Keresés

Részletes keresés

tv79 Creative Commons License 2012.09.08 0 0 16913

Előzmény: bence56 (16911)
Gábrisvitéz Creative Commons License 2012.09.07 0 0 16912

Igazad van Balázs, rosszul emlékeztem. Kotorásztam egy kicsit és megtaláltam róla mindent (indulás éa megszűntetés dátuma, menetrend [változás is], útvonal, viteldíj), de SzKV-s buszjáratként ez nem tartozik ide.

Előzmény: Dénes Balázs (16908)
bence56 Creative Commons License 2012.09.07 0 0 16911

Köszönöm szépen. Ezek szerint a térképen rosszul írták, vagy 1997-ben átkeresztelték a 2T járatot 2F-re?

Előzmény: Dénes Balázs (16903)
bence56 Creative Commons License 2012.09.07 0 0 16910

Köszönöm e remek rendhagyó töriórát! :) Nagy érdekes volt.
Ezek szerint már 1981 óta tervezik az új buszpályaudvart? Ha már akkor is kicsi volt, akkor most "mégkisebb".

Előzmény: Gábrisvitéz (16907)
ckg471 Creative Commons License 2012.09.07 0 0 16909

Wow! Debreceniként ez még nekem is igen érdekes olvasmány volt. Köszönet érte. :)

Előzmény: Gábrisvitéz (16907)
Dénes Balázs Creative Commons License 2012.09.07 0 0 16908

Az 1F járat nem az Erdélyi térig, hanem a Gyermekkórházhoz közlekedett, a Védőnőképző érintésével.

Előzmény: Gábrisvitéz (16905)
Gábrisvitéz Creative Commons License 2012.09.07 0 0 16907

"Illetve a régi 32-es járatról ami meg Algyőre ment ki, míg független nem lett."

 

Képem nincs, de ha érdekel, itt a 32-es rövid története:

 

1957-ben az algyőiek kaptak egy nagy karácsonyi ajándékot: a Szeged-Algyő MÁVAUT buszjáratot (1957.12.02.). Megállói a következők voltak: Takaréktár u. végállomás, Radnóti Miklós Gimnázium, II. ker. Tanács, Textíltechnikum, Új-Petőfitelep, TSZ, Nógrádi-tanya, Algyői Földműves Szövetkezet, Algyő Tanácsháza. A járatok Szegedről 6.20, 11.00, 12.40, 14.20, 17.00, 18.45 és 22.20-kor indultak, míg Algyőről 5.37, 7.07, 9.30, 13.37, 16.52 és 21.37-kor.

 

1965-ben, az új pályaudvar átadásával a Mars térre került a szegedi végpontja. Algyőt 1973-ban csatolták Szegedhez közigazgatásilag, de ebben a viszonylatban továbbra is maradt a helyközi busz, igaz ez a járat a hódmezővásárhelyivel együtt 1974. június 30-ig az Anna-kút felé, a Belvároson keresztül közlekedett. Július 1-től azonban eme járatok nyomvonala a Nagykörútra került, ezzel együtt az Anna-kúti és a Radnóti Miklós Gimnázium előtti megállóhelyeik megszűntek.

Az algyői busz a község Szegedhez csatolásától azért maradt 1981. május 31-ig helyközi járat, mert a KPM csak akkor adta meg az engedélyt a helyi tarifa kiterjesztésére erre a viszonylatra. Ezenkívül M-es, azaz dupla tarifa volt érvényben rajta, amit még '88-ban is kifogásoltak az algyőiek. Épp emiatt azt is kérték, hogy járjon az M32-es ismét a Mars térre, mint helyközi járat korában. A Volán 1988. július 15-i hivatalos válaszában azt írta, hogy a dupla tarifát az útvonalhossz indokolja, a Mars tér pedig a zsúfoltság miatt nem alkalmas az M32-es fogadására, de a többletkilóméter miatti többletjármű sem állt a rendelkezésükre.

Ráadásul az M32 nem volt igazi M-es járat. Hogy miért? Hát mert nem voltak rá igazak az M-es járatok ismérvei, úgymint:

- csak műszakváltáskor közlekedik,
- egyik végállomása valamelyik ipari üzemnél található,
- kb. két alapjárat útvonalán megy végig, átszállásmentes kapcsolatot biztosítva,
- 2 vonaljeggyel vagy összvonalas bérlettel vehető igénybe.

1981. május 31-től hívták tehát a járatot helyi járattá minősítve M32-esnek, ezzel együtt a belső végállomása a Mars térről a Szt. György térre került. Az algyőiek már ezt is hátrányként élték meg a Mars térhez képest rosszabb átszállási lehetőségek miatt. Aztán 15 évig nem sokminden változott sem a belső szakaszon, sem az algyőin, hacsak az nem, hogy az évek során egyre több járat tért be az NKFV/MOL-központba. Van egy 1990. májusi menetrendi értesítésem, mely iskolai előadási napokra meghirdet 2 járatot reggel befelé és 2-t délután kifelé M32I jelzéssel a Szt György tér helyett Komócsin/Glattfelder téri végállomással.

1996. február 5-től került a járat költségcsökkentés címén a Víztorony téri pályaudvarra a Szt. György térről. Ekkor tűnt el a szám elől az M jelzés, s a járatot eztán csak símán 32-esnek hívták.

1998. áprilisban Algyő népszavazáson mondta ki, hogy elválik Szegedtől, s így a község tényleges különválásától a járat változatlan nyomvonalon újra helyközi lett (5003-as viszonylat). Az 1998-ban kiadott városi menetrend már nem is említette.

Remélem hasznos információk.

