Igazad van Balázs, rosszul emlékeztem. Kotorásztam egy kicsit és megtaláltam róla mindent (indulás éa megszűntetés dátuma, menetrend [változás is], útvonal, viteldíj), de SzKV-s buszjáratként ez nem tartozik ide.
Köszönöm e remek rendhagyó töriórát! :) Nagy érdekes volt. Ezek szerint már 1981 óta tervezik az új buszpályaudvart? Ha már akkor is kicsi volt, akkor most "mégkisebb".
"Illetve a régi 32-es járatról ami meg Algyőre ment ki, míg független nem lett."
Képem nincs, de ha érdekel, itt a 32-es rövid története:
1957-ben az algyőiek kaptak egy nagy karácsonyi ajándékot: a Szeged-Algyő MÁVAUT buszjáratot (1957.12.02.). Megállói a következők voltak: Takaréktár u. végállomás, Radnóti Miklós Gimnázium, II. ker. Tanács, Textíltechnikum, Új-Petőfitelep, TSZ, Nógrádi-tanya, Algyői Földműves Szövetkezet, Algyő Tanácsháza. A járatok Szegedről 6.20, 11.00, 12.40, 14.20, 17.00, 18.45 és 22.20-kor indultak, míg Algyőről 5.37, 7.07, 9.30, 13.37, 16.52 és 21.37-kor.
1965-ben, az új pályaudvar átadásával a Mars térre került a szegedi végpontja. Algyőt 1973-ban csatolták Szegedhez közigazgatásilag, de ebben a viszonylatban továbbra is maradt a helyközi busz, igaz ez a járat a hódmezővásárhelyivel együtt 1974. június 30-ig az Anna-kút felé, a Belvároson keresztül közlekedett. Július 1-től azonban eme járatok nyomvonala a Nagykörútra került, ezzel együtt az Anna-kúti és a Radnóti Miklós Gimnázium előtti megállóhelyeik megszűntek.
Az algyői busz a község Szegedhez csatolásától azért maradt 1981. május 31-ig helyközi járat, mert a KPM csak akkor adta meg az engedélyt a helyi tarifa kiterjesztésére erre a viszonylatra. Ezenkívül M-es, azaz dupla tarifa volt érvényben rajta, amit még '88-ban is kifogásoltak az algyőiek. Épp emiatt azt is kérték, hogy járjon az M32-es ismét a Mars térre, mint helyközi járat korában. A Volán 1988. július 15-i hivatalos válaszában azt írta, hogy a dupla tarifát az útvonalhossz indokolja, a Mars tér pedig a zsúfoltság miatt nem alkalmas az M32-es fogadására, de a többletkilóméter miatti többletjármű sem állt a rendelkezésükre.
Ráadásul az M32 nem volt igazi M-es járat. Hogy miért? Hát mert nem voltak rá igazak az M-es járatok ismérvei, úgymint:
- csak műszakváltáskor közlekedik, - egyik végállomása valamelyik ipari üzemnél található, - kb. két alapjárat útvonalán megy végig, átszállásmentes kapcsolatot biztosítva, - 2 vonaljeggyel vagy összvonalas bérlettel vehető igénybe.
1981. május 31-től hívták tehát a járatot helyi járattá minősítve M32-esnek, ezzel együtt a belső végállomása a Mars térről a Szt. György térre került. Az algyőiek már ezt is hátrányként élték meg a Mars térhez képest rosszabb átszállási lehetőségek miatt. Aztán 15 évig nem sokminden változott sem a belső szakaszon, sem az algyőin, hacsak az nem, hogy az évek során egyre több járat tért be az NKFV/MOL-központba. Van egy 1990. májusi menetrendi értesítésem, mely iskolai előadási napokra meghirdet 2 járatot reggel befelé és 2-t délután kifelé M32I jelzéssel a Szt György tér helyett Komócsin/Glattfelder téri végállomással.
1996. február 5-től került a járat költségcsökkentés címén a Víztorony téri pályaudvarra a Szt. György térről. Ekkor tűnt el a szám elől az M jelzés, s a járatot eztán csak símán 32-esnek hívták.
1998. áprilisban Algyő népszavazáson mondta ki, hogy elválik Szegedtől, s így a község tényleges különválásától a járat változatlan nyomvonalon újra helyközi lett (5003-as viszonylat). Az 1998-ban kiadott városi menetrend már nem is említette.
Sőt, halványan rémlik, hogy létezett 14T és 15T jelzésű telkesjárat is és ezek, mintha elhagyták volna Szeged közig. területét. Valamint létezett az itt OFF "egynyári" 1F (Sziki-Erdélyi tér) is (1987-ben).
Szikin és Subasán a '80-as években elég sokan vettek hétvégi telket, ebből adódik a telkesjárat kifejezés. Volt anno 1T is (ebből lett később a 2T, mikor meghosszabbították Tarjánból Petőfitelepig a járatot), sőt, volt 8T is egy rövid ideig, ami Makkosházról ment a Csongrádin meg a Kiskörúton át Hattyasra (?).
A 2T járatról képem nincs, de emlék annál inkább. Előre ki kellett rakni a táblatartó mellé a "TELKESJÁRAT" táblát és az összes lyukasztót le kell kötni, hogy ne lehessen érvényesíteni a jegyet.
Ha jól emlékszem 28-28 perc volt a menetidő, és márciustól szeptemberig közlekedett minden szombat, vasárnap Petőfitelepről: 7:15, 8:15, 16:15, 17:15. Aztán a nyáron beraktak egy reggeli 6:15-ös járatot. Vissza Szikiről 7:45, 8:45, 16:45, 17:45.
A járatokat nagyrészt BOX-369, AHA-702, BHJ-909, BOX-785 vitte.
Más. Kezembe akadt egy régi Szeged térkép (97-es). Azon láttam a 2F-es járatot Kiskundorozsma, Sziksósfürdő- Petőfitelep, Fő tér viszonylatban. Kérdezném hogy van-e valakinek képe róla? Illetve a régi 32-es járatról ami meg Algyőre ment ki, míg független nem lett.
Ha egy szóló és egy csuklós kocsiról lenne szó, még megérteném ezt, de itt két csuklós kocsiról van szó, még a kötelező alacsonypadlós menet sem lehet érv, mivel nincsenek meghirdetve.