Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

kolcsar Creative Commons License 2014.01.20 0 0 30551

Na kérem van még egy ilyen is nekem ezt még 2005-be hozták kintröl,és azt mondták a CarCod Müller-nél,azért van az ELM chip tokozva,és nem beforasztva,hogy a következö fejlesztést csak cserélni keljen nem forrasztani.Mikor jött akkor még az 1.0 volt most ami benne van az 1.3-as,azért vetem ezt a másikat,mondván sokkal kiseb,és egybe van minden,nem kell szerelgetni,két külön kábelt hozzá,és ez még soros portos,nem USB-s.Lehet véleményt mondani:))

Előzmény: Törölt nick (30546)
ZoliC220 Creative Commons License 2014.01.20 0 0 30550

Nekam egy BT-os kütyű van, ami eredeti állapotában is műkődött, de a CAN -buuszos csatlakozást nem kezelte. Fiat EcuScan csak a motor állapotokat látta de pl a kormányt nem (vagy forditva:)

Be kellet épiteni 2 felhúzó ellanállást és két kondit. Azóta tökéletes.

Viszont win7 el sokszor nem csatlakozik, vagy eldobja..

De lolii hathatós segítségével XP alatt 100%-os, minden esetben gyorsan, stabilan megy.

Szóval csak azt akarom mondani, hogy a nem feltétlen a kütyű a hibás ha nem csatlakozik azonnal.

 

Előzmény: Mikusz. (30549)
Mikusz. Creative Commons License 2014.01.20 0 0 30549

Sziasztok!

 

Nem igazán értem ezt a sok problémázást az ELM 327 kínai interfészek miatt.

A kínaiak a CAN busz lábai közé beépítettek egy 1x0 ohm körüli ellenállást, csak ők tudják hogy miért. Ezt kell eltávolítani és ennyi. Aki nagyon precíz az berakhatja az ellenállás-kondenzátor tagokat is de eddig még az összes általam próbát ment anélkül is.

Gyakorlatilag mióta van MES /régebben FiatECUScan/ azóta használom, van hozzá KKL, ELM és átalakító kábelkészletem és minden működik. Mint a Puntommal mind a Stilommal, de számtalan olasz autót próbáltam már, mindig mindegyik úgy kapcsolódott ahogy kell.

Sok ELM interfészt alakítottam már át, csak a 6 és a 14 láb közötti ellenállást kell levenni hagy kapcsolódjon a CAN buszra.

 

kisfitti Creative Commons License 2014.01.20 0 0 30548

Na, most én is belekeveredtem. A MES fórumon azt írják, hogy az elm 327 nem elég stabil indítózáshoz, máshol a vag-com-hoz pedig, hogy nem ismeri a can-bus-t. Akkor most hogy is van ez? 

Előzmény: kisfitti (30547)
kisfitti Creative Commons License 2014.01.20 0 0 30547

Te Vag-com-ot használsz? Most olvasgatom a MES fórumot, és írják, hogy indítózásnál kidobja a programból őket. Engem is, de én azt hittem, hogy a bluetooth miatt, de az usb-seket is.

Olyat szeretnék venni ez helyet, amivel lehet indítózást is monitorozni.  Egyszer írtad, hogy te tudsz a tieddel, ezért érdekelne milyen interface-t használsz.

Előzmény: Törölt nick (30546)
Törölt nick Creative Commons License 2014.01.20 0 0 30546

Még az első, eredeti ELM-el épített cuccal játszottam vele, ott ezt írja rá:

 

Ez elsőre csatlakozott mindenre, nem is volt vele illesztési hiba..

Előzmény: kisfitti (30544)
Törölt nick Creative Commons License 2014.01.20 0 0 30545

Azért, mert az usb-s ha jól látom, van rajta FTDI 232-es illesztő, meg a pic, amiben van az ELM cucca.

 

Előzmény: kolcsar (30543)
kisfitti Creative Commons License 2014.01.20 0 0 30544

Igen, én is innét tudom. 

Előzmény: Törölt nick (30541)
kolcsar Creative Commons License 2014.01.20 0 0 30543

Az enyim ha jól megnézed teljesen más,csak alapbol nézve amiket beraktatok azokba csak egy darab 4 000-es kristály van az enyimbe,még mellé van téve egy 12 000-es kristály aztán még sok minden más különbség van:)))

Előzmény: Törölt nick (30541)
kolcsar Creative Commons License 2014.01.20 0 0 30542

Kösz a választ!!

 

Most már csak egy valamit kéne találni amin kilehet próbálni,hogy kilehesen találni jó,vagy ha nem akkor mi a baja.De ha ott a kedves ügyfél elötte nem kisérletezhetek:))) Ezért kéne valaki akinek van már ki kisérletezett gyakorlata,és van min próbálni.

