Na kérem van még egy ilyen is nekem ezt még 2005-be hozták kintröl,és azt mondták a CarCod Müller-nél,azért van az ELM chip tokozva,és nem beforasztva,hogy a következö fejlesztést csak cserélni keljen nem forrasztani.Mikor jött akkor még az 1.0 volt most ami benne van az 1.3-as,azért vetem ezt a másikat,mondván sokkal kiseb,és egybe van minden,nem kell szerelgetni,két külön kábelt hozzá,és ez még soros portos,nem USB-s.Lehet véleményt mondani:))
Nekam egy BT-os kütyű van, ami eredeti állapotában is műkődött, de a CAN -buuszos csatlakozást nem kezelte. Fiat EcuScan csak a motor állapotokat látta de pl a kormányt nem (vagy forditva:)
Be kellet épiteni 2 felhúzó ellanállást és két kondit. Azóta tökéletes.
Viszont win7 el sokszor nem csatlakozik, vagy eldobja..
De lolii hathatós segítségével XP alatt 100%-os, minden esetben gyorsan, stabilan megy.
Szóval csak azt akarom mondani, hogy a nem feltétlen a kütyű a hibás ha nem csatlakozik azonnal.
Nem igazán értem ezt a sok problémázást az ELM 327 kínai interfészek miatt.
A kínaiak a CAN busz lábai közé beépítettek egy 1x0 ohm körüli ellenállást, csak ők tudják hogy miért. Ezt kell eltávolítani és ennyi. Aki nagyon precíz az berakhatja az ellenállás-kondenzátor tagokat is de eddig még az összes általam próbát ment anélkül is.
Gyakorlatilag mióta van MES /régebben FiatECUScan/ azóta használom, van hozzá KKL, ELM és átalakító kábelkészletem és minden működik. Mint a Puntommal mind a Stilommal, de számtalan olasz autót próbáltam már, mindig mindegyik úgy kapcsolódott ahogy kell.
Sok ELM interfészt alakítottam már át, csak a 6 és a 14 láb közötti ellenállást kell levenni hagy kapcsolódjon a CAN buszra.
Na, most én is belekeveredtem. A MES fórumon azt írják, hogy az elm 327 nem elég stabil indítózáshoz, máshol a vag-com-hoz pedig, hogy nem ismeri a can-bus-t. Akkor most hogy is van ez?
Te Vag-com-ot használsz? Most olvasgatom a MES fórumot, és írják, hogy indítózásnál kidobja a programból őket. Engem is, de én azt hittem, hogy a bluetooth miatt, de az usb-seket is.
Olyat szeretnék venni ez helyet, amivel lehet indítózást is monitorozni. Egyszer írtad, hogy te tudsz a tieddel, ezért érdekelne milyen interface-t használsz.
Az enyim ha jól megnézed teljesen más,csak alapbol nézve amiket beraktatok azokba csak egy darab 4 000-es kristály van az enyimbe,még mellé van téve egy 12 000-es kristály aztán még sok minden más különbség van:)))
Most már csak egy valamit kéne találni amin kilehet próbálni,hogy kilehesen találni jó,vagy ha nem akkor mi a baja.De ha ott a kedves ügyfél elötte nem kisérletezhetek:))) Ezért kéne valaki akinek van már ki kisérletezett gyakorlata,és van min próbálni.
Szóval a tökéletes az lenne, ha a 6-os, és 14-es csatlakozóra be lenne kötve egy 100 ohm-os ellenállás, és egy 560 pF-es kondenzátor. De működik ezek nélkül is.
OFF
Közben találtam egy érdekességet, hogyan lehet átalakítani az elm 327-et PSA kocsikhoz.
A PSA interface kidzsóban 25K. EZ egy kicsit olcsóbbnak tűnik.
Ez az enyém. Ez bluetooth-os, azért van a jobb oldalán az a plusz IC. A második képen alul látszik, hogy melyik ellenállás volt felesleges.
Nekem sincs 101-es ellenállásom, így sanszos, hogy a tied is a hibás. Nekem is 103-as a legkisebb. De addig ne szedj le róla semmit, amíg nem biztos, hogy rossz.
Lolliii-nak igaza van abban, hogy ha meg lennének csinálva a bekötések, lehet, hogy jobb lenne, de ezen biztosan nem csinálom meg, mivel, nekem jó így is, meg kellene vennem egy kábeleset, mert az azért stabilabb, még ha ez praktikusabb is, majd azon esetleg.
