persze akkor még nem ismertem a típusjelzéseket, hanem a 4/6-ost vettem kiindulópontnak) Aztán amikor döcögni kezdett, akkor sem lettem boldogabb. Egyedül a hangja tetszett.