 

Előzmény: kisfitti (30539)
Törölt nick Creative Commons License 2014.01.20 0 0 30541

A részletek itt jól le vannak írva:

http://forum.multiecuscan.net/viewtopic.php?f=5&t=1493

 

 

Előzmény: kisfitti (30539)
kisfitti Creative Commons License 2014.01.20 0 0 30540

Szóval a tökéletes az lenne, ha a 6-os, és 14-es csatlakozóra be lenne kötve egy 100 ohm-os ellenállás, és egy 560 pF-es kondenzátor.  De működik ezek nélkül is.

 

 

 

OFF

Közben találtam egy érdekességet, hogyan lehet átalakítani az elm 327-et PSA kocsikhoz. 

A PSA interface kidzsóban 25K. EZ egy kicsit olcsóbbnak tűnik.

 

ON

Előzmény: kisfitti (30539)
kisfitti Creative Commons License 2014.01.20 0 0 30539

 

Ez az enyém. Ez bluetooth-os, azért van a jobb oldalán az a plusz IC. A második képen alul látszik, hogy melyik ellenállás volt felesleges. 

Nekem sincs 101-es ellenállásom, így sanszos, hogy a tied is a hibás. Nekem is 103-as a legkisebb. De addig ne szedj le róla semmit, amíg nem biztos, hogy rossz.

Lolliii-nak igaza van abban, hogy ha meg lennének csinálva a bekötések, lehet, hogy jobb lenne, de ezen biztosan nem csinálom meg, mivel, nekem jó így is, meg kellene vennem egy kábeleset, mert az azért stabilabb, még ha ez praktikusabb is, majd azon esetleg.

Amúgy nem kell a nyáklapon forrasztgatni . Simán a vezetékekre rá lehet forrasztani, és talán a nem smd méretű is elfér, ami ugye nagy könnyebbség, ha már forraszt az ember. 

Előzmény: kolcsar (30538)
kolcsar Creative Commons License 2014.01.20 0 0 30538

Megnéztem az egészet átbogarásztam! Legkiseb számú 103-as ennél csak jóval nagyobb számúak vanak,vagy nincs rajtuk semmi felirat.

Tela a hócipöm amikor nem volt ez addig tele voltam Fiat,vagy származékaival,most semmi nincs már több mint fél éve.Aztán akinek segitetem azok valahogy eltüntek,nem érnek rá vagy mindig van kifogás.

Előzmény: kisfitti (30529)
kolcsar Creative Commons License 2014.01.20 0 0 30537

Megnéztem 103-as a legkisebb csak ennél nagyobak vanak benne vagy felirat nélküliek:))Régen tele voltam Fiatal vagy származékaival amit kelett nézni,most mikor kéne egy darab nincs fél éve amire rá tudnám próbálni.Most mindenki úgy eltünt akinek segitetem senki nincs,vagy nem ér rá.

Előzmény: kisfitti (30529)
-peter Creative Commons License 2014.01.20 0 0 30536

de mi a gyári mérete? 

 

Előzmény: PeeWee33 (30533)
PeeWee33 Creative Commons License 2014.01.20 0 0 30535

Hátha a váltóddal majd pontosabb lesz. Még mindig nem raktam fel.................

 

   B.

Előzmény: Törölt nick (30523)
PeeWee33 Creative Commons License 2014.01.20 0 0 30534

Hát igen, az lesz, hogy kiolvasom majd hamarosan. Azért köszönöm a tanácsokat. Az előző autóm 1 km/h-t csal a GPS-hez képest. Az nagyon pontosan mért. És hozzá kell tegyem, még spirálos volt, mechanikus. És sosem remegett a mutatója. Végezte a dolgát, ahogy kell.

 

   B.

Előzmény: Törölt nick (30523)
PeeWee33 Creative Commons License 2014.01.20 0 0 30533

Szia!

Már így is nagyobb méretű kerék vannak rajta, hogy lassabban forogjon. 175/65 R15 nyári, és 175/70 R14 a téli. Nem teszek fel rá peres gumikat, mert herótom van a pattogástól kicsiny hazánk csúcs minőségű utaitól.

 

  B.

Előzmény: -peter (30530)
-peter Creative Commons License 2014.01.20 0 0 30532

mazdi japó gyártmány de fáj ha benne kell ülni

az avensis angliai gyártású, már nem japán tartósságú...

 

Tényleg, a Megane II sebességmérő eltérését nem is mértem! Hazafelé megteszem :)

 

Egyszer rátettem a Toyotára a 195/60 gyári kerék helyett 195/65 méretűt és nagyon pontos lett az óra. 60 alatt 2-3, 130-nál 4km/h lett csak az eltérés.