Előzmény: bence56 (16892)
Gábrisvitéz Creative Commons License 2012.09.07 0 0 16906

A járatot a 7T jelzés előtt 75V-nek is hívták és legelső megjelenési formájában csak a dorozsmai villamos-végállomástól járt ki a Szikire.

Előzmény: tv79 (16904)
Gábrisvitéz Creative Commons License 2012.09.07 0 0 16905

Sőt, halványan rémlik, hogy létezett 14T és 15T jelzésű telkesjárat is és ezek, mintha elhagyták volna Szeged közig. területét. Valamint létezett az itt OFF "egynyári" 1F (Sziki-Erdélyi tér) is (1987-ben).

Előzmény: Dénes Balázs (16903)
tv79 Creative Commons License 2012.09.07 0 0 16904

És volt 7T is amiből lett a mai 7F.

Előzmény: Dénes Balázs (16903)
Dénes Balázs Creative Commons License 2012.09.06 0 0 16903

Szikin és Subasán a '80-as években elég sokan vettek hétvégi telket, ebből adódik a telkesjárat kifejezés. Volt anno 1T is (ebből lett később a 2T, mikor meghosszabbították Tarjánból Petőfitelepig a járatot), sőt, volt 8T is egy rövid ideig, ami Makkosházról ment a Csongrádin meg a Kiskörúton át Hattyasra (?).

Előzmény: bence56 (16902)
bence56 Creative Commons License 2012.09.06 0 0 16902

A "TELKESJÁRAT" mit takart?
Sajnos ezekre a rendszámokra nem emlékszem, mert nem vagyok szegedi.

Előzmény: tv79 (16898)
péjé85 Creative Commons License 2012.09.06 0 0 16901

A living dog is better than a dead lion. :D

Előzmény: IkarusEAG (16900)
IkarusEAG Creative Commons License 2012.09.06 0 0 16900

Hát ... The "head" of each stick is at its end.

Előzmény: péjé85 (16899)
péjé85 Creative Commons License 2012.09.06 0 0 16899

Akkor kicsit kicsinosítják :)

Előzmény: IkarusEAG (16897)
tv79 Creative Commons License 2012.09.06 0 0 16898

A 2T járatról képem nincs, de emlék annál inkább. Előre ki kellett rakni a táblatartó mellé a "TELKESJÁRAT" táblát és az összes lyukasztót le kell kötni, hogy ne lehessen érvényesíteni a jegyet.

Ha jól emlékszem 28-28 perc volt a menetidő, és márciustól szeptemberig közlekedett minden szombat, vasárnap Petőfitelepről: 7:15, 8:15, 16:15, 17:15. Aztán a nyáron beraktak egy reggeli 6:15-ös járatot. Vissza Szikiről 7:45, 8:45, 16:45, 17:45.

A járatokat nagyrészt BOX-369, AHA-702, BHJ-909, BOX-785 vitte.

 

Előzmény: bence56 (16892)
IkarusEAG Creative Commons License 2012.09.06 0 0 16897

A Carrusa II-es szemlés.

Előzmény: péjé85 (16894)
hxg-924 Creative Commons License 2012.09.05 0 0 16896

Carrus.

Előzmény: péjé85 (16894)
Tourismo Creative Commons License 2012.09.05 0 0 16895

Hoppá végre kép is lett.

Előzmény: KZR-283 (16893)
péjé85 Creative Commons License 2012.09.05 0 0 16894

Kihalt a Carrusa? DUD-595-öt láttam a héten jönni reggel. 

Előzmény: IkarusEAG (16891)
KZR-283 Creative Commons License 2012.09.05 0 0 16893

Pár kép vasárnapról:

 

 

bence56 Creative Commons License 2012.09.05 0 0 16892

Értem, köszi. :)

Más. Kezembe akadt egy régi Szeged térkép (97-es). Azon láttam a 2F-es járatot Kiskundorozsma, Sziksósfürdő- Petőfitelep, Fő tér viszonylatban. Kérdezném hogy van-e valakinek képe róla?
Illetve a régi 32-es járatról ami meg Algyőre ment ki, míg független nem lett.

Előzmény: IkarusEAG (16890)
IkarusEAG Creative Commons License 2012.09.05 0 0 16891

Most már majdnem mindennapos vendég lesz Makón.

Előzmény: bence56 (16888)
IkarusEAG Creative Commons License 2012.09.05 0 0 16890

Amióta átadták azóta van.

Előzmény: bence56 (16888)
KZR-283 Creative Commons License 2012.09.04 0 0 16889

Kistelek:

IOA-584-->BOS-770 még mindig

bence56 Creative Commons License 2012.09.04 0 0 16888

Remélem nem haragudtok meg a képért. Igérem fél évig megint nem rakok fényképet. :D


Amúgy Makón mióta van biztonsági őr? Én tavaly még nem találkoztam vele.

KickDown Creative Commons License 2012.09.04 0 0 16887

FJU-310 -> AZB-528

 

Lehet volt már
KDJ-356 @36
KDJ-357 @90
KDJ-358 @74

hxg-924 Creative Commons License 2012.09.02 0 0 16886

Hát ezzel meg milett? jól néz ki :)

Előzmény: bence56 (16885)
bence56 Creative Commons License 2012.09.02 0 0 16885

Mivel még nem láttam így felmatricázva a buszt, így felrakom, ezt a nem túl szerencsés képet. Ha volt már, akkor elnézést.

Störung! Creative Commons License 2012.09.02 0 0 16884

Ha egy szóló és egy csuklós kocsiról lenne szó, még megérteném ezt, de itt két csuklós kocsiról van szó, még a kötelező alacsonypadlós menet sem lehet érv, mivel nincsenek meghirdetve.

Előzmény: KZR-283 (16878)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!