Amúgy nem kell a nyáklapon forrasztgatni . Simán a vezetékekre rá lehet forrasztani, és talán a nem smd méretű is elfér, ami ugye nagy könnyebbség, ha már forraszt az ember.
Megnéztem az egészet átbogarásztam! Legkiseb számú 103-as ennél csak jóval nagyobb számúak vanak,vagy nincs rajtuk semmi felirat.
Tela a hócipöm amikor nem volt ez addig tele voltam Fiat,vagy származékaival,most semmi nincs már több mint fél éve.Aztán akinek segitetem azok valahogy eltüntek,nem érnek rá vagy mindig van kifogás.
Megnéztem 103-as a legkisebb csak ennél nagyobak vanak benne vagy felirat nélküliek:))Régen tele voltam Fiatal vagy származékaival amit kelett nézni,most mikor kéne egy darab nincs fél éve amire rá tudnám próbálni.Most mindenki úgy eltünt akinek segitetem senki nincs,vagy nem ér rá.
Hát igen, az lesz, hogy kiolvasom majd hamarosan. Azért köszönöm a tanácsokat. Az előző autóm 1 km/h-t csal a GPS-hez képest. Az nagyon pontosan mért. És hozzá kell tegyem, még spirálos volt, mechanikus. És sosem remegett a mutatója. Végezte a dolgát, ahogy kell.
Már így is nagyobb méretű kerék vannak rajta, hogy lassabban forogjon. 175/65 R15 nyári, és 175/70 R14 a téli. Nem teszek fel rá peres gumikat, mert herótom van a pattogástól kicsiny hazánk csúcs minőségű utaitól.
az avensis angliai gyártású, már nem japán tartósságú...
Tényleg, a Megane II sebességmérő eltérését nem is mértem! Hazafelé megteszem :)
Egyszer rátettem a Toyotára a 195/60 gyári kerék helyett 195/65 méretűt és nagyon pontos lett az óra. 60 alatt 2-3, 130-nál 4km/h lett csak az eltérés.
Ki kellene próbálni, mielőtt bárki is bele forraszt. Mivel van rá nem kis esély, hogy ez már jó verzió.
Sajnos a képen nem látni az ellenállások értékét. Kéne benne lennie 2db. 101 feliratúnak, mellettük meg felirat nélküli kondenzátornak. De mindenképp próbálni, mielőtt bármit is levennél róla.
Jogos. De 12-15-öt én nem érzek drasztikusnak. A thaliam 15-tel mutatott többet, a 2/B punto 10-zel, a grande pedig 8-cal. Lehet egy nem pontosan megválasztott gumi váltóméret is az oka, de kb. 10 km/h többlet teljesen normális.
De a legbiztosabb ha megnézed MES-sel, mit ad rá az ecu, és mit mutat az óra. De ilyen jellegű hiba nem szokott lenni. Vagy mér, vagy nem. Az óracsereberéléssel meg óvatosan. Beépítési garanciával vegyél bontottat, ha a cserére szánod rá magad, mivel nem kompatibilis mindegyik, mindegyikkel. Máshonnét veszi az adatot. Lehet, hogy nem fog egyáltalán mérni az órád, egy másik műszerfallal.
Ha nem illeszted a buszt rendesen, ne is várd el, hogy megfelelően működik: a levett ellenállás helyett meg kellene csinálni a rendes illesztést, és elsőre csatlakozna. +5 perc.
Értem én, hogy többet mér, olvasd ki, mit ad menet közben e műszerfal, gps-hez össszehasonlítva és akkor látod, hogy hol a hiba. 6% eltérés gyárilag direkt van benne, azzal számolj.
Ha figyelmesen olvastad volna el amit írtam korábban, akkor ezt a kérdést nem teszed fel nekem. Azt írtam, hogy TÖBBET mutat, NEM KEVESEBBET a valósnál. A mutató azért áll lejjebb, mert nincs rajta gyújtás. Ha ráteszem, akkor beemeli 0 alá közvetlen. És azért alá mert egy picit lejjebb tettem a mutatót a tengelyen. Korábban felé rakta, kb1 km/h-ra......................................... De így is többet mutat még 12-15-tel. És ez a bajom vele. Azt tudni kell, hogy nem hibás a műszerórám, tökéletesen működik rajta minden visszajelző............. mutatók mozgása, nem akadós, nem darabos. Folyamatosan jó a mozgása.Csak ez a többlétmérés van, ami zavar. A skálázás másabb rajta valamiért. Ha csak 200-ig lenne írva, a számlap, akkor pontosabban mérne.
Ezért kérdeztem, hogy lehet-e kalibrálni valami úton módon.