 

Előzmény: kisfitti (30531)
kisfitti Creative Commons License 2014.01.20 0 0 30531

Jóvanna, az japán. :)

 

Ez meg szarolasz, a thalia meg francia török qrva. :)

 

Előzmény: -peter (30528)
-peter Creative Commons License 2014.01.20 0 0 30530

milyen méretű gumik vannak az autódon?

és egyezik-e a gyári mérettel?

Előzmény: PeeWee33 (30506)
kisfitti Creative Commons License 2014.01.20 0 0 30529

Ki kellene próbálni, mielőtt bárki is bele forraszt. Mivel van rá nem kis esély, hogy ez már jó verzió. 

Sajnos a képen nem látni az ellenállások értékét. Kéne benne lennie 2db. 101 feliratúnak, mellettük meg felirat nélküli kondenzátornak. De mindenképp próbálni, mielőtt bármit is levennél róla.

Előzmény: kolcsar (30521)
-peter Creative Commons License 2014.01.20 0 0 30528

toyota avensis 1. generációs 

30-60km/h-ig 4-et csalt az óra

120-140 között 7-8km/h volt az óra által mutatott  többlet a gps-hez képest.

 

2 éves Mazda bt-50 terepes órája pontosabb, alsóbb sebességekben 3-at csal, autópályán kb 4-5-öt.

Előzmény: kisfitti (30526)
-peter Creative Commons License 2014.01.20 0 0 30527

3000/db áron melózik.

legalábbis a Megánomra ennyit mondott de úgy fest az izzócsere használt, azóta jól látok.

20 / öt négy 8 1 kilenc tizenegy

Előzmény: ritmoabarth (30504)
kisfitti Creative Commons License 2014.01.20 0 0 30526

Jogos. De 12-15-öt én nem érzek drasztikusnak. A thaliam 15-tel mutatott többet, a 2/B punto 10-zel, a grande pedig 8-cal. Lehet egy nem pontosan megválasztott gumi váltóméret is az oka, de kb. 10 km/h többlet teljesen normális. 

De a legbiztosabb ha megnézed MES-sel, mit ad rá az ecu, és mit mutat az óra. De ilyen jellegű hiba nem szokott lenni. Vagy mér, vagy nem.  Az óracsereberéléssel meg óvatosan. Beépítési garanciával vegyél bontottat, ha a cserére szánod rá magad, mivel nem kompatibilis mindegyik, mindegyikkel. Máshonnét veszi az adatot. Lehet, hogy nem fog egyáltalán mérni az órád, egy másik műszerfallal.

Előzmény: PeeWee33 (30522)
-peter Creative Commons License 2014.01.20 0 0 30525

inkább cserélj számlapot, az nem lenne sokkal egyszerübb?

Előzmény: PeeWee33 (30522)
Törölt nick Creative Commons License 2014.01.20 0 0 30524

Ha nem illeszted a buszt rendesen, ne is várd el, hogy megfelelően működik: a levett ellenállás helyett meg kellene csinálni a rendes illesztést, és elsőre csatlakozna. +5 perc.

Előzmény: kisfitti (30516)
Törölt nick Creative Commons License 2014.01.20 0 0 30523

Értem én, hogy többet mér, olvasd ki, mit ad menet közben e műszerfal, gps-hez össszehasonlítva és akkor látod, hogy hol a hiba. 6% eltérés gyárilag direkt van benne, azzal számolj.

Előzmény: PeeWee33 (30522)
PeeWee33 Creative Commons License 2014.01.19 0 0 30522

Ha figyelmesen olvastad volna el amit írtam korábban, akkor ezt a kérdést nem teszed fel nekem. Azt írtam, hogy TÖBBET mutat, NEM KEVESEBBET a valósnál.  A mutató azért áll lejjebb, mert nincs rajta gyújtás. Ha ráteszem, akkor beemeli 0 alá közvetlen. És azért alá mert egy picit lejjebb tettem a mutatót a tengelyen. Korábban felé rakta, kb1 km/h-ra......................................... De így is többet mutat még 12-15-tel. És ez a bajom vele. Azt tudni kell, hogy nem hibás a műszerórám, tökéletesen működik rajta minden visszajelző............. mutatók mozgása, nem akadós, nem darabos. Folyamatosan jó a mozgása.Csak ez a többlétmérés van, ami zavar. A skálázás másabb rajta valamiért. Ha csak 200-ig lenne írva, a számlap, akkor pontosabban mérne.

Ezért kérdeztem, hogy lehet-e kalibrálni valami úton módon.

 

   B.

Előzmény: Törölt nick (30517)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!